موضوع مقاله : نگهداری و مراقبت از مبل شنی

هر وسیله و لوازمی برای اینکه عمری طولانی داشته باشد ، نیازمند نگهداری و مراقبت است که شما باید با توجه به ویژگی ها و خصوصیت هایی آن محصول دارد ، نسبت به نگهداری و مراقبت از محصول کوشا باشید . یکی از محبوب ترین مبل ها ، مبل های شنی می باشند که نیاز به نگهداری دارند . بنابراین اگر شما در خانه خود مبل شنی دارید و از آن استفاده می کنید ، بهتر است که مطالب این مقاله را دنبال کنید تا بتوانید بهترین نگهداری و مراقبت از مبل شنی را انجام دهید و باعث طول عمر بیشتر این مبل های شنی جدید و پر طرفدار بشوید . مبل های شنی مبل هایی بسیار با کیفیت هستند که طول عمر آن ها بسیار بالاست و به خوبی می تواند برای مدت های طولانی توسط شما مورد استفاده قرار بگیرد . به طوریکه بیشتر فروشگاه ها و فروشندگان مبل های شنی این محصولات را با ضمانت و گارانتی به فروش می رساند . مانند فروشگاه مبل شنی آرامش که بیشتر مبل های شنی خود را با ضمانت 2 ساله و حتی بیشتر به فروش می رساند که نشان از کیفیت بالای این محصولات می باشد . هر چند این فروشگاه ، خود یک تولیدی بزرگ مبل شنی می باشد که شما نیز می توانید به راحتی این محصولات شنی را با قیمت های بسیار پایین تر و ارزان تر به صورت مستقیم از فروشگاه خریداری کنید . 

ساخت مبل شنی از پارچه است و رویه آن معمولا از پارچه ها ساخته می شود . ممکن است برای ساخت مبل شنی از انواع پارچه ها استفاده شود . ولی نکته ای که مطرح است ، این است که شما بتوانید بهترین نگهداری و مراقبت را از پارچه مبل شنی خود داشته باشید . پارچه ها در هر جایی مانند دوخت لباس و یا مبل و ... باید به خوبی از آن نگهداری شود . ممکن است در صورت عدم نگهداری صحیح از پارچه ها به مرور موجب آسیب رسیدن به آن ها از جمله پارگی ، فرسودگی و همچنین تغییر رنگ را داشته باشید . بنابراین بهترین راه برای مراقبت از مبل شنی این است که جنس پارچه مبل شنی را بشناسید و با توجه به ویژگی آن پارچه و نحوه نگهداری از آن ، به بهترین شکل ممکن مبل های شنی خود را نگهداری و از آن استفاده کنید . مبل شنی می تواند برای 5 سال و حتی بیشتر عمر کند و این خود شما هستید که می توانید طول عمر این محصولات را افزایش و یا کاهش دهید . اگر بخواهیم در رابطه با برخی از پارچه ها و نگهداری از آن ها اشاره کنیم در ابتدا می پردازیم به مبل شنی چرمی که از پارچه چرم برای ساخت آن ها استفاده شده است . 

پارچه های چرمی یکی از زیبا ترین پارچه هایی هستند که اغلب برای ساخت مبل شنی استفاده می شود و ممکن است که از نمونه های طبیعی و مصنوعی آن استفاده شود . یعنی برخی از مبل های شنی از پارچه چرم مصنوعی و بعضا از پارچه های چرم طبیعی ساخته شده اند که طبیعتا طول عمر مبل شنی که با چرم طبیعی ساخته شده است ، بسیار بیشتر بوده و البته قیمت مبل شنی چرمی نیز تا حدودی گران تر خواهد بود . چیزی که باید در هنگام نگهداری و مراقبت از مبلشنی چرمی باید در نظر داشته باشید این است که رطوبت می تواند به بدنه این مبل ها آسیب وارد کند . هر چه مبل شنی چرمی در معرض رطوبت قرار بگیرد و یا آن را دائما خیس کنید ، ممکن است طول عمر مبل شنی کوتاه شود . همچنین بهتر است که این مبل های شنی را در فضاهای روبازی که نور آفتاب وجود دارد استفاده نکنید . ولی با رعایت این نکات خواهید دید که مبل شنی چرمی شما چه عمری طولانی داشته و می تواند زیبایی ظاهری خود را به خوبی حفظ کند . در ادامه می خواهیم که نگهداری و مراقبت از مبل شنی مخملی یا خزدار را به شما آموزش دهیم . 

از ویژگی های بسیار خوبی که مبل های شنی مخملی و یا مبل های شنی که از پارچه های خزه دار ساخته شده اند ، می توان به قابلیت شستشو رویه آن ها اشاره کرد . شما می توانید برای اینکه از کثیف شدن مبل های شنی خود پس از مدت ها جلوگیری کنید ، می توانید رویه مبل شنی را جدا کرده و آن را بشویید . توجه داشته باشید که تمامی رویه های مبل شنی قابل جدا شدن از بدنه می باشند و شما می توانید به راحتی آن ها را جدا کنید . ولی یک سری از این پارچه ها هستند که قابلیت شستشو دارند و نباید هر رویه ای را بشویید . به فرض مثال شما می توانید برای شستشو مبل های شنی که از پارچه مخملی ساخته شده اند ، از آب گرم و ماشین لباسشویی استفاده کرده و به راحتی رویه مبل شنی خود را بشویید . این در حالی است که رویه برخی از مبل های شنی مانند مبل هایی که از پارچه های جین و یا کتان ساخته شده اند ، اگرچه قابل شستشو می باشند ، ولی نیاز است که برای شستشو آن ها از آب ولرم رو به سرد استفاده کنید . برای اینکه شستشو آن با آب گرم می تواند طول عمر رویه مبل شنی را کمتر کند . حتی شستشو زیاد این نوع پارچه ها به خصوص پارچه های جین یا لی می تواند باعث تغییر رنگ در آن ها شود . 

از سایر توصیه هایی که می توان در رابطه با نگهداری و مراقبت از مبل شنی اشاره کرد این است که سعی کنید بر روی مبل شنی نپرید و آن را پرتاب نکنید . برای جابجا کردن این محصولات بهتر است که آن را به طور کامل از روی زمین بلند کرده و در محل دیگری قرار دهید . از آن جا که بدنه این مبل های شنی بسیار نرم و حالت پذیر است شاید دوست داشته باشید که برای نشستن بر روی مبل تا حدی بپرید و به آرامی روی آن قرار نگیرید ، ولی توجه داشته باشید که این کار در دراز مدت می تواند به مبل شنی شما آسیب وارد کند . از سوی دیگر با توجه به اینکه وزن مبل های شنی سبک است ، برای اینکه آن را جابجا کنید بهترین کار این است که مبل شنی را بلند کرده و آن را جابجا کنید . معمولا برای مبل های شنی دستگیره هایی قرار می گیرد که به راحتی بتوانید مبل شنی را بلند کرده و جابجا کنید . نکته دیگر این است که کشیده شدن مبل شنی بر روی زمین به خصوص سطحی که زبر باشد می تواند به مبل شنی آسیب وارد کند . ممکن است به مرور زمان مبل شنی دچار افت و نشست شود ، برای اینکه این مشکل را رفع کنید می توانید از یونولیت ها و گرانول جدید و نو استفاده کرده و آن را شارژ کنید . اگر خرید مبل شنی خود را از فروشگاه مبل شنی آرامش انجام داده اید می توانید هر گونه تعمیر مبل شنی و شارژ مجدد مبل شنی را در فروشگاه انجام دهید .