آیا قایق بادی امنیت دارد ؟ سوالی که ممکن است بار ها شنیده باشید این است که آیا قایق بادی امنیت دارد ؟ از آن جا که این محصولات نام بادی بودن را یدک می کشند ذهن بسیاری از مشتریان به آسیب پذیر بودن این محصولات کشیده شده و از خرید محصولات بادی بالاخص قایق بادی اجتناب می کنند چرا که نگران هستند در هنگام استفاده برای قایق بادی مشکلی ایجاد شود و جان آن ها در خطر باشد .

قایق ها از نمونه وسایل نقلیه آبی می باشد که می توان از آن ها استفاده های متعددی کرد ، یکی از این استفاده ها جنبه تفریحی دارد به همین دلیل نیز بسیاری از کسانی که حتی در شهر های ساحلی نیستند دوست دارند تا از قایق ها برای تفریحات استفاده کنند ، خرید قایق های فایبرگلاسی و یا چوبی می تواند از نظر هزینه گران باشند همچنین اگر در شهر های ساحلی ساکن نیستید و یا جایی برای نگهداری قایق بادی ندارید ، نمی توانید قایق های چوبی یا فایبرگلاسی را خریداری کنید .

به همین دلیل نیز بسیاری از افراد اقدام به خرید قایق بادی می کنند اما بسیاری از آن ها تردید دارند که آیا قایق بادی امنیت دارد ؟ ایمنی قایق بادی چقدر است ؟ آیا می توان از قایق بادی در آب های عمق زیاد استفاده کرد ؟ کیفیت ساخت قایق بادی خوب است ؟ هدف از ارائه این مطلب نیز بررسی قایق های بادی می باشد تا بتوانیم سوالات احتمالی شما عزیزان را علاوه بر سوال آیا قایق بادی امنیت دارد ؟ پاسخ دهیم ، پس در ادامه همراه ما باشید .

امروزه شرکت های بسیار بزرگ و با تجربه ای اقدام به تولید قایق های بادی می کنند که در این میان می توان به برند هایی چون جیلونگ ( jilong ) ، اینتکس ( intex ) و بست وی ( bestway ) اشاره کرد ، کمپانی های نام برده از نمونه شرکت های بزرگ فعال در زمینه تولید و فروش قایق بادی معمولی و حرفه ای می باشد که می توانید خری مطمعنی را از این شرکت ها خریداری کنید .

تمامی قایق های بادی حرفه ای و استاندارد این کمپانی ها از امنیت کامل برخوردار هستند و بدون هیچ نگرانی می توانید از آن ها در تمامی آب ها و حتی آب های آزاد استفاده کنید . برای ساخت قایق های بادی از pvc استفاده می شود ، پی وی سی از نمونه اجناس با کیفیت با لایه های ضخیم و مقاوم است که برای ساخت بسیاری از محصولات بادی از آن ها استفاده می شود .

لایه هایی که برای ساخت قایق بادی استفاده می شود از ضخامت بیشتری برخوردار هستند ، همچنین تمامی این محصولات با ساختار چند لایه طراحی شده اند تا ایمنی آن ها بسیار بالا باشد چرا که در صورت آسیب دیدن می تواند جان سرنشینان را به خطر بیاندازد . پی وی سی ویژگی های بسیار خوبی مانند انعطاف پذیری بسیار بالا ، مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی ، مقاوم در برابر نور آفتاب و دماهای مختلف و … را دارد .

لایه های دیگری که برای استحکام بدنه قایق های بادی استفاده می شود برزنت می باشد ، شاید بسیاری از شما با این پارچه مقاوم و ضد آب آشنا باشید ، برزنت از بهترین و مقاوم ترین پارچه ها می باشد که علاوه بر ساخت و مقاوم سازی بدنه قایق های بادی برای ساخت کوله های ضد آب ، چادر مسافرتی ضد آب و … استفاده می شود .

این اجناس برای تمامی قایق های بادی اعم از معمولی و حرفه ای استفاده می شود اما قایق های بادی حرفه ای طراحی متقاوت تری نیز دارند ، منظور از قایق های معمولی قایق هایی هستند که برای آب های آرام تر در نظر گرفته شده اند و برای حرکت دادن آن ها از پارو استفاده می شود ، اما قایق های بادی حرفه ای دارای قسمتی برای نصب موتور می باشد تا هدایت آن توسط موتور قدرتمند انجام شود .

همانطور که معقول است قایق های بادی حرفه ای که قابلیت نصب موتور را بر روی خود دارند از سرعت بسیار بالاتری برخوردار هستند به همین دلیل نیز بیشتر از نمونه های معمولی در معرض آسیب دیدگی قرار دارند ، قدرت موتور های قایق ها بسیار بالا بوده و استفاده از این نوع قایق ها در آب هایی که موج دارد ( مانند دریا ) باعث می شود تا کف قایق ضربه هایی را متحمل شود ، به همین دلیل نیز شرکت های سازنده قایق های بادی حرفه ای که از ساختار متفاوتی برای ساخت این نوع قایق ها استفاده کرده است .

این نوع از قایق های حرفه ای بادی دارای کف محکم و مقاوم آلومینیومی هستند تا قایق بتواند ضربه های وارده به کف را تحمل کند و آسیب نبیند . همچنین این نوع طراحی باعث می شود تا در صورت عدم کنترل و یا برخورد با سنگ ، صخره و یا ساحل آسیبی به قسمت های بادی قایق بادی وارد نشود .

و اما مهم ترین ویژگی قایق های بادی این است که ساختار بدنه قایق های بادی به صورت چند محفظه ای طراحی شده اند ،ساختار چند محفظه ای یعنی اینکه بدنه قایق به صورت چند تکه می باشد و مخازن باد شونده آن مجز از هم است ، این نوع طراحی باعث شده است تا ایمنی قایق های بادی بسیار افزایش یابد ، چرا که در صورت آسیب دیدن یکی از محفظه ها ، حتی در هنگام استفاده از قایق بر روی آب دیگر محفظه ها دارای باد خواهند بود و همین موضوع مانع از غرق شدن قایق و افراد می شود تا بتوانند در این شرایط خود را به خشکی برسانند و اقدام به تعمیر قایق بادی خود کنند .

قایق های بادی نیز به مانند بسیاری از محصولات بادی قابل تعمیر شدن هستند پس اگر قایق بادی شما اسیب دید نگران نباشید چرا که می توانید با تهیه لیبل و برچسب مخصوص تعمیر قایق بادی ، قایق خود را به بهترین شکل تعمیر کنید ، به طوریکه به مانند روز اول قابل استفاده باشد ، این نوع از برچسب های تعمیری نیز ضد آب هستند و اگر به خوبی آن را تعمیر کنید دوباره آسیب نمیبیند .

در برخی از کشور های غربی و اروپایی از قایق های بادی حتی برای ماهیگیری ، امور گردشگری و تفریحی و حتی توسط پلیس ها و گارد ساحلی نیز استفاده می شود چرا که قایق های بادی حرفه ای دارای استاندارد های لازم بوده و کاملا مورد تایید گارد ساحلی آمریکا می باشد .

شما عزیزان می توانید با مراجعه به فروشگاه تهران اینتکس انواع قایق های بادی را اعم از معمولی ، حرفه ای و قایق های بادی با قابلیت نصب موتور را مشاهده کنید و با مشاهده تصاویر آن ها و مطالعه ویژگی ها ، مشخصات و نقد و بررسی محصول با هر یک از قایق های بادی آشنا شوید تا بتوانید با اطلاعات کامل تر محصول خود را خریداری کنید . شما می توانید به صورت اینترنتی و تلفنی قایق بادی خود را از سراسر ایران خریداری کنید و با به صورت حضوری به دفتر فروشگاه مراجعه کرده و محصول خود را از نزدیک مشاهده کرده و ان را خریداری کنید .

در فروشگاه می توانید انواع قایق های بادی مناسب برای کودک و بزرگسال را برای استفاده یک نفره ، دو نفره و حتی چند نفره خریداری کنید ، انواع قایق های بادی کایاک ، ماینر ، اینتکس ، اکسکروشن ، چلنجر و … را مشاهده و خریداری کنید . برای راه اندازی این نوع از قایق های بادی استفاده از پمپ باد دستی و یا فندکی استفاده کنید . این محصولات وزن و حجم بسته بندی کمی دارند و جابجایی آن ها بسیار ساده است .