چادر مسافرتی یکی از وسایل بسیار زیبا و کاربردی است که در سفر ها و کمپ های تفریحی استفاده می شود . این محصولات در رنگ ها و طرح های مختلف تولید می شوند که هر شخصی با توجه به سلیقه و نیاز خود می تواند چادر مد نظر خود را انتخاب کند . تنوع در این محصولات به قدری زیاد است که به طور حتم می توانید چادر مسافرتی مد نظرتان را در بین آن ها پیدا کنید . چادر های مسافرتی به دلیل اینکه حجم بسیار کمی دارند و نیز وزن بسیار سبک آن ها باعث شده تا گزینه خوبی برای سفر ها باشند ، شما می توانید با داشتن این چادر ها در هزینه های سفر خود نیز صرفه جویی کنید ، چرا که دیگر یک خانه کوچک را همراه خود دارید و هر لحظه ، مهم نیست در کجا ، فقط کافی است که اراده کنید و این چادر ها را برپا کنید تا یک سقف کوچکی در بالای سرتان باشد و به بهترین شکل درون آن به استراحت بپردازید . چادر های مسافرتی در ابعاد مختلف تولید می شوند و می توانند به صورت فردی یا جمعی مورد استفاده قرار گیرند . اگر شما می خواهید به صورت فردی و با تعداد کمی سفر کنید و در طول سفر نیازی به فضای زیادی ندارید می توانید چادر هایی با ابعاد یک نفره و یا دو نفره را انتخاب کنید ، اما اگر قصد سفر به همراه جمعی از دوستان و یا خانواده را دارید می بایست چادر هایی با ابعاد 8 نفره ، 10 نفره و یا 12 نفره را انتخاب کنید تا به صورت جمعی نیز در آن قرار گیرید و لحاظات شاد و آرامش بخشی را در آن رقم بزنید  . 

اگر شما فردی هستید که به کوهنوردی علاقه دارید و یا به تفریح های تیمی که در شرایط سخت به ماجراجویی می پردازند ، بهتر است چادر های با ابعاد و وزن کوچک تر به این سفر ها بروید چرا که خود وظیفه حمل آن را دارید و اگر چادری با ابعاد بزرگ خریداری کنید ، در سفر دچار مشکل می شوید ، و یا اینکه قرار است با وسیله نقلیه به سفر بروید ، دیگر فرقی نمی کند و می توانید چادر های مسافرتی با ابعاد بزرگ تر را انتخاب کنید . داشتن این چادر ها برای هر خانواده توصیه می شود و تنها کافی است که یک بار از آن ها استفاده کنید تا ببینید که چگونه عاشق این چادر ها خواهید شد .


اغلب چادر های مسافرتی مرغوب دارای بدنه محکم و قوی هستند ، اما در بین این چادر ها ، چادر های بی کیفیت و درجه دو نیز به چشم می خورد . فروشندگان به دلیل اینکه می خواهند فروش جنس های بی کیفیت خود را به فروش برسانند قیمت آن ها را پایین تر می گذارند تا بدین ترتیب محصول و چادر مسافرتی خود را بفروشند ، اما همانطور که می دانید هیچ ارزانی بی حکمت نیست و می بایست سعی کنید چادر مسافرتی مرغوبی را خریداری کنید ، هر چند که از لحاظ قیمت ، گران تر باشد . چادر مسافرتی هایی که مرغوب نیستند بیشتر از چادر های اصل و درجه یک در معرض خطر آسیب دیدگی هستند و ممکن است با فشار های وارده کم نیز با مشکل مواجه شوند . نمی توان گفت چادر های مسافرتی اصل نیز از این قاعده مستثنی هستند ، چرا که بدنه همه این محصولات آسیب پذیرند و ممکن است در برخورد با اجسام تیز و یا غفلت های انسانی صدمه ببینند . راه های بسیاری برای تعمیر چادر مسافرتی می باشد که شما می توانید به راحتی آن ها را تعمیر کنید ، اما با رعایت توصیه هایی می توانید از وقوع حادثه و آسیب دیدن چادر مسافرتی خود جلوگیری به عمل بیاورید . 

در ابتدا توصیه های لازم را برای جلوگیری از آسیب دیدن چادر مسافرتی به شما می گوییم و در ادامه آن در صورت آسیب دیدن چادر ، روش های تعمیر چادر مسافرتی را به شما عزیزان بازگو می کنیم تا بتوانید با مراجعه به مراکز اصلی این چادر ها را به بهترین شکل تعمیر کنید . پس در ادامه همراه ما باشید با راه های مقابله با آسیب چادر مسافرتی و نیز راه های تعمیر چادر مسافرتی ...


قبل از هر چیزی برای راه اندازی و مراقبت از چادر مسافرتی این است که ساک حمل که در داخل آن چادر مسافرتی قرار دارد را در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید ، در جای مناسبی قرار دهید تا آسیب نبیند . برخی از افراد این چادر ها را در انباری ها می گذارند و روی آن را با وسایل دیگر پر می کنند ، این یک کار اشتباهی می باشد و ممکن است در این بین و در قرار گیری طولانی مدت ، چادر مسافرتی آسیب ببیند و بدنه یا پایه های آن آسیب ببیند . پس نکته اول این بود که محل نگهداری چادر مسافرتی را به درستی انتخاب کنید تا تحت فشار و یا ضربه نباشد . نکته بعدی این است که جابجایی آن نیز به درستی انجام گیرد . برخی معتقد اند که اگر چادر مسافرتی در ساک حمل خود باشد اتفاقی برای آن نمی افتد ، ولی اگر ضربه های محکمی ناشی از افتادن و ... به بدنه وارد شود ممکن است آسیب هایی به پایه ها برساند که در فواصل طولانی شکستگی بیشتر شده و چادر را با مشکل مواجه کند . پس از مراقبت های چادر در هنگام بسته بندی ، نوبت می رسد به مرحله راه اندازی و استفاده از چادر مسافرتی . برای راه اندازی قبل از هرکاری باید محل و زمین مناسبی را برای برپا کردن چادر انتخاب کنید . منظور از محل مناسب محلیست که به دور از کثیفی و زباله باشد . این زباله ممکن است متشکل از زباله های صنعتی و انسانی باشد و یا سنگ ریزه و شاخ و برگ . وجود این اشیاء و آلودگی می تواند باعث بروز مشکل شود . این اشیاء باعث ناهمواری سطح زمین می شود و به همین خاطر ممکن است پس از نشستن ، فشار هایی که به کف چادر وارد شود که اگر این فشار ها بیش از حد  باشد و اشیاء نوک تیز باشد ممکن است باعث پاره شدن بدنه شود . همچنین برخی از آسیب ها نیز توسط خود افراد صورت می گیرد ، به عنوان مثال ضربه هایی با اجسام نوک تیز به بدنه وارد شود ممکن است باعث صدمه دیدن چادر شود . همچنین حرارت های زیاد ناشی از وسایل گرمایشی و پخت و پز نیز می تواند به بدنه آسیب پذیر این چادر ها آسیب برساند . 

از دیگر چیز هایی که ممکن است به چادر آسیب برساند ، راه اندازی و نصب نادرست چادر مسافرتی است . برای نصب و جمع کردن چادر مسافرتی آموزش هایی را باید آموخت تا با روش های نادرست به چادر آسیب نرسد . نصب و راه اندازی چادر های مسافرتی متفاوت است و شما می بایست به نسبت چادری که دارید روش صحیح نصب آن را فراگیرید . اغلب آسیب هایی که در هنگام نصب و یا جمع کردن چادر مسافرتی وارد می شود به پایه های آن است ، چرا که بیش از هر چیزی آن قسمت ها درگیر شده و دچار آسیب می شوند . 


حال اگر به هر دلیلی چادر مسافرتی شما آسیب دید ، چگونه می توانید آن را تعمیر کنید ؟ آسیب دیدگی چادر دو حالت دارد ، یک اینکه بدنه آن آسیب دیده است دو اینکه پایه های آن . هنگامی که بدنه اسیب دیده باشد ، می بایست آن را با دوخت و دوز تعمیر کرد ، چرا که بدنه اغلب چادر های مسافرتی از الیاف شمعی پلی استر یا پلی اورتان می باشد ، و به همین دلیل می بایست با خیاطی آن ها را تعمیر کنید . خیاطی این محصولات با خیاطی لباس و یا اقلام دیگر متفاوت است و می باست چادر را به خیاط مربوطه برای تعمیر بدهید . همچنین شما می توانید به نمایندگی های فروش چادر مسافرتی  نیز مراجعه کنید تا تعمیرات چادرتان را به خوبی و با استفاده از افراد متخصص انجام دهید . اگر چادرتان کمی پاره یا سوراخ شده است می توانید به صورت دستی آن را بدوزید و یا از برچسب های تعمیری استفاده کنید . مهم ترین چیزی که افراد عادی به خوبی نمی توانند از پس آن بر بیایند این است که نمی توانند پس از دوخت چادر ، آن را به خوبی آب بندی کنند . از دیگر آسیب هایی که ممکن است به چادر مسافرتی وارد شود و شایع ترین نوع آسیب می باشد ، صدمه دیدن پایه های آن است . پایه ها از نظر جنس و نوع میله ها ممکن است متفاوت باشد . اغلب چادر های مسافرتی از پایه های آلومینیومی و فایبرگلاسی ساخته شده اند که چادر های مسافرتی فنری بیشتر از فایبرگلاس و چادر های مسافرتی عصایی ممکن است از هر دوی این پایه ها ساخته شود . چادر مسافرتی اتوماتیک نیز اغلب دارای بدنه آلومینیومی یا آهنی می باشد که از لحاظ استحکام نیز از دو مدل قبلی بیشتر است . اگر این پایه ها آسیب ببیند ، راهی جز تعویض آن ها ندارید و بدین صورت می توانید آن ها را تعمیر کنید ،  البته در چادر های فنری یا اتوماتیک شاید بتوان میله را بازسازی کرد . ( این موضوع بستگی به شدت آسیب دیدگی دارد ) . 


شما می توانید با مراجعه حضوری و یا گفت و گوی تلفنی از نحوه تعمیر درست و صحیح چادر مسافرتی خود از کارشناسان فروشگاه اینترنتی اینتکس کمک بگیرید ، بدین صورت که با توصیف محل آسیب و یا با ارائه حضوری چادر آسیب دیده از کارشناسان کمک گرفته و نسبت به تعمیر هر چه بهتر آن چادرتان کمک بگیرید . نمایندگی اینتکس در فروشگاه خود انواع مختلف و متنوعی از چادر های مسافرتی اصل و مرغوب را برای فروش در دسترس قرار داده است که این چادر ها در ابعاد ، طرح ها و مدل های مختلف موجود می باشد که شما می توانید با مطالعه مشخصات آن ها نسبت به خرید ان ها نیز اقدام کنید . توجه داشته باشید که خرید این محصولات از نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر باعث می شود تا جنس مرغوب تری را خریداری کنید و بدین ترتیب آسیب دیدگی در آن ها نیز به مراتب کاهش خواهد یافت .