قایق مارینر اینتکس

قایق بادی مارینر بدون شک بهترین قایق ساخته شده توسط این شرکت آمریکایی می باشد و ساختار آن نیز به گونه ای است که می تواند با بهترین های بازار رقابت کند . قایق بادی مارینر اینتکس دارای ساختار بسیار قدرتمندی است و بدنه آن در تمامی قسمت ها از لایه های بسیار ضخیمی ساخته شده است . این قایق دارای بدنه پی وی سی کاملا ضخیم و سنگین می باشد و تنها در دو مدل سه و چهار نفره تولید شده است که در سال ۹۶ حدود یک میلیون تومان قیمت داشته است . بخش های مختلف این محصول همگی به صورت کاملا عالی ساخته شده است و کف آن نیز فایبرگلاس می باشد . در ادامه قصد داریم توضیحات کاملی را در مورد این قایق بادی ارائه کنیم . با ما همراه باشید.  ظاهر ظاهر قایق مارینر اینتکس مشابه سایر قایق های بادی می باشد با این تفاوت که بیشتر از سایر محصولات بادی از خطوط شکسته در ساخت آن استفاده شده است . این محصول نیز دارای بدنه هشت ضلعی بوده و ساختار بسیار زیبایی دارد . به طوریکه می توان گفت حتی این بدنه ساختار بیضی شکل دارد که گوشه های آن به صورت گرد نبوده و حاشیه دارد . این طراحی باعث شده است تا قایق بادی بسیار زیبا و جذاب تر باشد و از سوی دیگر این نوع طراحی خاص باعث شده است تا قایق های بادی مارینر به یکی از سریع ترین قایق های بادی تبدیل شود که حتی با استفاده از پارو نیز سرعت مناسبی را داشته باشد . علت آن نیز نوع طراحی خاص این قایق است که با ایجاد اصطکاک کمتر با آب باعث می شود تا قایق سریع تر حرکت بکند و باعث آن شود که قایق به راحتی موج های پیش روی آب را کنار بزند . یکی از هدف های تولید کنندگان در ساخت تمامی قایق ها چه بسا قایق های بادی و یا قایق های فایبرگلاسی و حتی کشتی ها این است که به خوبی موج شکن باشد و بتواند از آب و موج ها عبور کند به طوریکه تلاطم آب هیچ گونه تاثیری را بر عملکرد قایق های بادی نگذارد .

بخش های مختلف آن دارای رنگ بندی خاکستری و قرمز می باشند که البته ممکن است در مدل های سال آینده دچار تغییراتی شود ، اما به دلیل محبوبیت هایی که این رنگ در قایق های بادی مارینر پیدا کرده است و با استقبال مشتریان روبرو شده است ، اینتکس خیلی تغیرات عمده ای را بر روی قایق های بادی مارینر ایجاد نکرده است و از این رو مشاهده می کنیم که در سال های گذشته ، تغییراتی از بابت رنگ قایق بادی مارینر صورت نگرفته است . در میان تمامی قایق های بادی اینتکس همانطور که در کاتالوگ آن نیز نوشته شده است مدل مارینر بهترین مدل می باشد . و شاید در مقایسه آن با دیگر قایق های بادی که توسط شرکت های دیگر نیز تولید شده اند ، همان قایق بادی مارینر را انتخاب و از آن استفاده کنید . یکی از قسمت های متفاوت در طراحی این قایق بادی کف آن است که به صورت بادشو نبوده و از ورق های فایبرگلاس در ساخت آن استفاده شده است که خود در مقاومت و کیفیت بالای آن تاثیر دارد.  این جنس در ساخت بسیاری از قایق های غیر بادی استفاده شده است و همین مسئله موجب آن گردیده است تا قایق های بادی مارینر به یکی از با دوام ترین ها تبدیل شود و آسیبی به آن به خصوص از سوی کف وارد نشود . توجه داشته باشید که فایبرگلاس مقاومتی بسیار بالا و شبیه به فلزات دارد و برخلاف آن ها وزن بسیار سبکی دارند ، از این رو استفاده از فایبرگلاس در بدنه قایق بادی مارینر سبب افزایش وزن آن نشده است و از این بابت شما می توانید به سادگی قایق بادی را حمل کنید .

این ویژگی بسیار عالی باعث آن خواهد شد تا شما بتوانید به سادگی از قایق های بادی در آب ها استفاده کنید و نگران برخورد قایق بادی و کف آن با صخره ها و سنگ های بستر رودخانه و یا دریا و دریاچه ها نباشید . همچنین گاهی آسیب هایی که به بدنه قایق های بادی وارد میشد ، به دلیل کشیده شدن بخش کف آن در زمان انداختن قایق بادی به داخل آب می بود . بنابراین استفاده از این ورق های فایبرگلاسی در بخش زیرین قایق های بادی مارینر دوام و استحکام بی نظیری را به آن ها بخشیده است . معدود قایق های بادی هستند که از این نوع ساختار برخوردار باشند ، ولی توجه داشته باشید که مدل هایی همچون قایق بادی مارینر اینتکس نسبتا وزن زیاد تر و سنگین تری را در مقایسه با مدل های دیگر دارند . قایق های بادی مارینر در بخش های کناری خود دارای یک طناب مهار است که از آن طریق شما می توانید قایق های بادی خود را به جایی وصل کنید و یا دو قایق را به یکدیگر متصل کنید تا دور نشود . همچنین این طناب ها می تواند به شما برای بالا رفتن از قایق بادی در زمان هایی که داخل آب هستید ، کمک کند . از این رو استفاده از طناب مهار در قایق بادی می تواند بسیار مفید باشد و به شما اجازه دهد تا به سادگی از قایق بادی استفاده کنید . این طناب دور تا دور قایق را پوشش داده اند و کاملا در جای خود محکم و ثابت هستند ، زیرا گیره هایی در کناره های قایق وجود دارد که طناب از داخل آن عبور کرده و جابجا نشده و تکان نخواهد خورد . اگر به این قایق های بادی یعنی قایق بادی مارینر ایننتکس توجه داشته باشید ، مشاهده خواهید کرد که بخش زیرین آن بسیار نرم بوده و به علاوه آن ، نشیمنگاه هایی نیز برای قایق در نظر گرفته شده است که به صورت بادی می باشد . در مدل های مختلف قایق بادی این بالشتک ها یا همان زیرانداز ها مدل های مختلفی را دارند ، به عنوان مثال قایق های بادی چهار نفره مارینر دارای سه عدد بالشتک بادی هستند که می توانید به دلخواه خود از آن ها استفاده کنید و یا در صورت عدم نیاز به آن ها ، حتی از قرار دادن و راه اندازی آن ها اجتناب کنید . ولی با وجود این بالش ها شما می توانید بهتر بر روی قایق نشسته و تسلط یا همان تعادل بهتری را بر روی قایق بادی داشته باشید . همچنین می توانید بهتر پارو زده و قایق را هدایت کنید . توجه داشته باشید که ساختار این قسمت ها مجزا بوده و شما می توانید آن را بسته به دلایل خود جدا کنید . سطح این نشیمنگاه ها به صورت مواج در نظر گرفته شده است تا نرم باشند تا هیچ فشاری را بر روی اندام های خود احساس نکنید و اینچنین بتوانید مدت زمان طولانی را از قایق بادی استفاده کنید .

قایق بادی مارینر در واقع یک قایق ایده آل و مناسب پارویی می باشد که شرکت اینتکس برای آن دو عدد پارو نیز در نظر گرفته است که در هنگام خرید قایق مارینر اینتکس می توانید از این دو محصول یعنی پارو نیز بهره مند شده و از آن برای تفریحات آبی خود استفاده کنید . این پارو ها وزن سبکی داشته و برای تولیدش از پلاستیک سخت و دسته های آلومینیومی سبک استفاده شده است که در حالت کلی وزن چندانی را ندارد و این ویژگی خوب ، به شما اجازه خواهد داد تا به سادگی بتوانید پارو بزنید و قایق را حرکت دهید . در لبه های قایق مارینر اینتکس ، دو محل برای قرار گیری پارو ها تعبیه شده است که این محل های اتصال به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به صورت تنها از دو پارو نیز به صورت همزمان استفاده کرده و با تسلط بیشتر و قدرت مضاعفی قایق را حرکت داده و گشت زنی خود را بر روی آب شروع کنید . بنابراین اینتکس کاملا فکر شده و به صورت استاندارد این قایق بادی حرفه ای را تولید کرده است که شما می توانید از استفاده محصول نهایت لذت را ببرید و تفاوت خاصی میان این نوع قایق ها با سایر قایق های چوبی و یا فایبرگلاسی نبینید . در بدنه قایق مارینر اینتکس چند جالیوانی قرار داده شده است که می توانید از آن طریق بطری های مورد نیاز خود را در آن جا قرار دهید و در صورت لزوم از نوشیدنی های خود استفاده کنید و بدون اینکه جابجا شوند و یا نگران افتادن آن به داخل آب باشید ، در این قسمت ها قرار دهید و در کنار دوستان خود بر روی آب به تفریح بپردازید . همچنین در ساخت قایق بادی مارینر ، شرکت اینتکس پایه هایی را قرار داده است که از آن طریق شما می توانید از طناب ماهیگیری استفاده کرده و یا سایبانی را بر روی قایق بادی قرار دهید تا اینچنین بتوانید از گرما زدگی به دور باشید و یا در هنگام ماهیگیری بدون این قلاب ماهیگیری را به دست بگیرید ، به قایق بادی مارینر متصل کنید و از مناظر لذت ببرید .

 

شرکت اینتکس سعی داشته است تا با استفاده از مواد اولیه مرغوب و همچنین به کار گیری طراحی های مختلف ، قایق های بادی به مراتب حرفه ای و استاندارد را تولید کند که ایمنی بسیار عالی داشته باشد . قایق مارینر اینتکس از حرفه ای ترین قایق های بادی است که حتی قابلیت نصب موتور را نیز بر روی خود دارد و این ویژگی عالی باعث شده است تا طرفداران زیادی را پیدا کند . ابعاد قایق مارینر اینتکس در دو مدل تولید و روانه بازار شده است . مدل سه نفره و چهار نفره مدل هایی از این قایق هستند که با طراحی فوق العاده خوبی که دارند می تواند ظرفیتی بیشتر از آنچه شرکت سازنده اعلام کرده است همراه خود داشته باشند . برای مثال در قایق های بادی سه نفره می توانید چهار تا پنج نفر در قایق داشته باشید و در قایق بادی چهار نفره یک نفر بیشتر از این جا دارد . طول و عرض این قایق در حدود دو متر در یک متر است و فضای داخلی آن کوچکتر است.

 

لازم به ذکر است که مدل سه نفره حدود ۴۰۰ و مدل ۴ نفره می تواند تا ۵۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند.  جنس و کیفیت کیفیت بدنه این قایق بادی بسیار بالاست و از تمامی قایق های بادی تولید شده توسط اینتکس بهتر است. در حالت کلی می توان گفت کیفیت این محصول بعد از قایق بادی جیمینی در رده دوم قرار دارد . بخش اصلی آن از پی وی سی ضخیم ساخته شده است و فشاری برابر وزن سرنشینان را به سادگی تحمل می کند . همچنین پرس های بدنه از نوع حرارتی و چسبی بوده و می تواند فشار وارده را به سادگی تحمل کند . بخش های مختلف آن از لایه های مختلفی ساخته شده و برای مثال بخش زیرین ضخیم تر از سایر قسمت های بدنه است . لازم به ذکر است که بدنه برای امنیت بیشتر دارای چند محفظه باد می باشد و در صورت صدمه دیدن هر کدام از آنها فشار را تا میزان قابل توجهی کنترل کند.