معرفی تخت خواب بادی و لذت خواب بر روی تخت ها بادی اینتکس

تخت خواب بادی خوابیدن یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که در طول شبانه روز به آن می پردازیم ، چرا که با خوابیدن می توان قوای از دست رفته بدن را بازیابی کرد . خوابیدن هر چند دوست داشتنی است ، اما نیاز است تا یک فرد در طول شبانه روز ساعت هایی را به خوابیدن اختصاص دهد چرا که در غیر اینصورت عملکرد بدن با مشکل مواجه خواهد شد . به طور میانگین یک فرد یک سوم طول زندگی خود را صرف خوابیدن می کند که بخش عمده آن را خواب های شبانه تشکیل می دهد . به طور استاندارد و علمی افراد باید 6 الی 8 ساعت خواب شبانه و 30 دقیقه تا 1:30 دقیقه به خواب روزانه بپردازد . بدین ترتیب نیاز است تا اهمیت زیادی به خواب داده و بستر های مناسبی را در همین راستا انتخاب کنید .

از این رو بیشتر افراد سعی کردند تا با ایجاد بستر های نرم و راحت ، خواب های آرام و لذت بخشی را برای خود ایجاد کنند . به عنوان مثال تشک های پشمی از اولین دستاورد های انسان برای خوابیدن به شمار می آید . اما به مرور و با پیشرفت تکنولوژی انواع تخت خواب های ابری با پایه های چوبی و فلزی طراحی شدند . اما امروزه تخت خواب های جدید تر و مدرن تری نیز طراحی شده اند که ساختار بادی دارند . تخت خواب بادی یکی از طبی ترین تخت های طراحی شده موجود در بازار است که طراحی و آرگونومی ساخت بی نظیر آن ها ، و همچنین ویژگی ها و مزیت های بسیار خوب آن ها باعث شده است تا مردم استقبال بسیار خوبی از این نوع تخت خواب های بادی داشته باشند . طراحی تخت خواب بادی تخت خواب های بادی همانطور که از نامشان مشخص است دارای بدنه متورم و بادی هستند ، بنابراین نیاز است تا آن را باد کرده و سپس استفاده کنید .

ساختار تخت خواب های بادی به صورت لایه بندی شده است که ممکن است دارای چندین لایه و یا به صورت تک لایه ساخته شود ، اما اغلب شرکت های تولید کننده مطرح با استفاده از ساختار چند لایه و استفاده از آرگونومی فایبرتک و تری تک ، تخت خواب های بادی خود را طراحی می کنند . ساختار tretech که به آن اشاره شد ، در واقع بدنه سه لایه تخت بادی می باشد که می توان گفت 90% تخت خواب های بادی از آن برخوردار هستند ، حال ممکن است جنس هر یک از لایه ها متفاوت یا مشابه یکدیگر باشند که در قسمت های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد . تولید کنندگان تخت خواب های بادی با استفاده از ساختار درونی مشبک و فایبرتک سعی بر این داشته اند تا استحکام تخت بادی را افزایش دهند .

اگر تخت بادی به صورت تو خالی طراحی شود تفاوتی میان آن و یک بادکنک نخواهد بود ، بدین ترتیب محصول استحکام بالایی نداشته و ممکن بود در هر لحظه بترکد . اما طراحی کامفورت و ساختار لایه بندی شده قسمت های تخت این امکان را به تخت بادی می دهد تا ثبات بیشتری داشته و لرزش کمتری را در هنگام استفاده داشته باشد . این لایه ها باعث می شود تا باد صورت میزان در تمامی تخت پخش شود تا بر اثر فشار تخت خواب حالت تخم مرغی به خود نگیرد . همچنین این نوع ساختار باعث شده است تا تخت خواب های بادی بتوانند وزن های بسیار بالا را حتی را 400 کیلوگرم تحمل کنند . اغلب تخت خواب های بادی دارای طراحی رویه مواج هستند چرا که این نوع طراحی کمک می کند تا سطح تخت انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و بتواند فرم بدن را به خود گرفته و سطح آرگونومیک و طبی تری را ایجاد کند .

ممکن است نوع طراحی مواج متفاوت باشد اما بیشتر آن ها به صورت مشبک و موازی طراحی شده اند . پمپ باد تخت خواب بادی می توان گفت تمامی تخت خواب های بادی دارای پمپ باد برقی می باشد که به صورت سرخود در بدنه تخت بادی تعبیه شده است ، این پمپ های باد با اتصال به برق شهری و برق 110 یا 220 ولت روشن می شوند ، بیشتر پمپ های باد قابلیت دو کاره دارند ، یعنی علاوه بر راه اندازی تخت بادی می توانند روند تخلیه باد را نیز انجام دهند . قدرت این پمپ های باد بسیار بالاست و می تواند به سرعت تخت را راه اندازی کند . وجود این پمپ های باد راه اندازی تخت خواب ها را بر خلاف تشک های بادی بسیار ساده تر کرده است . ابعاد تخت خواب بادی تخت خواب بادی نیز به مانند دیگر تخت های موجود در بازار ابعاد استانداردی دارد .

شرکت های سازنده تخت بادی نیز با توجه به استاندارد های لازم ، تخت های بادی را تولید می کنند . به صورت کلی تخت خواب ها به دو دسته تخت بادی یک نفره و تخت بادی دو نفره تقسیم می شوند که عمدتا طول آن ها یکسان و نزدیک به دو متر است . عرض تخت های بادی دو نفره نیز عمدتا دو برابر تخت های بادی یک نفره می باشد . با این حال تخت خواب های عریض تری نیز توسط برخی از تولید کنندگان ارائه شده است . ارتفاع تخت خواب های بادی برخلاف تشک های بادی بیشتر بوده و طبق استاندارد 40 الی 60 سانتی متر ارتفاع دارد .

هر چه ارتفاع تخت بادی بلند تر باشد ، تخت ظاهری زیبا تر داشته و می تواند به شیک تر شدن اتاق کمک کند . با این حال اگر دوست دارید تا تخت کم ارتفاع داشته باشید می توانید به سهولت آن را یافته و خریداری کنید . جنس تخت بادی یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن بسیاری از خریداران را به خود جلب کند این است که جنس تخت خواب بادی از چیست ؟ با توجه به بررسی های انجام شده نسبت به محصولات و تخت های بادی شرکت های مطرح چون اینتکس ، بست وی و ... می توان پی برد که بیش از 98% تخت خواب های بادی از بدنه pvc ساخته شده اند . پی وی سی ها از جمله اجناس لاستیکی با قدرت کشسانی بالا می باشند که به خوبی می توانند در برابر وزن زیاد ، رطوبت و مایعات غیر اسیدی ، نورآفتاب و اشعه های مضر خوشیدی چون uv مقاوم باشند و استحکام خوبی را از خود نشان دهند . ویژگی های خوب pvc تنها به موارد نام برده منتهی نمی شود و چه بسا سازگاری آن با محیط زیست و سلامت انسان بزرگ ترین مزیت پی وی سی به حساب می آید چرا که مواد تشکیل دهنده آن از مواد سمی یا شیمیایی نمی باشد ، بدین ترتیب در صورت برخورد بدن با تخت بادی هیچگونه آسیب و حساسیت های پوستی برای فرد ایجاد نخواهد شد . 

اما ساختار سه لایه بدنه تخت خواب های بادی ممکن است از چند جنس ساخته شده باشند ، بدین ترتیب برخی از تولید کنندگان از پارچه های شمعی چون پلی استر و یا فوم استفاده می کنند تا استحکام تخت بادی افزایش یابد . پلی استر نیز از سری پارچه های ضد آب ، مقاوم اما نازک است که بیشتر برای ساخت وسیله های ضد آب چون چادر مسافرتی استفاده می شود . به این نوع ساختار در تخت خواب بادی ساختار tretech یا ساختار سه لایه گفته می شود .

در هنگام خرید تخت بادی همواره اطلاعات مرتبط با محصول را از فروشنده بخواهید و یا از روی کارتن محصول بخوانید ، همچنین فروشگاه های اینترنتی معتبر اطلاعات کامل تخت های بادی را در اختیار شما قرار می دهند .  تخت بادی و تخت خواب های بادی برخلاف سایر تخت ها محصولاتی پرتابل و قابل حمل هستند چرا که وزن آن ها بسیار سبک است و بزرگترین آن ها نیز وزنی کمتر از 10 کیلوگرم دارند . 

از طرفی حجم کم بسته بندی تخت بادی این اجازه را به شما می دهد تا پس از هر بار استفاده از تخت بادی ، آن را در ابعادی کوچکی بسته بندی کنید تا فضایی اشغال نشود . خرید تخت بادی از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از تخت های چوبی و فلزی می باشد . شما می توانید حتی از تخت خواب های بادی خود در سفر ها نیز استفاده کنید .تخت های بادی بو نگرفته و نیاز کمتری به شست و شو دارند . تخت خواب های بادی را در صورت آسیب دیدگی و ایجاد سوراخ می توانید تعمیر کنید .