تشک های بادی را می توان یکی از طبی ترین و مناسب ترین تشک های موجود دانست که بسیاری از افراد اقدام به خرید آن می کنند . اما برخی از مشتریان سوالات متدوالی چون : موارد استفاده از تشک بادی در خانه و سفر ها چیست ؟ آیا می توان از تشک های بادی علاوه بر خانه در سفر ها نیز استفاده کرد ؟ استفاده از تشک های بادی محدود به چه مکان هایی است ؟ آیا می توان از تشک بادی در فضای باز استفاده کرد ؟ استفاده از تشک بادی در زیر نور آفتاب می تواند به محصول آسیب وارد کند ؟ آیا می توان از تشک بادی خانگی بر روی آب استفاده کرد ؟ و … پرسیده اند که در ادامه به موارد استفاده از تشک بادی در خانه و سفر ها و محدودیت استفاده از آن ها را به شما عزیزان خواهیم گفت ، پس اگر اطلاعات کاملی در رابطه با تشک های بادی ندارید در ادامه همراه ما باشید .

تشک های بادی در حدود دو دهه است که طراحی و تولید می شوند و نمونه های بسیار با کیفیت و مستحکمی به بازار های جهانی عرضه شده است که در ایران نیز واردات این نوع از محصولات بادی سابقه ای در حدود ۱۰ سال را دارد . اما تشک های بادی در بدو ورود خود به ایران محبوبیت چندانی را نداشتند چرا که هموطنان اطلاعات کمی در رابطه با تشک های بادی و سطح کیفی آن ها داشتند که به مرور ، این محصولات بادی نیز در ایران هم به محبوبیت بالایی رسید تا جایی که بسیاری از افراد تشک های بادی را جایگزین تشک های ابری و تشک های پشمی کردند .

طراحی و آرگونومی استاندارد تشک های بادی موجب شد تا تشک هایی کاملا طبی را داشته باشیم تا جایی که بسیاری از پزشکان برای بیماران خود تشک های بادی طبی را تجویز کردند تا با استفاده از آن ها روند بهبودی خود را بهتر کنند تا بتوانند در دوران نقاهت خود با استفاده از یک بستر ایده آل خود را از معرض زخم بستر در امان بدارند . تشک های بادی دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند که موجب برتری آن ها نسبت به تشک های ابری و یا پشمی شده است که مهم ترین آن طبی بودن این محصولات است . اما ویژگی ها و مزیت های تشک های بادی تنها محدود به طبی بودن آن ها نمی باشد و چه بسا تشک های بادی مزیت های بسیار زیادی را دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم .

یکی از ویژگی های تشک های بادی پرتابل بودن و قابلیت حمل آن هاست ، از این رو شما می توانید به سهولت تشک بادی خود را در هر محلی از خانه راه اندازی و استفاده کنید . این در حالی است که وزن تشک های بادی حتی در مدل های بسیار بزرگ ۲ نفره خود به کمتر از ۳ الی ۴ کیلوگرم می رسد . از آن جا که حجم بیشتر تشک بادی را باد تشکیل داده است می توانید با خالی کردن هوای داخل تشک ، محصول را در ابعاد بسیار کوچکی بسته بندی و نگه داری کرد ، با وجود چنین مزیتی شما می توانید پس از هر بار استفاده از تشک بادی آن را در ابعاد کوچکی بسته بندی کنید و فضای اشغال شده توسط آن ها را می توانید بازگردانی کنید . این در حالی است که دیگر تشک ها می توانند فضای زیادی را اشغال کنند .


با وجود چنین ویژگی هایی شما می توانید حتی از تشک های بادی خود در سفر ها نیز استفاده کنید . لازم به ذکر است که تشک های بادی کمپینگ به منظور استفاده در محیط های بیرون و سفر ها طراحی شده است که حمل آن بسیار ساده تر و راحت تر است چرا که تمام ویژگی های یک محصول سفری و کمپینگ را دارد . اما سوال اینجاست که تشک های بادی خانگی و بزرگ را نیز می توان در سفر ها استفاده کرد ؟ جواب بله است چرا که حتی تشک های بادی بزرگ و خانگی نیز در ابعاد کوچکی بسته بندی می شود و به آسانی قابل حمل است .

شما می توانید از تشک های بادی خانگی علاوه بر استفاده در محیط خانه می توانید در محیط های باز و حتی در داخل چادر های مسافرتی استفاده کنید . نکته قابل توجه در رابطه با استفاده از تشک های بادی در خانه و یا سفر ها این است که شما می توانید از تشک های بادی خود بر روی آب نیز استفاده کنید چرا که این محصولات بادی کاملا ضد آب هستند . علت ضد آب بودن تشک های بادی جنس بدنه آن هاست . جنسی که شرکت های تولید کننده محصولات بادی برای ساخت محصولات خود به ویژه تشک بادی استفاده می کند pvc می باشد .

پی وی سی که به صورت لایه ای ساخته شده اند قدرت کشسانی بسیار بالایی دارند که موجب انعطاف پذیری محصول بادی می شود ، علاوه بر این ویژگی می توان به طول عمر بالای آن و همچنین ضد آب وبودن این جنس اشاره کرد . به همین علت برای ساخت استخر های بادی ، وان بادی ، جکوزی بادی ، تشک بادی روی آب ، حلقه ها و جلیقه های بادی نیز از این جنس استفاده می شود .

یکی دیگر از سوالات مشتریان و دوست داران تشک های بادی این است که استفاده از تشک های بادی در سفر و محیط های باز که نور آفتاب به تشک بادی می تابد آیا به تشک آسیبی میرسد یا خیر ؟ در رابطه با آسیب پذیری تشک های بادی نسبت به نور آفتاب و اشعه های آن می توان گفت که جنس تشک های بادی به دلیل اینکه از pvc می باشد در برابر نور آفتاب بسیار مقاوم هستند ، اما به دلیل اینکه نور خورشید می تواند فرایند تجزیه و فرسایش بیشتر جنس ها را سریع تر کند می تواند باعث کوتاه شدن طول عمر تشک بادی شما شود ، این در حالی است که تشک بادی شما مدت زیادی در زیر نور آفتاب قرار بگیرد .

در صورتی که از تشک بادی خود به صورت دوره ای و کوتاه مدت در زیر نور آفتاب استفاده می کنید هیچگونه آسیبی به تشک بادی شما نخواهد رسید ، این در حالی است که اگر تشک بادی شما بیشتر از ۲ الی ۳ هفته به صورت مستمر و ثابت زیر نور آفتاب قرار بگیرد می تواند به تشک آسیب برساند . پس با خیال راحت از تشک بادی خود در محیط های بیرون و در زیر آفتاب راه اندازی کنید .

استفاده از تشک بادی بر روی آب به دلیل اینکه محصول مرطوب می شود در برابر نور آفتاب مقاوم تر شده و کمتر آسیب میبیند به همین دلیل است که شما می توانید بدون محدودیت چندانی از تشک های بادی خانگی خود در استخر ها و حتی در آب های آزاد استفاده کنید . عزیزانی که قصد خرید تشک بادی را دارید و پاسخ سوال های خود را نسبت به تشک های بادی دریافت نکرده اید می توانید با شماره تلفن های فروشگاه اینترنتی تهران اینتکس تماس حاصل کرده و از مشاورین سوال های خود را مطرح کنید .