موضوع مقاله : آشنایی با تخت خواب بادی

استفاده از تخت خواب برای اینکه بتوانید خوابی راحت و آرام داشته باشید می تواند یک انتخاب بسیار خوب باشد . خواب با کیفیت یکی از مهم ترین امور در زندگی است که باید به آن توجه شود . یک فرد به طور معمول یک سوم از عمر خود را در حالت خواب می گذراند ، برای همین بهتر است که با انتخاب و خرید تخت خواب طبی و عالی شرایط را برای استراحت کردن بهتر و خوابیدن خود فراهم کند . این موضوع برای تمامی افراد مهم بوده و برای کودکان که در سنین رشد هستند ، حتی مهم تر است . خواب مناسب می تواند ذهن شما را در طول روز فعال تر کرده و قدرت یادگیری و حافظه شما را افزایش دهد . برای همین است که ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با یکی از بهترین تخت خواب ها آشنا کنیم تا بتوانید با انتخاب آن ها خواب های بسیار آرام تر و بهتری را داشته باشید . این تخت ها با نام تخت خواب بادی شناخته می شوند و قصد ما در این مقاله آشنایی با تخت خواب بادی است . 

یک تخت خواب بادی می تواند با توجه به نرمی و انعطاف پذیری فوق العاده ای که دارد ، باعث شود تا شما احساس بهتری را در هنگام خواب داشته باشید ، به طوریکه اصلا احساس خستگی به شما دست نداده و هیچ فشاری را بر روی بدن خود احساس نکنید . یکی از مواردی که همواره باعث می شود که شما پس از بیدار شدن احساس کوفتگی داشته باشید این است که تخت یا تشک شما نامناسب بوده و باعث شده است تا عضلات و بدن شما در هنگام خواب تحت فشار باشد و همچنین گردش خون خوبی را در بدن خود نداشته باشید . برای همین است که انتخاب و خرید تخت خواب بادی می تواند شرایط را برای شما بسیار بهتر کند . گردش خون در بدن به خصوص در هنگام خواب که برخی از اعضای بدن تحت فشار است ، بسیار مسئله مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید . تخت خواب های بادی به خصوص تخت خواب های بادی برند های معروف و طبی ، دارای رویه ای برجسته هستند . 

رویه برجسته در تخت خواب های بادی با عنوان رویه کامفورت یا رویه مواج شناخته می شوند که شاید بسیاری از شما به آن توجه نکرده باشید . اگر تصاویر تخت خواب های بادی را مشاهده کنید ، خواهید دید که این تخت ها معمولا دارای رویه ای به شکل مواج هستند که باعث شده است سطح تخت فرم گیری بسیار بهتری را داشته باشد . اگر تخت بادی بتواند فرم بدن شما را به خود بگیرد ، دیگر فشار زیادی را احساس نخواهید کرد و در نتیجه در بهترین حالت خود می توانید از تخت خواب بادی استفاده کنید . یک نکته دیگر در رابطه با این طراحی بی نظیر در تخت خواب های بادی مطرح است که بدن شما عرق نخواهد کرد . شاید به این فکر کرده باشید که خوابیدن بر روی یک تخت که به صورت بادی طراحی شده است می تواند باعث تعریق بدن شود ، ولی طراحی مواج سطح تخت خواب های بادی از این اتفاق جلوگیری خواهد کرد . حتی شرکت های سازنده تخت خواب بادی برای ساخت این محصولات معمولا از رویه مخملی و جیر استفاده کرده اند ، یعنی سطح تخت بادی دارای یک رویه پارچه ای می باشد تا شما با بدنه بادی و لاستیکی تخت تماسی نداشته باشید . 

تخت خواب های بادی از جنس پی وی سی ساخته می شوند و این جنس یک مواد لاستیکی است ولی کاملا ضد حساسیت پوستی بوده و برای همین مشکلی برای سلامتی انسان ندارد . به همین دلیل است که بسیاری از تخت خواب های بادی از همین جنس ساخته می شوند . البته توجه داشته باشید که دوام این جنس نیز بسیار بالاست و برای همین می تواند وزن های بالا تری را تحمل کند و فشار هایی که به بدنه تخت خواب وارد می شود را به خوبی تحمل کند . برای ساخت تخت خواب های بادی حتی در بخش های داخلی تخت بادی لایه هایی به صورت مسطح و مشبک و استوانه ای با الیاف های ابریشمی نیز استفاده شده است که این تخت خواب ها را از فاز توخالی بودن خارج کرده است . برای همین است که تخت های بادی نیز می توانند وزن های بالا را تحمل کند و حتی مدل هایی برای استفاده دو نفره طراحی شود که قادر به تحمل وزن دو نفر بزرگسال به صورت همزمان خواهد بود . 

به طور کلی تمامی تخت خواب های بادی طراحی شده و موجود در بازار ایران و حتی فروشگاه اینتکس به صورت یک نفره و دو نفره ساخته شده اند . یعنی دقیقا شبیه به تخت خواب های غیر بادی که معمولا برای استفاده یک نفره و دو نفره می باشند .  تخت خواب های بادی یک نفره بیشتر می توانند وزن هایی 150 کیلوگرمی و حتی بیشتر را تحمل کنند و مدل های دو نفره 270 کیلوگرم و بیشتر را می توانند تحمل کنند . از آشنایی بیشتر با تخت خواب های بادی می توان به داشتن پمپ باد در بسیاری از مدل ها اشاره کرد . شرکت های سازنده تخت خواب های بادی برای ساخت این محصولات ، از پمپ های برقی نیز استفاده کرده اند تا شما بتوانید با استفاده از همین پمپ ها تخت را راه اندازی کنید . معمولا این پمپ ها ثابت و متصل شده به بدنه تخت بادی می باشند ، برای همین به آن ها پمپ باد سرخود گفته می شود . شما می توانید با استفاده از این پمپ ها بسیار سریع تر تخت های بزرگ را راه اندازی کنید . 

وجود پمپ های باد در تخت بادی باعث شده است تا کار شما بسیار راحت تر شود و حتی برای تخلیه کردن باد تخت نیز از همین وسیله استفاده کنید . برای اینکه به صورت دوکاره طراحی شده اند و می توانند باد را به دو سمت داخل تخت یا خارج از آن هدایت و پمپاژ کنند . برخی از تخت خواب های بادی ویژگی های دیگری نیز دارند که می توانیم به بالش بادی سرخود در آن ها اشاره کنیم . معمولا برای برخی از تخت ها ، بالش بادی در نظر گرفته شده است که می توانید برای استراحت کردن بدون نیاز به بالش دیگری ، سر خود را بر روی برجستگی تخت قرار داده و استراحت کنید . همانطور که اشاره شد ، بیشتر تخت خواب های بادی از سایز و طول و عرض استانداردی برخوردار هستند و شاید تفاوت میان تخت ها تنها چند سانتی متر باشد . ولی ارتفاع این محصولات متنوع است و شما می توانید تخت خواب های بادی خود هر آن طور که دوست دارید در ارتفاع بلند و یا کوتاه خریداری کنید . تمامی مدل ها به خصوص تخت خواب های بادی معروف دو برند اینتکس و بست وی را که بهترین برند های دنیا هستند در فروشگاه اینتکس موجود و قابل خرید هستند که می توانید در سایت فروشگاه آن ها را مشاهده کنید .