موضوع مقاله : دلایل افت و نشست مبل شنی

مبل های شنی یکی از پر طرفدار ترین مبل هایی هستند که تولید شده و در دسترس عموم قرار گرفته اند . این مبل ها همواره به راحت بودن ، طبی بودن و زیبایی شهرت دارند و چه بسا ویژگی های مبل شنی بسیار بیشتر از این موارد بوده که حتما در تحقیقات خود در رابطه با آن مطلع شده اید و حتی می توانید با استفاده کردن از مبل های شنی به این ویژگی های بسیار خوب پی ببرید . اما یک مشکلی که برای مبل شنی ممکن است به مرور زمان اتفاق بیوفتد . افت کردن و نشست کردن مبل شنی پس از مدت ها استفاده خواهد بود . البته این نکته را در نظر داشته باشید که افت و نشست کردن مبل شنی معمولا پس از چند سال اتفاق می افتد و این بدان معنا نیست که شما در ماه های اولیه استفاده از مبل شنی این اتفاق برای مبل شنی شما بیوفتد . بنابراین با خیالی راحت خرید مبل شنی خود را انجام دهید . در ادامه این مطلب قصد داریم تا دلایل افت و نشست مبل شنی را به شما عزیزان معرفی کنیم و حتی راه های جلوگیری از افت و نشست مبل شنی را به شما آموزش دهیم و حتی راهکار هایی برای رفع افت و نشست مبل شنی را به شما همراهان عزیز بگوییم تا بتوانید بهترین استفاده را از مبل های شنی خود داشته باشید . 

در ابتدا نیاز است که به صورت اجمالی نوع طراحی و تولید مبل شنی را به شما معرفی کرده و سپس با جنس این محصولات شنی آشنا شوید . مبل های شنی معمولا مبل هایی هستند که به صورت گرد ساخته می شوند و بسیار بدنه نرمی دارند ، به طوریکه با فشردن بدنه مبل شنی خواهید دید که انعطاف این مبل ها چقدر زیاد بوده و یکی از دلایل خرید مبل شنی توسط مشتریان نیز همین نرمی و راحتی فوق العاده و منحصر به فرد مبل های شنی می باشد . این مبل ها از هیچ پایه و فریمی برخوردار نیستند و تنها بدنه آن پارچه های با جنس های مختلف است که در برخی از مبل ها ، این پارچه ها به صورت دولایه بوده که یکی از آن ها رویه یا پوسته بوده و دیگری در واقع پارچه آستری می باشد تا در کنار یکدیگر بتواند مقاومت و کیفیت مبل شنی را در برابر فشار ها و ضربه ها افزایش دهد و ویژگی دیگر آن امکان جدا کردن رویه از مواد داخلی شنی این مبل ها می باشد . و اما می رسیم به موضوع مرتبط به این مقاله که آن هم مواد یونولیتی است که در داخل مبل شنی ریخته شده است . 

مبل های شنی در واقع از یونولیت ها و فیبر هایی پر شده اند که به صورت خرد شده بوده و دانه های ریز و درشت این مواد است که به طور کامل مبل شنی را پر کرده و به آن فرم داده اند . دلیل سبک بودن مبل های شنی نیز همین مورد است ، برای اینکه وزن یونولیت ها بسیار سبک بوده و برای همین وزن مبل شنی که بیشترین حجم آن را مواد یونولیتی تشکیل می دهد باعث سبکی بیش از حد مبل شده است . معمولا این مبل ها وزنی زیر 5 یا 6 کیلوگرم را دارند . دلیل استفاده از این مواد جدا از مسئله سبک بودن ، انعطاف پذیری بسیار خوب و حالت اسفنجی بسیار عالی آن می باشد که باعث شده تا مبل شنی بتواند برای نشستن به خصوص برای مدت طولانی مناسب باشد . ولی این مواد یونولیتی یک مشکل دارند و که آن هم فشرده شدن آن هاست . معمولا فشرده شدن یونولیت ها و منسجم شدن آن ها به مرور زمان اتفاق می افتد و بستگی به جنس یونولیت یا گرانول داشته و همچنین عوامل مهم دیگری مانند مقدار زمان استفاده کردن از مبل شنی ، وزن افرادی که از مبل شنی استفاده می کنند ، محیط نگهداری از مبل شنی و تمامی این موارد می تواند از دلایل افت و نشست مبل شنی باشد . 


در راستای همین موضوع اولین راهکار برای اینکه مبل شنی شما کمتر افت و نشست داشته باشد ، این است که مبل های شنی خود را از برند های معتبر و تولیدی های بزرگ و معروف خریداری کنید . مبل های شنی تولید شده توسط فروشگاه مبل شنی آرامش می توانید یک پیشنهاد بسیار خوب برای شما باشد ، برای اینکه ساخت مبل های شنی این برند با بهترین مواد و متریال ها انجام می شود و می تواند کیفیت مبل شنی شما را تضمین کند . چه بسا تولیدی مبل آرامش تمامی مبل های شنی خود را با ضمانت 2 ساله و حتی بیشتر به فروش می رساند و این گارانتی بسیار خوبی برای شما خواهد بود . ممکن است برای ساخت مبل های شنی بی کیفیت حتی از یونولیت های درجه پایین استفاده شود . از سایر راهکار هایی که می توان در رابطه با افت مبل شنی اشاره کرد ، قرار ندادن وسیله های خود بر روی مبل شنی می باشد . اگر قرار نیست که برای مدتی از مبل شنی استفاده نکنید ، باز هم سعی کنید که روی آن وسیله ای نچینید . بهتراست که برای نشستن بر روی مبل نپرید و به آرامی بر روی مبل شنی بنشنید . وزن افرادی که از مبل شنی استفاده می کنند می تواند در افت مبل شنی تاثیر گذار باشد . یعنی هر چه وزن افراد سنگین تر باشد ، افت مبل شنی نسبتا زودتر اتفاق خواهد افتاد . 

با تمامی موارد گفته شده و حتی در صورت افت و نشست مبل شنی شما می توانید به سادگی نسبت به رفع آن اقدام کنید . با توجه به طراحی که مبل های شنی دارند ، شما می توانید به این مواد و محتوا در داخل مبل شنی دسترسی داشته باشید . شما می توانید یونولیت نو و جدیدی را تهیه کرده و خودتان نسبت به شارژ کردن مبل شنی اقدام کنید . برای شارژ کردن در ابتدا نیاز است که رویه مبل شنی را از بدنه آن جدا کنید که معمولا بیشتر رویه ها به صورت زیپی بوده و به راحتی باز می شوند . اگر مبل شنی شما دارای آستری بود نیاز است که رویه به طور کامل خارج شود ، ولی اگر اینطور نبود می توانید از همان دریچه زیپی که در بدنه مبل شنی وجود دارد ، مواد یونولیتی جدید را به داخل مبل شنی بریزید . شما می توانید برای اینکه مبل شنی شما به مانند روز اول نرم و راحت شود ، به طور کلی مواد کهنه و قدیمی را خارج کرده و مواد یونولیتی جدید را به داخل مبل شنی بریزید . همچنین می توانید تنها مقداری مواد جدید بریزید تا دوباره مبل شنی پر شده و نشست آن برطرف گردد . شما می توانید برای شارژ کردن مبل شنی حتی از خود فروشگاه مبل شنی آرامش بخواهید که اینکار را برای شما انجام دهد . 

مبل شنی