تخت خواب بادی تک نفره

تخت خواب بادی تک نفره محبوب ترین محصول اینتکس در میان محصولات تک نفره می باشد که برای استفاده تک نفر به صورت همزمان کاملا مناسب می باشد . این دسته از تخت های بادی به دلیل ابعاد و وزن کمتر بیش از سایر محصولات قابل حمل هستند که باعث می شود بتوان آن را به سادگی بیشتری حمل و جابجا کرد . شرکت های بسیاری به تولید محصولاتی از این قبیل ( تخت خواب بادی تک نفره ) پرداخته اند که در میان آنها می توان به اینتکس و بست وی اشاره کرد، این دو شرکت سهم عمده محصولات بازار را از نظر تنوع و فروش به خود اختصاص داده اند. 

تخت خواب های بادی به صورت کلی به دو دسته بندی تخت بادی تک نفره و تخت بادی دو نفره تقسیم می شوند که هر یک از آن ها می توانند بسته به مساحت و دوامی که دارد ، برای استفاده تک نفره یا دونفره مناسب باشد . ولی در این مطلب قصد داریم تا شما را با تخت خواب بادی تک نفره آشنا کنیم که از پر فروش ترین محصولات بادی به شمار می روند . این محصولات بادی به دلیل طراحی مدرنی که دارند ، بسیار نرم و راحت بوده و همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد آن را جایگزین تخت خواب های معمولی کنند . 

نکته ای که موجب برتری تخت خواب های بادی شده است ، این است که تخت خواب بادی فضای زیادی را اشغال نمی کند و پس از استفاده شما می توانید آن را بسته بندی کرده و جمع کنید . این در حالی است که تخت هایی با پایه های چوبی یا فلزی ، تخت خواب های ثابتی هستند که عمدتا در اتاق خواب  به صورت ثابت در جای خود قرار میگیرند ، ولی تخت خواب های بادی این قابلیت را دارند تا به صورت موقتی از آن ها استفاده کنید . سپس آن را جمع کرده و فضای اشغال شده توسط آن را آزاد کنید . 

بنابراین اگر فضای کمی را در خانه دارید و یا دوست دارید که پس از استفاده فضای اتاق باز باشد ، بدون شک تخت بادی گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود . مورد دیگر نیز استفاده از این محصولات بادی در مسافرت ها می باشد . شما می توانید در مسافرت های خود تخت بادی را نیز به همراه برده و در هتل ها و سوئیت ها از تخت بادی استفاده کنید . بنابراین می بینیم که این تخت های بادی قابلیت بسیار بیشتری دارند . دوام تخت بادی نیز بسیار بالا بوده و در ادامه شما را با جنس انواع تخت خواب های تک نفره آشنا خواهیم کرد تا بیشتر به کیفیت این محصول پی ببرید . 

جنس تخت خواب بادی تک نفره

تخت خواب بادی تک نفره معمولا از جنس PVC ساخته می شود اما در سالهای اخیر از مواد مختلفی همچون وینیل نیز ساخته می شوند که باعث می شود انتخاب بهتری بتوان در میان آنها داشته باشید. اما رویه اصلی تخت های بادی جدید در بازار اغلب از مواد جیر می باشد که ضد تعریق بوده و باعث می شود حسی مشابه سایر تخت های بادی به شما منتقل شود. در این میان برخی کالا ها از مواد با کیفیت تر و برخی از مواد بی کیفیتی در ساختشان استفاده شده است که به طبع در قیمت آنها تاثیر گذاشته است .

وجود تولید کنندگان مختلف در ساخت تخت خواب بادی ، باعث شده است تا این محصول بادی بسیار متنوع باشد و شما بتوانید تخت بادی تک نفره خود را در طرح ها و رنگ های مختلف انتخاب و خریداری کنید . از جمله برند های پر فروش و محبوب بازار می توان به برند هایی همچون اینتکس ، بست وی  و کلمن اشاره کنیم که در کنار آن سایر برند های پر فروش دیگری نیز قرار دارند که در دسته بندی فروشگاه اینتکس می توانید آن ها را مشاهده و خریداری کنید . ولی خرید برند های نام برده بسیار بهتر خواهد بود و می توانید با اطمینان بیشتر از کیفیت تخت بادی از آن استفاده کنید . 

در میان تخت خواب های بادی طراحی شده تک نفره می توان به تخت خواب های بادی بالش دار اشاره کنیم . برخی از تخت خواب های بادی اینتکس و بست وی ، دارای بالش بادی سرخود هستند ، طراحی این بالش به گونه ای است که یک سمت تخت بادی برجسته طراحی شده است تا بتوانید سر خود را بر روی آن قرار دهید تا ارتفاع بیشتری داشته باشد و به بهترین شکل استراحت کنید . با خرید تخت بادی تک نفره بالش دار دیگر نیازی به بالش دیگر نخواهد بود . البته در صورت استفاده از بالش های دیگر ، این بالش می تواند به مانند یک ترمز عمل کند تا بالش به سمت عقب سر نخورد . 

برخی دیگر از تخت خواب های بادی تک نفره که مدل های محدود و کمی دارند ، دارای طراحی تاجدار هستند ، این نوع تخت ها شک و لوکس هستند و شما می توانید برای زیبا تر کردن فضای اتاق از آن ها استفاده کنید . تخت خواب بادی تک نفره ممکن است از نظر ارتفاع نیز متفاوت باشد . ما به شما خرید تخت خواب های بادی را داریم که ارتفاع بیشتری دارند ، زیرا عمدتا آن ها نرم تر شده و همچنین از نظر ظاهری نیز شیک و زیبا تر هستند . ولی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که به دلیل استفاده از متریال بیشتر و داشتن بدنه بزرگ تر ، حجم بسته بندی آن ها نیز بزرگ تر خواهد بود . 

معمولا تخت خواب های بادی به صورت چند لایه ساخته می شوند و بخش میانه آن ها از لایه هایی به صورت افقی و همچنین لایه هایی به اشکال استوانه ای استفاده شده است تا تخت خواب از حالت توخالی بودن خود خارج گردد . این حالت به دلیل اینکه تخت بتواند وزن افراد را به صورت کامل سراسر تخت بادی پخش کند می تواند بسیار کاربردی باشد و اغلب تولید کنندگان نیز از این طراحی استفاده کرده اند . به همین دلیل است که اگر شما در گوشه ای و یا در کناره های تخت بادی نیز بنشینید ، متوجه خواهید شد که تخت بادی استحکام لازم را خواهد داشت و خیلی زیاد از حد فرو نخواهد رفت . بنابراین شما می توانید در بهترین شرایط از تخت بادی استفاده کنید .

برخی از خریداران به دلیل اینکه تخت خواب بادی دارای طراحی بادی هستند ، نگران نرمی بیش از حد می باشند ، ولی برای اینکه از نرمی بیش از اندازه تخت بادی جلوگیری کنید می توانید آن را باد کنید تا مشاهده کنید که تخت تا حد استاندارد سفت تر خواهد شد و شما می توانید در بهترین حالت از آن استفاده کنید . البته در تخت خواب های جدید تر ، به ویژه به این موضوع مهم توجه شده است و طراحی های جدید تری بر روی تخت بادی پیاده سازی شده است . 

ابعاد تخت خواب بادی تک نفره

تخت های بادی تک نفره ابعاد بسیار مناسبی و مشابهی با تخت های چوبی و سنتی دارند. بزرگ ترین آنها در حدود 130 سانتی متر عرض دارد که برخی انها را تخت بادی دو نفره نیز خطاب می کنند . اما مدل استاندارد عرضی در حدود 99 سانتی متر داشته که علاوه بر راحتی قدرت حمل بیشتری نیز به شخص می دهد . البته هر مدل بسته به نوع طراحی و خلاقیتی که طراح در ساخت آن داشته است ، ممکن است تفاوت هایی را از نظر ابعادی و ارتفاع داشته باشد که عمدتا از نظر مساحت یعنی طول و عرض ، بیشتر ان ها استاندارد بوده و تنها چند سانتی متر تفاوت دارند .

با این حال در مقایسه تخت خواب های بادی می بینیم که ارتفاع آن ها ممکن است تفاوت های چشمگیری را با یکدیگر داشته باشند . بنابراین در خرید تخت خواب بادی تک نفره خود به ارتفاع محصول توجه داشته باشید . البته اگر تخت بادی را می خواهید که ارتفاع بسیار کمی را داشته باشد ، ما به شما استفاده از تشک بادی را پیشنهاد می کنیم که دسته بندی جداگانه ای را داشته و همچنین ارتفاع آن ها بسیار کمتر و تقریبا نصف تخت های بادی ارتفاع دارند . ولی تخت خواب بادی از نظر ظاهری بسیار شیک تر و زیبا خواهند بود . 

 با وجود چنین ابعاد خوبی برخی محصولات که پمپ باد برقی به همراه خود دارند حدود دو کیلوگرم به طور میانگین وزن بیشتری دارند و اغلب در میان 5 تا 9 کیلو گرم وزن انهاست . و ابعاد بسته بندی انها نیز به دلیل کوچکی به سادی قابل حمل هستند.  البته ساک حملی نیز برای تخت خواب های بادی وجود دارد که جابجایی تخت خواب های بادی را بسیار ساده تر کرده است تا بتوانید اینچنین تخت های بادی را با خود حمل کرده و به مسافرت ببرید و یا جابجا کنید . توصیه می شود که حتما برای استفاده تخت بادی در سفر ، آن ها را با ماشین حمل کنید . اگر برای استفاده در کمپ به دنبال تخت هستید ، بهتر است به سراغ تشک های بادی کمپینگ بروید .

روش نصب تخت بادی تک نفره

قبل از هر چیز و آموزش روش نصب تخت بادی تک نفره ، بایستی به این نکته اشاره کنین که تخت خواب های بادی دارای پمپ های باد برقی سرخود هستند که به شما اجازه خواهد داد تا بتوانید تخت خواب های بادی خود را به بهترین شکل و در سریع ترین حالت راه اندازی کنید . با توجه به بزرگ بودن ابعاد تخت خواب بادی و محفظه آن ها بهترین راه استفاده از پمپ های باد برای راه اندازی می باشد . 

به خصوص که اگر پمپ باد برقی باشد . به همین دلیل است که شرکت های تولید کننده در بدنه تخت بادی پمپ های باد برقی را به صورت سرخود و متصل به بدنه قرار داده است که می توانید با استفاده از آن راه اندازی را انجام دهید . در ادامه به روش نصب تخت بادی تک نفره خواهیم پرداخت .

برای نصب تخت های بادی تک نفره در ابتدا لازم است محل مناسبی را برای قرار گیری آن انتخاب کنید. در ادامه نوبت به خارج کردن تخت از محل باد ان می رسد . پس از انجام این کار تخت را بر روی زمین پهن کنید و با اتصال دوشاخه آن به برق و زدن کلید صفر/یک آن را روشن کنید. در صورتی که درجه آن به سمت راست چرخیده باشد تخت در مدت زمان کمتر از سه دقیقه به صورت خودکار باد شده و آماده استفاده می شود . 

برای باد کردن تخت های بادی بدون پمپ نیز می توانید از همین روش استفاده کنید . تنها در مرحله آخر باید با استفاده از پمپ دسته یا پمپ برقی خارجی محصول را باد کرده و استفاده کنید . توجه داشته باشید که تخت خواب های بادی ممکن است بر اثر فشار و یا ماندن اشیائی در زیر تخت آسیب ببینند ، بنابراین بهتر است که زمین را جارو زده و از زیرانداز ها استفاده کنید .