کدام چادر مسافرتی بهتر است؟ چادر مسافرتی عصایی بهتر است یا فنری ؟ چادر های مسافرتی امروزه پای ثابت بیشتر سفر های هموطنان عزیز شده است ، سفر ها نیز نیازمند وسایل و اقلام همراهی هستند که می توان با استفاده از آن ها مسافرت های ساده تر و راحت تری را رقم زد . سفر ها ممکن است به نقاط نزدیک و یا دور از محل اقامتتان باشد ، در هر صورت شما می خواهید تا با سفر کردن چند روزه از روزمرگی هایی که ممکن است در طول زمان شما را بیازارد برای چند وقتی از آن رهایی یابید و ساعات و روز های خوشی را در سفر تجربه کنید . به همین منظور سفر در برخی مواقع بسیار لازم بوده و برای روحیه هر فردی الزامی می باشد ، اما برخی از افراد به دلیل اینکه ممکن است سفر آن ها را خسته کند و یا هزینه های سنگینی را برای آن ها به دنبال داشته باشد از رفتن به سفر اجتناب می کند ، اما شما عزیزان می توانید با همراه داشتن وسایل و ابزاری در طول سفر در رفاه باشید و سفر خوبی را پشت سر بگذارید ، یکی از این اقلامی که می تواند در رفاه و هزینه های شما نقش داشته باشد ، چادر مسافرتی است . چادر های مسافرتی همانطور که از نام آن ها مشخص است از اقلام و وسایل همراهی هستند که برای سفر ها طراحی شده و می توان به سهولت با به همراه داشتن آن ها سفری بسیار عالی و  در رفاه را تجربه کنید ، چرا که با استفاده از این وسیله می توانید در هر نقطه ای از زمین خانه ای کوچک را برای خود تعبیه کنید و با استفاده از آن به استراحت کردن و اقامت در محل های دلخواه بپردازید .

  

از ویژگی های داشتن یک چادر مسافرتی مناسب این است که شما می توانید خانه ای را حتی در مناطقی که دسترسی به منزل های مسکونی ، ویلا یا سوئیت ندارید فراهم کنید و ساعت ها و حتی روزهای لذت بخشی را در مناظر طبیعی و مکان های دیدنی سپری کنید . همانطور که گفته شد با استفاده از چادر های مسافرتی می توانید در صرف هزینه های خود در طول سفر بکاهید ، چرا که اقامت در شهر های دیگر و جاهای تفریحی نیازمند اجاره کردن ویلا ، سوئیت یا منازل خواهید بود که این ممکن است مبلغ این اجاره های بسیار زیاد باشد و پس از اقامت طولانی مبلغ زیادی را بابت اقامت خود بپردازید ، حال میبینید که با صرف هزینه ای بسیار کمتر برای خرید یک چادر مسافرتی ایده آل می توانید سال های سال با استفاده از این محصولات بی نظیر مسافرتی ، دیگر در سفر های خود هیچ هزینه ای را بابت رزرو هتل ، ویلا و ... نپردازید .

 

لازم به ذکر است که انتخاب یک چادر مسافرتی خوب و مناسب می تواند باعث رفاه شما باشد و اگر شما به اشتباه و به ناچار چادر های مسافرتی درجه پایین تر یا تقلبی یا کپی شده از روی محصولات اصلی را تهیه کنید نباید انتظار آن را داشته باشید که محصول بتواند کارایی لازم را از خود نشان دهد و یا سال های سال به مانند روز اول مقاومت خوبی را از خود نشان دهد ، پس بایستی در خرید چادر مسافرتی خود دقت کافی داشته باشید و محصولی را خریداری کنید که از اجناس بسیار با کیفیت برخوردار باشد و دوخت لایه های آن به بهترین شکل ممکن انجام شده باشد . قبل از اقدام به خرید چادر مسافرتی بایستی نیاز های خود را مطرح کنید و مقصد و هدفتان را مشخص کنید ، چادر های مسافرتی دارای تنوع بسیاری بوده و از نظر شکل ، طرح ، آرگونومی ساخت ، ابعاد و ... متفاوت هستند و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و مناسب برای استفاده در یک منقطه و یک شرایط آب و هوایی ساخته شده اند ، به عنوان مثال چادری که قرار است در کنار سواحل دریا ها و در فصول گرم سال استفاده شود با چادری که قرار است در مناطق سردسیر استفاده شود متفاوت است ، همچنین چادر های مسافرتی که اغلب از آن ها برای کوهنوردی نیز استفاده می شون نیز دارای ساختاری بسیار متفاوت است و به گونه ای طراحی شده است که کوهنوردان بتوانند در حمل و نقل و حفظ ایمنی خود در ارتفاعات بالا ، سفری بسیار آسوده تر و کم خطر تر را داشته باشند .

 

 

در این مقاله به دور از هر نوع چادر مسافرتی از نظر طراحی بدنه ، ابعاد و ... قصد داریم یک سوال ساده ای را که ممکن است ذهن خریداران را به خود درگیر کند پاسخ دهیم ، بسیار اتفاق افتاده است و در ذهن مشتری ممکن این سوال پیش بیاید که چادر مسافرتی عصایی بهتر است یا فنری ؟ چادر های مسافرتی از نظر ساختاری به سه دسته عصایی ، اتوماتیک و فنری تبدیل می شود که محبوبیت خرید چادر مسافرتی عصایی و فنری بیشتر از مدل اتوماتیک است ، چادر اتوماتیک نیز ویژگی های خود را دارد که می توان به مقاوم بودن سازه آن اشاره کرد و از آنجا که سنگین هستند و ممکن است راه اندازی آن شما را به دردسر بکشاند برای خرید آن ها اقدام نکنید ، اما ما قصد داریم تا با توضیحاتی در رابطه با نوع ساختار و سازه های چادر مسافرتی فنری و چادر مسافرتی عصایی شما را از ویژگی ها و مزایا و معایب هر یک از آن ها آشنا کنیم تا با کسب اطلاع بیشتر در این زمینه ، خرید مطمعنی را انجام دهید . پس در ادامه همراه ما باشید تا شاید جواب این سوال یعنی سوال چادر مسافرتی عصایی بهتر است یا فنری ؟ را بگیرید .

  

چادر مسافرتی فنری

از ساده ترین نوع چادر های مسافرتی که می توانید پیدا کنید همین چادر مسافرتی فنری است ، این چادر ها همانطور که از نام آن مشخص است دارای سازه ای فنری بوده و این امکان را می دهد تا افراد بتوانند پایه های فنری آن را تا کرده و از آن برای جمع آوری و راه اندازی کمک بگیرند . این نوع چادر مسافرتی یعنی چادر مسافرتی فنری به ساده ترین شکل ممکن راه اندازی می شوند و در کمترین زمان بسته بندی و جمع می شوند ، برای این کار شاید شما کار خاصی را انجام ندهید و تنها کاری که شما برای راه اندازی آن می کنید این است که آن را از ساک حمل مخصوص چادر خارج کنید و قسمت های تا شده آن را باز کنید تا چادر به صورت فنری به یک باره باز شده و راه اندازی شده و حالت خود را بگیرد . این ستون های فنری بدون اینکه نیازی به سر هم کرده سازه باشد به صورت خود کار باز شده و باعث شکل گیری چادر می شوند ، برای جمع کردن چادر نیز بایستی دقیقا عکس روند باز کردن چادر را پیش رو بگیرید و به آن شکل اقدام به جمع آوری چادر فنری خود کنید ، اما در هنگام بسته بندی نکاتی را بایستی مد نظر قرار دهید تا به سازه چادر مسافرتی خود آسیب نزنید ، چادر های فنری را ممکن است با تا کردن اشتباه آسیب ببینند چرا که میله های فنری چادر ، حالت و زاویه خاصی را داشته و اگر برخلاف آن زوایا به قسمت های خمیده سازه فشار بیاورید ممکن است میله بشکند و یا خم بشود ، با شکستن و یا آسیب دیدن سازه چادر های فنری ، حالت چادر بهم ریخته و می تواند شما در امور راه اندازی و یا جمع کردن چادر به مشکل بیاندازد ، پس سعی کنید تا به دقت چادر مسافرتی فنری خود را ببندید تا با مشکل مواجه نشوید ، مطالب جداگانه ای از نحوه راه اندازی و جمع کردن چادر های مسافرتی فنری در وبسایت فروشگاه اینترنتی اینتکس قرار داده شده است که شما عزیزان می توانید با مراجعه به آن ها از نحوه صحیح راه اندازی و جمع آوری چادر های فنری آشنا شوید و در کمترین زمان این کار را انجام دهید .

 

چادر های مسافرتی فنری از مرسوم ترین چادر های مورد استفاده نزد ایرانیان است و در کشور ایران استفاده از چادر های مسافرتی فنری به نسبت چادر های دیگر بسیار زیاد است ، شاید دلیل این استفاده زیاد از چادر های فنری موجود بودن آن ها و در دسترس بودن این چادر های سفری بوده اما مطمعن هستیم که شما عزیزان با این نوع چادر ها آشناییت دارید و آن ها را در تعطیلات عید و یا تعطیلات تابستانی در پارک ها و تفرج گاه ها دیده باشید و یا حتی از آن ها استفاده کرده باشید ، اما این نوع چادر های مسافرتی نیز معایبی را دارند که ممکن است شما از خرید آن ها منصرف کند . چادر های مسافرتی فنری از سنگین ترین و پر حجم ترین چادر های مسافرتی هستند که شما می توانید در دنیای چادر های مسافرتی دیده باشید ، این موضوع ممکن است برای بسیاری از افراد حائز اهمیت باشد و برای برخی مهم نباشد ، اما برای آن ها که این مسئله مهم است باید گفت که چادر های مسافرتی فنری که در ساک حمل گرد خود قرار می گیرند می توانند فضای زیادی را اشغال کنند و موجب اذیت شدن مسافرین و کمبود فضا برای آن ها شود ، فلذا اگر مشکل کمبود جا دارید بهتر است از خرید چادر های فنری صرف نظر کنید ، همچنین اگر وزن چادر نیز برایتان حائز اهمیت است باز می گوییم که وزن این نوع چادر ها ممکن است موجب آزار و اذیت شما شود . همچنین این گونه چادر ها نمی توانند در شرایط جوی بد مانند هوای شرجی ، هوای بسیار گرم ، هوای بسیار سرد و مناطق سردسیر مانند کوهستان مناسب باشند چرا که وجود درز در این نوع چادر های مسافرتی ممکن است وجود داشته باشد .

چادر مسافرتی عصایی

همانطور که گفته شد شاید دلیل استفاده بسیار زیاد از چادر های مسافرتی فنری موجود بودن آن در بازار ها و دسترسی آسان تر مردم به آن هاست و از آن جا که بیشتر این چادر ها در ایران تولید می شوند تعداد آن ها بسیار بیشتر از مدل های دیگری چون چادر مسافرتی عصایی باشد اما باید بدانید که تهیه چادر های عصایی و یا دیگر چادر ها نیز دور از دسترس نیستند ، چرا که فروشگاه intex انواع چادر های مسافرتی عصایی را نیز در فروشگاه خود به فروش می رساند که شما عزیزان می توانید با سادگی این نوع چادر های مسافرتی بسیار عالی را نیز خریداری کنید . چادر های مسافرتی عصایی از نظر ساختاری بسیار متفاوت تر از چادر های مسافرتی فنری هستند و پایه های آن با استفاده از میله های مقاومی ساخته شده است که به صورت عصایی به یکدیگر متصل شده و تشکیل میله های بلند تر به منظور ایجاد پایه های چادر می شوند ، این گونه چادر ها به دلیل اینکه پایه ها از بدنه جدا است و میله ها را بایستی به یکدیگر متصل کرد شاید از نظر راه اندازی زمانبر تر از چادر مسافرتی فنری باشد ، اما پس از راه اندازی مطمعنا چادر ایمن تر و مقاوم تری را خواهید داشت ، یعنی زمانبر بودن راه اندازی و جمع آوری چادر مسافرتی ارزشش را خواهد داشت چرا که این نوع سازه مقاوم تر از سازه فنری می باشد .

  

از طرفی چادر های مسافرتی عصایی از کم حجم ترین و سبک ترین چادر های مسافرتی موجود هستند که شما می توانید داشته باشید ، سازه عصایی و قابل جدا شدن پایه ها از بدنه این امکان را داده است تا چادر های مسافرتی عصایی از نظر حجم بسیار کوچک باشند و غضای کمتری را اشعال کنند ، به همین خاطر تولید کنندگان چادر های کوهنوردی نیز برای کوچک تر شدن چادر ها و نیز مقاومت بالای چادر محصولات خود را به صورت عصایی می سازند ، این چادر ها نیز در ابعاد بسیار متنوعی تولید می شوند و دارای طرح ها و رنگ های مختلفی ارائه شده اند که شما عزیزان می توانید بنا به سلیقه و نیازی که دارید اقدام به خرید چادر مسافرتی عصایی خود کنید . بیشتر چادر های عصایی از بدنه فایبرگلاسی یا آلومینیومی ساخته می شوند که استفاده از آن ها می تواند علاوه بر مقاوم کردن بسیار بالای بدنه ، وزن محصول را به صورت چمشگیری کاهش دهند . برای یاد گیری از نحوه باز و بسته کردن و راه اندازی چادر های مسافرتی عصایی می توانید به مقالات و مطالب مرتبط با عنوان راهنمای راه اندازی چادر مسافرتی عصایی جست و جو کرده و از آن کمک بگیرید .