آموزش نصب استخر ایزی ست را با ما بیاموزید .استخر ها امروزه جایگاه بسیار خوبی در میان مردم پیدا کرده است به طوریکه بسیاری از افراد اقدام به ساخت و یا تهیه استخر خانگی هستند تا بتوانند با داشتن استخر شخصی در هر زمان دلخواه بتوانند از استخر استفاده کنند . از آن جا که ساخت استخر های بتنی هزینه های بسیار بالایی را در بر میگیرد بسیاری از مردم اقدام به تهیه استخر های پیش ساخته و آماده کردند تا بتوانند با هزینه بسیار کمتر استخری ایده آل و مناسب داشته باشند .

استخر های آماده و شرکتی از نظر ساختاری به سه دسته استخر بادی ، استخر پیش ساخته و استخر ایزی ست تقسیم می شوند . در مقالات مشابه در رابطه با استخر های بادی و استخر های پیش ساخته فریمی توضیحاتی ارائه شده است اما در این مطلب قصد داریم تا شما را با استخر های ایزی ست یا همان فست ست آشنا کنیم .

علت نام گذاری این استخر ها با نام easy set یا fast set بدین دلیل است که راه اندازی و استفاده از این محصولات بسیار ساده است و دیگر پروسه زمان بر نصب پایه ها و فریم را مانند استخر های پیش ساخته فریمی ندارد . از نظر کیفیت استخر های ایزی ست ما بین استخر های بادی و استخر های پیش ساخته قرار دارد یعنی از استخر های بادی مقاوم تر و از استخر های پیش ساخته ضعیف تر هستند .

اما حسن بزرگی که استخر های فست ست یا ایزی ست به نسبت استخر های بادی دارند این است که ابعاد آن ها به مراتب بسیار بیشتر است استخر های بادی می باشد به همین دلیل نیز بهتر است تا استخر های ایزی ست را انتخاب کنید تا تمام اعضای خانواده اعم از کودک و بزرگسال بتوانند از محصول استفاده کنند .

استخر های ایزی ست به دلیل ساختار متفاوتی که دارند همواره به صورت گرد طراحی می شوند ، با مشاهده یک استخر پیش ساخته ایزی ست می بینید که لبه های آن به صورت بادی هستند و دیگر هیچ کجای محصول بادی نیست ، اما چگونه است که استخر ایزی ست می تواند فرم اصلی را به خود بگیرد و لبه های آن به صورت ایستاده قرار بگیرد ؟ در ادامه بیشتر با این نوع استخر ها آشنا می شویم .

نحوه راه اندازی و آموزش نصب استخر ایزی ست

قسمت بادی استخر های ایزی ست بدین دلیل اینگونه طراحی شده اند که پس از باد شدن بتواند فرم بگیرد ، تا پس از آن با پر شدن محصول بدون هیچگونه دخالتی می توانید استخر ایزی ست خود را راه اندازی کنید . قبل از راه اندازی استخر های ایزی ست می بایست به چند نکته توجه داشت .

از آنجا که استخر پس از پر شدن سنگین تر می شود و کف استخر تحت فشار بسیار بالایی قرار می گیرد توصیه می کنیم که محل قرار گیری استخر را به درستی انتخاب کنید . بهترین محل برای راه اندازی و نصب استخر ایزی ست محلی است که کاملا هموار و بدون شیب باشد ، همچنین سطح زمین عاری از هر گونه زباله ، سنگ ریزه ، شاخ و برگ و هر چیز دیگری باشد ( قبل از راه اندازی بهتر است تا زمین را جارو کنید ) .

همچنین شما می توانید با استفاده از یک زیر انداز سطح زمین را امن تر کنید تا با استفاده طولانی مدت و حتی ماه ها بتوانید ایمنی استخر ایزی ست خود را تضمین کنید . ممکن است در کنار محصول زیر انداز هایی وجود داشته باشد که می توانید از آن استفاده کنید ، اما در صورت نبود می توانید خودتان زیر اندازی را تهیه کنید . تاتمی ها که ابر های مقاوم و انعطاف پذیر هستند نیز می تواند گزینه بسیار خوبی برای استفاده در زیر استخر های ایزی ست باشد . در این صورت حتی در هنگام برخورد با کف استخر نیز میزان آسیب دیدگی به فرد نیز کاهش می یابد .

پس از انتخاب محل مناسب استخر را از بسته بندی خود خارج کرده و در محل قرار گیری آن را پهن کنید . سپس با استفاده از یک پمپ باد ( که توصیه می شود از پمپ باد دستی استفاده کنید ) ، لبه باد شونده استخر ایزی ست را باد کنید ، استفاده از پمپ باد های برقی و کمپرسور های باد برای راه اندازی لبه های استخر ایزی ست توصیه نمی شود چرا که ممکن است باد بیشتری به داخل مخزن پمپاژ شود و لبه بترکد .

پس از باد کردن لبه از محکم شدن و بسته شدن دریچه مطمعن شوید . پس از این مرحله اگر استخر ایزی ست شما دارای پمپ تصفیه آب بود می بایست اقدام به نصب آن کنید . بر روی بدنه استخر ایزی ست سه دریچه وجود دارد که یکی از آن ها برای تخلیه آب طراحی شده و دو دریچه دیگر برای نصب پمپ تصقیه آب تعبیه شده است تا با استفاده از شلنگ ها و بست های پلاستیکی موجود در کنار پمپ تصفیه آب اتصالات را انجام دهید .

بهتر است تا پمپ تصفیه آب خود را بر روی پالت های چوبی و یا پلاستیکی و حتی بر روی یک تخته قرار دهید تا از سطح زمین بالا تر باشد ، چرا که ممکن است خیس شود و همین موضوع باعث رشد جلبک ها و در نتیجه باعث کوتاه شدن عمر پمپ تصفیه شود . لازم به ذکر است که شلنگ ورودی پمپ تصفیه آب را می بایست به دریچه پایینی استخر متصل کنید ، همچنین شلنگ خروجی آب پمپ تصفیه را نیز به دریچه بالایی استخر متصل کنید تا جریان آب به بهترین شکل در پمپ تصفیه اتفاق بیوفتد . در صورت اتصال بالعکس ممکن است به پمپ تصفیه آب کمی فشار بیاید .

پس از اتصال پمپ تصفیه نوبت به پر کردن استخر ایزی ست می باشد ، همانطور که گفته شد این استخر ها به راحتی راه اندازی می شوند و نیازی به آموزش های تخصصی نیست ، اما نکاتی مطرح است که می بایست آن ها را مد نظر قرار دهید . با پر شدن استخر لبه های بادی بالا تر آمده و در نهایت استخر شما فرم اصلی را به خود می گیرد .

و اما جنس استخر ایزی ست چیست ؟ لبه های بادی استخر های ایزی ست به مانند بسیاری از استخر های بادی از جنس pvc ساخته شده است ، پی وی سی از جمله اجناس مقاوم در برابر رطوبت ، دما ، نور آفتاب و … می باشد که می تواند به عنوان تویوپ عمل کند ، این جنس از مواد غیر سمی تولید شده و ضرری برای فرد نداشته و سازگار با محیط زیست است . این جنس کاملا قابل تعمیر است پس اگر لبه بادی استخر شما سوراخ شد می توانید با استفاده از لیبل ها و برچسب های تعمیری اقدام به تعمیر کنید .

قسمت های پایینی استخر های ایزی ست معمولا از جنس برزنت ساخته می شود ، برزنت استفاده شده در ساخت این نوع استخر های ایزی ست معمولا دارای چندین لایه است ، که می توان به برزنت ، pvc ، الیاف شمعی و ابریشمی اشاره کرد ، به همین دلیل نیز ضخامت این نوع برزنت بسیار بیشتر است . 

همچنین برزنتی که در این نوع محصولات استفاده می شود کاملا ضد آب هستند ، در برابر ضربه ، فشار و وزن زیاد آب ، نور خورشید و … مقاوم است و به خوبی می تواند حجم بالای آب را در یک محل به صورت راکد نگه دارد . از نکات بسیار مهمی که می بایست توجه کنید این است که بدنه استخر های ایزی ست قابل تعمیر نیستند و یا به سختی تعمیر می شوند پس در حفظ و نگهداری اینگونه استخر ها دقت کنید .

لازم به ذکر است که استخر های ایزی ست را نمی توان به صورت توکار یعنی در داخل زمین راه اندازی کرد . پس به این نکته توجه داشته باشید که استخر ایزی ست خود را بر روی زمین قرار داده و راه اندازی کنید . استفاده از این نوع استخر ها برای پرورش ماهی و یا کشاورزی توصیه نمی شود چرا که ممکن است با نگهداری نادرست لبه های استخر و حتی بدنه دچار آسیب شود .

برای خرید اینگونه استخر ها در ابعاد و ارتفاع مختلف می توانید از فروشگاه تهران اینتکس اقدام کنید و با کسب اطلاع بیشتر از هر یک از محصولات و مقایسه بین مدل های مختلف خرید دلخواه خود را انجام دهید . خرید به صورت اینترنتی ، تلفنی و حتی حضوری برای شما عزیزان میسر است .