مزایا و معایب مبل شنی چرمی را به صورت مختصر و مفید در این مطلب بررسی می کنیم تا مشتریانی که قصد خرید مبل شنی چرمی دارند با مطالعه این مطلب بتوانند خرید بهتری را انجام دهند . مبل های شنی از نمونه محصولات شنی هستند که به دلیل نوع طراحی که دارند به این نام شناخته شده اند . جنس رویه ای که برای ساخت مبل های شنی استفاده می شود ممکن است متنوع باشد .

پارچه هایی چون پارچه مخملی ، پارچه جیر ، پارچه لی ، پارچه کتان ، پارچه پلی استر ، پارچه خزدار و پارچه چرم از نمونه اجناسی هستند که برای ساخت مبل های شنی کارایی دارند . هر یک از این پارچه ها مزیت ها و تفاوت هایی نسبت به یکدیگر دارد که در دیگر مطالب به آن ها اشاره شده است ، اما در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب مبل شنی چرمی را مورد بررسی قرار دهیم .

پارچه های چرمی به دلیل بافت بسیار خوبی که دارد بسیار مقاوم و با کیفیت بوده و از آن در ساخت بسیاری از پوشاک مانند ، کاپشن ، کیف ، کفش و حتی در زمان های قدیم برای ساخت لباس و شلوار نیز استفاده می شد . رفته رفته به دلیل شیک بودن این نوع پارچه برای ساخت بسیاری از محصولات خانگی مانند رویه مبل و … نیز استفاده می شود . در همین راستا نیز شرکت های سازنده مبل شنی به دلیل پر طرفدار بودن این جنس از آن برای ساخت محصولات شنی مانند مبل های شنی استفاده می کنند . چرم هایی که برای ساخت مبل شنی استفاده می شود به دو دسته چرم طبیعی و چرم مصنوعی تقسیم می شوند .

مزایا و معایب مبل شنی چرمی

چرم مصنوعی که با نام های دیگر چرم صنعتی ، چرم غیر طبیعی یا چرم pu و … به فروش می رسند از نمونه چرم های صنعتی است که به منظور جایگزین کردن آن به جای چرم  طبیعی ساخته شده تا بتوان محصولات و پوشاکی را با کیفیت بالا و قیمت ارزان تر تولید کنند . چرم طبیعی در مقایسه با چرم مصنوعی گران تر و در نتیجه محصولاتی که با چرم طبیعی ساخته می شوند گران تر خواهد بود .

مواد پایه ای که از آن ها برای ساخت چرم مصنوعی استفاده می شود اغلب از پلاستیک و الیاف پلی استر ، فوم و برخی از پارچه های معمولی می باشد که در نتیجه چرم مصنوعی ساخته می شود . در مقایسه بین چرم طبیعی با چرم مصنوعی می توان گفت که چرم طبیعی طول عمر بیشتری دارد اما نگهداری آن ها نیز تخصصی تر خواهد بود .

مبل های شنی که از چرم ساخته شده اند نیازمند مراقبت و رسیدگی خواهند بود . چرم طبیعی در برابر اشعه های UV که منشا بیشتر آن نیز خورشید و نور آن است آسیب پذیر است به همین دلیل نمی توان از مبل های شنی چرمی در محیط های باز که در معرض نور خورشید قرار دارد استفاده کرد . چرم های مصنوعی در این مورد کمی مقاوم تر از چرم های طبیعی هستند ، اما اگر محل قرار گیری مبل های شنی چرمی ایده آل باشد طول عمر مبل بسیار بالا تر خواهد رفت .

پارچه های چرم طبیعی نیز همانطور که از نامش پیداست با استفاده از پوست حیوانات تولید می شود و ناخالصی و مواد دیگری به آن افزوده نمی شود ، اغلب چرم های طبیعی موجود در بازار از چرم گاو می باشد اما از چرم گوسفند ، بز و شتر نیز در ساخت بسیاری از پوشاک استفاده می شود . در ساخت مبل شنی با پارچه چرم طبیعی معمولا از چرم گاو استفاده می شود .

از آن جا که تهیه پارچه چرمی به صورت طبیعی سخت تر است قیمت این نوع پارچه ها نسبت به چرم مصنوعی بیشتر خواهد بود . البته کیفیت چرم طبیعی به دلیل نداشتن مواد صنعتی در داخل الیاف بسیار بالا تر بوده و طول عمر بسیار بیشتری خواهد داشت . این نوع از پارچه ها اگر در زیر نور افتاب قرار بگیرند به دلیل وجود بافت های نامنظم و طبیعی چرم ممکن است ترک بخورد . همچنین تهویه هوای مناسب نیز می تواند طول عمر چرم را افزایش دهد .

در این راستا شرکت های تولید کننده مبل های شنی مانند اینتکس از هر دو نوع چرم برای ساخت مبل های شنی خود استفاده کرده است . نوع طراحی مبل های شنی که با استفاده از رویه چرمی ساخته شده اند نیز بسیار متنوع است ، در ادامه برخی از مدل های پر فروش و پر طرفدار مبل های شنی که با رویه چرمی ساخته شده اند را معرفی می کنیم .

مبل شنی یا هپی چیر چرم اصل

مبل شنی یا هپی چیر چرم اصل فوق از نمونه مبل های شنی بسیار پر فروش و پر طرفدار می باشد که بدنه آن از چرم اصل و طبیعی ساخته شده است ، این محصول به واسطه رویه چرمی که دارد بسیار زیبا و شیک شده است . ابعاد این محصول برابر با ( طول : ۱۳۰ سانتی متر ، عرض : ۱۱۰ سانتی متر و ارتفاع : ۱۱۰ سانتی متر ) ساخته شده و مناسب برای تمامی سنین می باشد ، وزنی که مبل شنی یا هپی چیر چرم اصل می تواند تحمل کند به ۱۸۰ کیلوگرم می رسد . محتوای شنی داخلی آن نیز از فوم خرد شده تشکیل شده است . انعطاف پذیری و فرم پذیری این محصول بسیار عالی می باشد .

مبل شنی چرم با تکیه گاه بلند

مبل شنی چرم با تکیه گاه بلند نیز از دیگر مبل های شنی می باشد که با بدنه ای از جنس چرم طبیعی ساخته شده است ، این مبل شنی نیز دارای سطح بسیار نرم و راحتی دارد ، حالت پذیری این مبل شنی نیز بسیار عالی است اما در مقایسه با نمونه قبلی حالت پذیری کمتری دارد . این محصول دارای پشتی مرتفع بوده و فرد می تواند در حالت خوبی به نشستن ادامه دهد . این محصول نیز در ابعاد ( طول : ۱۰۰ سانتی متر ، عرض : ۱۰۰ سانتی متر و ارتفاع : ۱۱۰ سانتی متر ) تولید شده است . چرمی که برای ساخت این مبل شنی استفاده شده است خالص می باشد . شما می توانید رویه این مبل را در صورت دلخواه تعویض کنید .

مبل شنی یا هپی چیر شیبدار چرمی

مبل شنی یا هپی چیر شیبدار چرمی نیز از دیگر مبل های شنی پرطرفدار است که رویه آن از چرم مصنوعی ساخته شده است ، چرم مصنوعی استفاده شده در ساخت مبل شنی یا هپی چیر شیبدار چرمی فوق نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است به طوریکه حتی فروشگاه اینترنتی اینتکس آن را با ضمانت ۲ ساله برای فروش گذاشته است . این محصول نیز از نظر ساختاری تفاوت زیادی را دو نمونه قبلی دارد . وزنی که این مبل شنی می تواند تحمل کند نیز به ۱۸۰ کیلوگرم می رسد . محتوای داخلی این مبل از یونولیت های خرد شده تشکیل شده است و انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد .

اکثر مبل های شنی چرمی قابلیت تعویض رویه و حتی محتوای داخلی را دارند . برای مشاهده نمونه های بیشتری از مبل های شنی چرمی می توانید وارد فروشگاه اینتکس شوید ، فروشگاه اینتکس بزرگترین مرکز فروش مبل شنی در ایران است که می توانید محصولات را با ضمانت چند ساله و با قیمت بسیار عالی و ارزان تر خریداری کنید .

با توجه به مطالبی که گفته شد مبل های شنی بسیار زیبا و شیک هستند و طول عمر این نوع از پارچه ها بسیار زیاد است ، همچنین مقاومت آن ها در برابر ضربه و ساییدگی خوب است ، اما ممکن است در مجاورت با آب و رطوبت ، تابش نور خورشید و عدم تهویه هوای مناسب آسیب پذیر باشد . مبل های شنی که از چرم مصنوعی ساخته شده اند از نظر رنگبندی متنوع تر هستند .