استخر های بادی از سری محصولات بادی بسیار پر طرفدار و محبوبی هستند که به شکل بادی طراحی شده که با باد شدن راه اندازی شده و می تواند بستر های آبی را جهت بازی و تفریحات آبی ایجاد کند . استخر های بادی یکی از ایمن ترین و بهترین نوع استخر برای تمامی سنین می باشد که علاقه مندان به آن می توانند این محصولات را با قیمت های به مراتب ارزان تر از نمونه های فایبرگلاسی و یا بتنی و سیمانی خریداری کنند . این محصولات فضای کمی را اشغال کرده و مناسب برای استفاده در فضای کوچک آپارتمان و حتی ویلا می باشند . این نوع از وان ها بر روی زمین راه اندازی می شوند بنابراین حتی می توانید در طبقات بالا و حتی در پشت بام نیز از این محصولات استفاده کنید .

استخر های بادی حجم بسته بندی بسیار کوچکی دارند بنابراین شما می توانید پس از استفاده آن ها را جمع کرده و فضای اشغال شده توسط محصول را به حیاط خانه و … بازگردانید . این حجم بسیار پایین به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید از محصولات خود در سفر ها نیز استفاده نمایید زیرا فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد . البته این محصولات بادی علاوه بر حجم بسیار کم وزن سبکی نیز داشته و از این جهت به راحتی می توانید استخر بادی خود را برداشته و جابجا کنید . در ادامه این مطلب قصد داریم تا هر آنچه که باید در رابطه با استخر بادی بدانید را به شما عزیزان بگوییم ، بنابراین اگر با این محصولات آشنایی کامل ندارید در ادامه همراه ما باشید .

استخر های بادی از چه جنسی ساخته شده است ؟

بیشترین سوالی که در هنگام خرید استخر بادی مطرح می شود این است که استخر های بادی از چه جنسی ساخته شده اند و ویژگی ها و خصوصیات این اجناس چیست ؟ بیش از ۹۰% درصد استخر های بادی از جنس پی وی سی ساخته شده اند . این جنس با نام های دیگری چون وینیل نیز شناخته می شوند که هر دو این اجناس در واقع یکی بوده و تفاوتی ندارند . این جنس شبیه به مواد لاستیکی می باشد که انعطاف بسیار بالا و خوب آن باعث شده است تا تولید کنندگان محصولات بادی از آن برای ساخت بیشتر استخر های بادی و حتی سایر محصولات بادی چون مبل بادی ، جکوزی بادی ، تشک و تخت بادی ، کاناپه بادی و … استفاده کنند .

از ویژگی های بسیار عالی pvc می توان به عدم حساسیت های پوستی و همچنین ضد آب بودن آن اشاره کرد ، زیرا این جنس از مواد غیر شیمیایی و سمی ساخته شده است . پی وی سی در برابر اشعه های مضر خورشیدی که باعث تجزیه مواد می شود نیز مقاوم است بنابراین می توانید به صورت طولانی مدت از استخر بادی خود در محیط های باز استفاده کنید بدون اینکه نگران پوسیده شدن محصول خود باشید .

دوام و کیفیت استخر بادی چگونه است ؟

با توجه به ساختار بادی که این نوع از استخر ها دارند ، سوالی در ذهن مشتریان و علاقه مندان استخر های بادی بادی به وجود آمده است که دوام و کیفیت استخر بادی چگونه است ؟ استخر های بادی محصولاتی یکبار مصرف نیستند و چه بسا مدل های اصل و اورجینال آن ها از سطوح کیفیتی بسیار بالایی برخوردار هستند و طول عمر بالایی را می توان برای این محصولات متصور بود . طول عمر پی وی سی بسیار بالا بوده و همانطور که در بخش قبلی اشاره شد رطوبت و نور آفتاب و دماهای مختلف آب داخل استخر و هوای بیرون هیچگونه آسیبی را به محصول وارد نخواهد کرد .

با این وجود به دلیل ساختار بادی و بدنه ی نازک و لایه ای که دارند برخورد اجسام تیز و برنده می تواند سبب پاره شدن و سوراخ شدن بدنه شود که با آسیب دیدن ، باد از بدنه خارج شده و عملکرد استخر مختل خواهد شد . اما در نظر داشته باشید که این محصولات یکبار مصرف نیستند و حتی در صورت آسیب دیدن نیز می توانید با استفاده از برچسب های تعمیراتی نسبت به تعمیرات و پنچرگیری اقدام کنید . در نظر داشته باشید که فروشگاه تهران اینتکس علاوه بر فروش استخر بادی خدمات پس از فروش این محصولات را به مانند تعمیرات ارائه کرده است که می تواند محصول آسیب دیده شما را در بهترین سطح تعمیر کند .

انواع مدل های استخر بادی

استخر های بادی مدل های بسیار متنوعی دارند که می توان این تنوع را به وفور در نوع طراحی و شکل ظاهری محصولات ، ابعاد و … مشاهده و خریداری کنید . با توجه به این موضوع استخر های بادی را به سه دسته نوزاد ، کودک یا بچگانه و بزرگسال تقسیم بندی می کنند . بنابراین در هنگام خرید باید به رده سنی درج شده برای محصول را در نظر داشته باشید و آن را خریداری کنید . به عنوان مثال استخرهایی که برای نوزادان طراحی شده است می تواند ایمنی خوبی را نیز به همراه داشته باشد ، به عنوان مثال استخرهایی که برای نوزادان طراحی شده است دارای کف شیبدار به همراه نشیمنگاه و تکیه گاه می باشد که نوزاد می تواند بر روی آن بشیند .

بدون شک متنوع ترین مدل استخر بادی در دسته بندی استخر های بادی کودک قرار دارد ، با توجه به وجود سلایق بسیار متنوع در کودکان ، شرکت های تولید کننده ، استخر هایی را با اشکال و طرح های مختلف عروسکی و در رنگبندی های شاد و متنوع ایجاد کرده است تا کودکان حس بهتری را داشته باشند و لحظات شادی را با استفاده از استخر های بادی برای خود رقم بزنند . سایز این نوع از استخر ها بسیار زیاد بوده که باید با توجه به رده سنی محصول ، استخر بادی کودک خود را خریداری کنید . با توجه به علاقه مندی بسیاری از بزرگسالان به تفریحات آبی تولید کنندگان استخر هایی نیز با ابعاد بزرگ و مناسب برای بزرگسالان طراحی کرده است که می توانید نمونه های متنوعی از آن را در فروشگاه مشاهده نمایید .

تفاوت استخر بادی با استخر ایزی ست چیست ؟

در میان انواع استخر های بادی نام استخر های دیگری نیز با عنوان استخر بادی ایزی ست نیز به چشم می خورد که از بزرگترین مدل استخر های پرتابل بادی هستند که برخی آن را در دسته بندی استخر های پیش ساخته نیز قرار می دهند ، این نوع از استخر ها با توجه به نوع طراحی خاصی که دارند عمدتا به صورت گرد و یا بیضی شکل طراحی می شوند . استخر های ایزی ست برخلاف استخر های بادی تنها دارای لبه بادی بوده و دیواره های آن به صورت غیر بادی طراحی شده است . سایز این نوع از مدل ها عمدتا از قطر ۲ متر شروع شده و بزرگترین آن ها دارای قطری بیش از ۶ متر دارد ، همچنین عمق برخی از آن ها به ۱٫۲۰ متر نیز می رسد ، از این رو بسیار بزرگ تر از مدل های استخر بادی بزرگسال می باشد ، بنابراین از این نوع استخر های ایزی ست می توان صورت خانوادگی و گروهی نیز استفاده کرده و حتی در داخل آن شنا کنید .

علت نام گذاری این استخر ها با عنوان ایزی ست یا فست ست به دلیل راه اندازی ساده و بسیار آسان آن ها می باشد ،زیرا تنها نیاز است تا لبه های بادی استخر را باد کرده و سپس داخل استخر را با آب پر کنید . به دلیل ظرفیت زیادی که مدل های سایز بزرگ دارند ، شرکت های تولیدی در کنار محصول پمپ های تصفیه آب قرار داده است تا بتوانید به صورت مرتب آب داخل استخر را تصفیه نمایید . اینگونه استخر ها نیز پرتابل و قابل حمل هستند اما به دلیل فضای زیادی که اشغال می کنند و آب زیادی که نیاز دارند کمتر جابجا می شوند . قیمت استخر بادی نسبت به استخر ایزی ست ارزان تر می باشد .

نحوه راه اندازی و راهنمای استفاده و نگهداری از استخر بادی

برای راه اندازی استخر های بادی می توانید از پمپ های باد استفاده کنید تا بتوانید با سرعت بیشتری محصول را راه اندازی کنید . پمپ های باد مختلفی برای محصولات بادی وجود دارد که از پر فروش ترین و کاربردی ترین آن ها می توان به پمپ های باد دستی ، برقی ، پدالی ، فندکی و شارژی اشاره کرد . پمپ های باد دستی و پدالی نیازی به برق نداشته و البته قدرت نسبتا کمتری نیز دارند بنابراین بهتر است برای استخر های بادی نسبتا کوچک تر از آن ها استفاده کنید . البته از این پمپ ها در سفر ها نیز می توانید استفاده نمایید . بهتر است استخر بادی را بر روی زیرانداز قرار دهید زیرا بیشتر این محصولات را در حیاط خانه و محیط های باز راه اندازی می کنند ، بنابراین بهتر است سطح زمین را جارو کرده و از زیرانداز استفاده کنید تا بر اثر ساییدگی و یا باقی ماندن سنگ ریزه سبب سوراخ شدن کف استخر نشود .

ممکن است برخی از مدل ها از چند محفظه ساخته شده باشند و یا طراحی لایه لایه داشته باشند بنابراین برای هر محفظه دریچه هوا جداگانه ای استفاده می شود که باید تمامی آن ها را باد کنید . توجه داشته باشید که باد زیاد می تواند به استخر آسیب وارد کند . زمانی که خود و یا کودکتان از استخر بادی استفاده می کند بهتر است که از لباس های نرم و بدون سگک استفاده کنید . استخر های بادی مناسب برای شیرجه زدن نیستند زیرا عمق بسیار کمی داشته و به طور حتم خطرساز خواهد شد . برای مشاوره بیشتر و راهنمایی در خرید می توانید با شماره تلفن های فروشگاه intex تماس حاصل فرمایید .