استخر متحرک خانگی از جدید ترین استخر ها هستند که می توان برای ویلا ها ، منازل به صورت  خانگی استفاده کرد . این استخر ها کاملا متحرک بوده و می توان به سهولت آن  ها را جابجا کرده و در محل دیگری آن را راه اندازی نمود . استخر متحرک  خانگی را با نام های دیگری چون استخر آماده شرکتی و استخر پیش ساخته نیز می  شناسند . این محصولات بدین دلیل پیش ساخته نامیده می شوند که از قبل توسط  شرکت های سازنده طراحی شده و تنها می بایست آن ها را راه اندازی و استفاده  کرد .

وجود  استخر ها می تواند بستر های ایده آل و ایمنی را برای آب تنی و شنا فراهم  کند که از سال های بسیار دور استفاده از آن ها رونق پیدا کرد . در ابتدا از  استخر ها برای ذخیره آب ها استفاده می شود که بیشتر جنبه آبیاری مزارع و  زمین های کشاورز استفاده می شد ، اما به مرور استفاده از استخر ها جنبه  تفریحی نیز به خود پیدا کرد که همین موضوع باعث ساخت و احداث استخر های  عمومی در سراسر کشور و محله ها شد . با پیشرفته تر شدن سازه ها و امکانات ،  این استخر ها کم کم به منازل و ویلا ها راه پیدا کردند . از همین رو  امروزه بسیاری از آپارتمان ها ، ویلا ها و منازل دارای استخر های خانگی و  شخصی هستند که می توان از آن ها بهره برد .

اما استخر  های بتنی و یا سیمانی مشکل بزرگی دارند آن هم غیر متحرک بودن آن هاست ،  یعنی دیگر نمی توان استخر های بتنی و یا سیمانی را جابجا کرد و در محل  دیگری آن را قرار داد ، همچنین در صورت نیاز نداشتن به استخر برای چند مدت  نمی توانید آن را جمع کرده و فضای اشغال شده توسط آن ها را به خانه  بازگرداند ، از همین رو شرکت هایی با در نظر داشتن این شرایط با طراحی  استخر های متحرک ، استخر های خانگی با ابعاد بزرگی را طراحی کردند تا بتوان  در صورت نیاز آن ها را راه اندازی و یا جمع کرد .

ساختار استخر متحرک خانگی

استخر های  متحرک خانگی متشکل از یک بدنه و پایه تشکیل شده اند به صورت کاملا مهندسی  شده طراحی شده اند ، شاید به ظاهر ساختار استخر های متحرک ساده باشد اما  نحوه قرار گیری پایه ها و ساختار آن ها کاملا استاندارد و مهندسی شده می  باشد به همین دلیل نیز محصول قادر است تا حجم بسیار زیادی از آب را در داخل  خود قرار دهد بدون اینکه آسیب و یا مشکلی ببیند . پایه های استخر های  متحرک خانگی نیز بر اساس طرح کلی که استخر دارد ( گرد ، مربع و … ) متغییر  است اما به طور کلی میله ها جدا از یکدیگر هستند که می توان آن ها را به  یکدیگر متصل کرد .

میله ها  وظیفه نگهداری بدنه را به صورت سرپا دارند تا استخر بتواند شکل کلی و متحرک  را به خود بگیرد . جنس اغلب پایه های استخر های متحرک خانگی از آلومینیوم  است ، آلومینیوم یکی از مقاوم ترین فلز ها می باشد که در برابر ضربه و فشار  های بالا استحکام بالایی دارد ، همچنین مقاومت آن ها در برابر پوسیدگی  بسیار بیشتر از آهن است ، اما دلیل بسیار مهم دیگری که از آلومینیوم برای  ساخت استخر های آماده و متحرک این است که آلومینیوم وزن بسیار سبک تری دارد  به همین دلیل استفاده از آن باعث می شود تا استخر های شرکتی و پیش ساخته  نیز وزن کم تری داشته باشند .

یکی از  مهم ترین فاکتور های پرتابل بودن و قابلیت متحرک بودن محصولات وزن آن هاست  چرا که هر چه وزن محصول سبک تر باشد جابجایی آن ساده تر خواهد بود . استخر  های متحرک خانگی به دلیل ابعاد مختلفی که دارند وزنشان نیز متغییر است اما  میانگین وزن این محصولات در حدود ۳۰ کیلوگرم است که وزن ایده آلی برای این  استخر های عظیم الجثه می باشد . دیگر فاکتوری که محصولات پرتابل از آن  برخوردار هستند حجم بسته بندی آن ها می باشد که این فاکتور در ساخت استخر  های متحرک خانگی رعایت شده است ، به طوریکه با جمع کردن سازه و بدنه می  توان آن را در حجم بسیار کوچک تری جمع کرد .

از مهم  ترین ویژگی هایی که استخر های متحرک پیش ساخته دارند این است که در صورت  عدم استفاده از آن می توانید محصول را در ابعاد بسیار کوچکی جمع کرده و در  محلی آن را نگهداری کنید ، در این حالت فضای اشغال شده توسط استخر  بازگردانده خواهد شد . این ویژگی باعث می شود تا در فصول سرد سال بتوانید استخر پیش ساخته و متحرک خود را جمع کرده و در فصول گرم تر آن را دو مرتبه راه اندازی و  استفاده کنید . البته این مسئله بدین معنا نیست که نمی توان از استخر های  متحرک در فصول سرد استفاده کرد ، بلکه این استخر ها استحکام و مقاومت  بالایی دارد به طوریکه سرما نیز بر روی آن تاثیری نخواهد گذاشت .

لوازم همراه استخر متحرک خانگی

همچنین  شما می توانید برای متعادل ماندن آب استخر متحرک خانگی خود از گرمکن های آب  استخر ( هیتر آب استخر ) نیز استفاده کنید ، چرا که امکان اتصال و استفاده  از این دستگاه های گرمایشی در استخر های پیش ساخته وجود دارد . لازم به  ذکر است که استخر های متحرک خانگی دارای تمامی لوازم جانبی و مهم هستند که  دیگر نیازی به خرید آن ها نخواهید داشت . از جمله این لوازم می توان به پمپ  تصفیه آب استخر ، روکش ، زیر انداز ، نردبان و لوله های اتصالی پمپ تصفیه  به استخر اشاره کرد .

یکی از  مهم ترین دستگاه های مورد نیاز هر استخری پمپ تصفیه آب می باشد چرا که راکد  ماندن آب در یک محل به مرور زمینه و بستر را برای رشد میکروب ، ویروس ها و  همچنین رویش جلبک ها را به دنبال خواهد داشت ، همچنین استفاده از استخر ،  گرد و خاک و یا شاخ و برگ درختان می تواند موجب آلوده شدن و کدر شدن آب شود  ، به همین علت با استفاده از پمپ تصفیه می توان آب آلوده و کدر را به آب  تمیز و شفاف تبدیل کرد . تعویض کلی آب استخر کاری نامعقول بوده و از نظر  هزینه و زمان مقرون به صرفه نیست ، همچنین موجب هدر رفتن آب می شود .

تمامی  استخر های متحرک خانگی بزرگ دارای این لوازم به خصوص پمپ تصفیه آب استخر می  باشند چرا که این پمپ ها حتی برای استخر های بتنی نیز نیاز است و می بایست  به صورت مجزا آن ها را خریداری کرد . راه اندازی این استخر ها نیز در لوح  های فشرده آموزش داده شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید و یا از  مطالب و مقالات مرتبط با نحوه راه اندازی استخر پیش ساخته استفاده کرده و  آن ها را مطالعه کنید . فروشگاه تهران اینتکس که بزرگترین نمایندگی فروش استخر متحرک خانگی در ایران است نصاب های حرفه ای را در زمینه راه اندازی و نصب استخر ها به  کار گرفته است که در صورت نیاز می توانید نصب استخر خود را به آن ها  بسپارید .