قایق بادی کایاک یکی از پر فروش ترین قایق هایی است که فروشگاه مرکزی اینتکس در تهران و همچنین سایر نمایندگی های محصولات بادی در دنیا در تنوع بسیار زیاد این محصولات را به فروش می رسانند . چرا که طراحی قایق بادی کایاک برگرفته از طراحی قایق های معروف کایاک هستند که یک نوع قایق ورزشی بوده و شما می توانید از آن برای ورزش کردن و یا تفریحات خود استفاده کنید . ویژگی های قایق بادی کایاک بسیار بالا بوده و این مزیت های بسیار خوبی که این مدل دارد ، باعث شده است تا بسیاری از مشتریان به جای قایق های کایاک از قایق های مدل بادی استفاده کنند . چرا که ویژگی های قایق بادی کایاک بسیار زیاد بوده و این ویژگی های خوب توانسته مشتریان را راغب به خرید قایق بادی کایاک کند . به همین دلیل نیز در ادامه به بررسی بیشتر قایق بادی کایاک و ویژگی های قایق بادی کایاک خواهیم پرداخت .

در ابتدا می پردازیم به نحوه طراحی قایق بادی کایاک . این قایق ها همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد ، طراحی شبیه به قایق های کایاک غیر بادی داشته و شاید از نظر ظاهری نیز در آن ها تفاوتی را احساس نکنید . این قایق ها معمولا باریک و کشیده هستند و برای همین می توانند با  سرعت بسیار زیاد تری بر روی اب حرکت کنند . این قایق ها تنها در مدل های پارویی ساخته شده اند و شما می توانید با پارو زدن قایق بادی کایاک را به حرکت در آورید . با توجه به نوع طراحی قایق بادی کایاک در صورت طراحی قایق برای استفاده همزمان چند نفر ، آن ها می توانند پشت سر یکدیگر بر روی صندلی های خود نشسته و پارو بزنند . بیشتر قایق های بادی پر فروش و محبوب به صورت یک نفره و دو نفره طراحی شده اند . ولی در این میان شما می توانید قایق بادی کایاک سه نفره را نیز یافته و خریداری کنید . 

فروشگاه اینترنتی اینتکس بسیاری از قایق های بادی کایاک معروف مانند قایق های برند اینتکس و بست وی را موجود کرده است که در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته شده اند و ظرفیت های 1 تا 3 نفره دارند . از ویژگی های بسیار خوبی که می توانیم نسبت به قایق بادی کایاک اشاره کنیم ، وزن سبک آن ها می باشد . داشتن وزن سبک در قایق های بادی باعث شده است تا بسیاری از افراد این مدل ها را خریداری کنند . یکی از دشواری هایی که قایق های کایاک معمولی و غیر بادی دارند ، وزن سنگین تر آن ها می باشد ، همچنین حجم آن ها بزرگ بوده و به مانند قایق های بادی کایاک قابلیت جمع شدن را ندارند ، برای همین است که انتخاب و خرید قایق بادی کایاک می تواند برای آن ها بسیار ویژگی بزرگ و عالی باشد . یک قایق بادی کایاک با توجه به ابعاد و ظرفیتی که دارد می تواند در حدود 10 تا 40 کیلوگرم وزن داشته باشد که مطمعنا مدل های سنگین قایق بادی کایاک برای استفاده سه نفره بوده و از ابعاد بزرگی برخوردار می باشند . 

از ویژگی های قایق بادی کایاک می توانیم به شناوری بسیار خوب آن ها اشاره کنیم . شاید به این فکر باشید که قایق بادی کایاک نتواند مانند سایر قایق ها باشد ، ولی اصلا اینطور نبوده و چه بسا قایق های بادی که به صورت کایاک طراحی شده اند ، به دلیل داشتن محفظه های باد بسیار بزرگ می تواند شناوری بسیار خوبی را بر روی آب داشته باشد و و همچنین وزن هر فرد را به خوبی تحمل کند . بنابراین مطمعنا یک قایق بادی کایاک که برای استفاده دو نفره ساخته شده است به خوبی می تواند وزن هر دو نفر را تحمل کند ، حتی اگر بزرگسال و سنگین وزن باشند . این شناوری بسیار عالی توام با تعادل بسیار خوب می باشد . قایق های بادی کایاک به گونه ای طراحی شده اند که می توانند بر روی آب ثبات خوبی را داشته باشند و تعادل خود را به خوبی حفظ کنند . در نتیجه حرکت دادن قایق برای شما و پارو زدن بسیار راحت تر آسان تر خواهد بود . 

شما با خرید قایق بادی کایاک پارویی نیز برای این قایق ها از فروشگاه اینتکس تحویل خواهید گرفت . همانطور که می دانید قایق های بادی کایاک پارو های متفاوت تری دارند و نوع آن ها را به صورت دو لبه بوده که شما می توانید با هر دو دست پارو را گرفته و از هر دو جهت قایق پارو بزنید . این پارو ها عمدتا وزن بسیار سبکی دارند و از جنس بسیار خوب مانند آلومینیوم یا پلاستیک های فشرده و سخت ساخته شده اند که کار شما را برای پارو زدن بسیار راحت تر کرده اند . طول پارو ها استاندارد بوده و دستگیره هایی نیز بر روی دسته پارو قرار دارد تا شما راحت تر پارو بزنید . شما می توانید در مواقع مورد نیاز حتی لوازم یدکی قایق بادی کایاک را به مانند پارو های بیشتر و ... از فروشگاه اینتکس که بزرگترین فروشگاه قایق بادی کایاک در ایران است خریداری کنید . 

شاید نکته بعدی که برای شما مهم باشد ، کیفیت قایق بادی کایاک و جنسی باشد که این محصولات با آن ساخته شده اند . قایق های بادی کایاک همانطور که اشاره شد ، قایق های بسیار با کیفیتی هستند که یکی از دلیل هایی که باعث شده است تا برخی از افراد به فکر خرید قایق بادی کایاک باشند نیز همین مورد است . برای ساختن و تولید قایق های بادی کایاک از بدنه چند لایه پی وی سی برزنتی استفاده شده است . پی وی سی ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند برای ساخت قایق بادی بسیار کاربردی بوده و اگر تحقیقات خود را در این زمینه بیشتر کنید متوجه خواهید شد که نه تنها قایق های کایاک بادی ، بلکه اکثر قایق های بادی از همین جنس ساخته شده اند . این جنس باعث می شود که یک قایق بادی به خوبی بتواند در برابر رطوبت ها مقاوم باشد . همانطور که می دانید بایستی یک قایق ضد آب باشد و در قرار گرفتن طولانی در آب ، پوسیده نشده و فرسایش در آن اتفاق نیوفتد . 

قایق های بادی کایاک به ویژه قایق های بادی جدید تر که ساخت شرکت هایی همچون بست وی یا اینتکس هستند ، در بدنه و قسمت های جلو یا عقب قایق باربند هایی را طراحی کرده اند که شما می توانید وسیله های خود را به راحتی به قایق برده و علاوه بر اینکه هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد می توانید وسیله های مهم خود را به همراه داشته باشید . نکته دیگر این است که این قایق ها دارای صندلی هایی بسیار عالی و آرگونومیک هستند تا بتوانید در یک حالت درست و استاندارد نشسته و قایق سواری کنید . بدون شک با خرید قایق بادی کایاک و استفاده از آن ها عاشق این مدل از محصولات بادی خواهید شد .