نحوه نصب و راه اندازی استخر پیش ساخته مدل ایزی ست را به طور صحیح و سریع در این مطلب خواهیم گفت تا عزیزانی که این محصولات را تهیه کرده اند بدون هیچ استرسی بتوانند از استخر پیش ساخته ایزی ست خود استفاده کنند و نگران آسیب دیدن محصول خود نباشند . البته نحوه نصب و راه اندازی استخر پیش ساخته مدل ایزی ست بسیار ساده تر و راحت از دیگر استخر های پیش ساخته فریمی می باشد .

استخر های ایزی ست به دلیل سادگی در راه اندازی و نحوه نصبی که دارند به این نام یعنی ایزی ست معروف شده اند ، بسیاری حتی این نوع محصولات را فست ست نیز می نامند که در اصل هر دو آن ها یکی می باشد . این استخر ها دارای سازه نیستند و نیازی به وصل کردن پایه و ستون ها را ندارند و تنها قسمتی که بایستی آن را راه اندازی کنید قسمت متورم شونده یا باد شونده بالایی استخر می باشد .

این لبه های بادی به مانند دیگر محصولات بادی بر روی خود یک دریچه دارند که توسط آن دریچه می توانید لبه بادی را باد کنید ، برای باد کردن لبه می توانید از پمپ های باد استفاده کنید ، شما حتی می توانید با استفاده از دهان نیز لبه را باد کنید اما ممکن است این کار کمی طول بکشد و شما را اذیت کند ، بهترین پمپ باد که می توانید برای این نوع استخر ها استفاده کنید پمپ باد دستی می باشد ، چرا که قدرت کافی داشته و همچنین آسیبی به لبه باد شونده استخر ایزی ست شما وارد نمی کند .

پمپ های باد برقی به دلیل قدرت بسیار بالایی که دارند می توانند به سرعت لبه را باد کنند و در صورت کنترل نکردن باد لبه ممکن است قدرت بالای پمپ های برقی موجب ترکیدن لبه شود ، اگر لبه بادی پاره شود نمی توان آن را تعمیر کرد یا تعمیر آن سخت تر خواهد شد . زمانی که استخر های بادی یا لبه بادی آن ها و حتی دیگر محصولات بادی سوراخ شوند قابل تعمیر خواهند بود و اگر محصول پاره شود تعمیر آن سخت تر خواهد بود .

قبل از راه اندازی و حتی باد کرده لبه های استخر ایزی ست نیاز است تا محل مناسب و دقیقی را برای نصب و راه اندازی استخر انتخاب کنید ، بسیاری از افرادی که استخر های آن ها دچار مشکل شده و آسیب می بینند به دلیل عدم انتخاب محل مناسب می باشد ، محلی مناسب است که کاملا مسطح و هموار باشد ، اگر زمینی که انتخاب می کنید دارای شیب باشد می تواند استخر شما را تحت فشار قرار دهد ، هر چند که شیب ناچیز باشد اما در دراز مدت می تواند بدنه استخر را تحت فشار و تحت تاثیر قرار دهد .

نکته دوم این است که در محل قرار گیری استخر ایزی ست خود نبایستی هیچ آشغال و حتی سنگ ریزه ای باقی بماند چرا که می تواند به کف استخر آسیب واردکند ، شاید این اتفاق پیش پا افتاده زیاد اهمیت نداشته باشد اما بدانید که حتی یک سنگ ریزه کوچک زمانی که استخر پر از آب باشد می تواند فشار زیادی به کف استخر وارد کند و به آن آسیب برساند .

در کنار برخی از استخر های پیش ساخته ایزی ست زیر اندازی قرار گرفته است که بهتر است از آن استفاده کنید تا به کف استخر آسیبی نرسد ، حتی در صورت نبود آن ها نیز می توانید به صورت مجزا اقدام به خرید زیر انداز مخصوص استخر کنید ، البته شما می توانید با خرید تاتمی ها نیز به عنوان زیر انداز استفاده کنید ، تاتمی ها در ضخامت گوناگون برش داده شده اند که شما می توانید آن ها را به تعداد مورد نیاز و با ضخامت بیشتر انتخاب و خریداری کنید .

فروشگاه اینتکس بزرگترین مرکز فروش استخر پیش ساخته ایزی ست و دیگر نمونه استخر های پیش ساخته و محصولات بادی در ایران می باشد که تمامی لوازم همراه و جانبی محصولات را به فروش می رساند ، شما می توانید علاوه بر خرید استخر پیش ساخته ایزی ست خود از این مرکز فروش ، زیر انداز و یا تاتمی مخصوص استخر های پیش ساخته بزرگ را نیز خریداری کنید .

این فروشگاه معتبر ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است که محصولات خود را با ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه کرده است ، به طوریکه می توانید تعمیرات استخر های پیش ساخته خود را به فروشگاه بسپارید . همچنین در این فروشگاه نصاب های حرفه ای به کار گرفته شده اند که می توانید پس از خرید استخر پیش ساخته خود روند ارسال و نصب محصول خود را به فروشگاه اینترنتی اینتکس بسپارید . فروشگاه اینتکس خدمات خود را در تمامی شهر ها ارائه کرده است و شما می توانید در سراسر ایران از خدمات اینتکس بهره مند شوید .


پس از انتخاب محل مناسب و استفاده از زیر انداز ، استخر پیش ساخته خود را بر روی زیر انداز قرار داده و لبه بادی آن ها همانطور که در پاراگراف های قبلی گفته شد باد کنید . پس از این مرحله در صورت داشتن پمپ تصفیه آب استخر بایستی آن را به درستی به بدنه استخر ایزی ست خود متصل کنید . در دفترچه راهنمای تمامی استخر های پیش ساخته نحوه راه اندازی و نصب پمپ تصفیه گفته شده است اما در این مطلب نیز اشاره کوچکی به آن می کنیم .

پمپ تصفیه آب را از کارتون خود خارج کرده و در کنار استخر قرار دهید ، هر پمپ تصفیه ای دارای یک محفظه خروجی و یک محفظه ورود آب دارد که بایستی آن ها را به دریچه های ورود و خروج آب استخر که در بدنه قرار گرفته شده است متصل کنید ، با استفاده از شلنگ های موجود در کنار پمپ تصفیه ، دریچه خروجی آب را به محفظه ورودی آب مخزن پمپ متصل کنید ( دریچه ای که در بدنه استخر پایین تر است دریچه خروجی خواهد بود ) .

پس از اتصال دریچه ها ، با استفاده از بست به خوبی شلنگ خود را آب بندی کنید تا نشتی صورت نگیرد ، پیشنهاد می کنیم که پمپ تصفیه خود را بر روی یک پالت و یا جعبه قرار دهید تا کمتر در معرض رطوبت و خیس شدن باشد . بهتر است هر چند ماه یک بار پمپ تصفیه آب خود را سرویس کنید چرا که ممکن است جیره ببندد . 

پس از اتصال پمپ تصفیه تنها کاری که بایستی انجام دهید پر کردن استخر خواهد بود ، همانطور که گفته شد نحوه نصب و راه اندازی استخر پیش ساخته مدل ایزی ست بسیار ساده و راحت است و هیچ سختی کاری ندارد اما رعایت نکاتی که به آن ها اشاره شد بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود . همچنین شما می توانید راه اندازی و نصب استخر پیش ساخته ایزی ست و دیگر مدل ها را به نصاب های فروشگاه اینتکس بسپارید .