یک تشک بادی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ سوالی که ممکن است در ذهن خریداران تشک های بادی پدیدار شود این سوال است که یک تشک بادی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟ مشخصه های یک تشک بادی ایده آل چیست ؟ چگونه می توان بهترین تشک بادی را انتخاب کرد ؟ در این مطلب قصد داریم تا با بررسی بیشتر تشک های بادی شما را با ویژگی ها و خصوصیات این نوع از محصولات بادی آشنا کنیم تا بتوانید بهترین و مناسب ترین تشک بادی را انتخاب و آن را خریداری کنید .

یک تشک بادی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

تشک های بادی امروزه به دلیل بیشتر شدن شرکت های تولید کننده محصولات بادی و همچنین طراحی های جدید تر و تازه در تنوع بسیار زیادی قابل خریداری است ، به همین دلیل هر شخص می تواند به نسبت نیاز و سلیقه ای که دارد تشک بادی محبوب خود را یافته و آن را خریداری کند ، اما در این میان برخی از تشک های بادی درجه ۲ و بی کیفیت نیز وجود دارد که می بایست با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تشک های بادی ، بهترین و با کیفیت ترین تشک بادی را انتخاب نمایید .

تشک های بادی همانطور که از نام آن ها پیداست دارای بدنه ای هستند که قابلیت باد شدن دارد ، در اصل می توان گفت که تشک های بادی از بدنه لایه لایه ای تشکیل شده اند که طبق یک سری الگو های برش زنی برش داده شده و در کنار یکدیگر طبق طراحی انجام شده پرس شده اند و در نهایت تشکیل محفظه های باد شونده ای را دادند که پس از پر شدن توسط باد راه اندازی شده و فرم اصلی را به خود می گیرند . طراحی این تشک ها کاملا مهندسی شده هستند و بر خلاف ظاهر داخل آن ها به صورت لایه لایه و شبکه ای طراحی شده است .

بسیاری از افراد بر این باور هستند که تشک های بادی در اصل محصولاتی هستند که به صورت تو خالی و به اصطلاح بادکنکی باد می شوند و هر لحظه ممکن است که بر اثر فشار زیاد منفجر شده و بترکد ، اما در اصل ساختار تشک های بادی اصلی و با کیفیت اینگونه نیست و چه بسا ساختار درونی تشک ها به صورت شبکه ای و یا فایبرتک می باشد که باعث ثبات تشک بادی و همچنین خاصیت فنری محصول می شود . وجود این ساختار کمک می کند تا باد نیز در بین لایه ها به خوبی پخش شود و تشک بادی حالت تخم مرغی به خود نگیرد و یا در معرض پاره شدن قرار نگیرد .

یک تشک های بادی خوب همچنین دارای ویژگی هایی چون رویه مواج می باشد ، رویه مواج تشک های بادی تنها برای زیبایی محصول نیستند و چه بسا استفاده از این طراحی موجب می شود تا سطح تشک بادی طبی تر و ارتجاعی تر شود تا به دنبال آن فرد در هنگام استفاده حس بهتری را در هنگام استراحت داشته باشد . رویه مواج همچنین باعث می شود تا تشک خاصیت فنری بهتری را نیز داشته باشد . اما ویژگی های مواج بودن تشک بادی به این موارد ختم نمی شود و چه بسا خصوصیات دیگری نیز به محصول می بخشد .

از ویژگی های دیگر تشک های بادی مواج می توان به گردش خون بهتر در هنگام استراحت کردن و دراز کشیدن اشاره کرد ، وارد شدن فشار به اندام ها می تواند عضلات ، اندام ها و در نتیجه رگ ها را تحت فشار قرار دهد ، این در حالی است که رویه مواج می تواند با ایجاد فضا در میان موج های تشک فشار را بر روی اندام ها کاهش دهد و در نتیجه گردش خون در بدن به بهترین شکل انجام شود ، این حالت کمک می کند تا دیگر شاهد گرفتگی های عضلات نباشید . این نوع ساختار برای کسانی که در معرض بیماری زخم بستر هستند نیز مناسب است به همین دلیل نیز تشک های بادی که دارای رویه های مواج هستند تشک های بادی طبی نیز گفته می شود .


اگر به دنبال تشک های بادی هستید که از آن ها در خانه استفاده کنید پیشنهاد می کنیم تا تشک های بادی را انتخاب کنید که ارتفاع بیشتری داشته باشند و ابعاد آن ها نسبتا بزرگ تر باشد چرا که آن ها را تنها قرار است در داخل خانه استفاده کنید ، اما اگر قصد دارید تا تشک های بادی را خریداری کنید که نه تنها در درون خانه بلکه در سفر ها نیز مورد استفاده قرار دهید پیشنهاد می کنیم تا تشک های بادی را خریداری کنید که مخصوص کمپ هستند ، این نوع از تشک ها اغلب از ارتفاع کمتری برخوردار هستند و همچنین وزن آن ها بسیار سبک تر بوده و حجم بسته بندی آن ها نیز کوچک است .

تشک های بادی در حالت کلی به صورت یک نفره و دو نفره طراحی شده اند که می توانید به نسبت نیاز خود نمونه تک نفره و یا دو نفره آن را خریداری کنید . تنوع در نوع طراحی مواج در این محصولات نیز وجود دارد که می توانید تشک های مواج موازی ، مشبک و … را خریداری نمایید . در برخی از تشک های بادی ، در قسمت بالای محصول بالش سرخودی طراحی شده است که می تواند شما ار از استفاده تشک مجزا بی نیاز کند ، این نمونه از تشک ها برای مسافرت بسیار مناسب و ایده آل هستند چرا که بر روی خود بالش سرخود دارند . اغلب تشک های بادی که برای سفر ها طراحی شده اند قابل استفاده در داخل چادر مسافرتی نیز می باشند و اغلب آن ها دارای کف ضخیم تر هستند .

راه اندازی تشک بادی

تشک های بادی برخلاف تخت خواب های بادی دارای پمپ باد برقی سرخود نیستند و نیاز است تا آن ها را با تهیه یک پمپ باد مجزا راه اندازی و باد کرد . البته نا گفته نماند که برخی از تشک های بادی نیز دارای پمپ سرخود می باشند که تولید آن ها بسیار انبوه نیست . پمپ های باد به چند دسته پمپ باد دستی ، پمپ باد پدالی ، پمپ باد برقی ، پمپ باد فندکی و پمپ باد شارژی تقسیم می شوند که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند اما برای تشک های بادی پمپ های باد دستی و پدالی پیشنهاد می شود چرا که بدون برق نیز کار می کنند .

همچنین اگر قصد استفاده از تشک بادی را در سفر ها دارید بهتر است تا از پمپ باد دستی و یا پدالی استفاده کنید چرا که ممکن است در اطرافتان پریز برقی وجود نداشته باشد ، در صورت سالم بودن فندک ماشین خود می توانید از پمپ های باد فندکی نیز در جهت باد کردن محصول استفاده کنید . اگر قصد استفاده از تشک بادی خود را در محیط های بیرون از خانه دارید پیشنهاد می کنیم که از یک زیر انداز برای تشک بادی خود استفاده کنید تا آسیبی به کف تشک وارد نشود .

جنس تشک بادی خوب

یک تشک بادی خوب از pvc الیاف دار ساخته می شود ، این جنس یکی از مقاوم ترین و پر کاربرد ترین اجناس برای تولید محصولات بادی است که شرکت های سازنده برای ساخت تشک های بادی خود نیز از آن استفاده کرده اند ، این اجناس همچنین در برابر نور خوشید و رطوبت نیز مقاوم است و به سختی آسیب می بیند . از همین رو حتی می توان بسیاری از تشک های بادی را حتی بر روی آب های آرام به صورت تشک بادی روی آب استفاده کرد . اغلب تشک های بادی خوب از یک لایه جیر و یا مخملی نیز در جهت لطیف تر شدن رویه تشک استفاده می کنند .

شما می توانید با شماره تلفن های فروشگاه تهران اینتکس با مشاورین فروش محصولات بادی در رابطه با ویژگی ها و خصوصیات تشک های بادی سوالات خود را بپرسید . لازم به ذکر است که فروشگاه اینتکسبزرگترین فروشگاه تشک بادی در ایران است که می توانید محصولات خود را با کیفیت بسیار بالا و گارانتی سلامت و اصالت به صورت اینترنتی و حضوری خریداری نمایید .