چادر های مسافرتی امروزه رکن اصلی اکثر سفر های مردم به خصوص ایرانیان شده است و کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که در طول سفر همراه خود از چادر مسافرتی استفاده نکند . از آنجا که امروزه افراد با ماشین های خود به مسافرت می روند حتی اگر در مقصد هم خانه و ویلایی داشته باشند باز هم از وجود و استفاده چادر های مسافرتی غافل نشده و در طول مسیر از این اقلام و وسایل همراه بهره مند می شوند . چادر های مسافرتی به دلیل اینکه دارای وزن بسیار سبکی هستند می توان به راحتی و بدون هیچ زحمتی آن ها را جابجا کرد ، البته جدا از وزن محصولات حجم آن ها نیز حائز اهمیت است که بیشتر تولید کنندگان سعی بر این داشتند که چادر های مسافرتی را با حجم کوچک تر بسازند تا به راحتی بتوان آن ها را جابجا کرد . شاید با شنیدن نام مسافرتی به یاد بسته های رنگی گرد بیوفتید که در صندوق عقب اکثر اتومبیل های هموطنان دیده می شوند ، این چادر های مسافرتی که یک نوع چادر مسافرتی فنری محسوب می شوند تولیداتی در داخل و خارج دارند و یکی از ارزان ترین و راحت ترین مدل های چادر مسافرتی است ، اما این چادر ها ممکن است افراد را به دلیل وزن زیاد و حجم بسته بندی بالایی که دارند کمی بیازارد .

همچنین در برخی از مدل ها دیده شده است که محصول کارایی لازم را در موارد خاص و شرایط نامساعد جوی نتوانسته است از خود نشان بدهد به همین دلیل برخی از خرید چادر مسافرتی صرف نظر کرده اند . اما تولیدات چادر مسافرتی به این گونه چادر ها منتهی نمی شود چرا که طراحی و تنوع در ساختار و شکل ظاهری این محصولات فراتر از تصور بوده و تولید کنندگان در سراسر جهان با نو آوری و خلاقیت های خود سعی بر این داشتند تا با تولیدات متنوع تمامی سلیقه ها را در برگیرند و تولیدات خود را برتر از سایر برند ها نشان دهند . این حس رقابت موجود در بین شرکت های چادر سازی باعث شده تا مدل هایی را از چادر های مسافرتی داشته باشیم که بتوانند خود را با هر شرایطی وقف دهند و حافظ جان و سرپناه بسیار خوبی برای مسافرین باشند .

بسیاری از خریداران به دنبال چادر هایی هستند که از نظر بدنه و لایه های بدنه ای بسیار ضخیم و مقاوم باشند ، بدنه مقاوم و ضخیم می تواند به بهترین شکل چادر مسافرتی را در برابر شرایط بد جوی محکم کند ، به همین دلیل نیز بیشتر خریداران در هنگام خرید به این موضوع دقت کرده و سعی دارند که چادر مسافرتی را بخرند که دارای بدنه ای مقاوم و ضخیم باشند . بدنه چادر های مسافرتی از انواع پارچه ها که برخی از آن ها به نام پارچه های شمعی معروف هستند تقسیم می شوند که می توانند یکی از بهترین اجناس برای ساخت بدنه این محصولات باشند ، برخی از پارچه ها ممکن است به طور معمول ضخیم باشند ولی برخی دیگر مانند پارچه های شمعی را تولید کنندگان بنا به نیاز مشتری ممکن است پارچه را ضخیم یا نازک بسازند . برای کسب اطلاع بیشتر از بدنه چادر های مسافرتی ضخیم و پارچه های استفاده شده در آن ها به ادامه مطلب توجه کنید تا با کسب اطلاعات بیشتر بتوانید در امر خرید چادر مسافرتی ضخیم خود موفق باشید .

چادر های مسافرتی ضخیم به طور کلی به نسبت ضخامت لایه های بدنه نام گذاری می شوند . بدنه چادر های مسافرتی هم ممکن است از اجناسی مانند پی اورتان ، پلی استر ، برزنت ، فلمنت ، آکسفورد ، بدنه های نانو و ... استفاده می شود که برخی از آن ها دارای ضخامت زیاد و برخی دارای ضخامت کمتری هستند . اجناسی مانند پلی اورتان ، آکسفورد و پلی استر از جمله پارچه هایی هستند که آن ها را پارچه های شمعی می نامند چرا که ساختاری روغنی مانند و پروفیلی دارند تا با این خاصیت خود بتوانند در برابر رطوبت ها و مایعات نفوذ ناپذیر باشند ، تولید کنندگان به دلیل این خصوصیت منحصر به فرد بیشتر تولیدات خود را از بهره گیری با این سه جنس یعنی پلی استر ، پلی اورتان و آکسفورد ساختند . اما استفاده از بدنه پلی استری بیش از پیش در ساخت چادر مسافرتی رواج پیدا کرده است چرا که این جنس در صورت ضخیم نبودن هم می تواند به بهترین شکل در برابر باد و آب باران و دیگر مایعات مقاومت از خود نشان دهد ، ولی چادر هایی که بیشتر از پلی استر تک لایه ساخته می شوند نمی توانند مقاومت خوبی در برابر سرما داشته باشند و موجب حفظ گرمای داخلی چادر مسافرتی شوند از این رو شاید برخی از افراد بدنه پلی استری را دوست نداشته باشند . اما برخی از چادر های مسافرتی پلی استری که از ساختار دولایه برخوردارند می توانند به شکل بهتری در برابر نفوذ آب و هوا و حتی سرما مقاومت کنند و باعث حفظ گرمای چادر شوند . 


پلی اورتان نیز یک نوع پارچه شمعی دیگری است که خصوصیاتی بسیار مشابه پلی استر دارد و در دسته بندی پارچه های شمعی قرار گرفته است ، این نوع پارچه نیز به دلیل اینکه در برابر رطوبت های بسیار زیاد و بارش های باران و برف مقاوم است اغلب به صورت پوشش دوم مورد استفاده می گیرد تا چادر را در برابر خیس شدن و ورود سرما جلوگیری کند ، این محصول نیز اگر چه زیاد ضخیم نیست ولی می تواند در صورت استفاده به عنوان پوشش دوم باعث ضخیم تر شدن بدنه شود و مانع از ورود سرما ، باد و انواع مایعاتی چون آب باران شود . چادر های مسافرتی جدیدی وارد بازار های جهانی شده است که بیشتر آن ها را با نام چادر مسافرتی دو پوش می شناسیم ، این نوع چادر های مسافرتی همانطور که از نامشان پیداست دارای دو پوشش هستند تا بدین صورت بتوانند در هر شرایطی از آن ها بهره مند شد ، از پلی اورتان نیز بیشتر برای ساخت و استفاده در پوشش دوم این مدل چادر های مسافرتی استفاده می شود تا در نهایت بتوانند باعث ضخیم تر شدن و دو جداره شدن بدنه چادر های مسافرتی شوند . فروشگاه اینتکس انواع مختلف چادر های مسافرتی دو پوش را با بالاترین کیفیت و از بهترین برند های تولیدی در دسته بندی چادر مسافرتی خود قرار داده است که شما عزیزان می توانید از آن ها دیدن فرمایید و با مطالعه مشخصات آن ها اقدام به خرید کنید .

آکسفورد نیز یکی از دیگر پارچه های شمعی است که از لایه های ضخیم تری به نسبت پارچه های شمعی دیگر دارد ، این جنس بیشتر در کالاهای ایرانی دیده می شود و بیشتر تولیدی های ایرانی اقدام به تولید و فروش چادر مسافرتی ضخیم با جنس آکسفورد می کنند ، تولید کنندگان داخلی با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی کشور با استفاده از این نوع پارچه چادر های مسافرتی ضخیم را تولید کردند تا بتوانند محصولاتی را ارائه دهند که در سرما نیز کارایی داشته باشد به طوری که علاوه بر مقاومت در برابر باد و باران از ورود سرما به داخل چادر جلوگیری کند و مانع از هدر رفتن دمای داخلی چادر شوند . از این نوع پارچه تنها شرکت های چادر سازی داخلی استفاده نمی کنند بلکه بسیاری از تولید کنندگان مطرح خارجی نیز از آن بهره می گیرند اما مدل های داخلی این نوع چادر مسافرتی بیش از پیش در بازار ها موجود است . مطمعنا با خرید این نوع چادر مسافرتی ضخیم می توانید رضایت کامل را از محصول خریداری شده خود داشته باشید .

یک نوع پارچه ضخیم دیگر نیز وجود دارد که بسیاری از شما با آن آشنا هستید ، این نوع پارچه ضخیم که به نام برزنت معروف است یکی از مقاوم ترین و ضخیم ترین پارچه های موجود می باشد که از آن در بسیاری از کالا ها استفاده می شود ، یکی از کالاهایی که از استفاده از برزنت در آن ها مرسوم شده است چادر مسافرتی می باشد ، برزنت را همواره به دلیل خاصیت ضد آبی می شناسیم اما این پارچه مقاوم می تواند در بدنه چادر های مسافرتی استفاده شود و آن محصول را به یکی از ضخیم ترین و گرم ترین چادر های مسافرتی تبدیل کند . اغلب چادر های مسافرتی که از برزنت ساخته می شود دارای ابعاد بزرگی هستند و بیشتر از آن ها برای اقامت های طولانی استفاده می شود چرا که این جنس می تواند مدت های طولانی در برابر بارش های سنگین نیز دوام خوبی داشته باشد . از آنجا که لایه های پارچه برزنت ضخیم هستند استفاده از آن موجب می شود تا وزن چادر مسافرتی به نسبت چادر هایی که از پلی استر یا پلی اورتان ساخته می شوند  افزایش یابد . اگر وزن چادر مسافرتی برای شما اهمیت ندارد بهتر است چادر های مسافرتی برزنتی را انتخاب کنید تا در فصول سرد سال بتوانید به بهترین شکل از چادر مسافرتی خود استفاده کنید .

یک نوع چادر مسافرتی ضخیم دیگر نیز وجود دارد که بیشتر از بدنه فلمنت تولید شده اند این نوع چادر های مسافرتی که اغلب از فلمنت ساخته می شوند توسط ارگان های امدادی ، نظامی و ... که اقامت های طولانی تری را دارند مورد استفاده قرار می گیرد ، نمی توان گفت که تنها استفاده این نوع چادر های ضخیم توسط این گروه ها استفاده می شود چرا که مردم عادی نیز می توانند از آن ها برای استفاده گروهی و اقامت های طولانی استفاده کنند ، اما این نوع پارچه یکی از ضخیم ترین و مقاوم ترین نوع پارچه هستند و وزن آن ها بسیار زیاد است . از آن جا هم که ابعاد اینگونه چادر های مسافرتی بسیار بزرگ است وزن کلی محصول بسیار بیشتر از مدل های قبلی می باشد ، به همین دلیل اگر تنها برای شما ایمنی و ابعاد چادر مسافرتی و نیز ضخامت لایه های چادر مهم است می توانید این چادر های مسافرتی را خریداری کنید . فروشگاه intex که یکی از معتبر ترین فروشگاه های حال حاظر در ایران است انواع مختلف چادر های مسافرتی ضخیم را به فروش می رساند که شما عزیزان می توانید به سهولت و در کمترین زمان محصولتان را با سه روش اینترنتی ، تلفنی و حضوری انجام دهید و این محصولات بی نظیر را با قیمت های بسیار مناسب تهیه کنید . برای کسب اطلاع از قیمت چادر مسافرتی ضخیم در طرح ها و رنگ های مختلف و با کیفیت های بسیار عالی وارد دسته بندی چادر مسافرتی شده و آن ها را به همراه مشخصات کلی مشاهده کنید .