محصولات بادی همانطور که اسم آن ها پیداست توسط باد پر شده و قابل استفاده می شوند ، محصولات بادی در ابعاد و انواع متنوعی تشکیل می شوند که برخی از آن ها را در این قسمت ، به صورت اجمالی شرح می دهیم . محصولاتی مانند تخت خواب بادی ، تشک بادی ، وان و استخر بادی ، قلعه بادی ، قایق بادی و ... از وسایل های تفریحی می باشند که توسط باد راه اندازی می شوند و نیاز است که آن ها را با هوا پر کنید تا قابل استفاده شوند  . برای باد شدن این محصولات اغلب از پمپ های باد استفاده می شود تا روند راه اندازی به سرعت انجام گیرد و همچنین افراد توان زیادی برای آن ها نگذارند . برخی از محصولات مانند تخت خواب و وان های بادی که از ابعاد بزرگی برخوردار هستند نیاز مبرمی به این پمپ ها دارند ، چرا که بدون وجود پمپ عملا راه اندازی آن ها ناممکن خواهد بود و زمان زیادی را خواستار است . به عنوان مثال شاید تویوب های بادی را بتوان بدون استفاده از پمپ و از طریق دهان راه اندازی کرد ولی محصولات بزرگرتر که باد زیادی برای راه اندازی می خواهند را دیگر نمی شود با استفاده از دهان راه اندازی کرد . بنابراین می بینیم که وجود پمپ های باد برای این محصولات بادی امری است ضروری . در ادامه ی این مطلب نیز قصد داریم انواع پمپ های بادی را بررسی کنیم تا شما عزیزان با هر یک از آن ها آشنا شده و با اطلاعات کامل تری اقدام به خرید پمپ باد مد نظرتان کنید . 

لازم به ذکر است که برخی محصولات و مدل های تخت خواب های بادی یا تشک های بادی دارای پمپ سرخود می باشند که دیگر با وجود آن ها نیازی نیست تا پمپ باد مجزایی خریداری کنید ، اما برای دیگر محصولات لازم است که پمپ مناسبی خریداری شود تا دیگر برای باد کردن آن ها با مشکل مواجه نشوید. پمپ ها می توانند برقی یا دستی باشند که به بهترین شکل می توانند محصول را باد کنند . همانطور که واضح است پمپ های برقی دارای توان بیشتری هستند و با استفاده از قدرت برق می توانند به سرعت محصول را باد کنند . پمپ های برقی می توانند از برق 110 ولت یا 220 ولت شهری نیز کار کنند و با توان بالای خود ظرف چند دقیقه محصول را راه اندازی کنند . در ادامه هر یک از پمپ های دستی و برقی را به طور جداگانه شرح می دهیم و ویژگی های هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم تا شما عزیزان طبق نیاز خود اقدام به خرید آن ها کنید . 

پمپ باد دستی و ویژگی های آن ها

پمپ ها از وسایل بسیار کاربردی می باشند که برای راه اندازی محصولات بادی مانند تشک ، تویوب ، وان بادی و ... مورد استفاده قرار می گیرند . گاهی محصول ممکن است از ابعاد بزرگی برخوردار نباشد ] به همین دلیل حجم کمی از باد را برای راه اندازی احتیاج دارد . به عنوان مثال برخی از تشک های بادی روی آب ، تویوب ها و مبل های بادی نسبت به دیگر محصولات از حجم کمتری تشکیل شده اند . این محصولات بلا استثنا دارای دریچه های ورود و خروج هوا می باشند . برخی از آن ها نیز ممکن است از ساختاری چند تکه تشکیل شده باشند که قاعدتا دریچه های بیشتری نیز بر روی آن ها تعبیه می شود . پیشنهاد ما برای باد کردن این قبیل محصولات بادی استفاده از پمپ های باد دستی می باشد . این پمپ ها همانگونه که از اسم آن ها پیداست ، دستی می باشند و با کمک دست به مانند تلمبه عمل کرده و با ورود هوا به درون محفظه ی خود و با فشردن شدن اهرم ، باد داخل مخزن توسط شلنگ و نوک سوزنی آن وارد محصول بادی می شود و بدین ترتیب محصول پر شده و راه اندازی می شود . این کار را تا زمانی انجام دهید که دیگر محصول بادی شما دیگر جایی برای ورود هوا نداشته باشد . همانطور که گفته شد این پمپ ها با نیروی مکانیکی که توسط انسان صورت می گیرد کار می کنند به همین دلیل نیز استفاده ی طولانی مدت از آن ممکن است شما را خسته کند . به همین خاطر است که این پمپ ها را برای محصولات بادی کم حجم توصیه می کنیم . 

از دیگر پمپ هایی که بدون نیروی برق و الکتریسیته کار می کنند پمپ های باد پدالی می باشند . این پمپ ها نیز به کمک قوای انسانی قابلیت باد دهی دارند اما تفاوت آن ها در این است که پمپ های دستی با استفاده ار دستگیره ها و با استفاده از دست کار می کنند ، اما پمپ های پدالی با استفاده از پا . می توان گفت پمپ های پدالی قوی تر از پمپ های دستی عمل می کنند . چند نکته وجود دارد که موجب شده تا پمپ های پدالی برتری بیشتری به نسبت پمپ های باد دستی داشته باشند . یکی از این دلایل این است که پمپ های پدالی با استفاده از پا عملیات پمپاژ را انجام می دهد و همانطور که می دانید عضلات و ماهیچه های پا به مراتب از عضلات دست قوی تر هستند و بدین ترتیب بدون اینکه فرد احساس خستگی کند می تواند در مدت زمان بیشتری و بدون اینکه خسته شود پدال بزند . از دیگر دلایل برتری پمپ های پدالی می توان به مخزن هوای بیشتر آن اشاره کرد . پمپ های باد پدالی به دلیل اینکه مخزن بزرگتری به نسبت مخزن پمپ باد های دستی دارند می توانند حجم بیشتری از باد را درون خود جای دهند و با فشرده شدن نیز حجم زیادی باد را به داخل محصول وارد کنند . بدین ترتیب روند و سرعت باد زدن با پمپ باد های پدالی از پمپ باد های دستی بیشتر است . با وجود همه ی این خصوصیات برخی نیز پمپ های دستی را ترجیح می دهند و دوست دارند از پمپ های دستی برای باد زدن استفاده کنند . پمپ های باد دستی به نسبت پمپ باد های پدالی از حجم کمتری برخوردار هستند و فضای کمی را اشغال می کنند و همچنین وزن آن ها نیز کمتر است و به همین دلیل می توان آن ها را در سفر ها نیز به همراه خود برد و از وجود آن پمپ ها بهره مند شد . این برخی از این پمپ ها چند کاره بوده و می توانند عملیات تخلیه را نیز به بهترین شکل انجام دهند . برای اینکار نیز کافی است حالت پمپ را عوض کنید تا پمپ باد به صورت عکس عمل کند . سر نازل های این پمپ ها متفاوت است و می توان با نوع دریچه ی موجود محصول ، حالت سری آن را تغییر داده تا بتوان به بهترین شکل محصول مورد نظر را باد کنید و با استفاده از آن ها لحظات خوشی را رقم بزنید . شما می توانید در مطالعه ی مقالات دیگر ساختار و طراحی این پمپ های باد دستی و پدالی را مطالعه کنید و با کسب اطلاعات بیشتر از هر مدل ، به جنس بدنه و قدرت آن ها پی ببرید و اقدام به خرید و تهیه ی آن ها کنید .


پمپ باد برقی و ویژگی آن ها

همنطور که در مطالب بالا نیز گفته شد محصولات بادی نیازمند پمپ های بادی هستند تا به راحتی بتوان آن ها را در مدت زمان بسیار کمی راه اندازی کرد . حال ممکن است محصول بادی ما از حجم بسیار زیاد تری برخوردار باشد و دیگر نتوانست آن ها را با استفاده از پمپ های باد دستی و یا دهان باد کرد . چرا که پمپ های دستی با استفاده از قوه ی محرکه ی انسانی قابل استفاده می شوند و اگر محصول بزرگ باشد ممکن است فرد را خسته کند . به عنوان مثال تخت خوابی خریداری کرده اید که حجم زیادی دارد و به همین علت ، حجم زیادی از هوا را نیز برای راه اندازی نیاز دارد ؛ همچنین اگر شما بخواهید پس از هر بار استفاده باد آن را تخلیه کرده و از اشغال فضا توسط آن ها جلوگیری کنید ، آیا عقلانی می باشد که هر بار زمان زیادی را با استفاده از پمپ های دستی برای باد کردن آن ها تلف کنید ؟ اینجاست که پمپ های باد برقی به کمک ما می آیند . این پمپ ها با استفاده از جریان برق خانگی راه اندازی و روشن می شوند و به همین دلیل قدرت بالایی نیز برای باد کردن محصول دارند . این پمپ ها می توانند هم از برق 110 ولتی و هم 220 ولتی برای روشن شدن استفاده کنند . پمپ های باد برقی با قدرت بالایی که دارند می توانند حتی بزرگترین محصولات بادی را ظرف چند دقیقه باد کنند . به همین دلیل نیز می توانید بدون تلف شدن وقت و خستگی ، محصول را به سرعت باد کنید و مورد استفاده قرار دهید . پمپ های باد برقی به نسبت پمپ های دستی از قیمت بیشتری برخوردار هستند ، اما این پرداخت این هزینه ارزش آن را دارد تا به جای استفاده از پمپ باد دستی از پمپ باد برقی قدرتمند استفاده کنید . 

انواع پمپ باد و ویژگی آن ها

پمپ های باد برقی نیز چند کاره هستند چرا که می توان با استفاده از کلید تعبیه شده بر روی آن ها باد را وارد محصول کرده یا عملیات تخلیه را انجام دهید . این خصوصیت باعث برتری نسبی این پمپ ها به نسبت پمپ های دستی شده است . شما می توانید با مطالعه ی مقالات دیگر سایت ، ساختار پمپ بادی های برقی را مطالعه کنید و چگونگی طراحی و نوع ساخت آن ها را بدانید و با اطلاعات کافی اقدام به خرید آن ها کنید . پمپ های بادی برقی در انواع گوناگونی تولید شده اند و از لحاظ قدرت متفاوت می باشند . شما عزیزان می توانید به نسبت نیاز خود پمپ باد دلخواه خود را خریداری کنید . برخی از پمپ ها نیز باتری خور هستند که آن ها نیز در دسته بندی پمپ های برقی قرار می گیرند و با ذخیره ی انرژی می توانند راه اندازی شوند و محصول را باد کنند . اغلب پمپ های باد باتری خور قابلیت شارژ شدن دارند . بدین ترتیب با شارژ شدن آن ها می توان در زمانی که حتی به برق دسترسی ندارید آن را روشن کرده و مورد استفاده قرار دهید .

انواع مختلف این پمپ ها در فروشگاه اینترنتی اینتکس موجود می باشد . شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت ، هر یک از پمپ ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید و با کسب اطلاع بیشتر این محصولات با کیفیت و کاربردی ، اقدام به خرید پمپ باد ارزان خود کنید و در اسرع وقت آن را درب منزل تحویل بگیرید .