راهنمای استفاده از پمپ تشک بادی

راهنمای استفاده از پمپ تشک بادی و مطالب نحوه کار کردن با پمپ های تشکهای بادی اینتکس و بست وی :  قطعا شما با محصولات بادی و در صدر ان ها با تشک ها و تخت های بادی اشنایی کامل را دارید ، و اگر اینطور نبوده می توانید با مطالعه مقالات مرتبط با این محصولات که فروشگاه تهران اینتکس آن را خدمت کاربران گرامی ایجاد کرده است ، می توانید بیش از پیش با این محصولات پر فروش آشنا شوید . همچنین شما می توانید با مراجعه به دسته بندی تشک بادی ، مدل های متنوعی از این محصولات را مشاهده کنید و مشخصات هر یک از آن ها مطالعه نمایید تا اینچنین اطلاعات کافی را در رابطه با این محصولات کسب کرده و بتوانید بهترین خرید را داشته باشید . این محصولات راه اندازی اسان و ساده ای دارند که هر یک با نمونه های دیگر از نظر شکل ظاهری و هم چنین نوع دریچه و پمپ متفاوت خواهد بود . در همین خصوص قصد داریم تا در این مقاله شما را با استفاده از این پمپ های باد و انواع ان ها اشنا نموده و بهترین نحوه راه اندازی یک تشک بادی را در اختیار شما بگذاریم تا با علم به این موضوع ابتدا اقدام به خرید ان از نمایندگی اینتکس و سپس راه اندازی این محصولات کنید . پس اگر نحوه راه اندازی و استفاده از تشک های بادی برای شما سوال است و یا انواع پمپ های باد محصولات بادی را نمیشناسید و کارکرد آن ها را نمی دانید ، توصیه می کنیم که در ادامه مطلب همراه ما باشید . در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که تشک های بادی معمولا دارای دو نوع دریچه باد هستند . یک سری از این تشک ها خود دارای پمپ باد برقی سر خود بوده و نمونه های دیگر تنها دارای محل قرار گیری دریچه باد هستند و پمپ باد بر روی خود موجود ندارند . بنابراین همانطور که می دانید ، آن دسته از تشک های بادی که دارای پمپ باد سرخود هستند ، به صورت برقی طراحی شده و کارکرد آسانی داشته و همواره در بدنه تشک بادی وجود دارد ، بدین ترتیب به سادگی می توانید محصول بادی خود را استفاده کنید .

 

این در حالی است که ما قصد داریم تا در ابتدا به انواع پمپ باد در این مقاله بپردازیم چون تشک هایی که دارای پمپ باد نیستند باید به صورت جداگانه برای ان ها پمپ باد تهیه کرده و سپس اقدام به راه اندازی ان ها کنید . پمپ باد دستی : این پمپ باد ها معمولا در سایز های بزرگ ، متوسط و کوچک به بازار عرضه می شوند و کارکرد ان ها نیز بسیار ساده و اسان است . در قسمت بالایی این پمپ های باد دریچه های متفاوتی تعبیه شده است که بسته به نوع محصول و هم چنین نوع دریچه باد کالا می توانید از بهترین دریچه این پمپ باد استفاده کرده و اقدام به باد کردن این محصول به صورت دستی و همانند تلمبه ها و پمپ های قدیمی کنید . این پمپ ها یکی از پر استفاده ترین نوع پمپ ها برای محصولات بادی می باشد که شما می توانید بر اساس ابعاد محصول بادی خود ، در صورت بزرگ بودن ابعاد تشک بادی ، از پمپ های باد دستی سایز بزرگ و در صورت کوچک بودن سایز تشک بادی ، از پمپ های باد دستی سایز کوچک استفاده کنید . پمپ های باد دستی دارای یک ویژگی بسیار خوبی هستند که شاید بسیاری از خریداران را مجاب به استفاده از این نوع کرده باشد و آن هم عدم نیاز به برق است . اگرچه قدرت پمپ های با برقی بسیار زیاد تر است و استفاده از آن ها ساده و راحت می باشد ، اما به این نکته توجه داشته باشید که آن ها نیاز به برق دارند ولی پمپ های باد دستی نیاز به پمپ نداشته و در هر جایی به سادگی می توانید از آن ها استفاده کنید . به عنوان مثال اگر شما تشک بادی کمپینگ داشته باشید و قصد دارید که از آن در سفر ها استفاده کنید ، بایستی حتما از پمپ های باد غیر برقی مانند پمپ باد دستی استفاده کنید . همچنین این نوع از پمپ ها نسبت به سایر پمپ های باد ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند و با مبلغ کمتری می توانید یک پمپ باد ایده آل را داشته باشید . کم حجم بودن این مدل نیز به شما اجازه خواهد داد تا به سادگی آن را در سفر ها نیز با خود به همراه داشته باشید . پمپ باد پدالی : در کنار پمپ های باد دستی ، نوع دیگری از پمپ های باد غیربرقی نیز در بازار و در فروشگاه تهران اینتکس وجود دارد که با نام پمپ باد پدالی شناخته می شود . این نوع از پمپ ها نیز برخلاف مدل های دستی با کمک پا کار می کند و می تواند با سرعت زیادی ، محصول بادی شما را باد نماید . پمپ باد پدالی به دلیل اینکه مخزن باد بزرگتری را دارند و همچنین قدرت پا بسیار زیاد تر از قدرت دست است ، شما می توانید با سرعت بسیار بیشتری محصول بادی خود را راه اندازی کرده و از آن استفاده کنید .

 

پمپ های باد پدالی کمی ابعاد بزرگتری را دارند ولی می توانید آن را که شامل دو صفحه است را از وسط تا کرده و ابعاد آن را بسیار کوچک تر در نظر بگیرید . این نوع از پمپ ها دارای سوپاپ نیستند و تنها دارای یک فنر در میان دو صفحه می باشند که با فشردن فنر ، باد محفوظ در مخزن پمپ ، به داخل محصول بادی پمپاژ می شود و پس از برداشتن پا از روی صفحه ، هر دو صفحه با کمک فنر باز شده و مخزن را دوباره از هوا پر خواهد کرد . شما می توانید مدل های مختلفی از این نوع پمپ های باد را در دسته بندی فروشگاه اینتکس مشاهده کنید و بیشتر با آن ها آشنا شوید . پمپ باد برقی : این پمپ باد ها نیز در دو نوع 110 ولت و 220 ولت به بازار عرضه شده اند و ساختار ان ها کوچک تر از پمپ های دستی می باشد. از نظر کارایی هم دقیقا همان خصوصیات پمپ دستی را دارا می باشند اما دیگر نیاز نیست شما به صورت مستمر با این پمپ محصول خود را باد کنید و تنها کافی است ان را به برق متصل کرده و دکمه روشن و خاموش این محصول را در حالت روشن قرار دهید . پس از انجام این کار می توانید با قرار دادن قسمت بادشونده این پمپ در داخل دریچه باد تشک خود به راحتی ان را باد کنید . از مزایای این نوع از پمپ های باد ، قدرت پمپاژ بالای آن اشاره خواهیم نمود ، بنابراین اگر برای شما سهولت در راه اندازی و سرعت مطرح است ، بهترین گزینه برای شما پمپ های باد برقی می باشد . ولی با توجه به اینکه این محصولات با برق کار می کنند ، دیگر در محیط های بیرون و در طبیعت کارایی لازم را نخواهند داشت و بیشتر برای مصارف خانگی مناسب خواهند بود . پمپ باد شارژی : پمپ های باد شارژی را می توان از دسته پمپ های باد برقی به شمار بیاوریم که البته با جریان برق کار می کند ولی با جریان برقی که در باتری های خود ذخیره کرده است . همانطور که از نام محصول مشخص است ، این پمپ باد شارژی بوده و می توانید با استفاده از کابلی که دارد ، آن را شارژ کرده و سپس در هر جایی که دلخواه شماست از آن استفاده کنید . بدین ترتیب اگر دوست دارید که از تشک های بادی خود و محصولات بادی دیگر خود در بیرون از خانه استفاده کنید و نیاز دارید که یک پمپ باد قوی و راحتی را داشته باشید ، بهترین گزینه برای شما استفاده از پمپ های باد شارژی است که قدرت بسیار خوبی داشته و می تواند محصول بادی شما را در کمترین زمان راه اندازی کنید .

 

این مدل از پمپ های باد اینتکس و محصولات بادی ، قدرت های مختلف و مدل های گوناگونی دارد که بسته به توانی که دارند می توانند با سرعت های گوناگون محصولات را پر کنند و یا شارژ بیشتری را در خود ذخیره نمایند . پمپ باد فندکی : این پمپ باد ها هم از نظر کارایی دقیقا شبیه به دو نمونه قبلی می باشد و کار شما را به همان صورت راه می اندازد . تنها نکته در خصوص این پمپ باد ها این موضوع است که این پمپ با استفاده از قسمت فندکی خودرو شما روشن می شود و بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که قصد دارند از محصول بادی خود در سفر استفاده کرده و نگران پیدا کردن برق برای پمپ باد برقی و یا گذاشتن انرژی و زمان برای پمپ باد دستی نباشند . به مراتب قدرت این نوع از پمپ های باد نسبت به پمپ های باد برقی و شارژی ضعیف تر است ولی می تواند در سفر ها بسیار مفید واقع گردد . بنابراین انتخاب هر یک از مدل ها کاملا سلیقه ای بوده و بسته به انتخاب شما دارد . حال که با انواع پمپ باد ها اشنا شدید باید به موضوع اصلی خود برگردیم که چگونه می توانید تشک بادی خود را به راحتی با استفاده از پمپ های باد راه اندازی کنید. اگر تشک شما دارای پمپ باد نبود و نیاز داشتید تا به صورت جداگانه پمپ باد تهیه کنید بسته به شرایط و محل استفاده از تشک بهتر است یکی از پمپ باد های گفته شده در بالا را خریداری نموده و پس از باز کردن درپوش دریچه باد تشک خود به راحتی و در مدت زمان کوتاهی تشک را باد کنید . در گام اخر هم باید دریچه باد را ببندید تا باد داخلی این محصول از ان خارج نشود . هم چنین در هنگام باد کردن باید به این نکته هم توجه کنید که بیش از اندازه این محصول را باد نکنید چون امکان اسیب دیدن و کاهش تحمل وزن این محصول نیز وجود دارد . باد کردن زیاد از حد تشک بادی به مانند این است که وزن زیادی بر روی تشک بادی وارد شده و آن را در معرض ترکیدن قرار خواهد داد . بنابراین توصیه ما این است که به اندازه محصولات بادی خود را باد کنید . هم چنین یک سری از تشک های اینتکس بر روی خود دارای پمپ باد برقی سر خود هستند . این پمپ ها نیز دارای خصوصیات خوب و فوق العاده ای هستند که کار را برای راه اندازی شما فوق العاده ساده و اسان کرده است .

 

در همین خصوص باید عنوان کرد که شما پس از اتصال پمپ باد این محصول به برق می توانید به اسانی دکمه روشن شدن پمپ را فشار دهید . سپس باید به سراغ اهرم این محصول بروید تا بتوانید دستور لازم و فشار باد را تنظیم کنید . این اهرم به صورت گرد تعبیه شده است و شما تنها کافی است ان را در جهت عقربه های ساعت چرخانده و در حداکثر حالت فشار قرار دهید تا به صورت کامل این محصول باد شود . پس از باد شدن کامل این محصول نیز می توانید به سادگی این پمپ را خاموش کرده و از برق ان را جدا کنید. هم چنین یکی از خصوصیات خوب دیگر این پمپ ها قابلیت مکش ان ها می باشد. در زمان هایی که شما قصد دارید این محصول را خالی کرده و ان را جمع اوری کنید می توانید به سادگی با چرخاندن برعکس اهرم این محصول ان را خالی نمایید . البته گفتنی است که اگر پمپ باد را به برق متصل نکنید هم می توانید این محصول را از باد خالی کنید اما با اتصال مجدد ان به برق سرعت مکش را بالا خواهید برد . بدین ترتیب می توان گفت که پمپ های باد برقی سرخود که در بدنه تشک های بادی و تخت خواب های بادی قرار داده شده است ، طراحی دوکار داشته و برای راه اندازی و همچنین مکش و وکیوم محصول بادی مناسب هستند . عمدتا تشک های بادی که از ابعاد بزرگی برخوردار بوده و برای مصارف خانگی تولید شده اند دارای ، پمپ باد برقی سرخود می باشند . در این مقاله سعی کردیم تا به صورت کامل اموزش باد کردن و راه اندازی تشک های بادی و انواع پمپ های باد را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در هنگام خرید از نمایندگی اینتکس بهترین نمونه را انتخاب کرده و کارایی لازم را از آن انتظار داشته باشید . شما می توانید با مراجعه به دسته بندی پمپ باد اینتکس ، مدل های مختلفی از پمپ های باد دستی ، پدالی ، برقی ، شارژی را مشاهده کرده و آن ها را با قیمت مناسب خریداری کنید .