راهنمای خرید جلیقه نجات

تفریحات آبی به خصوص تفریحات در آب های آزاد مانند دریا و سد ها بسیار لذت بخش است . این تفریحات برای تمامی سنین هیجان انگیز بوده و موجب شادابی آن ها می شود . شنا در دریا به مراتب بسیار سخت و دشوار است ، چرا که برخلاف استخر آب آن در تلاطم بوده و وجود جریان های آبی می تواند به راحتی موجب غرق شدن شود . از این رو استفاده از جلیقه نجات خوب در دریا ها و سد ها امری کاملا ضروری شده است . این محصولات می توانند به بهترین شکل حافظ جان شما باشند و بتوانند در هنگام شنا و یا افتادن ناگهانی به درون آب غرق نشوید . برای امنیت بیشتر حتی قایق سواران برای حفظ جان سرنشینان از جلیقه های نجات استفاده می کنند تا در صورت بروز مشکل و افتادن افراد به داخل آب بتوانند آن ها را به راحتی به بیرون بکشند . اگر شما کسی هستید که زیاد به تفریح های این چنینی علاقه دارید بهتر است از این جلیقه های نجات نیز به همراه خود داشته باشید تا دیگر با خیال آسوده به دل آب بزنید .

جلیقه های نجات در انواع مختلفی وجود دارند و می توانند بنا به سلیقه و هزینه یکی از آن ها را خریداری کنید . جلیقه های نجات علاوه بر انواع متنوعی که دارند ، دارای خصوصیات دیگری چون جنس ، آرگونومی ساخت و ... می باشند که باعث شده جلیقه های نجات به چند دسته تقسیم شوند . در این مقاله نیز قصد داریم ویژگی های جلیقه های نجات خوب را به شما بگوییم تا راهنمای خرید جلیقه نجات شما باشیم . برخی از افراد به دلیل ارزان بودن برخی از محصولات اقدام به خرید آن ها می کنند دریغ از اینکه آن ها نمی توانند به خوبی انتظارات را بر آورده کنند و استفاده کننده را با مشکل مواجه کنند . در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید جنس های مرغوب را از جنس های نامرغوب تشخیص دهید . امروزه برخی از فروشندگان به دلیل اینکه به فروش بالا دست یابند اقدام به فروش جلیقه نجات نامرغوب و غیر حرفه ای با عنوان جلیقه نجات اصلی و حرفه ای می کنند ، از آن جا هم که مردم اطلاعات کافی از این محصولات ندارند اقدام به خرید آن ها می کنند . برخی از مردم نیز برای اینکه هزینه کمتری را بابت تهیه جلیقه نجات بدهند اجناس درجه دو و بی کیفیت را خریداری می کنند . نکته حائز اهمیت در خرید این محصولات این است که قرار است جلیقه نجات حافظ جان شما باشد به همین خاطر باید در انتخاب آن دقت کنید تا در مواقع ضروری از داشتن آن پشیمان نشوید . 

یکی از پرفروش ترین و با کیفیت ترین جلیقه های نجات ، جلیقه نجات های حرفه ای هستند ، برخی از شرکت های معتبر در تولید این محصولات حرفه ای فعالیت دارند که یکی از آن ها شرکت یاماها می باشد . این شرکت سالیان سال است که در ساخت جلیقه های نجات حرفه ای فعالیت می کند ، این کمپانی در طی این سال ها با اعمال تغییراتی در بدنه و جنس جلیقه ها توانست جلیقه های نجات حرفه ای را ساخته و روانه بازار کند . جلیقه های نجات حرفه ای به دلیل داشتن بدنه با کیفیت می توانند به خوبی کارایی داشته باشند . کیفیت بالای این محصولات نیز موجب می شود تا خیال شناگر و استفاده کننده راحت باشد و بدون هیچ ترس و نگرانی به داخل آب برود . شاید قیمت جلیقه نجات حرفه ای در مقایسه با دیگر جلیقه ها گران تر باشد ، اما این گرانی بی حکمت نیست چرا که در ساخت آن از پارچه ها و اجناس درجه یک می باشد ، همچنین خط تولید آن ها در خارج از کشور بوده و هزینه واردات آن ها نیز موجب شده تا قیمت آن کمی افزایش یابد . در داخل کشور نیز جلیقه های نجاتی تولید می شوند که از نظر قیمت بسیار ارزانتر از سری های خارجی هستند اما از نظر کیفیت نیز پایین بوده و در رده های غیر حرفه ای تلقی می شوند . جلیقه های حرفه ای ، نیمه حرفه ای و غیر حرفه ای دسته بندی های این محصولات می باشند که از نظر ساختاری و کیفیت متفاوت هستند ، ما نیز قصد داریم راهنمای خرید شما باشیم پس بیشتر سعی می کنیم ویژگی های محصولات بهتر را شرح دهیم تا شما نیز بتوانید با اطلاعات کامل تر بهترین محصول را خریداری کنید .

نام جلیقه های نجات حرفه ای و غیر حرفه ای از عملکرد آن ها گرفته شده است ، و چه بسا جلیقه های نجات حرفه ای به دلیل ساختار و کیفیت جنس بالای آن حرفه ای خوانده می شوند . جنس بدنه ای که در این محصولات استفاده می شود ترکیبی است و ساختاری چند لایه دارد ، در ابتدا لایه های جلیقه های نجات حرفه ای را بررسی می کنیم . از مهم ترین لایه ها که موجب می شود تا فرد به زیر آب فرو نرود لایه فومی جلیقه هاست . داشتن فوم مرغوب در بدنه این محصولات از مهم ترین نکات می باشد که تولید کنندگان سعی کرده اند از فوم های بسیار فشرده استفاده کنند . دلیل استفاده از فوم فشرده این است که علاوه بر سبک بودن وزن و فرو نرفتن آن به داخل اب بتواند از نفوذ آب به داخل بدنه جلوگیری کند . فوم بی کیفیت و فشرده نشده می تواند آب را به داخل بافت های خود بکشد ، به همین دلیل نیز کارایی خود را از دست داده و خود می تواند یکی از دلایل دیگر غرق شدن باشد . پس یکی از تفاوت های جلیقه نجات حرفه ای با دیگر جلیقه های نجات استفاده از فوم با کیفیت در آن می باشد . لایه بعدی که آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است لایه بیرونی یا خارجی جلیقه های بادی می باشد . اغلب جلیقه های نجات حرفه ای از لایه بیرونی برزنتی ساخته شده اند . این جنس به دلیل اینکه ضد آب است می تواند به خوبی از تماس لایه های داخلی با آب جلوگیری کند و راه های نفوذ  را به داخل آن ببندد . برخی از جلیقه های نجات با کیفیت از جنس نئوپرن ساخته شده اند که این جنس نیز به نوبه خود از بهترین و برترین اجناس برای تولید جلیقه نجات است .


جلیقه های نجات خوب و با کیفیت علاوه بر داشتن جنس بدنه بسیار خوب و مقاوم و نیز ساختار آن و آرگونومیک بودن محصول لازم است که از بند ها ، گیره و قفل خوب برخوردار باشد به گونه ای که بتوانید به راحتی آن ها را باز کرده و ببندید . بند ها و قفل ها بایستی علاوه بر مقاوم بودن به راحتی باز و بسته شوند . اگر قفل ها روان نبوده و نیز بند و طناب های آن آسیب پذیر باشند ممکن است در مواقعی شما را به دردسر بیاندازد . در هنگام خرید باید به این فاکتور توجه کنید و ببینید که قفل و بند های ان مرغوب هستند یا خیر . مدل های اصلی و با کیفیت این محصولات دارای بند هایی هستند که قابلیت ریگلاژ کردن را دارند و می توان سایز آن را تغییر داد به صورتی که کیپ بدن شده و فرد هنگام استفاده از آن راحت باشد . پس از همه این ویژگی ها می رسیم به مسئله ای مهم تر ، این مسئله نیز نوع دوخت و کیفیت دوخت جلیقه نجات است ، تنها داشتن جنس لایه های خوب و نیز طراحی استاندارد نمی تواند موجب کیفیت بالای جلیقه باشد چرا که این لایه ها در نهایت بایستی به بهترین شکل به یکدیگر متصل شوند ، اگر دوخت قوی نباشد می تواند آب را از خود عبور دهد و یا باعث شود تا جلیقه پاره شده و لایه های آن از یکدیگر جدا شوند . همچنین نخ های استفاده شده برای دوخت بایستی مرغوب باشند تا در برخورد با آب و رطوبت پوسیده نشده و خاصیت و مقاومت خود را از دست ندهد .

این محصولات از نظر رنگ بندی و نیز سایز بندی بسیار متنوع هستند ، افراد می توانند با توجه به سایز بندی آن ها محصول خود را خریداری کنند . جلیقه های نجات با توجه به نیاز مردم از ابعاد کوچک برای استفاده کودکان و نیز جلیقه های نجات مخصوص بانوان طراحی شده اند که می توانید آن ها را خریداری کنید . همانطور که در بالا گفته شد بند های اکثر جلیقه های نجات با کیفیت قابلیت تغییر سایز را دارند و افراد می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند و آن را بپوشند . با داشتن چنین محصولات بی نظیر می توانید ساعت ها در آب ها ، حتی در آب های آزاد به شنا کردن بپردازید بدون اینکه نگران باشید که مبادا اتفاقی بیوفتد . همچنین پیشنهاد ما به خریداران این است که محصول را از مراکز معتبر تهیه کنند . یکی از این مراکز که اقدام به فروش جلیقه نجات با کیفیت و حرفه ای می کند ، فروشگاه اینترنتی اینتکس می باشد ، این فروشگاه انواع مختلفی از جلیقه های نجات با کیفیتی را در لیست محصولات خود دارد که توسط گارد ساحلی امریکا تایید شده اند ، پس شما می توانید خرید مطمعن خود را از این بستر تجربه کنید .