آموزش ساخت مبل شنی به عنوان یکی از پر طرفدار ترین و پر فروش ترین مبل های خانگی در میان با کیفیت ترین مبل های تولید شده قرار گرفته که ساخت آنها در داخل کشور انجام می شود. در واقع ساخت مبل های شنی در ایران به دلیل هزینه حمل و نقل کمتر و معاف بودن از هزینه هایی مانند مالیات و عوارض موجب شده تا با کیفیتی بالاتر و قیمتی مقرون به صرفه تر وارد بازار محصولات تفریحی و استراحتی شوند.

پارچه ساخت مبل شنی :  

مبل های شنی دارای مدل های مختلفی بوده که از نظر جنس بدنه ، طراحی و ساخت و همچنین سایز و ابعاد دارای تفاوت های بسیاری می باشند. مبل های شنی بر خلاف مبل های بادی دارای عمر بیشتری بوده و مانند آنها قابلیت شستشو نیز دارند. ساخت مبل های شنی به گونه ای بوده که از انعطاف بالایی بهره ببرند تا مصرف کنندگان هنگام استفاده احساس بسیار راحتی در آنها داشته باشند. از دیگر ویژگی های بسیار کاربردی و مهم ساخت مبل های شنی می توان به وزن مناسب آنها و قابلیت استفاده در فضای باز اشاره نمود. حال برای آشنایی بیشتر با ساخت مبل های شنی در ادامه به بررسی مختصری از مهمترین آیتم های ساخت این محصولات خواهیم پرداخت...

  

ابتدا از جنس بدنه و مواد داخلی آغاز می کنیم. جنس مواد داخلی تمامی مبل های شنی از نوع یونولیت بوده به شکل خرد شده در داخل بدنه قرار گرفته اند. این مواد در دو نوع خارجی و ایرانی بوده که از نظر مدت زمان استفاده و عمر مفید تفاوت های زیادی با هم دارند. یونولیت های خرد شده در داخل مبل های شنی قابلیت تعویض داشته و زمانی که کاملا نشست کنند نیاز به تعویض خواهند داشت. به دلیل استفاده از یک آستری مجزا در داخل بدنه که برای نگهداری یونولیت به کار برده شده می توان به راحتی این مواد را تعویض کرد.

 

پس از تعویض عمر یونولیت های تعویض شده دورن یک مبل شنی ماندگاری بیشتری نسبت به یونولیت های اولیه خواهند داشت. استفاده از روکش های PVC و پلی استر در قسمت رویه موجب شده تا علاوه بر افزایش استحکام و ضخامت بدنه در برابر برخورد آب نیز کاملا مقاوم باشد به همین دلیل از قابلیت شستشو نیز بهره مند خواهد بود. البته پوسته رویی را می توان با پوسته های هم اندازه و هم سایز خود تعویض کرد.
اما طراحی و ساخت مبل های شنی در مدل های گرد و ساده ، شیبدار و زیر پایی دار بوده که هر کدام با توجه به سلایق مشتریان تولید و عرضه شده اند. مدل های گرد از رایج ترین مبل های شنی بوده که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند. زمان استفاده از این نوع مبل های شنی قبل از استفاده می بایست حالت مورد نظر را به آنها داده و پس از گذشت مدت زمان خاصی حالت مورد نظر در مبل ماندگار خواهد شد.

اما مدل های شیبدار از دیگر مدل های راحت و با انعطاف کمتر نسبت به مدل های گرد بوده اما به دلیل بزرگ بودن حجم بدنه بیشتر اعضای بدن را در بر گرفته و امکان دراز کشیدن روی آن را فراهم می سازد. مدل دیگر تولید شده نیز مدل های زیر پایی دار بوده که خود مبل شنی به شکل گرد و زیر پایی آن نیز به صورت مربعی و یا گرد از همان جنس بدنه اصلی ساخته شده است. این مدل نیز مانند مدل های شیبدار قابلیت دراز کشیدن داشته و می توان در صورت دلخواه از زیر پایی مخصوص نیز استفاده نکرد.سایز های ساخته شده از مبل های شنی در مدل های کوچک ، متوسط و بزرگ بوده که مدل های کوچک اصولا برای کودکان و نوجوانان و مدل های بزرگ و متوسط نیز برای سنین بزرگسال مورد استفاده قرار می گیرند. متفاوت بودن سایز ، حجم و ابعاد بدنه قطع به یقین روی قیمت و مواد استفاده شده نیز تاثیر مستقیم گذاشته که امری طبیعی می باشد. از دیگر قابلیت های مبل های شنی می توان به قابلیت تعمیر و ترمیم آنها و داشتن ضمانت از سوی فروشگاه اینتکس ایران اشاره نمود.