استخر آماده شرکتی از نمونه استخر هایی می باشد که در ابعاد مختلفی تولید شده و یکی از بهترین و پر طرفدار ترین استخر های شخصی و ویلایی به حساب می آید . همانطور که از نام استخر آماده شرکتی پیداست ، این محصولات پیش ساخته و از قبل طراحی شده اند ؛ تنها می بایست آن را راه اندازی کنید تا بتوانید از یک استخر شخصی ایده آل بهره مند شوید .

شرکت های بزرگی چون اینتکس و بست وی استخر های پیش ساخته و آماده را تولید می کنند که رقبای کمتری دارند چرا که کیفیت ساخت استخر آماده این دو شرکت بسیار بالا بوده و همچنین پیشگامان تولید و طراحی استخر های پیش ساخته می باشند که در طی سال ها طراحی و تولید بهترین استخر های پیش ساخته و آماده شرکتی را ارائه کرده اند . این استخر های آماده امروزه به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته اند چرا که مزیت های بسیار بیشتری نسبت به سایر استخر ها مانند استخر های بتنی و …. دارد .

خرید استخر آماده شرکتی می تواند بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر از ساخت یک استخر بتنی ، سیمانی و … باشد ، قیمت استخر آماده شرکتی بسته به ابعاد و نوع طراحی که دارد می تواند متغییر باشد اما رنج قیمتی استخر های پیش ساخته فارغ از شرکت سازنده آن ها در حدود ۱ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان خواهد بود ، این مقدار در مقایسه با هزینه ساخت استخر های بتنی بسیار کم است .

در یک حساب سر انگشتی می توانید هزینه ساخت استخر های بتنی یا سیمانی را برآورد کنید . برای ساخت یک استخر بتنی در اولین اقدام بایستی روند گود برداری را انجام دهید ، در صورت ایجاد استخر بتنی در حیاط می توانید از یک لودر استفاده کنید و یا قبل از ساخت ساختمان می توانید گود برداری را در زمین یا زیرزمین انجام دهید . روند گود برداری ، استخدام کارگر و پیمانکار ، خرید مصالح ، آب بندی و زیبا سازی ( شامل سرامیک ، کاشی و … ) می تواند هزینه هایی را به دنبال داشته باشد که برآورد کمترین هزینه ساخت آن می تواند به بیش از ۶۰ میلیون تومان برسد .

حال می بینیم که خرید استخر آماده شرکتی بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود . استخر های آماده شرکتی دارای لوازم مورد نیاز جانبی هستند و نیازی به خرید مجزا نمی باشد ، از جمله این لوازم می توان به درپوش ، زیر انداز ، نردبان و پمپ تصفیه آب اشاره کرد . در مواقعی که از استخر خود استفاده نمی کنید می توانید با گذاشتن درپوش بر روی استخر مانع از افتادن اشیاء مانند گرد و خاک و شاخ و برگ درختان و … به داخل آب استخر شوید .


استفاده از یک زیر انداز می تواند تا حد زیادی از آسیب دیدن احتمالی کف استخر جلوگیری کند ، شما حتی می توانید با تهیه تاتمی زیر اندازی ضخیم تر و نرم تری را برای استخر پیش ساخته خود ایجاد کنید . با وجود نردبان می توانید رفت و آمد ساده تری به داخل آب استخر داشته باشید . این استخر ها اغلب بر روی زمین قرار گرفته و به صورت روکار راه اندازی می شوند اما شما می توانید این استخر های آماده را نیز به دلخواه در درون زمین حفاری شده قرار داده و آن را به صورت استخر شخصی توکار استفاده کنید ، این نردبان برای هر دو مدل یعنی استخر روکار و توکار مورد استفاده قرار می گیرد .

و اما پمپ های تصفیه آب از مهم ترین و ضروری ترین وسایل و دستگاهی است که وجود آن برای تمامی استخر های شخصی و عمومی الزامی می باشد ، راکد ماندن آب در یک محل و استفاده از آن برای مدت طولانی می تواند باعث رشد باکتری ها و جلبک ها شود که در نتیجه آلودگی آب را به دنبال خواهد داشت که در نتیجه آب کدر تر شده و در صورت عدم رسیدگی بوی نامطبوعی را خواهد داد ، حال نیاز است که به نوعی آب استخر را تعویض و یا آن را تازه و تصفیه کنید .

روند تصفیه آب استخر کاری غیر عقلانی و نامعقول خواهد بود چرا که بسیار زمانبر و همچنین هزینه بر است ، به طوریکه آب بسیار زیادی نیز هدر می رود پس بهترین کار این است که با تهیه پمپ تصفیه آب استخر بدون اینکه آبی هدر برود آن را تصفیه و به داخل استخر باز گرداند ، در استخر های آماده ، شرکت های تولید کننده استخر های پیش ساخته ، پمپ تصفیه آبی را با قدرت و ظرفیت متناسب با ابعاد استخر های پیش ساخته طراحی کرده اند که می تواند حجم کلی استخر را در مدت زمان مشخص تصفیه کند .

پمپ های تصفیه آب استخر های آماده و پیش ساخته شرکتی اغلب با استفاده از فیلتر هایی چون فیلتر کاغذی استوانه ای ، فیلتر های شنی و فیلتر نمکی روند تصفیه آب را انجام می دهند ، هر یک از این پمپ ها با توجه به مخزن و ظرفیتی که دارند از فیلتر های بزرگ تر و یا کوچک تر استفاده می کنند ، به عنوان مثال فیلتر های کاغذی نوع A از بزرگ ترین نوع فیلتر های کاغذی می باشد که برای پمپ های تصفیه کن فیلتری بزرگ استفاده می شود ، فیلتر نوع C نیز فیلتر های کوچک تری هستند و برای پمپ های ظرفیت پایین استفاده می شود .

همچنین پمپ های تصفیه آب شنی نیز از کیسه های شنی که شامل سیلیس ها و مواد شنی می باشند روند تصفیه را انجام می دهند ، ابعاد کیسه های شنی یا همان فیلتر شنی نیز به نسبت قدرت پمپ ها متغییر است ، به عنوان مثال پمپ های شنی در ظرفیت های ۸۰۰۰ لیتر در ساعت ، ۱۰۰۰۰ لیتر در ساعت و … تولید شده اند .


با این تفاسیر می بینیم که استخر های آماده شرکتی کاملا مجهز بوده و می تواند گزینه بسیار خوبی برای استخر های شخصی باشد . البته شما می توانید با خرید هیتر آب و جارو اسکیمر برای گرم کردن آب استخر خود و تمیر کردن اب استخر از اشیاء درشت استفاده کنید ، اما این لوازم ضروری نیستند و به نسبت نیاز می توانید آن ها را تهیه کنید .

همانطور که در متون قبلی اشاره شد استخر های پیش ساخته دارای ابعاد مختلفی هستند ، همچنین از نظر طراحی نیز به صورت مستطیلی ، مربعی ، بیضی ، شش ضلعی و هشت ضلعی ساخته شده اند که به نسبت سلیقه و نیاز خود می توانید آن ها را خریداری کنید ، ارتفاع استخر های آماده محدود است و بیشترین ارتفاع آن ها ما بین ۱ متر ۲۰ سانتی متر الی ۱ متر ۵۰ سانتی متر می باشد .

جنس استفاده شده در ساخت استخر های آماده شرکتی بسیار عالی بوده و همین موضوع باعث شده است تا کیفیت استخر های پیش ساخته برند های اینتکس و بست وی بسیار خوب است ، بدنه این استخر ها اغلب از برزنت می باشد ، برزنت از نمونه پارچه های بسیار مقاوم و ضدآب است که برای ساخت انواع استخر های پیش ساخته فریمی و ایزی ست استفاده می شود .

استخر های ایزی ست دارای فریم نیستند و تنها دارای لبه بادی و دیواره برزنتی می باشد که به راحتی راه اندازی می شوند به همین علت است که با نام ایزی ست یا فست ست شناخته شده اند . استخر های فریمی نیز دارای فریم بوده و اغلب جنس فریم آن از فایبرگلاس یا آلومینیوم می باشد تا بتواند فرم اصلی را به استخر بدهد . این دو جنس بسیار با کیفیت بوده و استفاده از آن در ساخت استخر ها نیز موجب شده است تا محصولاتی با کیفیت داشته باشیم . تمامی محصولات دارای دریچه تخلیه و دریچه ورود و خروج آب و اتصالات به پمپ تصفیه می باشند .

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینتکس استخر آماده شرکتی را در تنوع بسیار بالا مشاهده کنید ، فروشگاه تهران اینتکس بزرگ ترین مرکز فروش استخر آماده شرکتی در ایران می باشد که تمامی محصولات خود را با ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه کرده است .