آیا تشک بادی را می توان در سفر استفاده کرد ؟ سوالی که ممکن است خریداران تشک های بادی بپرسند این است که آیا می توان از تشک های بادی علاوه بر خانه در دیگر محل ها مانند محیط های بیرون از خانه و یا در سفر ها استفاده کرد ؟ این محصولات یکی از پر طرفدار ترین محصولات بادی می باشند که بسیاری از مردم در سراسر دنیا اقدام به خرید تشک بادی می کنند چرا که این محصولات ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی دارند که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم .

در جواب آیا تشک بادی را می توان در سفر استفاده کرد ؟ باید گفت که تشک های بادی محصولاتی کاملا پرتابل و قابل حمل هستند به همین دلیل به سادگی می توان آن ها را جابجا کرده و با خود به همراه داشت . امروزه سفر ها بیشتر به صورت گروهی و با استفاده از ماشین شخصی انجام می گیرد ، این در حالی است که شاید حتی سفر های پیاده را نیز پیش روی خود داشته باشید .

تشک های بادی به دلیل اینکه حجم بیشتر آن ها را باد تشکیل می دهد در صورت خالی کردن آن ها در ابعاد بسیار کوچکی بسته بندی می شوند به همین دلیل جابجایی آن ها نیز ساده تر است .

تشک های بادی در مقایسه با تخت خواب های بادی ابعاد و وزن کوچک تری دارند به همین دلیل ساده تر از تخت خواب ها قابلیت حمل دارند به همین دلیل نیز می توان گفت که در سفر ها می توانید از تشک های بادی استفاده کنید و آن ها را به همراه داشته باشید .

در یک مقایسه بین تخت خواب های بادی و تشک های بادی می بینیم که تشک های بادی علاوه بر سبک بودن و حجم بسته بندی بسیار کم تری که دارند بسیار مناسب تر از تخت خواب ها می باشند .

از جمله این مزیت ها می توان به راه اندازی تشک های بادی با انواع پمپ های باد اشاره کرد ، تخت خواب های بادی از پمپ های باد برقی سرخود استفاده می کنند به همین دلیل نیاز است تا برای راه اندازی آن ها حتما به جریان برق و پریز دسترسی داشته باشید ، در غیر این صورت نمی توانید تخت خواب بادی خود را راه اندازی کنید ، اما در نقطه مقابل آن تشک های بادی تنها دارای دریچه ورودی باد بر روی خود می باشد که می توانید با استفاده پمپ های باد دستی ، پدالی ، فدکی و یا شارژی اقدام به باد کردن آن کنید .

این ویژگی باعث شده است تا در محیط های بیرون از خانه و در مکان هایی که دسترسی به برق نیست بتوانید با پمپ های بادی که نیازی به برق ندارند تشک بادی خود را راه اندازی کنید . تشک های بادی را می توانید حتی در داخل چادر مسافرتی به راحتی استفاده کنید ، این در حالی است که استفاده از تخت خواب ها در داخل چادر مسافرتی امکان پذیر نیست و می تواند شما را با مشکل مواجه کند .

اما لازم است بدانید که تشک های بادی نیز تنوع بسیار بالایی دارند که در این میان می توانید تشک هایی را انتخاب کنید که مخصوص کمپ و سفر هستند . تشک های بادی مسافرتی و کمپینگ تفاوت هایی با تشک های بادی معمولی و خانگی دارند که این تفاوت ها باعث شده است تا تشک های بای مسافرتی و کمپینگ استفاده بهتری در سفر ها داشته باشند .

در یک مقایسه کلی می بینیم که تشک های بادی سفری و کمپینگ معمولا جمع و جور تر از تشک های بادی خانگی هستند و ابعاد آن ها استاندارد بوده و حاشیه های اضافی و هرز ندارند ، همچنین ارتفاع آن ها نیز به مراتب کوتاه تر و کمتر از نمونه های خانگی می باشد ، این در حالی است که این محصولات به دلیل استفاده شدن از اجناس کمتر برای ساخت آن ها موجب شده است تا بسیار سبک تر باشند و همچنین حجم بسته بندی آن ها کم تر باشد تا بدین ترتیب بتوانید تشک خود را حتی با کوله حمل کنید و نیازی به وسیله نقلیه نداشته باشید .

این گونه از تشک های بادی برای کسانی که بیشتر در سفر های پیاده شرکت و اغلب در کمپ های تفریحی استراحت می کنند مناسب می باشد . تشک های بادی اصلی و با کیفیت ، اعم از خانگی و یا سفری بیشتر از pvc ساخته می شوند ، پی وی سی های فشرده از نمونه اجناس لاستیکی هستند که قدرت کشسانی و انعطاف پذیری بالایی دارند .

این اجناس از مواد غیر شیمیایی ساخته شده است به همین دلیل هیچگونه حساسیت های پوستی را در فرد ایجاد نمی کند و کاملا سازگار با محیط زیست است .

همچنین pvc قدرت بالایی در برابر تحمل وزن و فشار دارد به همین دلیل برای ساخت محصولات بادی مناسب است ، از این محصول حتی برای ساخت دیگر محصولات بادی مانند تخت خواب بادی ، استخر بادی ، وان بادی ، مبل بادی و … نیز استفاده می شود .

همانطور که اشاره شد این جنس برای ساخت محصولات بادی که با آب سر و کار دارند نیز کارایی دارد چرا که این اجناس کاملا ضد آب هستند .

به دلیل ضد آب بودم تشک های بادی حتی می توان آن ها را بر روی آب نیز راه اندازی کرد ، برخی از تشک های بادی به دلیل ساختار متفاوتی که دارند قابلیت شناور ماندن بر روی آب را دارند به همین دلیل می توان از آن ها به جای تشک بادی روی آب نیز استفاده کرد ، از این رو نگران استفاده از تشک های کمپینگ خود در مناطق مرطوب و ساحلی نباشید .

برخی از تشک های بادی که دارای رویه جیر هستند توصیه می شود که بر روی آب استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد لکه بر روی تشک بادی خواهد شد .


می توان گفت بیشتر تشک های بادی دارای آرگونومی رویه مواج هستند ، این آرگونومی ساخت یکی از بهترین طراحی هایی است که بسیاری از تولید کنندگان تشک های بادی خانگی و کمپینک از آن برای انعطاف پذیر تر کردن و حالت پذیری بیشتر تشک بادی استفاده می کنند ، این نوع رویه باعث می شود تا تشک حالت و فرم بدن را بگیرد تا فرد حس بهتری را در هنگان خوابیدن و استراحت کردن داشته باشد .

در این میان ممکن است نحوه طراحی موج های تشک بادی متفاوت باشد که می توانید به سلیقه خود آن ها را خریداری کنید ، تشک های مشبک و یا تشک هایی که دارای سطوح مواج تخم مرغی و یا زنبوری هستند گزینه های مناسب تری برای خریداری هستند چرا که سطح آن ها طبی تر و بهتر است .

لازم به ذکر است که این نوع طراحی ها باعث می شود تا جریان خون در بدن به بهترین شکل در هنگام خواب وجود داشته باشد که در نتجیه آن فرد استراحت کننده می تواند حس بهتری را داشته باشد .

در هنگام خرید می توانید پمپ باد این محصولات را نیز خریداری کنید و همواره در کنار محصول داشته باشید ، در کنار اغلب تشک های بادی برچسب تعمیرات قرار گرفته شده است در صورت آسیب دیدگی بدنه می توانید با استفاده از چسب مخصوص و لیبل ها ، محل سوراخ شده را ترمیم کرد .

شما عزیزان می توانید این محصولات را با ضمانت و با نازل ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی اینتکس ، اولین و بزرگترین نمایندگی رسمی فروش محصولات بادی در ایران خریداری کنید .