لایه های داخلی تخت بادی

تخت بادی محصولات بسیار پر کاربردی هستند که می توانند نیاز های شما را طی استفاده روزمره بر طرف کنند. این دسته از کالا ها به عنوان ابزار های راحتی شناخته می شوند و کیفیت اغلب دسته بندی های آن نیز فوق العاده است، به همین صورت می توان آن را محصولی فوق العاده دانست که رویه ضد تعریق دارد و می تواند در مسافرت یا منزل فوق العاده کاربردی باشد. اما این تمام ماجرا نیست، و لایه های داخلی تخت های بادی اهمیت فوق العاده ای در استحکام آن دارند، در حقیقت ساختار اصلی تخت بادی بسته به لایه های داخلی آن بوده و لازم است تا در نگهداری آن دقت لازم را به عمل آورید. پیش از توضیحات کامل و جامع در مورد لایه های داخلی تخت بادی لازم است تا توضیحاتی در مورد قسمت خارجی بدنه به شما عزیزان ارائه کنیم. با ما در ادامه همراه باشید. 

بدنه تخت بادی

بدنه تخت های بادی معمولا از سه تکه مجزا ساخته شده است که به صورت پرسی به هم متصل می شوند. از این نوع و شیوه پرس کردن محصول بسیار مهم است. اما در قسمت هایی از بدنه که دارای شیار بوده ولی درزی در آن مشاهده نمی شود جزء محل های اتصال قلمداد نمی شود و اکثر مشتریان به اشتباه این برداشت را از طراحی محصولات دارند. در حقیقت این شیار ها محل اتصال لایه های داخلی محصول به شمار می شوند که حالت اصلی تخت را نیز به وجود می آورند. بخش های کناری تخت ها از جنس های متنوعی تشکیل شده اند که هر کدام از این بخش ها جنس متفاوتی دارند، قسمت های کناری شامل، وینیل، PVC، برزنت و جیر می شود، لایه رویی تخت بادی نیز معمولا از همین لایه ها بهره می برد. اما قسمت زیرین معمولا از لایه های متعدد PVC و وینیل ساخته می شود که علاوه بر مقاومت بیشتر به راحتی بیشتری نیز تمیز می شود و زحمت شما را کمتر می کند. 

لایه داخلی تخت بادی

لایه های داخلی تخت بادی با وجود اینکه قابل مشاهده نیستند اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و در شرکت سازنده به دسته بندی های کاملا متفاوتی تقسیم می شوند به همین صورت می تواند لایه های داخلی را از نظر طرح و نوع به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد که لایه های داخلی و طراحی آنها بدون ربط به شکل و رویه آنها نبوده و طرح داخلی لایه های تخت بادی بر اساس طرح رویه آنها به وجود می آید و بلعکس. در ادامه لایه های داخلی تخت را از نظر جنس و نوع به دسته های مختلفی تقسیم می کنیم.

لایه های تخت بادی از نظر جنس و کیفیت

تخت بادی با لایه های PVC : لایه های اصلی بدنه تخت ها سالها از جنس این ماده بوده اند و به طبع اینتکس در لایه های داخلی محصولات خود نیز از این ماده استفاده می کند. به علاوه لایه های استفاده شده در قسمت داخلی از این جنس یک نوع نبوده و انواع ضخیم و نازک آن وجود دارد که در رده تخت های مختلف بسته به تحمل وزن و ... از آن استفاده می شود. معمولا برای افزایش استحکام تخت های بادی دو نفره از نوع ضخیم و در تخت های یک نفره ارزان قیمت نیز از نوع نازک آن استفاده می شود. 

تخت بادی با لایه های سیمی : نوع سیمی حالت جدیدی از تخت بادی به حساب می آید که باعث می شود انتقال جریان هوا به شکل ساده تری انجام پذیرد. این لایه ها از حالت سیمی نازکی تشکیل شده اند که مقاومت آنها نیز بسیار خوب است و در صورت پارگی نیز امکان تعمیر آن وجود دارد. ضخامت هر کدام از این سیم ها کمتر از نیم سانتی متر بوده و صدمات وارده نیز کمتر می باشد. 

تخت بادی با لایه های وینیل : وینیل از بهترین مواد در ساختار محصولات بادی می باشد که اغلب لایه براق دارد. این مواد طی سالهای گذشته پاسخ خود را پس داده اند و در بهترین حالت ممکن تولید و به بازار عرضه می شوند. به علاوه از این نوع جنس در اغلب ساختار های تخت بادی استفاده می شود و به دلیل کیفیت خوبی که در مورد آن توضیحاتی را منتشر کردیم همه مشتریان راضی هستند.

انواع لایه های تخت بادی

تخت بادی با لایه استوانه ای : لایه های استوانه ای همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید به صورت ستون های گرد تولید شده اند و جریان هوا به خوبی منتقل می شود. ساختار این دسته لایه های داخلی در محصولات گران قیمت بازار استفاده شده و کمتر دچار خارج شدن از حالت عادی می شود. لایه های استوانه ای در جنس های PVC و وینیل موجود هستند که هر دو سطح کیفیت بسیار خوبی دارند. 

تخت بادی با لایه موازی طولی : لایه های طولی سنتی ترین نوع لایه های تخت بادی هستند و در مخصولات میان رده بازار از آن استفاده می شود. لایه های موازی از مواد وینیل و PVC ساخته می شود و در میانه های راه آن حفره هایی برای انتقال هوا به علاوه دو خرجی در ابتدا و انتهای لایه های طولی وجود دارد که باعث باد شدن منطقه ای تخت می شود. مزیت این دسته از طرح های لایه داخلی این است که می تواند در صورت پارگی به سادگی تعمیر و برای استفاده مجدد مشکلی نداشته باشد.

تخت خواب بادی با لایه موازی عرضی : این نوع طراحی دقیقا مشابه لایه های طولی هستند اما به اندکی فضای کوچکتر در عرض محصول تعبیه شده اند. با وجود لایه های طولی تخت بادی باعث ایجاد حالتی گود می شود که در دراز مدت از راحتی محصول می کاهد اما در لایه های عرضی با ایجاد حالتی مواج به بهبود راحتی شخص می انجامد، و در صورتی که رویه نیز از ماده جیر ساخته شده باشد باعث می شوداستفاده از تخت در طولانی مدت بدون مشکل خاصی میسر شود. این فرم لایه ها نیز در صورت صدمه دیدن به سادگی تعمیر شده و قابل استفاده هستند.

تخت بادی با لایه های شبکه ای : 

تخت بادی با لایه های سیمی : لایه های سیمی پس از سال 2014 و تخت 64474 تولید شده و طراحی شده است، و می تواند میزان باد را به صورت منظم تری منتقل کند که باعث باد شدن و طول عمر بالا تر محصول می شود. در سایر لایه ها برای هوا برای انتقال می بایست مسیر مستقیم را تا انتها طی کرده و به صورت منطقه ای بدنه باد می شود اما در تخت بادی سیمی به یکباره باد شده و فشار کمتری به بدنه آن وارد می شود که در کل منجر به سلامت بیشتر تخت بادی می شود. در حال حاضر یعنی زمستان سال 1395 و ابتدای سال 2017 تنها چند مدل از تخت های بادی با این نوع ساختار تولید شده اند که مشتریانی که از آن استفاده می کنند نیز رضایت کامل دارند.

 

تخت بادی با لایه داخلی ترکیبی : 

حالت آخر استفاده ترکیبی از لایه ها است که بسته به طراحی و نوع خاصی از تخت های بادی به این شیوه استفاده می شود. برای مثال لازم است در لایه پایینی تخت و در طبقه پایینی آن از لایه های سیمی و یا استوانه ای قرار گرفته باشد که در کنار مزایای طراحی و کاربردی تر شدن محصول تعمیر آن را دشوار و در بسیاری موارد غیر ممکن می سازد. تا کنون محصولات کمی با این نوع لایه های داخلی تولید و به بازار عرضه شده اند که اغلب آنها در میان محصولات گران قیمت به شمار می روند.

کاربرد لایه داخلی تخت بادی چیست و در صورت صدمه دیدن یا عدم وجود آن، ظاهر تخت به چه صورت تغییر می کرد؟ لایه های داخلی تخت بادی بر خلاف آنچه تصور می شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به نوعی می توان گفت که استخوان بندی تخت بادی به واسطه لایه های داخلی ان میسر می شود. فرم اصلی بده با وجود طراحی بیرونی استحکام لازم را نداشته و بدنه آن بیش از حد ممکن باد کرده و سطح مسطح آن از بین می رود. در نتیجه غیر قابل استفاده می شود و برای تعمیر آن نیز می بایست قسمتی از بدنه تخت برای دستری به داخل آن پاره و دوباره به هم متصل شود که در عمل در بسیاری موارد ممکن است اما به ظاهر محصول شما در برخی قسمت ها خدشه وارد می کند. شیار های خارجی تخت بادی که در ظاهر مشاهده می کنید در داخل قسمت های مختلف تخت را به هم متصل کرده و می تواند استحکام را به شیوه های متنوعی که در بخش های بالا تر به آن اشاره کرده بودیم حفظ کند.