راهنمای خرید چادر مسافرتی


راهنمای خرید چادر مسافرتی

چادر مسافرتی محصولی هستند که طی دهه اخیر با استقبال فراوانی روبرو شده اند، این استقبال تولید کنندگان را بر آن داشته تا محصولات کاملا متنوع و متفاوتی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید کنند تا همه افراد بسته به سلیقه خود محصول مورد نظر خودشان را خریداری کنید، به همین دلیل است که در زمان حال کمتر چادری مشابه چادر مسافرتی خودتان می یابید. در ذکر این موارد مثالی برایتان عنوان می کنیم. چادر هایی که در ابتدا تولید می شدند تنها از نوع فنری بودند که با طرح سه گوش انحنا دار خود قابل تشخیص بودند. راه اندازی این محصولات بسیار ساده اما جمع آوری آن نیاز به عملیاتی به فوق العاده مشکل که نیاز به دانش فنی بود داشت، به علاوه به دلیل ارگونومی و طراحی این دسته از محصولات بسته بندی و حجم اشغالی انها نیز بسیار بیشتر از چادر های زمان حال می باشد. پس از چادر های فنری محصولاتی تحت عنوان چادر عصایی به بازار عرضه شد که تا به امروز کمترین فضا و سخت ترین راه اندازی را به دلیل میله های جداگانه قابل نصبی که دارد، دارا می باشد .

در ادامه بیشتر به تحلیل آنها خواهیم پرداخت، آخرین دسته چادر های مسافرتی، نوع اتوماتیک آنهاست، این چادر ها در چند ثانیه و به واسطه پایه های چتر کونه خود دارند، از نظر فضای اشغالی نیز میان دو دسته پیشین قرار می گیرد اما از نظر سادگی در نصب و جمع کردن در رتبه اول میان تمامی محصولات قرار می گیرند، چادر های دیگری نیز وجود دارند که به صورت کاملا دستی نصب می شوند، این چادر ها پایه ها و پارچه برزنتی مستقلی دارند که با وجود معقوله جداگانه آنها با چادر های مسافرتی آماده ای که در تهران اینتکس وجود دارد به بررسی راهنمای خرید آنها نمی پردازیم، در ادامه چادر های مسافرتی را از نظر ظاهر، نحوه نصب، تعداد ورودی و پنجره ها، جنس، شرکت سازنده، قیمت، ظرفیت و ابعاد ، ابعاد ساک یا جعبه به دسته های مختلفی تقسیم می کنند با ما همراه باشید .

انواع چادر های مسافرتی

چادر های مسافرتی از نظر ابعاد نیز متنوع هستند بنابراین کسانی که قصد خرید چادر مسافرتی دارند بایستی بنا به نیاز خود و تعداد نفراتی که قرار است از چادر مسافرتی استفاده کنند ، خریداری کرد ، در حالت کلی چادر های مسافرتی از نظر تعداد نفرات قرار گیری به یک نفره ، 2 نفره ، 4 ، 6 ، 8 ، 10 ، 12 نفره تقسیم بندی می شوند که در هنگام خرید بایستی به مشخصات هر محصول دقت کنید . برخی از چادر های مسافرتی که تعداد نفرات قرار گیری در آن ها مشخص است یعنی آن تعداد نفرات می توانند به صورت نشسته در داخل چادر مسافرتی قرار بگیرد ، به عنوان مثال چادر مسافرتی 8 نفره می تواند تعداد 8 نفر را در درون خود به صورت نشسته قرار دهد ، اما اگر قرار است که افراد به صورت دراز کش در داخل چادر مسافرتی قرار بگیرند این تعداد نفرات به نصف کاهش می یابد یعنی یک چادر مسافرتی 8 نفره می تواند تعداد 4 نفر را به صورت درازکش بر روی خود جای دهد .

همانطور که در بالا اشاره شد چادر های مسافرتی در حالت کلی به 3 دسته ، چادر مسافرتی فنری ، چادر مسافرتی عصایی و چادر مسافرتی اتوماتیک تقسیم بندی می شوند ،

 اما فارغ از نوع ساختاری و سازه چادر های مسافرتی بایستی به جنس بدنه و جنس پایه های آن ها نیز توجه کنید چرا که تنها نوع سازه و ساختار چادر مسافرتی دلیلی برای کیفیت و مقاومت چادر مسافرتی نیست بلکه جنس بدنه و جنس پایه های محصول است که می تواند تاثیر بسیار بالایی در مقاومت و کیفیت محصول داشته باشد . مهم ترین ویژگی هر چادر مسافرتی خوب این است که محصول دارای بدنه ضد آب باشد ، زیرا ممکن است در محیط بیرون باران ببارد ، لازم به ذکر است که چادر های مسافرتی ضد آب تنها برای مقاومت در برابر آب باران نیست و چه بسا چادری که از بدنه ضد آب برخوردار است می تواند در برابر نفوذ گرد و خاک ، سرما و ... نیز مقاومت کند . بنابراین سعی کنید تا چادر مسافرتی را خریداری کنید که بدنه آن ها صددرصد ضد آب باشد . منظور از اینکه بدنه چادر مسافرتی صددرصد ضد آب باشد یعنی اینکه اگر چادر مسافرتی در مدت زمان طولانی نیز در زیر باران قرار گیرد پس از خیس شدن کامل بدنه باز هم اجازه ورود و نفوذ رطوبت را به داخل چادر نمی دهد . چادر های مسافرتی نامرغوب و درجه 2 شاید در ابتدا بتوانند در برابر نفوذ آب به داخل چادر مسافرتی مقاومت کند اما پس از مدت زمان طولانی تری که در معرض خیس شدن قرار بگیرد آب به داخل چادر مسافرتی نفوذ می کند .

اما جنس بدنه و جنس پایه های یک چادر مسافرتی خوب از چه موادی ساخته شده اند ؟ شرکت های بزرگ زیادی در زمینه تولید و فروش چادر مسافرتی فعالیت می کنند که با تجربه کاری بالای خود توانستند با به کار گیری پارچه های بسیار مقاوم ضد آب بتوانند چادر های مسافرتی ایده آل و ضد آب را تولید کنند ، از جمله پارچه های بسیار عالی و با کیفیت که بیشتر تولید کنندگان از آن برای ساخت چادر های مسافرتی خود استفاده می کنند می توان به پارچه های شمعی پلی استر و پلی اورتان اشاره کرد ، این دو جنس نام برده از جمله پارچه های شمعی هستند که حتی در نازک ترین لایه های خود می توانند در برابر نفوذ آب مقاومت کنند ، این دو جنس به دلیل اینکه خاصیت شمعی دارند ، آبگریز بوده و آب باران را به کناره های چادر مسافرتی سرازیر می کند . همچنین این اجناس می توانند به خوبی در برابر نفوذ باد ، گرد و خاک و ... نیز مقاومت می کند . ضخامت لایه های پلی استری این چادر ها ممکن است متغیر باشد که می توانید با مطالعه مشخصات محصول ، چادر مسافرتی ایده آل خود را خریداری کنید . از دیگر مزایای پارچه های شمعی پلی استر و پلی اورتان می توان به طول عمر بالای آن ها اشاره کرد ، به طوری که این اجناس پوسیده نشده و یا ضعیف نمی شوند ، همچنین این اجناس می توانند در برابر پرتو های مضر خورشیدی نیز مقاومت کنند .

و اما پس از جنس بدنه چادر های مسافرتی بایستی به جنس پایه ها یا همان سازه محصول نیز دقت کنید ، هر چه کیفیت جنس پایه های چادر مسافرتی مقاوم تر و مرغوب تر باشد ، محصول نیز دارای مقاومت و ایستادگی بالا تری است ، همچنین این مقاومت و کیفیت بالای بدنه نبایستی باعث افزایش وزن چادر مسافرتی شود . یکی دیگر از مزیت های یک چادر مسافرتی خوب این است که محصول علاوه بر داشتن کیفیت بسیار بالا و فریم مقاوم ، بایستی وزن بسیار سبکی نیز داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی چادر مسافرتی خود را در طول سفر حمل کنند . با کمی تحقیق در میان چادر های مسافرتی مرغوب ساخته شده توسط شرکت های بزرگ میبینیم که بیشتر چادر های مسافرتی عالی از پایه های آلومینیومی و فایبرگلاسی ساخته شده اند ، این دو جنس ویژگی های بسیار خوبی دارند که باعث شده استفاده از آن ها برای ساخت چادر های مسافرتی بسیار بیشتر از سایر اجناس باشد . از جمله این ویژگی ها می توان به طول عمر بسیار بالای آن ها ، مقاومت در برابر ضربه ها و از همه مهم تر به سبک بودن آن ها اشاره کرد ، این دو جنس همچنین در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند و هیچگاه پوسیده نمی شوند .

و اما چادر های مسافرتی در حالت کلی به دو دسته چادر مسافرتی معمولی و چادر مسافرتی حرفه ای تقسیم بندی می شود ، چادر های مسافرتی معمولی که آن ها را با نام چادر مسافرتی خانوادگی می شناسیم از جمله چادر های مسافرتی ساخته شده برای آب و هوای معتدل و کمی بارانی ساخته شده اند و اغلب دارای ابعاد بزرگ تری هستند ، اما چادر های مسافرتی حرفه ای که بیشتر برای سفر های دشوار مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر با نام های چادر کوهنوردی و چادر های کوهستانی معرفی می شوند ، این محصولات نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند که باعث شده تا محصول برای آب و هوای سرد و کوهستانی بسیار مناسب تر باشد . در مقایسه میان چادر های مسافرتی معمولی و حرفه ای می توان به تفاوت آن دو در ابعاد ، وزن ، طراحی و آرگونومی ساخت ، جنس بدنه ، ساختار بدنه ، نحوه راه اندازی و ... اشاره کرد . مهم ترین تفاوت این دو نوع چادر های مسافرتی طراحی و آرگونومی ساخت آن دو می باشد ، با کمی مقایسه می توان پی برد که چادر های مسافرتی معمولی و خانوادگی دارای درب و پنجره های متعدد هستند اما چادر های کوهنوردی اغلب فاقد پنجره هستند و درز های کمتری بر روی محصول دیده می شود . همچنین وزن چادر های کوهنوردی در مقایسه با چادر های معمولی بسیار سبک است .

شما می توانید برای خرید این چادر های مسافرتی در انواع متنوع به فروشگاه اینترنتی اینتکس مراجعه کنید ، در این فروشگاه انواع مختلف چادر های مسافرتی اعم از معمولی و حرفه ای به فروش می رسد که شما عزیزان می توانید با مراجعه به دسته بندی چادر مسافرتی انواع آن ها را به همراه عکس مشاهده کنید ، همچنین می توانید پس از ورود به صفحه محصول جدول مشخصات محصول را مشاهده کنید ، در جدول محصولات مشخصاتی چون جنس بدنه ، جنس پایه ، نوع سازه ، ضخامت اجناس استفاده شده ، ظرفیت ، نوع طراحی ، آرگونومی ساخت محصول ، نحوه راه اندازی ، مراقبت از محصول ، تعداد درب و پنجره ، اقلام همراه و سایر ویژگی های خاص محصول را مطالعه کنید . اما در ادامه این مطلب قصد داریم نحوه راه اندازی و نصب برخی از مدل های چادر مسافرتی را به شما عزیزان توضیح دهیم تا در صورت نیاز این محصولات بتوانید چادر مسافرتی ایده آل خود را خریداری کنید .

نحوه نصب چادر مسافرتی

بدون شک نحوه و سرعت راه اندازی یک چادر مسافرتی در محبوبیت و آمار خرید آن تاثیر بسیار مهمی را داراست، چادری که به نسبت هزینه پرداختی هم راحت راه اندازی و هم در کیف خود قرار گیرد بهترین گزینه برای خرید می باشد. دشوار ترین و زمان بر ترین راه اندازی به چادر های عصایی که اغلب توسط شرکت FIT یا فخر ایران تولید می شود  اختصاص دارد، برای نصب این چادر دو میله تا شده را به یکدیگر متصل کرده و از دو شیار روبرویی و گوشه ای چادر رد می کنید که به صور تقاطعی از کنار هم رد می شوند، با انجام این عمل زمان بر که نیاز به دقت کافی دارد نوبت به میخچه های درون بسته بندی می رسد، پس از تثبیت محل چادر با استفاده از این میخچه ها محصول قابل استفاده است، جمع کردن و قرار دارد چادر در ساک مخصوص آن بسیار ساده تر از نصب آن انجام می پذیرد .

چادر های عصایی تنها محصولاتی هستند که راه اندازی دشوار تری در مقایسه با جمع کردن دارند، نوع بعدی چادر های مسافرتی از نظر سادگی در راه اندازی چادر های فنری هستند، چادر های مسافرتی فنری پس از باز شدن بسته بندی خود با رهایی به شکل اصلی خود در می آیند و تنها می بایست لایه درونی را به بیرون بکشید، سپس با تنظیم هوای داخلی می توانید از این چادر استفاده کنید، دقت داشته باشید که در صورت وجود باد در این چادر ها می بایست حتما آنها را با اشیاء مختلف سنگین کنید. آخرین نوع چادر های مسافرتی از نظر نوع نصب چادر های اتوماتیک می باشد که هم به سادگی راه اندازی شده و هم به سادگی جمع می شود، با خارج کردن این چادر از بسته بندی با و گرفتن ستون اصلی آن خواهید دید که چهار پایه جداگانه از آن رها می شود، سپس با باز کردن این پایه ها از گیره خود و بلند کردن آن چادر به حالت قابل استفاده تغییر شکل می دهد. عمل فوق تنها در چند ثانیه صورت می پذیرد و عمل جمع کردن آن نیز کمی بیشتر زمان می برد .

مزایا و معایب چادر مسافرتی


فروشگاه اینترنتی تهران اینتکس با تجربه 18 ساله در زمینه فروش محصولات بادی اولین وب سایت و بزرگترین فروشگاه محصولات بادی اینتکس در ایران است که فعالیت خود برای شادی و رضایت مندی مشتریان عزیز خود آغاز نموده و امیدوار است بتواند بخشی از نیاز های مردم در زمینه محصولات تفریحی و ورزشی را فراهم سازد و نقشی هر چند کوچک برای شادی و رفاه و آرامش و تفریحات مردم عزیز بردارد. این مجموعه محصولاتی اعم از تخت بادی و انواع تخت خواب بادی , تشک بادی در انواع یک و دو نفره ، استخر بادی کودک و بزرگسال ، استخر پیش ساخته خانگی و پرتابل ، مبل شنی و انواع بین بگ یا هپی چیر در رنگ های مختلف و سایز های بسیار  گوناگون ، انواع کاناپه بادی تخت شو ، وان حمام بادی ، چادر مسافرتی ، چادر بازی کودک ، قلعه بادی و ترامپولین و جامپینگ های خانگی کودک ، و همچنین توزیع کننده بهترین و ارزان ترین تشک های بادی داخل ماشین و انواع خودرو های سواری و شاسی بلند ، میباشد .
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...