تفاوت تشک بادی و تخت بادی

امروزه محصولات بادی به بالاترین محبوبیت خود دست یافته اند و چه بسا تولید کنندگان محصولاتی را تولید کرده اند که توسط باد راه اندازی شده و هر یک ویژگی های خاص خود را دارد . از سری محصولات بادی که می توان به آن اشاره کرد تخت بادی و تشک بادی است ، این دو محصول از سری محصولات بادی بسیار پر کاربرد می باشد که با توجه به نوع ساختاری که دارند می توانند بستری بسیار نرم و راحت را برای افراد فراهم کند . این دو محصول یعنی تشک بادی و تخت بادی شباهت های بسیاری نسبت به هم دارند و می توانند به بهترین شکل محیطی ایده آل را برای استراحت کردن شما فراهم کنند . اما تفاوت هایی بین آن دو وجود دارد که در این مقاله به برخی از تفاوت های تشک بادی و تخت بادی را شرح می دهیم تا راهنمایی باشیم برای خرید موفق شما .

داشتن خواب خوب از مهم ترین اموری می باشد که هر کسی باید به آن اهمیت دهد و برای داشتن خواب بهتر در تلاش باشد . داشتن خواب کافی و آرام می تواند باعث سرحال شدن افراد برای روز پیش رو باشد و اگر کسی خواب خوبی نداشته باشد ممکن است در طول روز کسل شده و حوصله انجام کاری را نداشته باشد . همچنین تحقیقات نشان داده است که داشتن بستر مناسب می تواند نقش بسزایی در خواب شما داشته باشد و اینکه وجود بستر مناسب می تواند به رشد افراد به خصوص کودکان که در سن رشد هستند کمک کند . طبق بررسی های انجام شده و تست های گرفته شده از تشک ها و تخت های بادی نتیجه گیری شده است که این محصولات بادی کارایی بسیار خوبی داشته و می توانند به مانند تخت خواب های چوبی و تشک های پشمی و حتی بهتر از آن ها عملکرد داشته باشد . از آنجا که همواره مشتریان می خواهند بدانند که تفاوت این دو محصول چگونه است سعی می کنند که سوالات متداولی را بپرسند ، در همین راستا نیز قصد داریم با قرار دادن مطالب ارزشمند در رابطه با تفاوت و ویژگی های تخت های بادی و تشک های بادی اطلاعات کافی را به کسانی که اطلاع چندانی از این محصولات ندارند بدهیم .  

این تخت خواب ها و تشک های بادی با طراحی مدرنی که دارند توانسته اند بستر بسیار خوبی برای استفاده مردم باشند . تولید کنندگان با اعمال تغییراتی مانند جنس بدنه این محصولات و نیز طراحی های متفاوت رویه و قسمت های داخلی توانستند تخت و تشک هایی را طراحی کنند که علاوه بر اینکه بسیار نرم و راحت باشند ، در مقابل تحمل وزن نیز مقاومتشان چند برابر شود . از مهم ترین تغییراتی که در این محصولات انجام شد جنس بدنه آن ها بود ، با به کارگیری این جنس تخت ها و تشک های بادی از نظر مقاومت ارتقاء یافته و توانستند وزن های بسیار بالا را تحمل کرده و بیش از پیش در مقابل با آسیب دیدن و پارگی دوام بیاورند . تغییرات دیگری که در هر دوی این محصولات در تولیدات جدیدتر داشتند این بود که از رویه مواج در سطح آن ها استفاده شد . رویه مواج کمک کرد تا سطح تخت بادی و تشک های بادی فرم پذیر باشد ، فرم پذیری یعنی اینکه تشک یا تخت پس از آن که فرد دراز کشید فرم بدن را به خود می گیرد و با منعطف شدن حالت بهتری را برای وی ایجاد می کند ، در این شرایط فرد نیز احساس راحتی بیشتری می کند چرا که بدن او در بهترین حالت خود قرار گرفته است و کمترین فشار به اندام ها وارد می شود . همچنین این رویه به دلیل اینکه سطح تماس بدن را با سطح تشک یا تخت کم کرده است حفره هایی ایجاد شده که باعث می شود تا جریان هوا ممکن شود ، با عبور جریان هوا و نیز کم تر شدن تماس بدن باعث می شود تا دمای بدن بالا نرفته و عرق نکند . 

تفاوت تشک بادی و تخت بادی

با همه شباهت هایی که این دو محصول دارند تفاوت هایی نیز دارند که هر کدام از این تفاوت ها منحصر به آن محصول بوده و خریداران می توانند با در نظر گرفتن ویژگی های هر یک از تخت خواب های بادی و تشک های بادی محصول خود را انتخاب کنند . در ادامه این مطلب نیز مهم ترین تفاوت های این دو محصول را بازگو می کنیم تا راهنمایی نیز برای خرید موفق شما باشیم ، پس همراه ما باشید .

تفاوت در طراحی و آرگونومی ساخت

طراحی تشک های بادی و تخت های بادی کمی متفاوت است ، تشک های بادی از اندازه های کوچکتری برخوردار هستند . یکی از سیاست های شرکت های تولید کننده این محصولات مانند اینتکس و بست وی ، به دلیل اینکه از تخت خواب های بادی استفاده بیشتری در خانه می شود و بیشتر در معرض دید هستند ، تولیدات متنوع و انبوهی را در ساخت و تولید تخت بادی به کار گرفتند و از این رو تخت های بادی از شکل ظاهری زیبا تری برخوردار هستند . کسانی که می خواهند از این محصولات در دیزاین اتاق خود کمک بگیرند هم پیشنهاد می کنیم که از تخت خواب ها استفاده کنند . رویه های مواج نیز به چند حالت است که متداول ترین آن ها رویه مواج موازی و مشبک است ، برخی از مدل های این دو محصول دارای بالش بادی سرخود می باشند که خریداران می توانند  در صورت نیاز آن مدل ها را خریداری کنند . تخت خواب های بادی حجم بیشتری داشته و نیاز به باد بیشتری را دارند تا کاملا پر شوند به همین منظور در بدنه تخت های بادی پمپ باد برقی قرار گرفته است تا راه اندازی توسط آن صورت گیرد ، اما تشک های بادی دارای پمپ سرخود نمی باشد و تنها در بدنه آن ها دریچه ای برای ورود و خرج هوا قرار دارد . این دریچه قابلیت آن را دارد تا پمپ های مجزا را به آن متصل کنند و تشک را راه اندازی کنند .

تفاوت در ابعاد ، وزن و تحمل وزن

از نظر ابعاد نیز تشک های بادی با تخت های بادی تفاوت دارد . اغلب تشک ها و تخت های بادی به شکل مستطیل هستند ( برخی مدل های تشک بادی اشکال دایره ای نیز دارند ) و از نظر ابعاد می توانند یک نفره یا دو نفره باشند . برای اینکه ابعاد هر فردی یکسان بوده طول و عرض تشک ها و تخت ها تقریبا یکسان است ، چرا که تولید کنندگان ابعاد تشک ها و تخت ها را استاندارد قرار می دهند به طوری که بتواند محیط مناسبی را برای استفاده افراد فراهم کند . البته تخت خواب ها حاشیه های هرز بیشتری را دارند و جدا از سطح ، حاشیه هایی به منظور زیبایی دارند که باعث شده فضای بیشتری را نیز اشغال کنند . از مهم ترین تفاوت های تخت خواب های بادی با تشک بادی این است که ارتفاع تخت ها بیشتر بوده و می توان گفت تقریبا ارتفاعی دو تا سه برابر تشک را دارند . داشتن ارتفاع بیشتر از چند نظر مزیت دارد ، یک اینکه سطح نرم تری را به نسبت ارتفاع کم تشک بادی دارد و نیز ارتفاع بلند تخت می تواند در دیزاین اتاق بسیار کمک کند . از آن جا که تخت خواب ها معمولا در جای خود باقی می مانند و افراد هر دفعه آن را جمع نمی کنند بهتر است که از تخت خواب استفاده کنید تا شکل اتاقتان نیز زیبا تر شود . اما اگر دوست ندارید که فضای اتاقتان اشغال شود از تشک بادی استفاده کنید که به راحتی راه اندازی و جمع شوند .

وزن تشک های بادی به مراتب از تخت های بادی سبک تر می باشد ، علت آن هم این است که تشک ها از ابعاد و مواد تشکیل دهنده کمتری ساخته شده اند و همچنین وجود پمپ باد سرخود در بدنه تخت خواب ها باعث شده است تا وزن آن ها کمی بیشتر از تشک های بادی باشد . اما در حالت کلی باز این محصولات دارای وزن زیادی نمی باشند و به راحتی می توان آن ها را جابجا کرد . به طور تقریبی وزن تشک های بادی در بین 2 تا 5 کیلوگرم و تخت های بادی بین 5 تا 10 کیلوگرم است . از آنجا که تشک های بادی وزن بسیار کمی دارند می توان از آن ها در سفر ها نیز بهره برد چرا که علاوه بر وزن کم دارای حجم کمتری نیز می باشند و می توان به راحتی و بدون اینکه فضایی اشغال شود آن را درون ماشین قرار دهید و همراه خود ببرید . حتی می توان این تشک ها را در داخل چادر مسافرتی نیز راه اندازی کرد و از آن جا که می توان با پمپ باد دستی آن را باد کرد دیگر نیازی به برق هم نخواهید داشت . تحمل وزن این دو محصول نیز کمی تفاوت دارد ، بدنه تخت خواب ها به دلیل اینکه ساختاری طبقه ای دارند و در برخی از مدل های آن ها از لایه های بیشتری تشکیل شده اند می توانند وزن های بالا را تحمل کنند . اما در بین مدل های انبوه تشک بادی نیز می توان مدل هایی را یافت که مقاومت و تحمل وزنی برابر با تخت خواب ها داشته باشند .

تفاوت در روش راه اندازی

هر دو محصول یعنی تخت بادی و تشک بادی توسط باد راه اندازی می شوند و بدون پر شدن قابل استفاده نمی باشند اما روش راه اندازی آن ها کمی متفاوت است . در تخت های بادی به دلیل اینکه حجم بالایی را برای پر شدن هوا دارند پمپ باد برقی قرار گرفته شده است تا با استفاده از آن بتوانید به سهولت تخت را باد کنید . این پمپ های باد برقی که با اتصال به برق شهری کار می کنند دارای توان بسیار بالایی هستند و می توانند بزرگ ترین تخت خواب های بادی را در مدت زمان 5 دقیقه پر کنند ، همچنین پمپ های سرخود این محصولات توانایی تخلیه را نیز دارند که می توان به راحتی عملیات وکیوم را نیز انجام داد . اما تشک های بادی دارای پمپ نیستند و دریچه ای در بدنه آن ها به منظور پر کردن تشک وجود دارد ، این دریچه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان با استفاده از پمپ باد های مختلف اعم از برقی و دستی بتوانید محصول را باد کنید . تشک های بادی به دلیل اینکه حجم کمتری دارند می توانید حتی با استفاده از پمپ باد دستی نیز تشک را باد کنید و مورد استفاده قرار دهید . 

این محصولات همانطور که در بالا نیز گفته شد دارای تفاوت هایی در نوع طراحی و ساختار ، ابعاد ، وزن ، تحمل وزن ، نحوه راه اندازی ، پرتابل بودن و ... دارند که شما می توانید بنا به احتیاجی که دارید محصول مد نظر خود را خریداری کنید ، اما چیزی که در واقع حائز اهمیت می باشد این است که هر دو آن ها بستری مناسب را برای خواب افراد فراهم کرده است و با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند باعث شوند تا هر فرد لذت خواب آرام و خوب را تجربه کند . تنها کافی است که یک بار از این محصولات استفاده کنید تا عاشق آن ها شوید . تهیه و خرید این محصولات نیز بسیار راحت است چرا که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینتکس انواع مختلف تخت خواب های بادی و تشک های بادی را ببینید و با مطالعه مشخصات هر یک از انها تشک با تخت بادی خود را خریداری کنید .