تخت خواب بادی سفری خودرو همواره مردم در هنگام تعطیلات نوروزی یا تابستانه و حتی در تعطیلات آخر هفته ، هوس مسافرت می کنند و دوست دارند که تفریحات شاد و مفرحی را در با رفتن به طبیعت برای خود و خانواده ایجاد کنند . از این رو وسایل مورد نیاز خود برای سفر آماده می کنند . 

این در حالی است که وسایل بسیار کاربردی در بازار ها وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید سفر خود را راحت تر و دلچسب تر کنید . به عنوان مثال می توان به چادر های مسافرتی ، کوله پشتی ، کیسه خواب ، تشک بادی کمپینگ ، اجاق مسافرتی ، تخت خواب بادی سفری خودرو و ... اشاره کرد . شما می توانید با تهیه این اقلام به مراتب سفر های دور یا نزدیک خود را راحت تر کنید . در اقلام و وسایل اشاره شده نام تخت خواب بادی سفری خودرو به چشم می خورد .

بدون شک یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین وسایل سفری تخت خواب بادی سفری خودرو می باشد که شاید برخی از شما آن ها را نشناسید و یا با کارایی این نوع از تخت های بادی آشنا نباشید . قیمت تخت خواب بادی سفری خودرو ارزان است و شما می توانید با صرف هزینه اندک صاحب این محصول بادی کاربردی شوید و با داشتن آن در سفر لذت کافی را ببرید و با راه اندازی آن در داخل ماشین پای خود را دراز کرده و سطح نرم تری را برای خود ایجاد کنید تا سفری راحت را داشته باشید . 

وزن و حجم بسته بندی این تخت های بادی سفری کوچک و سبک است ، بنابراین شما می توانید به دلخواه از آن استفاده کنید و بار ها آن را راه اندازی کرده و یا جمع کنید . در این مطلب قصد داریم تا در قالب یک متن ، تمامی ویژگی ها و کاربرد تشک بادی داخل ماشین یا تخت خواب بادی سفری خودرو را معرفی کنیم .

تخت خواب بادی سفری خودرو چه کارایی دارد ؟ تخت خواب های بادی سفری مخصوص خودرو ، تخت هایی هستند که بر خلاف دیگر تخت ها در داخل ماشین از آن ها استفاده می شود . نوع بدنه این تخت خواب ها به صورت بادی طراحی شده بنابراین با باد کردن ، شکل گرفته و مورد استفاده قرار می گیرند ، به دلیل ساختاری که این نوع از تخت ها دارند ، انعطاف آن ها بسیار بالا بوده و سطح نرم و طبی را برای شما ایجاد خواهند کرد . نوع طراحی و ساختار تخت خواب های بادی به گونه ای است که می توان آن را در صندلی های پشتی داخل ماشین قرار دهید و تمامی قسمت های عقب ماشین را هم سطح کنید .

قسمت های برجسته تخت خواب بادی سفری خودرو می تواند زیرپایی ماشین را پوشش دهد . پس با خرید تخت خواب بادی سفری خودرو می توانید صندلی های پشتی خودرو خود را یک دست و هموار کنید تا بتوانید پاهای خود را دراز کنید و به راحتی بخوابید . ساختار و طراحی تخت خواب بادی سفری خودرو این تخت خواب های بادی سفری داخل خودرو نسبت به نوع خودرویی که قرار است از آن استفاده کند ، دارای طراحی و ساختار متفاوتی است ، از این رو در هنگام خرید این نوع از تخت خواب های بادی داخل خودرو به مدل محصول دقت فرمایید .

از تفاوت های عمده در تخت های بادی داخل ماشین می توان به ابعاد مختلف آن ها ، نوع طراحی قسمت های گود و برجسته تخت که نسبت به بزرگی و محل قرار گیری کنسول و یا عمق کف ماشین و ارتفاع آن تا صندلی اشاره کرد . پس می توان گفت که هر یک از تخت خواب های بادی سفری خودرو مختصص یک نوع ماشین خواص می باشد . به عنوان مثال این تخت های بادی داخل ماشین برای انواع ماشین های داخلی و خارجی مانند پراید ، پژو ، سمند ، تیبا ، لیفان ، هیوندا و حتی ماشین های شاسی بلند طراحی شده اند که در هنگام خرید باید به مدل آن توجه داشته باشید .

سطوح تخت خواب های بادی داخل ماشین نیز به مانند بسیاری از تخت خواب های بادی خانگی و تشک های بادی خانگی یا کمپینگ دارای آرگونومی های رویه مواج و کامفورت می باشند . با مشاهده تصاویر تخت خواب بادی سفری خودرو میبینیم که سطوح این تخت خواب های سفری ماشین به صورت مواج ساخته شده است و دارای برجستگی ها و فرورفتگی می باشد ، این نوع طراحی که با عنوان رویه کامفورت شناخته می شود باعث می شود تا سطح تخت انعطاف بهتری داشته باشد ، بنابراین شما در هنگام نشستن و یا دراز کشیدن حس بهتری خواهید داشت . 

این طراحی فشار وارده بر بدن را کمتر کرده و حتی از عرق کردن جلوگیری می کند . جنس بدنه تخت بادی داخل خودرو یکی از سوالاتی که ممکن است برای خریداران تخت خواب بادی سفری خودرو پیش بیاید این است که جنس بدنه تخت بادی داخل خودرو از چیست ؟ آیا این تخت های بادی کیفیت مطلوب را دارند ؟ اغلب تخت خواب های بادی طراحی شده توسط شرکت های بزرگ و مطرح طراحی می شوند از این رو جنسی که آن ها برای ساخت تخت بادی داخل خودرو در نظر می گیرند سطح بسیار بالایی دارند . 

بنابراین می توان گفت که بیشتر تخت خواب بادی سفری خودرو اورجینال و اصلی از بدنه pvc ساخته شده اند . از پی وی سی ها نه تنها برای ساخت این نوع از محصولات بلکه برای ساخت دیگر محصولات بادی استفاده می شود . لازم به ذکر است که تمامی تخت خواب های بادی سفری خودرو دارای یک روکش دیگر که معمولا از جنس جیر یا مخمل می باشند پوشیده شده اند ، تا سطوح تخت ها نرم تر و لطیف تر باشند .

برخورد با خود پی وی سی می تواند موجب تعریق بیشتر بدن شود ، اما رویه جیر می تواند از عرق کردن بدن جلوگیری کند و سطح تخت را لطیف تر و حتی زیبا تر کند . رنگبندی در تخت خواب های بادی داخل خودرو بسیار متنوع است ، از این رو شما می توانید با سلیقه خود آن ها را خریداری کنید . به عنوان مثال داخل ماشین هایی چون سمند یا پژو دارای اتاق های کرمی یا مشکی هستند ، یا روکش صندلی شما رنگ خاصی دارد ، از این رو می توانید با سلیقه ای که دارید ، تخت همرنگی را انتخاب کنید و آن را با رنگ داخل ماشین هماهنگ کنید .

این تنوع نیز به دلیل داشتن روکش های پارچه ای جیر می باشد . راه اندازی تخت خواب بادی سفری خودرو راه اندازی این نوع از تخت خواب ها نیز به مانند دیگر محصولات بادی می باشد ، لازم به ذکر است که تخت خواب های بادی خانگی دارای پمپ باد سرخود هستند ، اما این تخت های بادی سفری فاقد پمپ باد برقی هستند چرا که پمپ های برقی نیازمند انرژی برق هستند به همین دلیل در طول سفر شاید شما دسترسی به برق نداشته باشید ، پس بهتر است تا پمپ های باد دستی و یا پمپ های باد فندکی یا شارژی را خریداری کنید تا با استفاده از آن ، تخت بادی ماشین خود را راه اندازی کنید . شما می توانید تخت را در بیرون از ماشین و یا در داخل ماشین راه اندازی کنید ، اما توصیه می شود که تخت را در داخل ماشین راه اندازی کنید تا دیگر نیازی به ورود و خروج آن از درب نباشد .


نیاز است تا تخت بادی سفری خودرو خود را تا زمانی که حالت گرفته و سفت شود باد کنید ، پس از آن تخت را به درستی بر روی صندلی قرار داده و قسمت های برجسته آن را به داخل زیر پایی ( محل قرار گیری پاها ) فرو کنید . توصیه مهم این است که کفی ماشین را خالی و پاک کنید تا اگر سنگ ریزه یا چیز دیگری در آن باشد تخلیه شود ، چرا که ممکن است بر اثر فشار ، تخت بادی دچار آسیب دیدگی شود .

لازم به ذکر است که میزان باد تخت بادی نباید بسیار زیاد باشد چرا که در هنگام استفاده ، فشار دیگری بر روی بدنه اعمال می شود که ممکن است در دراز مدت باعث پارگی تخت از درز ها شود . تعمیرات تخت بادی داخل ماشین تخت خواب های بادی سفری مناسب خودرو در صورتی که آسیب ببیند قابلیت تعمیر دارند ، پس هیچ جای نگرانی از این بابت نخواهد بود .

البته نکته مهم این است که پارگی های وسیع غیر قابل تعمیر خواهند بود ، پس اگر تخت بادی سفری خودرو شما دچار سوراخ شدگی هایی بود می توانید با استفاده از برچسب های تعمیراتی نسبت به پنچرگیری تخت بادی اقدام نمایید . این بسته های تعمیراتی معمولا در کنار محصولات وجود دارند اما در صورت نبود آن ، می توانید از نمایندگی اینتکس ، این برچسب های تعمیراتی را خریداری کنید .