مبل شنی یکی از بهترین بستر های نشیمن می باشد که امروزه استقبال زیادی از این  محصولات شنی در سراسردنیا شده است . بسیاری از بازار های جهانی و فروشگاه  های اینترنتی اقدام به فروش مبل شنی می کنند که می توانید آن ها را مشاهده و  خریداری کنید . ساخت مبل های شنی چندان پیچیده نیست و شما می توانید با  داشتن الگوی مبل شنی ، یکی از این محصولات را طراحی و تولید کنید بدون اینکه هزینه بیشتری را در جهت خرید مبل شنی آماده بپردازید .

مبل های  شنی ساختار بسیار نرم و راحتی دارند و استفاده از آن ها به وصرت طولانی مدت  نیز هیچگونه فشاری را بر روی اندام های شما وارد نخواهد کرد به همین علت  نیز اگر بسیاری از اوقات خود را به نشستن اختصاص می دهید پیشنهاد می کنیم  تا یک مبل شنی خریداری کرده و یا یکی از آن ها را بسازید تا بتوانید همواره  یک نشیمنگاه طبی و راحتی برای خود داشته باشید .

امروزه  تولیدی این نوع محصولات نیز در داخل کشور وجود دارد که در کیفیت های بالایی  این محصولات را طراحی و تولید می کنند . مبل های شنی ایرانی نه تنها کیفیت  و ساختار مطلوبی دارند بلکه قیمت آن ها نیز بسیار مقرون به صرفه است چرا  که تمامی مواد اولیه آن ها ارزان تر تهیه شده و محصول معاف از پرداخت هر  گونه مالیات و عوارض واردات خواهد بود به همین دلیل خرید مبل های شنی  ایرانی می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه باشد .

در این  مطلب قصد داریم تا الگوی مبل شنی و روش تولید این محصولات پر طرفدار را شرح  دهیم پس اگر قصد ساخت مبل شنی دارید در ادامه همراه ما باشید .

قبل از  اقدام به ساخت مبل های شنی نیاز است تا وسایل و ابزار های اولیه را به  همراه داشت تا بتوان مبل شنی مناسب و دلخواه خود را ایجاد کرد . موارد مورد  نیاز برای ساخت یک مبل شنی راحتی مناسب برای تمامی سنین به صورت زیر می  باشد :

انتخاب پارچه طرح دار به صورت دلخواه در طول ۳ الی ۴ متر

  1. یونولیت ( فیبر ) ، گرانول و یا فوم نرم در حدود ۵ کیلوگرم
  2. وسایل برش زنی مانند قیچی تیز و یا تیغه های برش زنی
  3. ۲ عدد زیپ در حدود ۸۰ سانتی متر
  4. دو الگو مبل شنی ( شابلون ) در ابعاد ۴۰ در ۱۱۰ سانتی متر و ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی متر
  5. چرخ خیاطی حرفه ای خانگی و یا چرخ خیاطی صنعتی ( به همراه نخ و سوزن و …)

پس از  تهیه موارد بالا می توانید روند ساخت مبل شنی خود را آغاز کنید . یک مبل  شنی از ساختار سه قسمتی برخوردار است که بیرونی ترین قسمت آن رویه یا پوسته  می باشد ، پوسته یا رویه که اصلی ترین قسمت مبل می باشد از پارچه ساخته می  شود که بسته به انتخاب پارچه شما می تواند متفاوت باشد . اغلب مبل های شنی  از پارچه های مخملی ، جیر ، خزدار ، چرمی ، لی ، ساده ، کتان و … ساخته می  شود که شما می توانید به نسبت سلیقه خود پارچه خود را انتخاب نمایید .

هر یک از  پارچه های نام برده شده ویژگی های خاصی دارند که حتی در صورت خرید مبل شنی  آماده نیز می تواند به دلخواه یکی از آن ها را خریداری کنید ، به عنوان  مثال پارچه های مخملی و خزدار بسیار نرم و لطیف هستند ، پارچه هایی چون  پارچه لی و پارچه های چرمی ( چه چرم طبیعی و چه چرم مصنوعی ) ظاهری بسیار  زیبا و شیک دارند ، که هر یک از آن ها شستشوی متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند  .

قسمت  داخلی مبل های شنی نیز از آستری و محتوای شنی تشکیل شده است ، نوع ساختار  آستری چندان مهم نیست و شما می توانید یک پارچه ساده ، کیسه ای گلابی شکل  را طراحی کنید که قسمت بالایی آن باز باشد تا بتوان محتوای شنی را در داخل  آستری ریخت . وظیفه آستری متمرکز نگه داشتن محتوای شنی در داخل خود است تا  در صورت نیاز بتوان رویه را بدون اینکه محتوای شنی پخش شود جدا کرد .

برای  محتوای شنی همانطور که در قسمت مواد اولیه گفته شد می توانید از یونولیت  های خرد شده یا همان فیبر ها استفاده کنید ، همچنین موارد دیگر مانند  گرانول و فوم خرد شده نیز قابل استفاده است که بسته به سلیقه شما می توان  آن را پر کرد ، بهترین گزینه برای محتوای شنی همان یونولیت های خرد شده می  باشد چرا که وزن سبکی داشته و انعطاف پذیری بالایی دارند به همین دلیل سطح  نرم تر و ایده آل تری را ایجاد خواهد کرد .

طبق ابعاد  و الگو های برش زنی گفته شده ، پارچه را مطابق تصویر زیر برش دهید ، به  نسبت الگو چهار برش را انجام دهید . برای برش همانطور که گفته شد می توانید  از قیچی و دیگر تجهیزات برش زنی استفاده کنید . پس از برش ۴ عددی دیواره  های کناری مبل ، به نسبت الگوی گفته شده دو پارچه دایره ای را نیز برش دهید  تا قسمت بالایی و پایین مبل شنی نیز کامل شود . سپس با استفاده از چره  خیاطی پارچه ها را دوخته و دیواره ها را کامل کنید . در قسمت زیرین مبل شنی  که به صورت دایره ای باز مانده است یکی از پارچه های گرد خود را که از قبل  برش داده اید با استفاده زیپ به بدنه بدوزید تا قابلیت باز شدن و بسته شدن  توسط زیپ را داشته باشد .

پس از این  مرحله قسمت بالایی مبل شنی را نیز بدوزید . پس از اتمام این مراحل رویه  مبل شنی شما تکمیل شده است و تنها نیاز است تا آستری را در قسمت زیرین رویه  که به صورت زیپی طراحی شده است وارد پوسته کنید و سپس داخل آن را پر کرده  تا مبل شنی شما حالت بگیرد ، پس از این مراحل شما می توانید از داشتن یک  مبل شنی ایده آل لذت ببرید .

شما عزیزان می توانید انواع مبل های شنی آماده را در فروشگاه اینترنتی اینتکس مشاهده و اقدام به خرید آن ها کنید و همچنین می توانید برای ساخت یک مبل شنی مناسب از این بستر کمک بگیرید .