چادر مسافرتی گرم

از آن جا که نیمی از سال گذشته و روز های پیش رو روز هایی سرد و زمستانی خواهد بود ، افراد نیز به دلیل سرما مسافرت های خود را کاهش می دهند و دیگر به سفر های زمستانی فکر نمی کنند . امروزه بیشتر مسافرین در سفر های خود از چادر های مسافرتی استفاده می کنند تا سفری آسوده تر داشته باشند ، از طرفی استفاده از چادر مسافرتی می تواند از هزینه های سفر بکاهد چرا که دیگر با وجود این محصولات بی نظیر نیازی به اجاره خانه و ویلا ندارید ، همچنین وجود چادر مسافرتی این اجازه را به شما می دهد که در هر لحظه و مکانی که خانه ای در آن وجود ندارد اما شما دوست دارید در آن محل اقامت کنید می تواند گزینه بسیار خوبی باشد ، به همین دلیل نیز چادر های مسافرتی امروزه به محبوبیت بالایی رسیده اند . اما کاربرد این لوازم سفری می تواند در فصل سرما نیز کمک حال مسافرین باشد ؟

در سال های اخیر استفاده از چادر های مسافرتی در میان ایرانیان نیز زیاد شده و کمتر کسی پیدا می شود که در داخل اتومبیل خود چادر مسافرتی نداشته باشد . اما چادر های مسافرتی که اغلب شما دیده اید به درد زمستان و فصل سرما نمی خورد چرا که نمی تواند در برابر سرما مقاومت کند و داخل چادر را گرم نگه دارد . شاید در ابتدا با شنیدن نام چادر مسافرتی یاد بسته های رنگی دایره ای بیوفتید که در اغلب صندوق عقب ماشین ها قرار گرفته است بیوفتید ، این چادر ها که یک نوع چادر مسافرتی فنری هستند تنها چادر های موجود در بازار نیستند چرا که تولیدات این محصولات بسیار متنوع است و به این نوع چادر ها یعنی چادر های فنری منتهی نمی شوند .

 


همانطور که گفته شد شاید این چادر های ایرانی در فصول سرد سال کاربرد نداشته باشند چرا که اصلا گرم نیستند و نمی توانند در برابر سرما مقاومت کنند ، به همین دلیل نیز افراد سعی ندارند که با استفاده از این محصولات بی کیفیت جان خود را به خطر بیاندازند و موجب بیماری شوند . اما با به حال به این موضوع فکر کرده اید که می توانید چادر های مسافرتی داشته باشید که از آن ها در فصل سرما استفاده کرده و بدن خود را به بهترین شکل در آن گرم نگه دارید ؟ امروزه چادر های مسافرتی به لطف تولید کنندگان حرفه ای چادر مسافرتی ، در طرح ها و ساختار های مختلفی تولید شده اند که هر کدام مخصوص مناطق خاصی است .

به عنوان مثال چادر های مسافرتی طراحی شده است که می توان از آن ها را کوهنوردی نیز بهره برد ، چادر های کوهنوردی شاید در ابعاد کوچکتری ساخته شوند اما چادر های بسیار زیاد دیگری نیز تولید شده اند که می تون از آن ها به صورت خانوادگی نیز استفاده کرد . چادر های مسافرتی گرم دارای ویژگی هایی هستند که وجود آن ها باعث شده است تا محصول این چنین گرم باشد ، اما این عوامل به چه چیز هایی بستگی دارد ؟ در ادامه این مطلب قصد داریم ساختار چادر های مسافرتی گرم را به شما بگوییم و عواملی که در گرم ماندن چادر مسافرتی دخیل هستند را مورد بررسی قرار دهیم تا شما عزیزان نیز با مطالعه آن ها و با کسب اطلاع بیشتر بتوانید در خرید چادر مسافرتی گرم خود موفق باشد .

 

تولید کنندگان چادر مسافرتی گرم برای اینکه چادر های مسافرتی خود را در سرما و در مقابل باد مقاوم سازند ، چادر مسافرتی را به صورت گنبدی شکل ساخته تا بدین صورت مانع از برخورد شدید باد با چادر مقاومت نشان دهد . با برخورد باد به سقف گنبدی و دیواره های شیب دار به اطراف منحرف شده و دیگر فشاری به بدنه وارد نمی شود ، با وارد شدن فشار به دیواره ها ممکن است باد ها از طریق روزنه های باقی مانده بر بدنه و دوخت چادر ها وارد آن شده و باعث سرمای داخل شود ، به همین دلیل ساختار می تواند در گرم ماندن چادر مسافرتی نقش بسیار مهمی داشته باشد ، همچنین گنبدی بودن چادر مسافرتی علاوه بر گرم تر ماندن چادر مسافرتی تعادل آن نیز در برخورد با باد حفظ شود ، کوتاه بودن سقف چادر هم می تواند نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل چادر داشته باشد . این قبیل آرگونومی ساخت بدنه و سازه ها می توانید در چادر های مسافرتی کوهنوردی مشاهده کنید ، چرا که این چادر های حرفه ای بیشتر در مناطق سردسیر استفاده می شود بنابراین بایستی گرم بمانند و دمای داخلی چادر را حفظ نمایند .

 

ضخامت دیواره ها و جنس چادر مسافرتی نیز می توانند نقش بسیار پر رنگی در گرم ماندن چادر مسافرتی داشته باشد ، استاندارد بودن بدنه چادر مسافرتی می تواند مانع از عبور سرمای بیرون به داخل چادر شود ، همچنین مانع از هدر رفتن دمای بالا و گرم داخل چادر مسافرتی بشود . چادر های مسافرتی را اغلب از جنس پارچه های شمعی می سازند برای اینکه این پارچه های شمعی ضد آب بوده و می تواند به خوبی در برابر رطوبت دوام بیاورد . ورود رطوبت به داخل چادر مسافرتی نشان از غیر استاندارد بودن چادر مسافرتی دارد ، چرا که ورود رطوبت به منزله این است که هوا نیز می تواند به داخل چادر مسافرتی راه پیدا کند ، در ادامه این روند مطمعنا دمای چادر نیز به نسبت دمای بییرون کاهش یافته و دیگر چادر مسافرتی گرم نخواهد بود . همانطور که گفته شد ضخامت لایه های چادر مسافرتی می تواند نقش بسیار مهمی در گرم تر ماندن چادر مسافرتی داشته باشد .

پلی استر و پلی اورتان از نمونه های بارز پارچه های شمعی هستند که در ساخت چادر مسافرتی کابرد دارند ، اجناس دیگری نیز مانند برزنت و فلمنت نیز وجود دارند که از ضخامت لایه ای بیشتری برخوردار هستند و می توانند به خوبی در برابر ورود سرما به داخل چادر مسافرتی جلوگیری کند ، البته دوخت این پارچه ها نیز بسیار اهمیت دارد چرا که اگر دوخت لایه های چادر مسافرتی و درب و پنجره های طراحی شده بر روی بدنه چادر ها به خوبی آب بندی نشوند و درز آن ها گرفته نشود مطمعنا انرژی گرما به هدر خواهد رفت .

 

چادر های مسافرتی جدیدی طراحی شده اند که دارای دو پوشش هستند ، این نوع چادر های مسافرتی که در ابعاد بسیار مختلفی تولید شده اند نیز می توانند یکی از گرم ترین چادر های مسافرتی باشند ، چرا که ساختار لایه ای دیواره های چادر های دو پوش می تواند مانع از هدر رفتن گرما داخل چادر شود ، توصیه می شود چادر های مسافرتی دو لایه ای را خریداری کنید که ساختار لایه ها به گونه ای باشد که با کمی فاصله در کنار یکدیگر قرار بگیرند چرا که فاصله ایجاد شده در میان دو لایه می تواند به عنوان بهترین عایق عمل کند و مانع از هدر رفتن دما و گرمای داخلی شود همچنین اجازه نفوذ سرما را به داخل چادر مسافرتی نمی دهد ، به عبارت دیگر این ساختار می تواند مانند پنجره های دو جداره که یکی از بهترین عایق ها در پنجره ها می باشد ، به بهترین شکل ممکن از هدر رفتن گرما جلوگیری کند . اغلب چادر های مسافرتی دو لایه از یک لایه قابل تنفس و یک لایه ضد آب تشکیل شده است ، لایه قابل تنفس این اجازه را می دهد که در هنگام بالا رفتن رطوبت داخلی چادر ، بخار هوا به بیرون از چادر منتقل شود و از طرف دیگر لایه بیرونی که ضد اب است مانع از وارد شدن رطوبت به داخل چادر مسافرتی می شود ، یکی دیگر از دلایلی که گفته می شود لایه های چادر از یکدیگر فاصله داشته باشد این است که رطوبت خارج شده از داخل چادر مسافرتی دوباره پس از برخورد با لایه ضد آب به داخل چادر باز نگردد . همین جریان می تواند به خوبی در گرم تر شدن چادر مسافرتی تاثیر گزار باشد . 

 

پس از این عوامل موارد دیگری نیز برای گرم شدن چادر مسافرتی نقش دارد که بستگی به افراد دارد تا بتوانند چادر مسافرتی خود را گرم نگه دارند . با کمی تامل می توان گفت که تنها چادر مسافرتی نمی تواند در گرم تر شدن فضای داخلی چادر مسافرتی تاثیر گزار باشد بلکه چادر مسافرتی گرم که در بالا ویژگی های آن ها را مورد بررسی قرار دادیم تنها می تواند مانع از هدر رفتن دمای داخلی شود بنابراین این خود افراد هستند که باید به گرم تر شدن فضای داخلی چادر مسافرتی کمک کنند و بدن خود را گرم کنند ، به عنوان مثال مسافرین می توانند با بنا کردن و راه اندازی چادر مسافرتی خود در محلی که بادخور آن کم است از ورود سرما به داخل چادر مسافرتی کمک کنند ، همچنین می توان با استفاده از زیر انداز در زیر چادر و رو انداز در داخل چادر ، از پایین آمدن دمای چادر جلوگیری کنند ، همچنین افراد می توانند با داشتن کیسه های خواب و پتو های گرم و ضخیم باعث حفظ گرمای داخلی چادر و بدن شوند .


همواره توصیه شده است وقتی در سرما از چادر مسافرتی استفاده می کنید برای حفظ گرما و دمای بدن از پوشش های گرم استفاده کنید ، به عنوان مثال علاوه بر داشتن کاپشن یا بافت های گرم ، از کلاه برای گرم کردن سر و جوراب های خشک و ضخیم برای گرم نگه داشتن پاها استفاده کنید . سر و پا یکی از مهم ترین عضو های بدن هستند که اگر سرمای زیاد روی آن ها اثر بگذارد دمای بدن به شدت کاهش می یابد که به دنبال آن مطعمنا فرد مریض خواهد شد . یکی از لوازمی که می تواند برای گرم نگه داشتن شما در چادر مسافرتی مناسب باشد استفاده از کیسه های خواب است ، طراحی کیسه خواب به طوری است که می تواند تمامی بدن فرد را پوشش دهد و گرمای حاصل از بدن را در خود محفوظ دارد .

 

با در نظر گرفتن این توصیه ها می توانید به مراتب چادر مسافرتی گرمی را داشته باشید و بتوانید به خوبی حتی در فصل سرما به مسافرت رفته و سفری خاطره انگیز را برای خود و همراهان رقم بزنید . با تعاریفی که در رابطه با چادر های مسافرتی گفته شد داشتن چادر مسافرتی خوب می تواند باعث گرم تر شدن فضای داخلی شود بنابراین داشتن یک چادر مسافرتی خوب برای استفاده در سرما امری است ضروری ، شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه اینتکس ، گالری و مشخصات و همچنین قیمت چادر مسافرتی گرم را بببینید و انواع آن را مشاهده کنید تا در نهایت بنا به نیاز و سلیقه خود یکی از آن ها را خریداری کنید . فروشگاه اینترنتی اینتکس سال های طولانی در زمینه فروش چادر مسافرتی گرم و مقاوم در برابر سرما فعالیت می کند که می تواند یکی از معتبر ترین مراکز فروش این محصولات بی نظیر در ایران باشد .