انواع تشک بادی و تفاوت های آن

تشک های بادی امروزه دارای محبوبیت زیادی شده اند و توانسته اند به خوبی جای تشک های معمولی یا همان پشمی را بگیرند و کارایی به مانند آن برای افراد فراهم کند . این محصولات همانطور که از اسم آن ها پیداست توسط باد راه اندازی می شوند و بیشتر حجم آن ها را باد تشکیل داده است . تشک های بادی به دلیل اینکه بسیار سبک است و می توان آن ها را به راحتی حمل کرد دارای این محبوبیت شده اند . چه بسا کارایی آن ها شبیه به تشک های پشمی و سنگین است ،  چرا نباید این تشک ها را جایگزین تشک های معمولی کنیم ؟ برخی معتقد اند که این محصولات نمی توانند جایگزین تشک های معمولی یا پشمی بشوند ، اما ما به آن ها پیشنهاد می کنیم که یک بار فقط این محصولات را تهیه و استفاده کنند ، آنجاست که دیگر دست از تشک های معمولی کشیده و در صدد خرید تشک بادی بر می آیند .  این  محصولات به دلیل اینکه جای کمتری را اشغال می کنند ، استفاده از آن ها نیز باعث می شود تا در منزل فضای کمتری اشغال کرد . همانطور که در بالا گفته شد این تشک ها ، بادی می باشند و می توان با خالی کردن باد ، آن ها را در ابعاد بسیار کوچک بسته بندی کرد و در صورت احتیاج دوباره اقدام به باد کردن آنها کنید . راه اندازی این محصولات نیز بسیار ساده می باشد و در کمترین زمان شما عزیزان  می توانید تشک خود را باد و یا بسته بندی کنید . در مقالات دیگر این سایت شما می توانید طریقه ی راه اندازی هرچه بهتر و سریع تر این تشک ها را مطاله کنید و از داشتن چنین محصولات بی نظیر و کاربردی لذت ببرید . در ادامه ی این مطلب نیز ما قصد داریم انواع تشک های بادی را از نظر طراحی و آرگونومی ساخت ، جنس بدنه و  رویه ها و تفاوت های دیگر آن را بیان کنیم تا شما عزیزان با ویژگی های هر کدام از این تشک ها آشنا شوید و اطلاعات کافی را از آن ها کسب کنید . 

تفاوت تشک های بادی از نظر طراحی و آرگونومی ساخت

تشک های بادی اغلب با طراحی های مختلف وجود دارند و دارای شکل های هندسی متفاوت و رنگبندی های گوناگون می باشد . اما آن چیزی که در این مقاله مطرح می باشد این است که چه تفاوت های اساسی در بدنه و نوع ساخت این تشک ها چگونه است و در این زمینه ها چه تفاوت هایی با هم دارند . همچنین تفاوت هایی در جنس بدنه ، ابعاد و وزن آن ها وجود دارد که در ادامه ی این مطلب آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم . این محصولات در مدل ها رنگ بندی های متفاوتی تولید می شوند و گاه ظاهری ساده و گاه ظاهر های مختلف با رنگ بندی و طرح های متنوعی مزین می شود . به عنوان مثال برخی از تشک ها دارای شکل هندسی دایره ای ، مستطیلی و حتی مثلثی می باشند که بسته به سلیقه ی افراد می توانید در بین آن ها یکی را انتخاب کنید . گاهی طراحی های رویه ی آن ها متفاوت است . به عنوان مثال تشک های بادی بزرگسال دارای ترکیب رنگی کمتری می باشند و یک دست و ساده ، در عین حال شیک وجود دارند ، اما تشک های بادی کودکان ممکن است بدنه ی آن دارای طراحی های کودکانه و عروسکی مزین شود . 

گاهی این تشک ها از نظر رویه به چند دسته تقسیم می شوند که عمده ترین آن ها رویه مواج موازی و رویه ی مواج مشبک است . حال این سوال پیش می آید که رویه مواج یعنی چه و خصویات تشکی با رویه مواج چه می باشد ؟ تشک های بادی که دارای رویه ی مواج می باشند بسیار نرم تر از تشک های معمولی می باشند ، چرا که این خصوصیت باعث می شود سطح تشک نرم تر شده و فرد با قرار گیری بر روی آن به بهترین شکل منعطف شود و فرم بدن را به خود بگیرد . بدین ترتیب است که رویه می تواند نرم تر و راحت تر از تشک های معمولی باشد . از دیگر مزیت های وجود سطح ومواج این است که جریان هوا بهتر می تواند در بین بدن فرد و رویه ی تشک وجود داشته باشد و بدین ترتیب روند تهویه ی هوا به خوبی انجام میگیرد . این جریان می تواند کمک خوبی برای جلوگیری از عرق کردن باشد . پس با توجه به مطالبی که گفته شد ، در میابیم که تشک هایی که با رویه ی مواج تولید می شوند بسیار مناسب تر از تشک های صاف می باشند . 

تفاوت های تشک های بادی

حال می خواهیم تفاوت رویه تشک های مواج موازی با رویه مشبک را بررسی کنیم . تشک هایی که با رویه موازی هستند , همانطور که از اسم آن ها پیداست دارای خطوط مواج موازی شکل هستند و در یک جهت به صورت عمودی دارای موج می باشند . اما رویه های مشبک دارای سطح مشبک و خطوط مواج افقی و عمودی تشکیل شده اند . رویه مشبک بیشتر به صورت شطرنجی می ماندو دارای پستی و بلندی های یکنواخت بسیاری می باشد . رویه مشبک به دلیل اینکه دارای موج بسیاری می باشد از تشک های رویه موازی از انعطاف بیشتری برخوردار است ، به همین جهت نیز سطحی نرم و راحت تری را دارد . اصولا تشک های بادی با رویه ی مشبک را تشک های طبی نیز می خوانند ، ان هم به خاطر دلایلی که در متن فوق گفتیم . پیشنهاد ما هم به کسانی که دارای مشکلاتی در مفاصل و یا کمر دارد این است که تشک های بادی با رویه ی مواج مشبک را ترجیح دهند و یا در طول درمان و یا بستر بیماری هستند بهترین گزینه برای استفاده می باشد . همچنین به جرات می توان گفت که این تشک ها می توانند حتی بهتر از تخت ها و تشک های پشمی باشند و کاربرد بیشتری داشته باشند . به عنوان مثال می توان گفت که به دلیل اینکه این محصولات بادی هستند و بیشتر حجم آن ها را باد تشکیل می دهد ، در جابجایی ها بسیار راحت تر می باشند و در هنگام نیاز نداشتن به آن می توانید تشک را در حجم بسیار کمی بسته بندی کرد . همچنین شما می توانید این تشک ها را در سفر ها نیز به همراه خود ببرید و در هر لحظه ای از آن استفاده کنید .

 

تفاوت های تشک های بادی

از دیگر تفاوت هایی که می توان در طراحی های مختلف این تشک ها گفت این است که در برخی از این تشک ها حضور بالش های سرخود را می بینیم که بسیار کاربردی می باشند . وجود بالش در این تشک ها دیگر ما را از همراه داشتن و استفاده کردن از یک بالش دیگر و مجزا بی نیاز کرده است . ابعاد و اندازه های این بالش ها استاندارد می باشد و می تواند سر و گردن را در بهترین حالت خود قرار دهد و از فشار های وارده به آن جلوگیری کند . همچنین تشک هایی وجود دارند که دارای لبه های بلند نیز می باشند که موجب شده تشک بسیار آرگونومیک تر باشد و از بیرون رفتن احتمالی فرد در هنگام خواب جلوگیری کند . در میان این تشک های بادی تشک هایی نیز وحود دارند که ساختار دو طبقه ای دارند و دارای ارتفاع بیشتری می باشند . بعضی از آن ها به صورت دو تخت مجزا می باشند که می توان آن ها را جدا کرده و به دو تشک تبدیل کرد . 

تفاوت در جنس بدنه ، ابعاد و تحمل وزن تشک های بادی

تشک های بادی که وجود دارند از مواد مختلفی تولید می شوند که هرکدام دارای ویژگی های خود می باشند ، اما عمده ترین این اجناس pvc  می باشد . پی وی سی یکی از برترین و مرغوب ترین اجناس می باشد که به دلیل انعطاف پذیری بالای خود و نیز تحمل وزن بسیار بالا برای تشک های بادی بسیار کاربرد دارد . برخی از تشک ها نیز از نایلون های مقاوم و تقویت شده تولید می شوند که آن ها نیز با کیفیت بالای خود تشک های خوبی را ایجاد می کنند . رویه ی این تشک ها نیز ممکن است متقاوت باشند . بیشتر تشک های بادی به دلیل اینکه نرم تر و لطیف تر بشوند از رویه های مخملی یا جیر تشکیل می شوند که در زیبایی محصول نیز بسیار کمک می کند . این رویه ها خاصیت ضد تعریقی نیز دارند و می توانند برای جلوگیری از آن بسیار موثر باشند . برخی دیگر نیز دارای رویه شفاف می باشند و نور از آن رد می شود . اغلب تشک هایی که دارای بدنه ی تمام مخمل یا تمام جیر نمی باشند را می توان بر روی آب نیز راه اندازی کرد ، چرا که پی وی سی خاصیت ضد آبی برخوردار است . بدنه ی این تشک ها بسیار مقاوم است و لایه ها به بهترین شکل به هم پرس شده اند که حتی هوا نیز از آن ها عبور نمی کند چه بسا که آب نیز به آن نفوذ نخواهد کرد .

با جست و جوی بیشتر می توانید ببینید که این تشک ها در ابعاد بسیار متنوعی تولید می شوند که می تواند برای تمامی سنین مورد استفاده قرار گیرند . تشک هایی که با ابعاد کوچک تری تولید شده اند اغلب مورد استفاده ی کودکان قرار می گیرند و تشک هایی که دارای ابعاد بزرگتری می باشند برای افراد برگسال می باشند . تشک های بادی بزرگسال به مراتب دارای بدنه ی مقاوم و ضخیم تری می باشند و می توانند به راحتی وزن های بالا را نیز تحمل کنند . این تشک ها با تست هایی که بر روی آن ها انجام می شود در رده های سنی مختلف تولید می شوند که از وزن های بسیار کم و نوزادان سه یا چهار کیلویی ، تا افراد بالغ و سنگین وزن را می تواند در بر گیرد . با آزمایش های انجام شده تشک های تولید شده اند که تا 200 کیلوگرم را نیز می توانند تحمل کنند .

شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر از این محصولات و دیدن مدل های مختلف و بیشتر تشک های بادی به فروشگاه اینترنتی اینتکس مراجعه کنید تا به راحتی با وارد شدن به دسته بندی تشک های بادی ، مدل های مختلف آن را ببینید و مشخصات هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه بررسی کنید .محصولات این فروشگاه از کیفیت های بسیار بالایی برخوردار است و همواره توانسته رضایت مشتری را جلب نماید . شما عزیزان می توانید با توجه به سلیقه ی شخصی خود محصول مد نظرتان را در میان تنوع زیاد تشک ها پیدا کنید و با قیمتی بسیار ارزانتر از هر فروشگاهی آن را خریداری کنید .