یکی از موارد مهم پس از خرید جکوزی بادی طریق راه اندازی و نصب این محصول و سپس نحوه مراقبت از ان است. هم چنین قطعا پس از راه اندازی این کالا شما با یک سری سوال مواجه خواهید شد که برای مثال چند بار باید فیلتر کارتریج یک جکوزی را تمیز و یا ان را تعویض کنم و یا می توان از جکوزی در فصول سرد سال هم در خارج از منزل استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به تک تک سوالاتی که در ذهن شما نقش بسته پاسخ دهیم و سعی کنیم تا به صورت کامل تمام نیاز های شما در خصوص جکوزی های بادی را پاسخ داده و ان ها را رفع و رجوع کنیم.

در ابتدا شما باید دقت کنید که چه نوع جکوزی بادی با چه ظاهر و کارایی هایی را خریداری می کند. این مسئله مهم ترین مورد در خصوص جکوزی های بادی می باشد. در همین خصوص باید گفت که شرکت های مختلفی اقدام به تولید و ساخت جکوزی بادی کرده اند که تنها در شکل و شمایل و هم چنین خصوصیات و قابلیت هایشان با هم تفاوت دارند. برای مثال اکثر جکوزی هایی که به تازگی تولید می شود دارای پنل هوشمند و لمسی می باشد که به سادگی می توانید تمام کارهای مورد نیاز خود را به سادگی و با لمس چند دکمه کنترل کنید که در این باره قطعا بیشتر صحبت خواهیم نمود.

شما با توجه به نیاز خود می توانید یک جکوزی را خریداری کنید. پس از خرید این محصول حال می بایست اقدام به راه اندازی ان در جای مناسب کنید. برای این کار نیز باید گام به گام سعی کنیم شما را در انجام و نصب یک جکوزی همراهی کنیم. در گام اول شما می بایست سعی کنید جکوزی را به صورت کامل سر هم بندی کنید. این کار به سادگی و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می پذیرد که برای انجام همین مرحله هم شما باید در ابتدا سعی در راه اندازی بدنه اصلی این محصول کنید. همان طور که از اسم این محصولات پیداست این جکوزی ها بادی بوده و باید بدنه اصلی این کالا ها را به صورت کامل باد کنید تا بتوانید با خیال راحت از ان استفاده نمایید. در گام بعدی هم می بایست اقدام به متصل کردن پمپ ، فیلتر ها و هم چنین لوله های اب این کالا کنید. در انتها نیز باید ان را از اب پر کرده و از این محصول استفاده کنید. البته این اموزش مختصر و مفید بسته به نوع جکوزی و داشتن مزایایش می تواند متفاوت باشد.

در حالت کلی هم برای استفاده صحیح از یک جکوزی باید چندین گام و راه را به صورت مرحله ای پیش ببرید که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت:

اطمینان از اتصال به برق: شما باید پس از راه اندازی کامل این محصول و در زمانی که قصد استفاده از این جکوزی را دارید سعی کنید اطمینان حاصل نمایید که محصول به درستی به برق متصل است. در همین خصوص باید عنوان کرد که یک سری از جکوزی های بادی با برق 110 ولت و یک سری دیگر با برق 220 ولت راه اندازی می شوند که خب طبیعتا باید به این نکته توجه داشته باشید. هم چنین این محصولات معمولا نیاز به 13 امپر برق دارند که این عامل هم با توجه به اغلب مدار های موجود در خانه ها که بین 13 تا 16 امپر هستند نیز به راحتی رفع و رجوع خواهد شد. هم چنین باید به این نکته هم اشاره کرد که بهتر است در هنگام وصل کردن این محصول به پریز برق ان را به محافظ وصل کنید تا در صورت قطع شدن و رفتن برق ها از بروز اسیب جدی به سیستم برق رسانی این محصول خودداری شود.

قرار دادن زیر انداز محصول : در هنگام نصب این محصول یکی از نکات مهمی که می تواند تضمین سلامت ناحیه زیره این محصول را داشته باشد همین زیر انداز حبابی این جکوزی ها است که با پهن کردن ان هم می توانید از بروز اسیب به قسمت زیرین این محصولات خودداری کنید و هم در هنگام راه رفتن و یا نشستن در داخل این جکوزی ها محیطی نرم و راحت را در زیر پای خود احساس خواهید نمود.

سیستم گرمکن آب جکوزی بادی: یکی از مهم ترین خصوصیات جکوزی ها نسبت به استخر ها و دیگر محصولات همین مسئله سیستم گرمکن اب است که در صورت راه اندازی درست ان می توانید مشاهده کنید که به صورت اتوماتیک خود این وسیله در هر ساعت می تواند 2 درجه دمای اب را بالا ببرد که یکی از خصوصیات منحصر به فرد این سیستم خواهد بود. البته در این خصوص باید به این نکته هم اشاره نمود که این افزایش دما با توجه به شرایط اب و هوایی و دمای مکان تعبیه شده این جکوزی در ان ناحیه متغیر خواهد بود و ممکن است این زمان زیاد یا کم شود. البته از خصوصیات خوب این سیستم می توان به این نکته هم اشاره نمود که شما می توانید به سادگی با تنظیم دمای دلخواه خود بر روی این محصول به ان فرمان دهید که در صورت رسیدن به دمای مد نظر به صورت اتوماتیک خاموش شود. هم چنین اگر محصول را در مکانی قرار دادید و قصد استفاده طولانی مدت از ان را نداشتید هم می توانید با روشن گذاشتن این سیستم دمای اب را در همان حالت قرار داده و از کم شدن دمای این محصول نیز خودداری کنید. نکته مهم دیگر این است که در زمان هایی که قصد دارید پس از به حد نصاب رسیدن دما گرمکن به صورت اتوماتیک خاموش شود هم می توانید این مسئله را تنظیم کنید. البته نکته مهم در خصوص این سیستم این است که در مواقعی که ان را تنظیم می کنید تا جکوزی را در یک دمای نرمال تعیین کند اگر در طول سه شبانه روز نتواند اب داخل جکوزی را به این دما برساند به صورت اتوماتیک این سیستم خاموش می شود تا از خراب شدن ان جلوگیری شود. این عمل زمانی اتفاق می افتد که شما برای مثال جکوزی را در محیط سردی قرار داده اید و قصد دارید که دمای اب به 38 درجه برسد که عملا این کار بسیار سخت خواهد بود.

سیستم RCT : قطعا برای شما هم این سوال پیش امده است که این سیستم چیست و چه کاربردی در جکوزی دارد؟ این سیستم یکی از مهم ترین بخش های جکوزی است که از ان به عنوان سیستم انقال برق به جکوزی یاد می شود که یکی از مهم ترین قسمت های جکوزی به شمار خواهد رفت. شما اگر نگاهی دقیق به قسمت پاور جکوزی خود کنید می توانید مشاهده کنید که این سیستم رویت می شود. قبل از شروع به کار جکوزی و راه اندازی ان شما حتما باید این سیستم را چک کرده و از سالم بودن ان اطمینان خاصل کنید و سپس دستگاه را راه اندازی کنید. در زمان هایی که این سیستم راه اندازی نمی شود سعی کنید به هیچ عنوان جکوزی را روشن نکرده و از ان استفاده نکنید زیرا بسیار خطرناک خواهد بود.

درجه آب : از دیگر موارد مهمی که باید ان را به طور مکرر چک کنید درجه اب داخل جکوزی است. در همین خصوص باید عنوان کرد که شما می توانید در زمان راه اندازی این محصول و زمانی که قصد دارید جکوزی را از اب پر کنید اب گرم را در داخل ان بریزید که این عامل باعث گرم تر شدن سریع درجه اب و بالا رفتن ان خواهد شد. نکته مهم در این بخش حد نصاب 40 درجه می باشد که می بایست ان را رعایت کنید. این بدین معناست که نباید اب جوش و بیش از 40 درجه را در داخل جکوزی پر کنید و حتما در هنگام پر کردن اب سعی کنید با استفاده از پنل راهنمای خود محصول درجه اب را چک کنید. این کار نیز به وسیله کارتریج فیلتر انجام می شود که در داخل جکوزی تعبیه شده و دمای اب را به صورت لحظه ای بر روی صفحه نمایش این محصول نشان خواهد داد.

قرار دادن درپوش مخصوص روی محصول : اکثر جکوزی های بادی دارای یک عدد درپوش هستند که در مواقعی که برای یک مدت زمان معقول قصد استفاده از محصول را ندارید می توانید به سادگی با استفاده از این درپوش از کم شدن دمای اب و یا کثیف شدن ان هم جلوگیری کنید. این کار در جهت حفظ دمای اب بسیار موثر خواهد بود و پیشنهاد می کنیم حتما در زمان های عدم استفاده از این محصول این درپوش را بر روی جکوزی خود قرار دهید.

خب تا به این جای کار با مهم ترین بخش های جکوزی بادی اشنا شدید و سعی کردیم تا به صورت کامل اجزای مهم این محصول را برای شما شرح دهیم. حال با یک سری سوال متداول در خصوص این محصول قصد داریم تا دایره سوالات شما را تا حدود زیادی پوشش دهیم.............

  • کدام نوع از جکوزی ها بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال می بایست با توجه به نیاز خود و هم چنین در نظر گرفتن تعداد افرادی که قصد دارند از این محصول استفاده کنند و هم چنین خصوصیات دیگری هم چون رنگ ، جنس بدنه ، ابعاد و هم چنین مزایای هر یک از محصولات اقدام به خرید یک جکوزی بادی کنید اما در حالت کلی جکوزی های بادی شرکت اینتکس یکی از بهترین محصولات و نمونه های موجود در بازار می باشد.

  • چند بار باید فیلتر کارتریج یک جکوزی را تمیز و یا ان را تعویض کنم؟

این سوال بسته به نوع استفاده و شرایط منطقه مختلف خواهد بود. برای مثال در شرایط سرد پیشنهاد می شود هر هفته این فیلتر را چک کرده و یا ان را تعویض کنید اما پیشنهاد خود شرکت سازنده این محصول این است که معمولا با هر بار استفاده از این محصول سعی کنید ان را چک کرده و تمیز کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض این فیلتر کنید.

  • ایا می توان از جکوزی در فصول سرد سال هم در خارج از منزل استفاده کرد؟

این سوال نیز برداشت های متفاوتی دارد. برای مثال اگر در منطقه کوهستانی و یا سرد زندگی می کنید طبیعتا استفاده از این جکوزی ها در ان دما معقول نبوده و به حد نصاب رسیدن و گرم شدن اب این محصولات نیز کاری سخت و دشوار خواهد بود پس پیشنهاد می کنیم که اگز قصد استفاده از این محصول را در محیط باز هم دارید حدالامکان از این محصول در دماهای معقول و خوب استفاده نمایید.

  • اگر دکمه END بر روی صفحه نمایش ظاهر شود به چه معناست؟

اگر بر روی مانیتور شما آلارم END را مشاهده کردید این بدین معناست که دستگاه در 72 ساعت کارکرد مداوم نتوانسته است دمای اب را به حد نصاب مورد نیاز و تنظیم شده برساند و سیستم به طور اتومات خاموش شده است که می بایست بعد از چند ساعت خاموش کردن دکمه RESET را مجدد فشار دهید تا دوباره شروع به کار کند.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل و جامع راهنمای استفاده از جکوزی بادی را برای شما شرح داده و با تک تک قسمت های این محصول شما را اشنا کنیم. هم چنین چند تا از سوالات رایج و متداولی که ذهن مشتریان را هم درگیر خود کرده بود را سعی کردیم در انتهای این مطلب مطرح کرده و به ان ها پاسخ دهیم. حال می توانید با دانستن این نکات بهترین انتخاب را کرده و محصولی فوق العاده را از نمایندگی اینتکسبرگزینیم. برای اطلاع از خرید بهترین مدل و یا قیمت محصولات پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات مرتبط را هم مطالعه کنید.