چادر های کوهنوردی نورث فیس

امروزه تجهیزات کوهنوردی بسیار پیشرفته تر شده است و بسیاری از کوهنوردان با داشتن لوازم ایمنی با کیفیت و کاربردی توانستند روند صعود خود به قله ها را راحت تر و ایمن تر کنند . از جمله وسایل همراه می توان به لباس مخصوص و گرم ، کفش های کوهنوردی ، ابزار های کوهنوردی مانند عصا ، میخ ، طناب ، چکش ، گیره ، انبر ، چراغ قوه ، کیسه خواب و در نهایت چادر کوهنوردی می باشد . وجود وسایل و ابزار های یاد شده از ضروری ترین لوازمی هستند که بایستی هر کوهنوردی از آن ها بهره مند باشد تا بتواند به خوبی به کوهنوردی بپردازد و در مواقع نیاز از آن ها استفاده کند . کوهنوردی یکی از رشته های بسیار خوب و پر طرفدار است که برخی از مردم با دید های تفریحی و یا ورزشی به کوهنوردی می روند .

برخی از افرادی که به صورت جدی و حرفه ای ورزش کوهنوردی را دنبال می کنند به خوبی می دانند که این ورزش چه خطراتی را به دنبال دارد ، پس قبل از هر سفری وسایل و ابزار های مورد نیاز خود را جمع آوری می کنند تا با خود به ارتفاعات بالا تر ببرند . یکی از مسائلی که وجود دارد این است که امکان حمل و نقل با وسیله های نقلیه در کوهنوردی ناممکن است و کوهنوردان خودشان بایستی وسیله های خود را حمل کنند و به ارتفاعات ببرند ، به همین دلیل بایستی سعی کنند تا محصولاتی را تهیه کنند که هم از نظر کیفیت بسیار عالی باشند و نیز وزن محصول و وسیله سبک باشد تا کوهنورد به راحتی آن را حمل کند .

  

همانطور که گفته شد کوهنوردی کاری دشوار و سختی است به همین دلیل یک کوهنورد ممکن است در طول مسیر بار ها به استراحت کردن بپردازد و با تجدید قوا ادامه راه را سپری کنند ، همچنین برخی از کوهنوردی ها ممکن است روز ها به طول انجامد پس هر کوهنورد بایستی علاوه بر داشتن وسایل همراه آذوغه نیز به همراه داشته باشد تا بتواند در چند روز از آن ها استفاده کند . همانگونه که گفته شد یک کوهنورد در طول مسیر لازم است تا بار ها توقف کند تا قوای خود را باز پس گیرد ، این توقف ها و استراحت ها ممکن است چندین ساعت طول بکشد و همچنین کوهنورد ممکن است به تاریکی شب بخورد ، با تاریک شدن هوا ادامه پیشروی برای هر کوهنوردی دشوار خواهد بود و یکی از اساسی ترین لازمه ها این است که کوهنورد شب را در محل مناسب استقرار پیدا کند تا با روشن شدن هوا به کار خود ادامه دهد . پس برای استراحت های شبانه لازم است تا سرپناهی ایمن را داشته باشید ، اینجاست که چادر های کوهنوردی به کمک کوهنوردان آمده و می تواند شرایط ایده آل و ایمنی را برای استراحت کردن آن ها فراهم کند .

 

چادر های کوهنوردی نقش اساسی در وسایل همراه کوهنوردان دارد چرا که با پیشروی و صعود به ارتفاعات قله ها می تواند باعث افت دمای هوا شود و در برخی مواقع اتفاق می افتد که این افت دمای هوا بسیار بالا بوده و لازم است که حتما از محیط گرمی برای استراحت کردن برخوردار باشید و اگر این چنین نباشد ممکن است جان شما را به خطر بیاندارد . اما داشتن یک چادر کوهنوردی مناسب می تواند ایمنی شما را تضمین کند و چه بسا با استفاده از چادر های کوهنوردی نامناسب می تواند نتیجه بدی را برای شما داشته باشد ، شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید چادر های کوهنوردی فعالیت می کنند که در این میان می توان به چادر کوهنوردی نورث فیس اشاره کرد . 

شرکت نورث فیس یکی از بهترین برند های تولیدی چادر های کوهنوردی می باشد که ساختار محصولات آن بسیار استاندارد بوده و از طرف فدراسیون ورزش کوهنوردی نیز مورد تایید می باشد . موضوع اصلی این مقاله نیز ویژگی ها و نحوه طراحی چادر کوهنوردی نورث فیس می باشد که یکی از بهترین ساختار های چادر های کوهنوردی را داراست ، پس برای کسب اطلاع بیشتر از این چادر ها می توانید در ادامه مطلب همراه باشید تا در صورت نیاز بتوانید در امر خرید چادر کوهنوردی نورث فیس خود موفق باشید .

 

نورث فیس از جمله شرکت های بسیار بزرگ و معتبر در زمینه تولید و فروش چادر کوهنوردی می باشد که به صورت تخصصی در زمینه تولید چادر های کمپینگ و حرفه ای فعالیت می کند ، همانطور که گفته شد چادر های نورث فیس از استاندارد ترین طراحی ها بهره مند است و این موضوع نیز باعث شده تا محصولات این شرکت مورد تایید فدراسیون جهانی ورزش کوهنوردی قرار بگیرد ، به همین دلیل نیز بسیاری از کوهنوردان تنها با یک بار استفاده از این چادر ها توانستند به آن ها اطمینان کنند و از آن ها در سفر های دشوار خود بهره مند شوند . نورث فیس همواره با تحقیقات و آزمایش های انجام شده در طی سال ها فعالیت خود توانست جدید ترین مدل های چادر کوهنوردی را روانه بازار کند تا کوهنوردان بتوانند با استفاده از این محصولات جان خود را تضمین کنند . از مهم ترین ویژگی های چادر های کوهنوردی نورث فیس می توان به نوع طراحی و آرگونومی ساخت آن و استفاده از برترین اجناس برای تولید چادر اشاره کرد ، این دو موضوع باعث شده است تا چادر های نورث فیس به این محبوبیت برسند . در ادامه به هر یک از این دو موضوع خواهیم پرداخت .

  

طراحی و آرگونومی ساخت هر وسیله ای نشان از کیفیت و کارایی محصول دارد و چه بسا این موضوع در ساخت چادر های کوهنوردی نیز امر بسیار مهمی است . چادر های کوهنوردی در مقایسه با چادر های معمولی و مسافرتی که اغلب در آب و هوای مساعد استفاده می شود متفاوت است ، به عنوان مثال چادر های مسافرتی بزرگ که اغلب از درب و پنجره های بزرگ برخوردار اند نمی توانند گزینه مناسبی برای کوهنوردی باشند . شرکت نورث فیس نیز با در نظر گفتن شرایط آب و هوای کوهستانی اغلب چادر های کوهنوردی خود را به صورت کشیده و با ارتفاع سقف کم طراحی کرد ، همچنین بیشتر طراحی های چادر کوهنوردی این کمپانی به صورت گرد و بیضی مانند هستند ، این نوع آرگونومی ساخت کمک می کند تا چادر در ارتفاعات بالا که امکان وزش شدید باد و به راه افتادن طوفان بسیار زیاد است مقاومت کند و به خوبی تعادل خود را حفظ کند ، چرا که باعث منحرف ساختن باد می شود و می تواند به خوبی در برابر باد ایستادگی کند .

 

همچنین طراحی گرد و گنبدی شکل چادر های کوهنوردی نورث فیس باعث می شود تا در صورت بارش شدید باران و یا برف ، آب بر روی سقف باقی نماند و به اطراف سرازیر شود . همچنین از طراحی های مناسب چادر های کوهنوردی به نداشتن پنجره های اضافی و بزرگ آن ها اشاره کرد ، نبود پنجره های مضاعف و بزرگ می تواند نشان از نبود درز های اضافی بر روی بدنه باشد ، به همین دلیل هیچ روزنه ای برای ورود سرما و یا آب باران به داخل نخواهد بود ، همچنین این عامل می تواند به خوبی باعث شود تا دمای داخلی چادر کوهنوردی نیز حفظ شود ، از مهم ترین ویژگی های یک چادر کوهنوردی خوب این است که انرژِی گرمایی ذخیره شده در خود را از دست ندهد تا بدین صورت بتواند محیطی گرم و آرام را در شرایط نا آرام جوی برای کوهنوردان به ارمغان بیاورد .

تمامی رنگ های چادر های کوهنوردی طراحی شده توسط برند نوث فیس روشن و به صورت هشدار دهنده و یا علامت دهنده است ، چرا که در صورت بروز مشکل و یا گم شدن رنگ های چادر کوهنوردی شما می تواند بهترین علامت برای پیدا شدنتان باشد ، پس سعی کنید که همواره از چادر های کوهنوردی روشن و به اصلاح جیغ ( مانند رنگ های قرمز ، نارنجی و ... ) استفاده کنید .

همانطور که در بالا اشاره شد از دیگر موضوعات مهم که باعث برتری چادر های کوهنوردی نورث فیس شده است مواد اولیه و اجناس به کار گرفته شده در ساخت آن هاست . نورث فیس یا تحقیقات بسیار زیاد و با بررسی اجناس متنوع برای ساخت چادر کوهنوردی با به کار گیری اجناسی چون پارچه های شمعی برای ساخت بدنه و استفاده از مواد مقاوم و سبک مانند آلومینیوم و فایبرگلاس برای ساخت فریم یا پایه های چادر توانست محصولاتی کاملا ایده آل ، ایمن و مقاوم را با وزن بسیار کم تولید کند . پارچه های شمعی مانند پلی استر ( که بیشتر مدل های چادر کوهنوردی نورث فیس از پارچه های % 100 پلی استر ساخته شده اند  ) و پلی اورتان ( که از این پارچه بیشتر به عنوان پوشش دوم استفاده می شود ) از جمله پارچه های شمعی بسیار مرغوب و مقاوم در برابر نفوذ آب و سرما هستند که نورث فیس از آن ها استفاده کرد . همچنین آلومینیوم و فایبرگلاس از سبک ترین و در عین حال مقاوم ترین  کامپوزیت ها و فلز ها هستند که نورث فیس از آن ها برای ساخت ستون های چادر های خود استفاده کرد . این اجناس نام برده همگی دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و در تغییرات دمایی و در مجاورت با آب و سرما خاصیت خود را از دست نمی دهند و هیچگاه پوسیده یا ضعیف نمی شوند . 

با کمی تامل در رابطه با ویژگی های چادر کوهنوردی نورث فیس می بینیم که این چادر ها از بهترین های چادر های کوهنوردی می باشند چرا که از هر نظر ایمن بوده و می توانند شرایط ایده آلی را برای کوهنوردان به همراه داشته باشند ، همچنین این چادر ها از سبک ترین نوع چادر ها هستند که می توان آن ها را به صورت دستی و با قرار دادن در کوله پشتی به ارتفاعات بالاتری ببرید بدون اینکه حجم اضافی را با خود حمل کنید . فروشگاه intex سال های بسیار زیادی را در زمینه فروش چادر کوهنوردی سپری کرده است و می تواند بزرگ ترین منبع برای خرید این محصول در ایران باشد ، شما می توانید با مراجعه به وبسایت رسمی این فروشگاه انواع چادر های نورث فیس را مشاهده کنید و به مطالعه مشخصات آن ها بپردازید و با تماس با شماره تلفن های این شرکت از قیمت چادر کوهنوردی محبوب خود مطلع شوید .