تفاوت استخر بادی و پیش ساخته

بسیاری از مشتریان ما بر این باورند که تفاوتی میان استخر های بادی و استخر های پیش ساخته وجود ندارد و هر دو در یک دسته جای می گیرند. اما حقیقت کاملا متفاوت است. استخر های پیش ساخته کیفیت و جنس و حتی کاربری کاملا متفاوتی نسبت به استخر های بادی دارند. استخرهای پیش ساخته از نظر متریال ساختی که در آنها مورد استفاده قرار می گیرد بسیار با کیفیت تر و مستحکم تر از استخرهای بادی هستند ، این محصولات اغلب در باغ ها و ویلاها برای آب تنی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای صنعتی همانند استفاده در صنعت پرور ماهی و همچنین ذخیره آب کشاورزی نیز دارند . 

به طور کلی استخر های پیش ساخته در دو جبهه مختلف در نظر گرفته می شوند با توجه به کارایی که از آن ها انتظار دارید می توانید به انتخاب بهترین گزینه بپردازید . در ادامه این مقاله قصد داریم تا تجربیات خود را به شما انتقال دهیم تا با توجه به برآورد نیازهای خود به راحتی و با آگاهی کامل بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید ؛ پس در ادامه این راه همراه ما باشید . در ابتدا قصد داریم تا به بررسی ابعاد دقیق استخرهای پیش ساخته بپردازیم و پس اطلاعات تکمیلی را در مورد استخرهای بادی ذکر کنیم . استخرهای پیش ساخته استخر های پیش ساخته از محصولاتی هستند که می توانند به صورت دائمی مورد استفاده قرار گیرند . این استخر ها قابل استفاده در تمامی شرایط جوی هستند و در طی پروژه هایی در مناطق بسیاری تا کنون توسط تیم تهران ایتکس طراحی و نصب شده اند. استخر های پیش ساخته در دو نوع "ایزی ست" با نصب راحت و "فریمی" توسط شرکت اینتکس تولید شده اند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به طور خلاصه می توانیم بگوییم که سری "ایزی ست" با سادگی و توسط خود شما قابل نصب است اما سری "فریمی" می بایست توسط متخصصان ما نصب شود و این کار به سادگی قابل انجام نیست.

البته شما نیز می توانید پس از یک بار مشاهده نصب آن، این کار را به سادگی انجام دهید. لازم به ذکر است که نصب  راه اندازی استخر های فریمی کمتر از 30 دقیقه زمان می برد. اجزاء کلی این استخر ها در صندوق اتومبیل جای می گیرد و به کررات قابل نصب و تغییر مکان است. یعنی در صورتی که منزل خود را تغییر دهید می توانید به سادگی آن را جمع کرده و در محل جدید برپا کنید. مهمترین و پرفروش ترین استخرهای پیش ساخته دسته بندی برزنتی آن ها می باشد که توسط برندهای با کیفیت و با سابقه ای همچون اینتکس ، بست وی و ایرتکس تولید و در کشورهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند . این استخر پیش ساخته دارای بدنه های بسیار مقاوم از نوع برزنت دو الی سه لایه می باشند که به سد محکمی در برابر آب داخلی استخر بدل شده اند .

این بدنه مقاوم توسط پایه های از نوع آلومینیوم ضد زنگ می باشند با خوبی بر روی زمین قرار می گیرند و به صورت تقریبی در حدفاصل هر یک و نیم متر یه عدد پایه بر روی زمین قرار می گیرد . برای نصب استخر های پیش ساخته برزنتی باید توجه داشته باشید که به صورت عرضی نیاز به فضا دو متری اضاف تر دارید ، زیرا پایه های استخرهای پیش ساخته در بخش کناره ها نیاز به فضای یک متری اضاف دارد و به صورت مایل مورد استفاده قرار می گیرد تا به راحتی بدنه استخر را بر روی خود نگه دارد . شایان ذکر است که برندهای تولید کننده استخرهای پیش ساخته توجه بسیاری بر روی استحکام پایه ها قرار داده اند و از این رو بدنه آلومینیوم ضد زنگ را برای آن ها به کار گرفته اند تا مصرف کنندگان به راحتی بتوانند از این محصولات در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده نمایند . استخرهای پیش ساخته درون کشور ایران اغلب به منظور مصارف تفریحی در مناطق شمالی کشورد مورد استفاده قرار می گیرند و از این رو و با تجربه پانزده ساله ای که در جهت عرضه و نصب و راه اندازی استخرهای پیش ساخته داریم مشکلی به دلیل زنگ زدگی گزارش نشده است . 

همچنین باید توجه داشته باشید که تمامی استخر های پیش ساخته عرضه شده در فروشگاه تهران اینتکس به عنوان نمایندگی رسمی برندهای محبوب تولید کننده استخر های پیش ساخته دارای یک سال ضمانت اصالت و کیفیت فوق العاده و همچنین پنج سال خمات پس از فروش حرفه ای می باشد . قبل از خرید استخر پیش ساخته باید نسبت به برآورد نیازهایی که از استخر خود دارید به نتیجه گیری برسید و سپس اقدام به خرید استخر نمایید . استخرهای پیش ساخته در ابعاد بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که دست شما را برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی باغ یا ویلا باز گذاشته اند . استخر های پیش ساخته برزنتی در کوچک ترین ابعادشان از طول 3 در عرض 2 متر شروع می شوند و در بزرگترین ابعاد به طول 10 در عرض 7 متری می رسند که مناسب برای استخر تفریحی و استخر پرورش ماهی و همچنین مصارف کشاورزی می باشند با تهیه و کارگزاری این استخرها می توانید لحظات مفرحی را برای خانواده خود در محیط های شخصی رقم بزنید . 

 

تمامی استخر های پیش ساخته قابلیت نصب پمپ های تصفیه آب و یکسری لوازم جانبی به منظور حفظ و نگهداری و همچنین زیبایی محیطی را دارند . از جمله پمپ های تصفیه آبی که برای استخرهای پیش ساخته با ابعاد کوچک و متوسط می توان در نظر گرفت ، پمپ های تصفیه آب فیلتری در ابعاد بررسی شده می باشد و برای استخرهای ده متری بهتر است با توجه به حجم آبی که شامل می شوند از پمپ های تصفیه آب شنی استفاده نمایید . باید توجه داشته باشید که مقوله انتخاب پمپ تصفیه آب به گونه ای که به خوبی جوابگوی ابعاد استخرهای پیش ساخته شما باشد نیاز به کمی تخصص دارد و در این رابطه می توانید از مشاورین فروش ما در نمایندگی تهران اینتکس استفاده نمایید و به بهترین انتخاب دست پیدا کنید . از جمله دیگر لوازم مورد نیاز برای نصب و راه اندازی استخرهای پیش ساخته می توان به زیر انداز و درپوش استخر و همچنین نردبان هایی که آن ها نیز از جنس آلومینیوم ضد زنگ می باشند اشاره داشت . استخرهای فریمی از پایه های فلزی تشکیل شده و بدنه برزنتی دارند. به طور کلی بدنه برزنتی بر روی زمین نصب شده و سپس پایه های فلزی به آن افزوده می شود. در انتها استخر به شکل کلی خود که در تصاویر می بینید تغییر خواهد کرد وبه سادگی قابل در دفعات بعدی قابل استفاده می باشد.

در کنار این استخر های پمپ های تصویه و برخی ابزار های لازم دیگر مثل نردبان نیز قابل تهیه و در برخی مدل ها قرار داده شده است تا لذت داشتن یک استخر بتنی را همه احساس کنند. این نوع استخر ها ابعاد بزرگی دارند و قابل استفاده به جای استخر های بتنی هستند. از مزیت های استخر های پیش ساخته که اینتکس آنها را با عنوان AGP یا Above Ground Pool می شناسد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استخر های پیش ساخته قیمت فوق العاده کمتری از استخر های بتنی دارند. •

استخر های پیش ساخته سریع تر نصب می شوند. •

استخر های پیش ساخته قابلیت حمل و نقل را دارند. نوع دوم استخر های پیش ساخته ایزی ست می باشد. این استخر ها توسط هر شخصی قابل نصب و پیاده سازی بوده. این نوع استخر ها همگی به شکل گرد بوده و تنها در یک مدل به شکل بیضی تولید گشته. از نظر مقاومت با استخر های فرمی قابل مقایسه نبوده و این دسته کمی ضعیف تر است. این نوع استخر ها قیمت مناسب تری نیز دارد. بر خلاف استخر های فریمی اینتکس که هیچ قسمتی از آنها باد نمی شود سری ایزی ست بخش کوچکی داشته که می بایست باد شود تا بتوان از این استخر استفاده کرد.

 

برای نصب این نوع استخر ها کافیست لبه های آن را باد کرده و به مرور درون آن را از آب پر کنید. به همین ترتیب استخر به شکل خود در آمده و پس از اینکه آب درون آن پر شد قابل استفاده است. لازم به ذکر است که استخر های پیش ساخته همگی دارای دریچه های خروجی آب و دریچه های پمپ تصویه آب هستند. مطمئن باشید که همه آنها درپوش مخصوص خود را داشته باشند یا اینکه پمپ در سر جای خود قرار گرفته باشد. استخر های ایزی ست هم در قسمت بسیار کمی شامل باد می شوند و در بدنه خود نیز جنس برزنتی با کیفیتی دارد. در انتهای بخش استخر های پیش ساخته لازم می دانیم که بگوییم استخر های پیش ساخته بهترین جایگزین برای استخر های بتنی می باشند و در صورتی که محدودیت قیمتی یا میزان فضا نداشته باشید بهترین گزینه برای شما استخر های پیش ساخته اینتکس می باشد. استخر بادی اینتکس ردیف محصولاتی هستند که بیش از بزرگان کودکان را مخاطب خود قرار داده اند. ابعاد آنها کوچک تر از استخر های پیش ساخته است و تمامی قسمت های آن باد می شود.برخی از این استخر ها کف باد شونده دارند و برخی دیگر ندارند. این نوع استخر ها در صورت برخورد با اشیاء تیز سوراخ شده اما با استفاده از برچسب و بسته تعمیرات قابل تعمیر هستند.

 

البته پس از سوراخ شدن بدنه برزنتی استخر های پیش ساخته نیز می بایست از همین روش استفاده کرد. ارتفاع استخر های بادی حداکثر به 63 سانتی متر رسیده و با حجم آب نسبتا کمی که دارند از آنها می توان در آپارتمان ها نیز استفاده کرد. برخی از این استخر ها مناسب استفاده بزرگسالان و بازی کردن با کودکان نیز می باشد. یکی از بهترین گزینه ها برای راحتی و بازی کودکان استخر های بادی است که می تواند محیط خوب و امنی نیز برای بازی کودکان در هنگامی که آبی درون آن نیست باشد. ترکیب اصلی جنس استخر های بادی از پی وی سی بوده و برخی شفاف و برخی مات هستند. استخر های بادی در کف خود دریچه ای برای خروج آب داشته و برخی از آنها نیز چند محفظه برای باد دارند. استخر های بادی در برند های مختلفی تولید شده که مهمترین آنها اینتکس بوده و در مورد کیفیت نیز حرف اول را در بازار جهانی می زند. در انتها می توانیم بگوییم که در استخر های پیش ساخته برای مصارف طولانی مدت مناسب هستند. می توانید از آنها به عنوان استخر های بتنی استفاده کرد ، استخر های بادی کاربردی کاملا متفاوت دارند. این دسته محصولات برای بازی های آبی و آبتنی مناسب هستند. استخرهای بادی توسط برند های بسیاری تولید می شوند و کاربردهای مختلفی نسبت به استخرهای پیش ساخته دارند . استخرهای بادی برند اینتکس و بست وی در اشکال بسیار متنوعی به بازار عرضه شده اند و در اکثر ابعاد باید مورد استفاده کودکان قرار بگیرند و مناسب استفاده برای بزرگسالان نیستند . این محصولات دارای بدنه هایی از نوع پی وی سی طرح چرم می باشند که به خوبی درزهای آن ها اب بندی شده است و در ابعاد بزرگ دارای چندین دریچه می باشند که توسط آن ها می توانید در مدت زمان تقریبی سه الی چهار دقیقه اقدام به راه اندازی محصول نمایید .

 

این محصولات در حالتی که خالی از باد هستند بسیار حجم کمی را اشغال می کنند و از این رو می توان به راحتی آن ها را جا به جا کرد . استخرهای بادی با توجه به رده سنی کودک و نوجوانی که دارند در اشکال هندسی و فانتزی بسیاری عرضه شده اند . البته باید توجه داشت که برخی از مدل های استخرهای بادی برای بزرگسالان نیز است اما مناسب برای شنا نمی باشد و با استفاده از آن ها در محیط های خانگی به همراه کودک خود درون آب بنشینید و به آب تنی بپردازید و از دیدن لحظات شاد کودک خود لذت ببرید . استخرهای بادی توسط انواع پمپ های باد دستی و یا برقی مخصوص محصولات بادی قابلیت راه اندازی دارند و برای این امر دچار مشکلی نمی شوید و با خیالی راحت و در مدت زمان کوتاهی می توانید اقدام به راه اندازی کنید . این استخر ها دارای بدنه های باد شونده می باشند و حتی الامکان از لایه های محافظ و مقاوم استفاده شده است اما در برابر اجسام تیز بی دفاع می باشند و از برخورد اجسام تیز به آن ها باید جلوگیری به عمل آید . اما در صورت بروز هر گونه مشکل در بدنه نیز هیچگونه نگرانی وجود ندارد و به راحتی توسط بر چسب تعمییرات می توانید اقدام به رفع مشکل نمایید .

 همچنین فروشگاه محصولات بادی تهران اینتکس نیز برای تمامی محصولات خود خدمات پس از فروش حرفه ای را تدارک دیده است و با خیالی راحت می توانید اقدام به استفاده از محصولات بادی معتبر نمایید . در پایان شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام با شماره های نمایندگی تهران اینتکس به عنوان نمایندگی رسمی محصولات بادی و استخرهای پیش ساخته در ایران تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید . همچنین علاوه بر خرید اینترنتی امکان خرید حضوری در دفتر نمایندگی اینتکس تهران و شمال وجود دارد و پس از تست و مشاهده محصولات می توانید اقدام به خریداری نمایید . نمایندگی تهران اینتکس در حال حاضر در شهرهای تهران و همچنین شهر نور در شمال کشور دارای نمایندگی حضوری فعال می باشد .