تشک بادی را می توان از جدید ترین تشک های طراحی شده در بازار به شمار آورد که ویژگی های منحصر به فرد آن ها باعث شده است تا بسیاری از افراد به دنبال تهیه و استفاده از تشک بادی باشند ، این محصولات عمدتا دارای طراحی های خاص و بسیار عالی هستند که موجب انعطاف پذیری بسیار خوب آن ها شده است . یکی از این طراحی های بی نظیر داشتن رویه مواج در تمامی تشک های بادی شرکت های بزرگ می باشد که می تواند بستر های خواب راحتی را برای شما ایجاد کند تا بتوانید برای مدت طولانی از تشک بادی استفاده کرده و بر روی آن دراز کشیده و بخوابید . این محصولات نه تنها برای خوابیدن های کوتاه ، بلکه برای خوابیدن های شبانه نیز مناسب بوده و می تواند از وارد شدن فشار به اندام ها جلوگیری کند . ویژگی ها و خصوصیات تشک بادی بسیار زیاد است ، ولی برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید ، در این بخش به معایب تشک بادی خواهیم پرداخت و شما را در زمینه خرید تشک بادی راهنمایی خواهیم نمود . معایب تشک بادی معایب تشک های بادی و فواید تشک بادی اینتکس ، تشک های بادی یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین محصولات بادی تولید و عرضه شده توسط فروشگاه اینتکس در ایران بوده که همیشه از کاربرد های زیادی برخوردار بوده است. تشک های بادی انواع مختلفی از نظر ابعاد ، طراحی بدنه ، رنگ و نوع جنس بدنه دارند که هر کدام موجب می شود تا برای مکان های خاصی از این تشک ها استفاده نماییم. محصولاتی که مشابه تخت خواب های بادی تولید شده اند اما یکی از مهمترین تفاوت آنها در ارتفاع کمتر نسبت به تخت خواب های بادی می باشند تا امکان استفاده راحت تر به دلیل داشتن حجم و وزنی کمتر را در هر مکان مورد نظری بخصوص در مسافرت ها فراهم سازند. برای اینکه به معایب تشک بادی بپردازیم ابتدا می بایست به مزیت های این نوع تشک ها نسبت به مدل های غیر بادی پرداخت تا اطلاعات دقیق و بهترین نسبت به این نوع محصولات بادی پیدا کنید. مهمترین مزیت هایی که تشک های بادی در خود دارند حجم و وزن کم بوده که علاوه بر حمل آسان موجب راه اندازی سریع و بدون دردسر نیز خواهد شد. به دلیل اینکه حجم و وزن تشک ها نسبت به تخت خواب های بادی کمتر بوده از آنها بیشتر در مسافرت ها و بخصوص در چادر های سفری استفاده می شود. مزیت دیگر تشک های بادی در قیمت بسیار مناسب آنها نسبت به بسیاری از تشک های غیر بادی می باشد. 

اصولا قیمت گذاری روی این نوع محصولات به گونه ای بوده که امکان خرید تشک ها را راحت تر می کند. مزیت دیگر تشک های بادی در کاربرد های مورد استفاده آنها بوده که بسیاری از آنها امکان استفاده روی آب های آرام و کم عمق مانند استخر ها را فراهم می سازد. با وجود چنین مزیت هایی باعث می شود تا استفاده از تشک های بادی افزایش پیدا کند.اما هر نوع محصول بادی مانند هر محصول دیگر دارای معایبی بوده که برای بسیاری از این قبیل محصولات امری طبیعی می باشند . یکی از معایبی که تشک های بادی داشته در مقاومت بدنه در برابر اشیای تیز و حتی ساییدگی می باشد. همانظور که می دانید هر نوع محصول بادی تولید شده به دلیل داشتن ضخامت کم بدنه به منظور راه اندازی آسان تر بیشتر در معرض آسیب هایی مانند سوراخ شدن هستند که برای تمامی محصولات بادی امری طبیعی خواهد بود بنابراین می بایست از برخورد اشیای تیز به بدنه جلوگیری کرد . یکی دیگر از معایب تشک های بادی مقدار عمر مفید آنهاست. هر چقدر کیفیت یک تشک کم بوده و به خوبی از آن مراقبت و استفاده صحیح نشود به طوق قطع عمر مفید آن کاسته خواهد شد و آسیب های زیادی به تشک وارد خواهد شد تا امکان استفاده مجدد حتی قابلیت تعمیر از آن فراهم نباشد. یکی از معایبی که مستقیما در کیفیت تشک های بادی تاثیر نداشته نداشتن ضمانت و گارانتی تعویض در ایران می باشد. نه تنها تشک های بادی بلکه تمامی محصولات بادی به هیچ عنوان در ایران ضمانت تعویض ندارند و تنها توسط فروشگاه اینتکس ایران شامل 48 تا 72 ساعت مهلت تست و تعمیر می شوند. تمامی این معایب در میان عیب هایی قرار می گیرند که به راحتی می توان در بسیاری از محصولات تولید شده و وارد شده به کشور یافت بنابراین به گونه ای نیستند که باعث تاثیر منفی در خرید و استفاده از این نوع محصولات بادی بگذارند.معایب تشک های بادی اکثرا در مواقعی دیده می شوند که از آنها در فضای باز و مسافرت ها استفاده می شود. گرچه تشک های بادی بخصوصی برای مسافرت ها تولید شده اما با وجود اینکه سایر تشک های بادی نیز امکان استفاده در مسافرت ها را داشته اما مقاومت و کیفیت بدنه آنها اجازه استفاده دائم بخصوص در فضای باز مسافرت ها را فراهم نمی سازد زیرا که بیشتر در معرض آسیب دیدن هستند. عواملی مانند تابش شدید نور و گرمای آفتاب ، برخورد اشیای تیز طبیعی مانند سنگ و ... می توانند آسیب زیادی به این محصولات وارد کنند . به همین دلیل است که تشک های بادی نسبت به نوع کاربری خود در انواع مختلفی تولید شده اند که هر کدام می بایست در محل مخصوص سفارش شده خود مورد استفاده قرار گیرد. 

 

همانطور که اشاره کردیم بزرگترین آسیبی که می تواند به یک تشک بادی وارد شود برخورد هر گونه اشیای تیز به بدنه بوده که در بهترین حالت موجب سوراخ شدن سطحی شود. اما برای این نوع آسیب دیدگی راه کار بسیار خوبی وجود داشته و آن هم استفاده از بسته مخصوص تعمیرات محصولات بادی می باشد. این نوع بسته های مخصوص تعمیرات نه تنها برای تشک های بادی بلکه برای تعمیر تمامی محصولات بادی نیز قابل استفاده خواهد بود .آستانه تحمل وزن تشک بادی یکی دیگر از معایبی که می توان در رابطه با تشک های بادی اشاره نمود ، داشتن یک آستانه تحمل وزن اشاره نمود ، زیرا این محصولات کیفیت های مختلفی داشته و ساختاری بادی دارند ، به همین علت نیز می توانند تا یک وزن مشخص را تحمل کرده تا بتوانند به خوبی کارایی لازم را داشته باشند . داشتن یک آستانه محدودیت وزنی در تشک بادی شاید برای افرادی ناخوشایند باشد و آن ها دوست نداشته باشند که تشکشان ، تا یک وزن را تحمل کرده و در صورت فشرده شدن بسیار زیاد دچار آسیب دیدگی شود . ولی بهتر است که ناگفته نماند ، آستانه تحمل وزن تشک بادی استاندارد بوده و به خوبی می تواند وزن یک فرد را تحمل کند . تشک های بادی به صورت کلی به دو دسته بندی تشک بادی یک نفره و تشک بادی دو نفره تقسیم می شوند که هر یک از آن ها با توجه به ابعاد و جنسی که دارند ، می توانند وزن های مختلفی را تحمل کنند . عمدتا با بررسی های انجام شده نسبت به آستانه تحمل وزن تشک بادی اورجینال و اصلی از برند های بزرگی چون اینتکس و بست وی ، مشخص شده است که مدل های یک نفره تشک بادی می توانند تا وزن های بالا را در حدود 150 کیلوگرم تحمل کنند . با توجه به این عدد ، شاید بتوان گفت که بیشتر از 98 درصد افراد می توانند از تشک بادی یک نفره استفاده کننده و آن دو درصد نیز افرادی هستند که دارای وزنی بیش از 150 کیلوگرم می باشند ، از این رو شاید خیلی از خریداران این موضوع را یک مشکل و یا عیب نداشته و آن را به حساب معایب تشک بادی نگذارند و از این محصولات پر فروش استفاده کنند .همچنین با تست های دیگر انجام شده و بررسی های صورت گرفته می توان گفت که آستانه تحمل وزن تشک های بادی دو نفره نیز چیزی مابین 250 کیلوگرم تا 300 کیلوگرم می باشد که یک تحمل وزن ایده آل خواهد بود و نمی توان آن را به حساب معایب تشک بادی گذاشت . علت اینکه تشک های بادی دو نفره وزن بیشتری را از تشک بادی یک نفره تحمل می کنند نیز کاملا مشخص بوده و آن هم ، ابعاد بزرگتر تشک بادی و البته ضخامت لایه های استفاده شده در تولید می باشد . 

 

 

بنابراین شرکت ها برای تولید تشک بادی خود این موارد مهم را در نظر می گیرند و بر این اساس ممکن است از لایه های نازک یا ضخیم تری استفاده کنند ، اما آن چیزی که بسیار پر اهمیت است ، این است که تمامی محصولات پس از تولید تست و ارزیابی می شوند و اینچنین است که به تولید انبوه می رسند ، از این رو می توانید با اطمینان خاطر خرید های خود را انجام دهید و محصولات را خریداری نمایید . جنس بدنه تشک بادی جنس بدنه تشک بادی در واقع همان نقاط ضعف و قوت تشک های بادی می باشد که یک  سری از ویژگی های آن باعث کیفیت خوب تشک بادی شده است و دیگر خصوصیات آن موجب ضعف تشک بادی شده است ، ولی توجه داشته باشید که می توانید با نگهداری صحیح از تشک بادی از بسیاری از معایب تشک بادی چشم پوشی کنید که در ادامه همین بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت . در بررسی های انجام شده در تولیدات برند های بزرگ دنیا ، مشخص است که بیشترین درصد تشک های بادی از جنسی به نام وینیل که نام دیگر آن pvc می باشد ، تشکیل شده است . شاید برای اولین بار است که نام این جنس را می شنوید ، ولی پی وی سی ها در مدل های مختلف در بازار عرضه شده اند که از پی وی سی های لاستیکی با انعطاف پذیری بالا ، برای ساخت تشک بادی استفاده شده است . پی وی سی را می توان نوعی پلاستیک دانست ، ولی تفاوتی با آن ها دارد که آن هم این است که برای ساخت پی وی سی از مواد اولیه غیر شیمایی و طبیعی استفاده می شود ، از این رو برای سلامت انسان هیچ خطری نداشته و میتواند برای ساخت محصولاتی همچون تشک بادی و یا تخت بادی بسیار مفید باشد . علت آن را نیز اشاره کردیم که مواد سمی در لایه های پی وی سی وجود ندارد . شرکت های فعال در زمینه تولیدات محصولات بادی ، به این نکته توجه داشته و با توجه به اینکه ممکن است بدن با این محصولات تماس پیدا کند ، اگر جنسی نامناسب استفاده شود ، می تواند انواع حساسیت های پوستی را ایجاد کند . برای ساخت تشک های بادی نیز ممکن است از پی وی سی های ضخیم و نازک استفاده شود و همانطور که در بخش قبلی اشاره نمودیم ، تشک های بادی یک نفره نسبت به مدل های دو نفره از لایه های نازک تری تشکیل شده اند ، همچنین ساختار مدل ها بر اساس ابعادی که دارند ، ممکن است متفاوت باشد . به طور مثال ، در ساخت تشک بادی از لایه های زیرین و داخلی استفاده می شود که از نظر ظاهری قابل رویت نیستند ؛ ولی شرکت های تولید کننده از لایه های ضخیمی نیز در بخش های داخلی استفاده می کنند تا محصول استحکام بیشتری داشته باشد .

 

اگر استفاده از این لایه ها نباشد ، عملا تشک بادی به مانند یک بادکنک خواهد ماند که ساختاری توخالی دارد ، به همین دلیل نیز به سادگی آسیب دیده و می تواند سوراخ شده و یا بر اثر فشار و ضربه بترکد . اما در واقع اینطور نبوده و تولید کننده های این محصولات با طراحی های خلاقانه ، بخش های داخلی تشک را به صورت مشبک و یا موازی و با طراحی های مختلف از حالت توخالی بودن خارج کرده اند تا اینچنین محصول لرزشی نداشته باشد و بتواند به خوبی خاصیت فنری از خود نشان داده و در برابر ضربه و فشار مقاوم باشد . از دلایل اصلی که باعث شده است تا تشک بادی بتواند وزن بالا را تحمل کند نیز جنس بسیار خوب بدنه و طراحی داخلی تشک بادی می باشد . بهترین راه برای چشم پوشی از معایب تشک بادی نیز همانطور که اشاره کردیم ، مراقبت صحیح و استفاده درست از محصول می باشد . توجه داشته باشید که هر شی نوک تیزی می تواند به بدنه آسیب بزند ، همچنین توجه داشته باشید که سطوح زبر همچون دیوار یا زمین های سنگی ؛ خاکی و ... می تواند زبر باشند که در صورت ساییده شدن بدنه تشک بادی به آن ها آسیب به تشک وارد خواهد شد . بنابراین با جلوگیری از این اتفاق می توانید از بروز مشکل جلوگیری کنید .از سایر توصیه ها می توان به این موضوع اشاره کرد که اگر از تشک بادی خود بر روی فرش یا موکت استفاده نمی کنید ، حتما از از یک زیرانداز برای اینکار استفاده کنید تا بخش کف تشک بادی سوراخ نشود . گاهی ممکن است اشیاء ریزی بر روی زمین وجود داشته باشد که در صورت اهمیت ندادن به این موضوع ، می تواند موجب زخمی شدن بدنه تشک بادی شود که این اتفاق میتواند منجر به سوراخ شدن و در نتیجه خروج باشد شود ، از این رو حتی با استفاده از یک زیرانداز پارچه ای معمولی می توانید از بروز مشکل جلوگیری کنید . نکته بعدی این است که شما بایستی با در نظر داشتن ، آستانه تحمل وزن محصول ، از آن استفاده کنید ، به این نکته توجه داشته باشید که هر تشک بادی نسبت به برند تولیدی ، ضخامت بدنه ، نوع طراحی و ساختار محصولات می تواند تحمل وزن متفاوتی داشته باشد که توصیه ما در خرید این محصولات از فروشگاه اینتکس این است که حتما به تحمل وزن دقت داشته باشید ، زیرا فروشگاه اینتکس این نکته را در بخش مشخصات محصول درج می کند که می توانید بر اساس آن خرید های خود را انجام دهید . نحوه تعمیرات تشک بادی و اما جدا از معایب تشک بادی که به طور کلی به آن ها اشاره نمودیم ، در این بخش قصد داریم تا به تعمیرات تشک بادی پس از آسیب دیدن بپردازیم و شما را در این زمینه راهنمایی کنیم تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را با تعمیرات صحیح برطرف ساخته و بتوانید دوباره از تشک بادی خود استفاده کنید . در اولین مرحله نیاز است تا به این نکته توجه داشته باشید که وسعت آسیب دیدگی تشک بادی چقدر است ، توجه داشته باشید که هر آسیب دیدگی قابل تعمیر نبوده و بیشتر آسیب هایی قابل تعمیر است که در حد سوراخ شدن باشد و یا پارگی آن ها جزئی بوده و بتوان آن را تعمیر کرد 

 

از نمونه آسیب هایی که قابل تعمیر نیست می توان به ذوب شدن بدنه تشک بادی براثر حرارت آتش و یا ظروف داغ فلزی اشاره کرد که سبب برجستگی در بدنه می شود که غیر قابل تعمیر است . از سوی دیگر تشک های بادی که پارگی آن ها از بخش پرسینگ و یا بخش های دیگر اما با وسعت زیاد می باشد نیز نمی توایند محصول را تعمیر کرده و ازآن استفاده کنید . برای تعمیرات محصولات بادی ، شرکت های مطرح و بزرگ در این زمینه همچون شرکت اینتکس  وبست وی ، برچسب های تعمیراتی را با عنوان بسته تعمیرات طراحی و به بازار عرضه کرده است که در این بسته ها ، مقداری لیبل یا همان چسب تعمیرات و یک عدد چسب مایع مخصوص قرار داده شده است که می توانید با استفاده از این دو قلم جنسی که در بسته تعمیرات وجود دارد ، محصول خود را تعمیر کرده و مجددا از آن استفاده کنید . برچسب هایی که در بسته تعمیرات قرار داده شده است ، از نظر ظاهری و جنسی در واقع همان پی وی سی می باشد که به خوبی می تواند با استفاده از چسب مخصوص به بدنه تشک بادی چسبیده و به خوبی بخش آسیب دیده را پوشش دهد تا بدین ترتیب باد از آن بخش خارج نشده و بتوانید از محصول دوباره استفاده کنید . هر چه روش تعمیر شما بهتر باشد ، در نتیجه تشک بادی پس از تعمیر ، مشکلی برایش به وجود نخواهد آمد و می توانید دوباره از محصول استفاده کنید . بدین ترتیب توصیه ما به شما عزیزان این است که با کسب تجربه بهتر بتوانید محصول را تعمیر کنید . 

 

گاهی ممکن است بخش سوراخ شده بدنه را نتوانید به راحتی پیدا کنید و سوراخ ایجاد شده بسیار ریز است . بدین ترتیب بایستی به بخش هایی که مشکوک هستید ، کف صابون بزنید و پس از اینکه محصول به صورت نیمه باد است ، آن را تحت فشار قرار دهید تا مشاهده کنید آنجایی که کف صابون زده اید ، آیا تشکیل حباب می دهد یا خیر ، همچنین شما می توانید از یک لگن یا تشت آب استفاده کرده و بدنه محصول را وارد آب کرده و آن را فشار دهید تا با ایجاد حباب از بدنه تشک بادی ، متوجه قسمت آسیب دیده شوید . توجه داشته باشید که آب هیچگونه صدمه ای به بدنه تشک بادی وارد نخواهد کرد ، زیرا این محصولات اغلب از جنس پی وی سی تشکیل شده اند که پی وی سی نیز ضد آب است . ولی توجه داشته باشید که برای تعمیرات بهتر و نتیجه گیری بهتر از پنچرگیری ، حتما بخش آسیب دیده را خشک کرده و آن را تعمیر کنید . نکته بعدی در رابطه با تعمیرات تشک بادی این است که بهتر است برچسب را به صورت سکه ای و گرد برش دهید ، علت آن نیز این است که هیچ گوشه ای در برچسب وجود نداشته باشد تا پس از تعمیر به جایی گیر نکند . بنابراین بهتر است که به گونه ای برچسب تعمیرات را برش دهید که هیچ گوشه ای بر روی برچسب وجود نداشته باشد . نکته بعدی نیز این است که حتما مقدار چسب را به اندازه در نظر بگیرید ، به عنوان مثال ، اضافه ریختن چسب می تواند پس از تعمیر ، برجستگی بر روی بدنه ایجاد کند که این برجستگی می تواند بعدا در برخورد با جایی کنده شود و پنچرگیری شما آسیب ببیند ، از سوی دیگر وقتی میزان چسب بسیار کم باشد همچنین ، تعمیرات به خوبی صورت نگرفته و می تواند منجر به آسیب دیدگی شود .

 

بنابراین چسب اگر به اندازه ریخته شود ، تعمیرات به درستی انجام خواهد شد . پس از این مراحل نیاز است تا محل تعمیر شده را به مدت 24 ساعت تحت فشار قرار دهید که برای اینکار می توانید از یک وزنه یا یک تکه سنگ استفاده کنید .خدمات پس از فروش تشک بادی یک راه ساده تر و بی دردسری نیز برای تعمیرات تشک بادی وجود دارد که آن هم برخورداری از خدمات پس از فروش ، فروشگاه تهران اینتکس می باشد که می توانید به بهترین شکل محصول خود را با سپردن به فروشگاه ، پس از تعمیر تحویل بگیرید . فروشگاه اینتکس با تجربه کاری بسیار خوبی که دارد می تواند به بهترین شکل تعمیرات محصول بادی شما را انجام داده و آن را به شما تحویل بدهد . برای کسب اطلاعات کامل از این خدمات می توانید با شماره تلفن های فروشگاه تهران اینتکس تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را مطرح کنید . همچنین برای خرید های غیر حضوری خود نیز می توانید به صورت تلفنی ثبت سفارش کنید .