تخت خواب های بادی از نمونه محصولات بادی پر فروش و دوست داشتنی هستند که می توان گفت محبوبیت آن ها به همراه استخر بادی بیشتر از سایر محصولات بادی می باشد . تخت خواب های بادی ویژگی ها و مزیت ها بسیاری دارند که در این مطلب از دلایل خرید تخت خواب بادی و ویژگی های آن سخن خواهیم گفت تا کسانی که اطلاعات کمی در رابطه با این محصول بادی دارند بتوانند با کسب اطلاع از دلایل خرید تخت خواب بادی و ویژگی های آن بهترین انتخاب را انجام دهند ، پس اگر قصد خرید تخت خواب بادی را دارید و یا در خرید این محصولات تردید دارید در ادامه همراه ما باشید تا بتوانیم شما را در این امر یاری کنیم .

تخت خواب های بادی همانطور که گفته شد مزیت هایی دارند که این مزیت ها موجب برتری آن ها نسبت به تخت خواب های چوبی و فلزی شده است . یکی از این مزیت ها قیمت پایین تر تخت خواب های بادی نسبت به تخت های چوبی است ، پس می بینیم که خرید تخت خواب های بادی می تواند مقرون به صرفه تر باشد . این در حالی است که تخت خواب های بادی همان کارایی را دارند که تخت خواب های ابری دارند .

شاید برخی از شما عزیزان که اطلاعات کافی در رابطه با تخت خواب های بادی ندارید گمان کنید که تخت خواب های بادی نمی توانند به خوبی تخت های ابری باشند و سطح آن ها به نرمی و راحتی دیگر تخت ها نیست . لازم به ذکر است که تخت خواب های بادی کاملا طبی و انعطاف پذیر هستند به همین دلیل نیز این نوع از تخت ها را نیز می توان جزء تخت خواب های طبی دانست .

شرکت های تولید کننده تخت خواب بادی مانند اینتکس و بست وی با تجربه کاری بسیار بالایی که در زمینه تولید محصولات بادی به ویژه تخت خواب های بادی دارند ، با استفاده از دستگاه های فوق پیشرفته و همچنین به کارگیری طراحان خبره و ماهر اقدام به تولید تخت خواب های بادی با آرگونومی ساخت عالی کردند . 

شاید بسیاری از افراد که اطلاعاتی در رابطه با تخت خواب های بادی ندارند گمان می کنند که قسمت های داخلی تخت خواب های بادی خالی است و این محصولات شکلی بادکنکی و تو خالی دارند ، اما لازم است بدانید که قسمت های داخلی تخت خواب های بادی به دلیل اینکه ارتفاع بیشتری نیز نسبت به تشک های بادی دارند به صورت لایه بندی شده و اغلب به صورت سه طبقه و سه لایه طراحی شده اند تا فشار بر روی دیواره ها کمتر شود .

همچنین هر لایه از تخت خواب بادی دارای لایه های مشبک عمودی نیز می باشند که باعث شده است تا تخت خواب بادی از حالت بادکنکی و تو خالی بودن در بیاید ، چرا که در غیر این صورت فشار وارده به تخت خواب بادی باعث می شد تا تخت خواب بادی بترکد و یا حالت تخم مرغی پیدا کند . همچنین این ساختار به حفظ تعادل تخت خواب بادی و عدم لرزش آن کمک می کند . با این نوع طراحی میبنیم که تخت خواب های بادی بسیار مقاوم هستند .

همچنین شرکت های تولید کننده برای بهبود انعطاف پذیری تخت خواب و حالت پذیری آن از تکنولوژی و آرگونومی ساخت مواج استفاده کرده است که شاید بسیاری از شما به آن توجه نداشته باشید . رویه های فرو رفته و برجسته در تخت خواب ها و حتی تشک های بادی تنها جنبه زیبایی ندارد بلکه این نوع طراحی برای بالا بردن حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری بالای تخت خواب بادی شده است تا افراد حس بهتری در هنگام نشستن داشته باشند .


لازم به ذکر است که از نظر علم پزشکی وجود رویه مواج و استفاده از این نوع آرگونومی ساخت در محصولاتی که برای استراحت کردن ، نشستن و خوابیدن می باشند موجب می شود تا در این حالت ها جریان خون در بدن شکل و حالت طبیعی خود را داشته باشد چرا که فشار وارده بر روی اندام ها کم شده و در نتیجه عروق تحت فشار نیستند و جریان خون شکل طبیعی خود را خواهد داشت .

بسیاری از گرفتگی عظلات و مفاصل پس از خواب نیز به همین موضوع بر میگردد و علت عمده آن استفاده از بستر نامناسب است . به همین جهت نیز استفاده از بستر های خواب مناسب ، طبی و آرگونومیک بسیار توصیه می شود مخصوصا برای کودکان و نوجوانان که در سنین رشد می باشند . با توجه به این دلایل می بینیم که استفاده از تخت خواب ها می تواند بسیار خوب و مفید باشد .

از دلایل خرید تخت خواب بادی و ویژگی های آن همچنین می توان به پرتابل بودن تخت خواب های بادی اشاره کرد ، پرتابل بودن یا همان قابلیت جابجایی و حمل از مهم ترین و بزرگ ترین ویژگی های تخت خواب های بادی می باشد که دیگر تخت ها آن را نداشته و یا جابجایی آن ها سخت است . تخت خواب های بادی نیز به مانند تخت های چوبی و فلزی به صورت یک نفره و دو نفره طراحی شده اند که حتی بزرگ ترین نمونه تخت های بادی نیز وزن کمی دارند .

میانگین وزن تخت خواب های بادی به ۴ الی ۵ کیلوگرم می رسد که این رقم در مقایسه با وزن های سنگین تخت خواب های چوبی و فلزی بسیار ناچیز است . علت سبک بودن تخت خواب های بادی نیز کاملا مشخص است چرا که بیشتر حجم آن را باد تشکیل داده و تنها جرم آن را بدنه و پمپ باد سرخود تخت تشکیل داده است .


وجود پمپ های باد سرخود موجود در بدنه تخت خواب های بادی روند راه اندازی این محصولات را نیز ساده تر کرده است ، این پمپ ها با استفاده از انرژی برق کارکرده و قدرت پمپاژ آن زیاد است به همین دلیل تخت خواب بادی را می تواند در مدت زمان بسیار کمی باد کند . زمان پر شدن تخت خواب های بادی یک نفره به طور میانگین ۳ دقیقه و نمونه تخت خواب های بادی دو نفره به طور میانگین ۵ دقیقه زمان خواهد برد .

لازم به ذکر است که این پمپ ها قابلیت وکیوم و تخلیه باد را به صورت کامل انجام می دهند که می توانید پمپ ها توسط اهرم موجود بر روی آن تنظیم کنید . این پمپ ها پس از پر شدن کامل تخت خواب بادی به روند پمپاژ خود ادامه می دهند اما به وجود دریچه تخلیه هوای اضافی خارج می شود تا شما متوجه شده و پمپ را خاموش کنید به همین دلیل اگرچه قدرت پمپ تخت خواب های بادی زیاد است اما به محصول آسیبی وارد نمی کند .

از این رو در هر لحظه شما می توانید تخت خواب بادی خود را راه اندازی و یا آن را جمع آوری کنید ، پس می بینیم که مزیت دیگر تخت خواب های بادی جمع آوری راحت آن و بسته بندی در ابعاد بسیار کوچک است ، در این حالت فضای اشغال شده توسط تخت خواب را می توانید بازگردانید ، این ویژگی هیچگاه در تخت های چوبی و فلزی وجود ندارد .

لازم به ذکر است که تخت خواب های بادی در صورت آسیب دیدن و سوراخ شدن قابلیت تعمیر دارند ، برای این کار برچسب های تعمیراتی توسط شرکت های تولید کننده محصولات بادی طراحی شده است که با استفاده از چسب و لیبل های مخصوص می توانید محصول خود را تعمیر کنید . در مقالات و مطالب موجود در وبسایت فروشگاه اینتکس در رابطه با روش تعمیر تخت خواب بادی گفته شده است که می توانید از آن ها برای تعمیرات هر چه بهتر محصول خود کمک بگیرید .