پنچرگیری قایق بادی 

پنچرگیری قایق بادی تنها روش برای تعمیرات قایق های بادی تولید شده بوده که از روال خاص خود برخوردار می باشند. همانطور که می دانید قایق های بادی و تمامی محصولات بادی از قابلیت تعمیر و ترمیم برخوردار هستند برای همین باعث جلوگیری از یک بار مصرف بودن یک محصول بادی خواهد شد . برای پنچرگیری قایق های بادی می بایست ابتدا محل آسیب دیده از قایق بادی مورد نظر را بررسی کرده و امکان تعمیر یا تعمیر نشدن آن را فهمید . در برخی از مواقع قایق های بادی به گونه ای آسیب می بینند که قابل تعمیر نبوده و اگر قابل تعمیر هم باشند نیازمند با زمان و ریسک بالا خواهد بود بنابراین تعمیر آنها مقرون به صرفه نخواهد بود . اما این نوع آسیب دیدگی ها خیلی کم پیش می آید .

بیشتر آسیب دیدگی ها شامل پارگی و سوراخ شدن قسمت اصلی و کف بدنه بوده که بر خلاف تصورات مصرف کنندگان به راحتی پنچرگیری می شوند . البته این مورد را نیز در نظر داشته باشید که قایق های بادی به خصوص قایق های بادی اورجینال همچون اینتکس و بست وی که بزرگترین تولید کنندگان قایق های بادی و معروف ترین آن ها می باشد ، محصولاتی با کیفیت و با دوام را تولید کرده است که در صورت مراقبت صحیح و استفاده درست ، شاهد آن خواهید بود که طول عمر بالایی را دارند و می توانید به دفعات زیاد و برای طولانی مدت از آن ها استفاده کنید . لذا با توجه به اسیب های احتمالی ، فروشگاه تهران اینتکس قصد دارد تا نحوه تعمیرات و پنچرگیری قایق بادی را به شما دارندگان و استفاده کنندگان قایق بادی آموزش دهد تا در صورت نیاز خودتان بتوانید در خانه این تعمیرات را به صورت تخصصی انجام دهید تا دیگر نیازی به خرید قایق بادی دیگر نباشد . برای پنچر گیری قایق های بادی می بایست بسته مخصوص تعمیرات مخصوص محصولات بادی را از فروشگاه اینتکس ایران تهیه کنید . این بسته بندی تعمیرات شامل یک چسب مایع قوی مخصوص پلاستیک PVC و یک رول PVC می باشد . در ابتدای کار نیاز است تا بدنه آسیب دیده را یافته و آن را علامت گذاری کنید . همانطور که اشاره شد در برخی از موارد ممکن است وسعت آسیب دیدگی خیلی زیاد نباشد و در حد یک سوراخ ریز باشد و با چشم نیز به سادگی قابل رویت نباشد . در این نوع حالت از آسیب دیدگی های بدنه قایق بادی ، ما به مرور شاهد تخلیه باد خواهیم بود و چه بسا برای مدت کوتاهی می توان از قایق بادی استفاده کرد ، ولی در دراز مدت مشاهده خواهید نمود که این قایق های بادی آسیب دیده باد را از خود خارج کرده و دیگر قابلیت شناور ماندن بر روی آب را ندارند . توجه داشته باشید که استفاده از قایق بادی آسیب دیده و عدم رفع مشکل آن ، می تواند به مرور باعث افزایش وسعت آسیب دیدگی شود ، به همین دلیل نیز ما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما قایق های بادی خود به خوبی تست کرده و در صورت بروزمشکل ، نسبت به تعمیرات و پنچرگیری آن اقدام کنید . روش هایی برای پیدا کردن بخش آسیب دیده به خصوص آسیب های جزئی و بسیار ریز وجود دارد که شاید با آن ها آشناییت نیز داشته باشید . یکی از این روش های مرسوم استفاده از کف صابون می باشد ، یعنی شما با آب و صابون محلولی را ایجاد خواهید کرد که در صورت خروج باد از بدنه قایق بادی ، می تواند بخش سوراخ شده را نمایان کند . دراین حالت شما کف صابون را به بدنه بزنید و قایق نیمه باد شده را تحت فشار قرار دهید تا باد از آن خارج شود .

پس از این مرحله مشاهده خواهید کرد که بخش آسیب دیده ایجاد حباب می کند ، در این مرحله سریعا محل سوراخ شده را علامت گذاری کنید تا دیگر گم نشود . استفاده از لگن آب و یا قرار دادن قایق در استخر و فرو رفتن بخش هایی که شک دارید آسیب دیده باشد ، می تواند به یافتن محصول سوراخ شدگی کمک بسزایی داشته باشد . برای انجام پنچرگیری لازم است ابتدا کاملا باد قایق بادی آسیب دیده را تخلیه کرده و سپس محل دقیق آسیب دیده را پیدا کرد . ابتدا به مقدار کافی از چسب مایع به قسمت آسیب دیده زده و سپس رول PVC را به شکل گرد بریده و در محل آسیب دیده و البته آغشته شده به چسب مایع می چسبانیم . توجه داشته باشید که برش دادن برچسب به صورت گرد بسیار مهم و حائز اهمیت است ، زیرا در این نوع برش دهی ، شیار و یا حاشیه ای برای برچسب ایجاد نشده و در نتیجه پس از تعمیر شما نتیجه بهتری را خواهید گرفت و نگران آن نخواهید بود که مبادا بخش تعمیر شده به جایی گیر کند و یا جدا شود . بنابراین بهتر است برای بخش های اسیب دیده به صورت سوراخ از برش هایی به اندازه یک سکه استفاده کنید و در صورت بزرگ بودن پارگی از رول های بزرگ تر و برش های دایره ای شکل بزرگ استفاده کنید . برچسب های تعمیراتی که در بازار وجود دارند ، متنوع بوده و در این میان ، برچسب های فیک و غیر استانداردی نیز وجود دارند که بایستی حتما به آن ها توجه داشته باشید و سعی کنید که برچسب های تعمیراتی خود را از فروشگاه های معتبر خریداری و استفاده کنید . همچنین نبایستی برای تعمیرات قایق بادی خود از هر چسب مایع دیگری استفاده کنید و چه بسا بهتر است که از چسب های مایع مخصوص که در بسته های تعمیراتی عرضه شده است ، استفاده نمایید . نکته دیگری که در این میان مطرح است ، این است که میزان چسب مایعی که به برچسب زده می شود ، نبایستی بیش از حد زیاد باشد که شره کند . در این حالت پس از تعمیرات و چسباندن برچسب ، شاهد برجستگی خواهیم بود که در بدنه قایق بادی ایجاد شده است ، لذا در هنگام تعمیرات به این اصل مهم توجه داشته باشید تا تعمیرات شما به خوبی انجام شده باشد . توجه کنید که برجستگی ایجاد شده می تواند باعث گیر کردن آن شده و در نهایت ممکن است پس از مدتی قایق از همان محل دچار آسیب دیدگی شود . همچنین این مسئله نباید باعث شود که شما از مقدار بسیار کم چسب نیز استفاده کنید ، زیرا چسب کم ، تعمیرات خوبی را نخواهد داشت و ممکن است بعدا با خیس شدن بدنه قایق بادی به سادگی جدا شود .

لذا در تعمیرات خود حتما به این نکات توجه داشته باشید . در انتها یک شی سنگین حدود بالای 5 کیلوگرمی را روی محل پنچرگیری شده قرار می دهیم تا فشار لازم برای پوشش محل آسیب دیده توسط چسب و رول ایجاد شود . این کار بهتر است حداقل 12 ساعت انجام شود تا محل ترمیم شده نهایت استحکام لازم را به خود بگیرد ، همچنین اگر زمان بیشتر یعنی 24 ساعت را نیز در نظر بگیرید بسیار بهتر خواهد بود . دقت داشته باشید برای پنچرگیری قایق های بادی نباید از چسب های مایع متفرقه استفاده نمود زیرا امکان آسیب رساندن به محصول مورد نظر افزایش پیدا می کند . شما می توانید برچسب های تعمیراتی اصل و اورجینال برند های بزرگ را از فروشگاه تهران اینتکس تهیه کنید که خود بزرگترین نمایندگی فروش قایق بادی و تجهیزات و لوازم جانبی قایق بادی می باشد . البته انجام پنچرگیری قایق های بادی بهتر است توسط تعمیر کاران مجرب شرکت اینتکس انجام شود زیرا با اطمینان ، دانش و تجربه بالاتری اقدام به تعمیر قایق بادی آسیب دیده خواهند کرد . شرکت اینتکس با دستگاه های مخصوص و با ضمانت اقدام به پنچرگیری و تعمیرات محصولات بادی و همچنین قایق های بادی که تعمیر آنها از حساسیت بالایی برخوردار بوده کرده به همین دلیل نیازی به صرف زمان و زحمت برای تعمیر نخواهد بود . نکته مثبتی که در پنچرگیری قایق های بادی توسط تعمیر کاران شرکت اینتکس وجود داشته در استفاده از وصله های مخصوص محصول آسیب دیده می باشد . این نوع پنچرگیری هیچ آسیبی به ظاهر قایق وارد نکرده و دقیقا هم رنگ بدنه وصله خواهد خورد . در صورتی که از ناحیه آسیب دیده بار دیگر آسیبی به شکل خودکار رخ دهد می توانید به شکل رایگان با ضمانت شرکت اینتکس مجدد اقدام به تعمیر کنید. قایق های بادی به دلیل استفاده روی آب و حساسیت بالایی که از نظر محل مورد استفاده دارند می بایست با استاندارد و اطمینان بالایی پنچرگیری شوند تا مانند حالت اولیه خود در برابر فشار و دمای متفاوت آب مقاومت لازم را به همراه داشته باشند . در صورتی که به صورت صحیح اقدام به پنچرگیری قایق های بادی نشود علاوه بر برگشتن به حالت آسیب دیده امکان آسیب دیدگی بیشتر همان ناحیه نیز افزایش پیدا خواهد کرد که در آن زمان هزینه و زمان بیشتری صرف پنچرگیری قایق بادی مورد نظر خواهد شد . در صورتی که خود اقدام به پنچرگیری قایق های بادی کردید می بایست عمل تعمیر را در دمای مناسب ( نه خیلی سرد و نه خیلی گرم ) انجام دهید تا موجب از بین رفتن اثر چسب مایع نشود . بهترین راه پیشگیری از آسیب دیدن بدنه قایق های بادی است ، چه بسا شما می توانید با نگهداری صحیح و استفاده درست از قایق های بادی به بهترین شکل استفاده کرده و سال های طولانی از آن ها بهره مند شوید . یکی از دلایل آسیب دیدگی ، برخورد اجسام تیز و برنده به بدنه می باشد ، این برخورد ها به سادگی می توانند بدنه قایق های بادی را که بی دفاع هستند را سوراخ کند . کشیدگی های بدنه ، ساییده شدن به زمین ، لبه استخر ، صخره های کنار ساحل و یا سنگ های داخل رودخانه می تواند به بدنه قایق بادی آسیب وارد کند .

هر چند برخی از قایق های بادی که دارای کف فایبرگلاسی هستند در برابر آسیب دیدگی مقاوم تر بوده و چه بسا بهترین گزینه ها برای خرید هستند . از دیگر عواملی که عمدتا باعث آسیب دیدگی بدنه قایق بادی می شود ، باد کردن بیش از اندازه بدنه قایق بادی به خصوص با استفاده از پمپ های باد قوی و کمپرسور های باد هستند که بایستی حتما در هنگام راه اندازی ، میزان باد بدنه را بسنجید . حال با ارائه خدمات تعمیراتی توسط فروشگاه تهران اینتکس شما می توانید با خیالی راحت تر از قایق های بادی استفاده کنید و یا آن ها را خریداری نمایید . چه بسا شرکت های بزرگ همچون اینتکس و بست وی که از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده قایق بادی هستند ، با استفاده از رویه های برزنتی و ... سعی بر این داشته اند تا از بخش های بادی این محصولات محافظت کنند و آن ها را ایمن تر سازند . بنابراین شما با خیالی راحت می توانید از این محصولات استفاده نمایید . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پنچرگیری قایق بادی توسط نمایندگی ، با فروشگاه تهران اینتکس تماس بگیرید .