اولین تولید کننده استخر های پیش ساخته در ایران با نمونه ابعاد مختلف و سایز های متنوع طبق درخواست مشتری با قیمت های ارزان و تقریبا نصف قیمت استخر های پیش ساخته وارداتی و خارجی با گارانتی ۵ ساله و با کیفیت ارتقا یافته برای خرید استخر های پرتابل و سیار مستقیم از تولید کننده میتوانید از سایت تهران اینتکس خرید خود را انجام داده و کالای خود را توسط تیم این مجموعه در محل خود به صورت نصب شده تحویل بگیرید.

استخر پیش ساخته ایرانی طی سال های اخیر شرکت های بزرگ خارجی سعی در تولید استخر های پیش ساخته در ابعاد گوناگون کرده اند. همین امر نیز باعث شده تا فروش بازار کشور های مختلف را شرکت هایی نظیر اینتکس و بست وی در دست بگیرند. حال در این سال ها همواره در کشور ایران سعی شده تا به تولید و عرضه محصولات متنوعی اقدام شود که یکی از همین موارد استخر پیش ساخته ایرانی می باشد. در واقع شرکت تهران اینتکس در سال جدید با علم به این موضوع و با توجه به نیاز مشتریان در رابطه با خرید استخر پیش ساخته با دوام و در عین حال ارزان قیمت سعی کرده تا به صورت بومی این محصول را تولید کرده و به دست مشتریان خود برساند. در همین رابطه نیز در این مقاله سعی می کنیم تا شما را با خصوصیات این محصول به صورت کامل آشنا کنیم... ابعاد و اندازه های استخر همان طور که می دانید استخر های شرکت اینتکس و بست وی معمولا در تمامی ابعاد در بازار وجود دارد.

مهم ترین ابعاد این استخر ها خصوصا در نوع های پیش ساخته ، ایزی ست و فریمی از دو متر شروع شده و در ابعاد سه متری ، پنج متری ، هفت متری و ده متری در ایران موجود می باشد. حال استخر های ایرانی تولید شده سعی شده تا این عیب را برطرف نموده و در هر ابعاد و اندازه ای که مشتری به آن احتیاج داشته باشد محصول را تولید و به دست شما می رساند. در واقع شما شاید نیاز به یک اندازه خاصی از استخر داشته باشید که این اندازه با توجه به ابعاد و محل قرار گیری استخر ممکن است متفاوت باشد. حال با توجه به محدودیت ابعاد استخر های آماده ، شما می توانید این استخر های ایرانی را دقیقا بسته به ابعاد و اندازه های مد نظر خود سفارش دهید که قطعا نکته ای فوق العاده با اهمیت در هنگام انتخاب و خرید خواهد بود.

بدنه ضد جوش یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده ای که این استخر ها دارا هستند بحث بهره مندی از یک بدنه فوق العاده با دوام و ضد جوش می باشد. در واقع شما می توانید مشاهده کنید که این بدنه در دمای بالای آب هم هیچ گونه آسیبی نخواهد دید. هم چنین در برابر تابش مستقیم نور خورشید و حرارت زیاد و دمای هوا هم این محصول مقاومت بالایی را از خود به جای گذاشته است که باعث شده تا خیال شما تا حدود بسیار زیادی از این استخر راحت شده باشد. ضخامت بدنه مسئله مهم دیگر در خصوص بدنه اصلی این استخر ، مقاومت و ضخامت فوق العاده این محصول خواهد بود. استخر های قدیمی و مدل های اماده معمولا از یک بدنه یکنواخت و با یک شکل و شمایل استفاده می کنند اما شما در این مدل های ایرانی می توانید بدنه برزنتی با ضخامت بالا را مشاهده کنید که از الیاف و ساختار چند لایه شکل گرفته و سبب شده تا بدنه این محصول به راحتی آسیب نبیند.

در واقع این محصول همان طور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم در شرایط های مختلف جوی و آب و هوایی قطعا آسیب نخواهد دید و این ویژگی در مورد استفاده درست از این محصول هم صدق خواهد کرد. پایه های آلومینیومی مدل های قبلی و آماده استخر های پیش ساخته اینتکس و بست وی همواره دارای پایه های فلزی بودند که این عامل و هم دارای وزن زیادی بود و هم به مرور زمان دارای افت کیفیت و ساختار می شد و ممکن بود که این پایه ها زنگ زده و تغییر رنگ دهند.

این نکته اما در خصوص پایه ها و فریم های استخر های ایرانی صدق نمی کند و تمامی پایه های این محصولات از نوع آلومینیومی طراحی و تولید شده است که هم وزن بسیار سبک تری نسبت به مدل های فلزی دارد و هم به هیچ عنوان افت کیفیت و یا تغییر شکل نخواهد داشت. هم چنین این پایه ها مقاومت بی نظیری را هم در تست های شرکت از خود به جای گذاشته است که از این بابت هم با خیال راحت می توانید اقدام به نصب و استفاده از این پایه ها کنید. بهره مندی از زیرانداز دیگر خصوصیت خوبی که این محصولات دارا هستند بحث دارا بودن یک عدد زیر انداز بسته به ابعاد و اندازه ها و همین طور شکل و شمایل استخر شما می باشد. در واقع شما می توانید مشاهده کنید که پس از ثبت سفارش و خرید این محصول زمانی که این استخر به دست شما می رسد ، دارای یک عدد زیر انداز می باشد. حال با استفاده از این زیر انداز شما می توانید قبل از راه اندازی این محصول به شکل صحیح آن را در زیر استخر خود قرار داده و سپس اقدام به راه اندازی استخر کنید. این کار باعث می شود تا فضای کف استخر شما نرم و راحت بوده باشد و در هنگام راه رفتن در کف استخر به هیچ عنوان به پاهای شما آسیب وارد نشود که این مورد نیز یک مزیت بزرگ و مهم به شمار می رود.

بهره مندی از درپوش مزیت دیگری که این استخر با خود به همراه دارد بحث دارا بودن یک درپوش می باشد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که درپوش یک استخر چه کاربردی دارد و در چه زمان هایی ممکن است که از این درپوش بخواهید استفاده کنید؟ در پاسخ به این سوال هم باید عنوان کنیم که یک درپوش قطعا در گذر زمان یک عامل مهم برای شما به شمار خواهد رفت. زمانی که شما این محصول را راه اندازی نموده و آن را به پمپ تصفیه وصل می کنید ، حال قادر خواهید بود تا از این محصول به سادگی استفاده نموده و از آن لذت ببرید. در این مواقع حال ممکن است که شما قصد داشته باشید با روشن گذاشتن پمپ تصفیه و رها کردن استخر از آن استفاده نکنید. هم چنین نیاز ندارید تا آب داخل استخر را هم تخلیه کنید و قصد دارید که مجدد از آن در زمانی دیگر استفاده کنید. در این مواقع نیاز خواهید داشت تا با استفاده از همین درپوش و قرار دادن آن به صورت کامل بر روی بدنه اصلی استخر از کثیف شدن آب جلوگیری کنید.

در واقع با قرار گیری این درپوش فضای باز موجود بر روی استخر به صورت کامل بسته شده و از نشستن گرد و خاک و هم چنین قرار گیری حشرات بر روی آب استخر و کثیف شدن آن جلوگیری خواهید کرد و با رعایت اصول کامل بهداشتی می توانید مجدد از این استخر در هر زمانی به راحتی استفاده نمایید که قطعا نکته ای اثر گذار خواهد بود. بهره مندی از نردبان دیگر مزیتی که این استخر های ایرانی از خود به جای گذاشته اند بحث دارا بودن نردبان می باشد. قطعا زمانی که شما این محصول را به صورت کامل راه اندازی می کنید ، حال قصد دارید که به داخل استخر رفته و به تفریح بپردازید. نکته ای که در این جا بسیار حائز اهمیت می باشد بحث عبور و مرور ساده و آسان شما به داخل این محصول خواهد بود.

در واقع باید به این نکته توجه کنید که با توجه به شکل و ساختار استخر شما و هم چنین ارتفاع محصول انتخابی شما ، به چه صورت باید به داخل استخر بروید. در همین راستا و با توجه به این نیاز مشتریان شما می توانید مشاهده کنید که استخر های پیش ساخته ایرانی دارای نردبانی متناسب با ابعاد و اندازه های استخر شما می باشد. شما به سادگی می توانید این نردبان را در مواقع نیاز بر روی بدنه اصلی استخر نصب کرده و به ساده ترین شکل ممکن به داخل استخر بروید که قطعا کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. پمپ تصفیه آب با توجه به انتخاب ابعاد و محصولی که شما انتخاب می کنید شرکت در کنار استخر پیش ساخته شما یک عدد پمپ تصفیه آب را هم قرار می دهد. این پمپ تصفیه آب دارای دو نوع فیلتری و شنی می باشد.

برای مثال برای مدل ها و ابعاد کوچک استخر ها معمولا از پمپ تصفیه آب فیلتری استفاده می کنند که فیلتر این محصولات را پس از حد مجاز استفاده می بایست تعویض نموده و از یک فیلتر نو استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن کار تصفیه را برای شما انجام دهد. نوع دیگری از پمپ های تصفیه آب هم وجود دارد که تحت عنوان پمپ تصفیه آب شنی روانه بازار شده است. این محصولات معمولا دارای قدرت بالاتر و هم چنین کیفیت بهتری نسبت به مدل های فیلتری هستند و ظرفیت های بزرگ تری را می توانند به صورت مستمر تصفیه کنند. در همین راستا نیز معمولا برای سفارشات استخر های بزرگ از این مدل پمپ تصفیه آب استفاده می شود که شما نیاز به صرف هزینه جداگانه برای خرید این پمپ نخواهید بود. قابلیت نصب استخر به صورت توکار و روکار پس از خرید این محصول شاید شما نیاز داشته باشید که استخر را به صورت تو کار و در داخل زمین قرار دهید. اگر قرار بر نصب این استخر به صورت روکار باشد که قطعا کار شما ساده تر خواهد بود و تنها با ایجاد و تعیین محل قرار گیری این استخر می توانید به ساده ترین شکل ممکن این محصول را در فضای مربوطه راه اندازی کرده و از آن استفاده کنید.

در مورد راه اندازی استخر به صورت توکار شرایط متفاوت خواهد بود. شما قبل از هر چیز نیاز خواهید داشت که شرایط محیطی را برای قرار دادن این استخر فراهم کنید. در واقع باید در گام اول محل قرار گیری این استخر را انتخاب کرده و سپس اقدام به حفاری و ایجاد فضای مناسب داخل زمین با توجه به ارتفاع و اندازه های استخر کنید. پس از آن نیز نصاب های مجرب شرکت تهران اینتکس می توانند با توجه به فضای مربوطه استخر را به صورت توکار برای شما در داخل زمین قرار داده و سپس آن را نصب و راه اندازی کنند. مزیت استخر پیش ساخته ایرانی نسبت به مدل های آماده خارجی در مورد مزیت این محصولات نسبت به محصولات شرکت های دیگر نظیر استخر های اینتکس و بست وی نیز در این بخش قصد داریم صحبت کنیم. اولین مزیت این محصول بحث قیمت این استخر ها می باشد. در واقع این استخر ها با بهره مندی از قیمتی استثنایی روانه بازار شده است. اگر بخواهیم قیمت این محصولات را با سایر استخر ها مقایسه کنیم باید عنوان کرد که حدودا قیمت پرداختی شما نصف قیمت استخر های خارجی خواهد بود که این نکته مهم ترین مزیت این محصول به شمار خواهد رفت.

مزیت بعدی این محصول بحث وزن کم و پرتابل بودن این استخر خواهد بود. محصولات اماده خارجی معمولا در باکس های بزرگ و با وزن هایی بالای 100 کیلو گرم و گاها 200 کیلو گرم روانه بازار شده اند که حمل و نقل ان ها فوق العاده سخت می باشد. این ضعف در مورد این استخر های ایرانی صدق نمی کند و سعی شده تا این مورد را به صورت کامل در تولیدات اخیر رفع کنند. در واقع شما می توانید مشاهده کنید که این محصولات دارای وزن بسیار سبک و ابعاد بسیار کوچک تری هستند که به راحتی در صندوق عقب خودرو شما هم جا شده و می توانید به صورت فردی آن را حمل و نقل نمایید. از نظر کیفیت هم این استخر ها قطعا با نمونه های خارجی برابری کرده و گاها در تست های انجام شده کیفیت بالاتری را هم در مقایسه با محصولات اینتکس و بست وی از خود به جای گذاشته اند که این مورد هم دیگر مزیت خوب این محصول در قیاس با کالا های خارجی به شمار می رود. خدمات پس از فروش این استخر ها معمولا همان طور که در این مطلب به صورت کامل به آن اشاره کردیم دارای بدنه و همین طور تجهیزات فوق العاده مقاوم و با کیفیتی هستند. این عامل باعث شده تا خیال شما تا حدود بسیار زیادی از بابت کیفیت این محصولات راحت باشد.

نکته دیگری که باید در خصوص این محصولات به آن ها اشاره کرد خدمات پس از فروش و ضمانت این محصول خواهد بود. شما پس از ثبت سفارش این محصول می توانید با صرف هزینه ای اندک درخواست نصاب را برای این استخر ها بدهید و همین امر نیز باعث می شود تا کادر مجرب فروشگاه تهران اینتکس در سریع ترین زمان ممکن در سراسر ایران در محل حضور یافته و این محصولات را برای شما نصب و راه اندازی کنند. نکته دیگر پس از راه اندازی خدمات پس از فروش این محصولات می باشد که شما پس از خرید از پنج سال خدمات پس از فروش چه در رابطه با خود استخر و چه برای خرید و انتخاب تجهیزات و اقلام همراه استخر بهره مند خواهید شد. این نکته نیز باعث شده تا خیال شما از بات خرید خود و هم چنین خدمات ارائه شده پس از تهیه این استخر نیز بسیار راحت شود.

تولیدی استخر پیش ساخته

استخر ها یکی از محیط های بسیار عالی برای تفریحات آبی افراد در شهر های دور از دریا و آب های آزاد دیگر هستند که این امکان را به شما می دهد تا در صورت نیاز به آب بتوانید با مراجعه به استخر عمومی و یا شخصی تفریحات شادی را داشته باشید . امروزه با پیشرفت توسعه و رونق گرفتن استخر های شخصی بسیاری از افراد سعی دارند تا با تهیه و طراحی یک استخر با ابعاد نسبتا بزرگ ، محیطی کاملا با نشاط را در کنار محل و یا در داخل محل سکونت خود داشته باشند . بسیار دیده شده است که در اغلب ویلا ها یا آپارتمان ها استخر های بتنی طراحی شده اند که افراد ساکن در آن منزل می توانند از وجود استخر بهره مند شوند ، اما بیشتر افراد از داشتن چنین استخر هایی باز ماندند چرا که هزینه های ساخت استخر های بتنی بسیار بالا بوده و دردسر های زیادی را برای ساخت به دنبال دارد ، اما با روی کار آمدن استخر های صنعتی و از قبل آماده شده که آن ها را با نام استخر پیش ساخته می شناسیم امید به داشتن یک استخر ایده آل و بزرگ نیز زنده شد ، این استخر های پیش ساخته با امکانات بسیار بالایی که دارند می توانند به مانند استخر های بتنی و حتی بهتر از آن ها عمل کنند . تولیدی های بسیار زیادی در ساخت و فروش استخر پیش ساخته فعالیت می کنند اما تمامی آن ها دارای محصولاتی با کیفیت نیستند ، به همین دلیل بهتر است که بهترین تولیدی های استخر های پیش ساخته را بشناسید .


تولیدی های بزرگ و شناخته شده ای در زمینه ساخت استخر پیش ساخته فعالیت می کند که می توان در آن میان به شرکت های اینتکس و بست وی اشاره کرد ، این دو برند بسیار بزرگ و مشهور آمریکایی از پر سابقه ترین شرکت های تولید کننده استخر های بادی و استخر های پیش ساخته می باشد که در طی سال ها تلاش توانستند با طراحی مدل های جدید تر محصولاتی با امکانات بیشتر را تولید کنند . هر دو این شرکت ها همانطور که گفته شد آمریکایی هستند اما خط تولید آن ها در کشور های شرقی مانند چین و کره فعالیت می کند ، علت آن هم نیروی کار بیشتر و هزینه های کمتری است که به نسبت تولیدی های مستقر در آمریکا صرف می شود .

سابقه کاری این دو تولیدی و تولیدات بسیار عالی آن دو باعث شده است که هیچ تولیدی دیگری نتواند پا به پای اینتکس و بست وی رقابت کند و تنها رقبای جدی آن دو خودشان هستند . شما می توانید تنوع استخر های پیش ساخته را در محصولات اینتکس مشاهده کنید ، اینتکس همواره در نظر داشته تا با خلاقیت طراحان خود محصولات جدید تری را به بازار عرضه کند تا بتواند رضایت مشتریان را جلب کند ، شرکت بست وی نیز به همین صورت ، همچنین بست وی سعی کرده است تا همواره با بالا بردن کیفیت محصولات خود استخر های پیش ساخته با کیفیتی را ارائه دهد تا استفاده کنندگان بتوانند سال های سال از محصول خود بهره ببرند . پیشنهاد می شود که در صورت نیاز به خرید استخر پیش ساخته محصولات این برند های یاد شده را در نظر داشته باشید . 

استخر های پیش ساخته دارای مزایای بسیار زیادی به نسبت استخر های بتنی و سیمانی دارد که قصد داریم به صورت مختصر و مفید برخی از ویژگی ها و مزیت های این استخر های آماده را به شما عزیزان معرفی کنیم تا کسانی که اطلاعات کمی در رابطه با این محصولات دارند بتوانند خرید مطمعنی را انجام دهند . لازم به ذکر است که استخر های پیش ساخته دارای بدنه و ساختاری کاملا مقاوم با کیفیت هستند و از آنجا که اجناس استفاده شده در آن ها از بهترین و با کیفیت ترین اجناس است ، باعث شده تا محصول تولیدی نهایی نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشد ، پس می بینیم که از نظر مقاومت استخر های پیش ساخته هیچ کاستی به نسبت استخر های بتنی یا سیمانی ندارند و چه بسا مزایایی حتی بهتر از آن دارند . از مهم ترین این مزیت ها هزینه و قیمت بسیار پایین استخر های پیش ساخته به نسبت طراحی و ساخت استخر بتنی یا سیمانی است که می توان به آن اشاره کرد ، ساخت و طراحی استخر های بتنی از آنجا که نیازمند ابزار ها ، مصالح و نیرو کار است باعث می شود تا هزینه های ساخت آن بسیار بالا برود ، همچنین زمانی که برای ساخت آن صرف می شود ممکن است روز ها به طول انجامد ، در صورتی که راه اندازی یک استخر پیش ساخته می تواند تنها 2 ساعت زمانبر باشد .

در قسمت بالا به دو مزیت بزرگ استخر های پیش ساخته یعنی مقرون به صرفه بودن در هزینه و زمان پی بردیم ، اما این دو تنها مزیت های استخر های پیش ساخته نیست بلکه این محصولات دارای مزیت های دیگری نیز می باشد که به آن ها اشاره خواهیم کرد . از دیگر مزایای بسیار عالی استخر های پیش ساخته می توان به پرتابل بودن و قابلیت حمل آن اشاره کرد ، برخلاف استخر های بتنی که هیچگاه این مزیت را نخواهند داشت شما قادر خواهید بود تا یک یا چندین مرتبه استخر پیش ساخته خود را باز کرده و در محل جدیدی نصب کنید ، این استخر ها در حالت بسته بندی که دارند حدودا 100 کیلوگرم هستند که به راحتی می توان قطعه های جدا از هم را حمل کرده و با راه اندازی آن استخر زیبایی را برای خود داشته باشید . شما می توانید این استخر ها را به دو صورت رو کار و توکار راه اندازی کنید ، حالت روکار دیگر نیازی به حفاری ندارد بلکه استخر بر روی زمین راه اندازی می شود و اما حالت توکار نیز نیازمند گود برداری است که نصاب ها این کار را نیز انجام می دهند . تولیدی های استخر های پیش ساخته محصولات خود را مجهز به اقلام همراهی می کنند که این اجازه را می دهد تا شما با استفاده از آن ها بتوانید به سهولت از استخر خود استفاده کنید و یا از آن نگهداری کنید .

از جمله وسایل همراه استخر های پیش ساخته که بیشتر تولیدی ها این وسایل را نیز طراحی می کنند می توان به نردبام ، پمپ تصفیه آب ، در پوش ، زیر انداز ، لوله های تخلیه و ... اشاره کرد . به ترتیب از نردبام می توان برای ورود و خروج راحت به استخر استفاده کرد ، این نردبام ها که بیشتر از جنس آلومینیوم ساخته شده اند این اجازه را می دهند تا شما بتوانید به راحتی به داخل استخر وارد شده و یا از آن خارج شوید ، در صورتی استخر پیش ساخته خود را به صورت روکار راه اندازی کردید می توانید با بازکردن نردبام آن را هم در قسمت بیرونی و هم در داخل استخر قرار دهید . نردبام هایی که تولیدی هایی چون اینتکس یا بست وی آن ها را طراحی کرده اند قادرند تا وزن افرادی تا بیش از 150 کیلوگرم را تحمل کنند پس نگران ضعیف بودن آن ها نباشید . همچنین تمامی استخر های پیش ساخته تولیدی شرکت بست وی و اینتکس دارای پمپ های تصفیه کن آب هستند ، لازمه هر استخر بتنی و یا پیش ساخته این است که پس از مدتی آب آن را تعویض کنید چرا که در استفاده مکرر آب کدر و آلوده می شود و به دنبال آن ممکن است رشد جلبک ها و میکروب ها افزایش یابد ، از آن جا هم که استخر های پیش ساخته دارای حجم بسیار بالایی هستند آب بسیار زیادی را برای پر شدن می خواهند ، پس نمی توان آب آن را به طور کلی عوض کرد زیرا این روند پر هزینه و زمانبر است و همچنین آب زیادی هدر خواهد رفت ، اینجاست که پمپ های تصفیه کن آب استخر به کمک ما می آیند .

پمپ های تصفیه کنی که در کنار استخر ها وجود دارند مطابق ابعاد و حجم استخر می باشند و ظرفیت تصفیه آن ها متغییر است ، تولیدی های این محصولات سعی کردند تا با طراحی پمپ های قدرتمند بتوانند حجم بسیار بالای آب استخر پیش ساخته تولیدی خود را در مدت زمان بسیار کم تصفیه کنند ، این پمپ ها نیز دارای مدل های مختلفی هستند که بیشتر با استفاده از فیلتر های شنی یا کاغذی این کار را انجام می دهند . همانطور که در بالا اشاره شد این محصولات همچنین دارای اقلام دیگری چون درپوش و زیر انداز هستند که می توانید از آن ها برای حفظ و نگهداری استخر استفاده کنید ، شما همچنین می توانید با تهیه تاتمی و تشک های ابری در ابعاد و اندازه استخر پیش ساخته خود زیر اندازی مقاوم تر و ضخیم تر را داشته باشید ، همچنین استفاده از درپوش باعث می شود تا در زمان هایی که از استخر استفاده نمی کنید چیزی درون استخر شما ریخته نشود ، مخصوصا اگر استخر پیش ساخته خود را در فضای باز راه اندازی کرده اید .

ویژگی ها و خصوصیاتی که در  مطلب بالا نسبت به استخر های پیش ساخته گفته شد ، تنها در تولیدی های نام برده یعنی اینتکس و بست وی دیده می شود ، پس میبینیم که تهیه هر محصولی نیازمند این است که برند تولیدی آن را بشناسید تا بتوانید خرید مطمعنی را انجام دهید . فروشگاه اینترنتی اینتکس یکی از بزرگ ترین نمایندگی های فروش استخر پیش ساخته در ایران است که انواع مختلف این استخر های پیش ساخته اعم از فریمی ، برزنتی ، آلومینیومی ، فایبرگلاسی را با ابعاد کوچک ، بزرگ و بسیار بزرگ و با طراحی های دایره ای ، مستطیلی و ... را با قیمت بسیار مناسب به فروش می رساند ، همچنین این فروشگاه روند نصب و راه اندازی استخر پیش ساخته شما را بر عهده دارد تا دیگر نگران طریقه نصب آن نباشید .

تولید استخر پیش ساخته استخر ها از نمونه بستر های استاندارد و کاملا ایمن آبی هستند که می توان با ایجاد آن ها در محل زندگی خود دیگر نیازی به سفر های بعضا طولانی مدت به سواحل و ... نداشته باشید . البته استخر ها به دلیل اینکه عمق کمتری داشته و آب آن به صورت راکد و بدون جریان می باشد ایمنی بسیاری را دارند از این رو بهترین و مناسب ترین نوع بستر های آبی برای کسانی که شناگر ماهر نیستند و یا قصد آموزش دارند می باشد . تهران اینتکس در محلی خارج از تهران کارخانه ای را راه اندازی کرده و اقدام به تولید و ساخت استخر پش ساخته نموده است که در این کارگاه استخر پیش ساخته انواع و اقسام سایز ها و ابعاد های از قبل ساخته شده را آماده و تولید مینماید و عزیزان میتوانند بنا به سایز انتخابی و مد نظر خود آنرا به طور اختصاصی سفارش داده و تقریبا نصف قیمت استخر های پیش ساخته خریداری نمایند.

تصاویری از کارخانه تولیدی استخر پیش ساخته تهران اینتکس :

تولید استخر پیش ساخته

تولید استخر ها از سال های بسیار دور در میان مردم رواج داشته که اغلب از آن ها برای ذخیره آب به منظور آبیاری زمین های کشاورزی و ... استفاده میشد ، اما به مرور استفاده از استخر ها جنبه تفریح به خود گرفت چرا که آب تنی و شناکردن یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی که است که علاوه بر کودکان ، بزرگسالان نیز تمایل زیادی به آن دارند . 

با توجه به علاقه بسیار زیاد ، استخر های مدرن تر و جدیدتری در سراسر شهر ها طراحی شد که عمدتا به صورت عمومی مورد استفاده قرار می گرفتند ، اما در سال های نه چندان دور انواع استخر های شخصی در خانه ها و ویلاهای شخصی طراحی شدند که به مراتب دسترسی به استخر ها را ساده تر می کرد . با توجه به این موضوع میبینیم که بیشتر آپارتمان ها و ویلاهای مدرن دارای استخر های شخصی به صورت بتنی و سیمانی هستند .

. در همین راستا شرکت هایی با در نظر گرفتن استاندارد های یک استخر و ویژگی های آن ها ، استخر هایی را طراحی کردند که تنها نیاز است تا آن ها را راه اندازی کنید تا دیگر نیازی به حفاری و احداث استخر های بتنی و دردسر های آن را نداشته باشید . اینگونه از استخر های آماده شرکتی که به استخر پیش ساخته شناخته می شوند مدرن ترین استخر های حال حاظر در دنیا هستند که به واسطه ویژگی ها و خصوصیاتی که دارند مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفتند . از جمله شرکت های مطرح که در زمینه تولید استخر پیش ساخته فعالیت دارند می توان به شرکت های اینتکس و بست وی اشاره کرد . 

این دو شرکت که می توان گفت بزرگترین رقبای یکدیگر در این صنعت هستند با توجه به استاندارد های لازم ، بهترین و ایده آل ترین استخر های پیش ساخته را طراحی کرده و به تولید انبوه رسانده اند . لازمه تولید استخر پیش ساخته با کیفیت به کار گیری طراحان حرفه ای ، مهندسین و دستگاه های مدرن می باشد که بتوان با استفاده از بهترین و مناسب ترین اجناس ، اقدام به تولید استخر پیش ساخته کرد . البته استخر های پیش ساخته از نظر ساختاری تفاوت هایی با یکدیگر دارند که روند تولید آن ها متفاوت است . در ادامه مطلب انواع استخر پیش ساخته و نحوه تولید آن ها را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد پس در ادامه همراه ما باشید .

انواع استخر پیش ساخته استخر های پیش ساخته در حالت کلی به سه دسته استخر پیش ساخته ایزی ست (easy set) ، استخر پیش ساخته فریمی Intel Frame و استخر پیش ساخته فریمی Ultra Frame تقسیم می شوند که نحوه ساخت و سازه آن ها متفاوت از یکدیگر است . تمامی استخر های نام برده شده را می توانید بر روی زمین و بدون نیاز به حفاری راه اندازی کنید . البته استخر های پیش ساخته فریمی نوع اولترا فریم را حتی می توانید در صورت دلخواه به صورت توکار و در زیر زمین دفن کنید ، تا استخری با ساختار سنتی و بتنی شکل را داشته باشید . 

تمامی تولیدات استخر های پیش ساخته فوق دارای پمپ های تصفیه آب قدرتمندی هستند که شرکت های تولید کننده به نسبت حجم و ظرفیت استخر ها انواع پمپ های تصفیه آب را در کنار محصول قرار داده اند . استخر های پیش ساخته از نظر ابعادی متنوع هستند به طوریکه برخی از استخر های پیش ساخته کوچک فاقد پمپ تصفیه آب هستند ، اما نمونه های بسیار بزرگی نیز از این استخر ها تولید شده اند که دارای پمپ های تصفیه آب قدرتمند هستند . پمپ های تصفیه آب شرکتی اغلب به صورت فیلتری و با فیلتر های کاغذی ، شنی ، کارتریچی و نمکی هستند که به طور معمول از پمپ های تصفیه شنی و کاغذی در بیشتر استخر ها استفاده می شود .

پمپ های تصفیه آب شنی از قدرت بالاتری برخوردار بوده و اغلب بزرگ ترین استخر های پیش ساخته دارای پمپ های شنی در کنار خود هستند می باشد به طوریکه با استفاده از آن ها می توانید از هدر رفتن زمان ، هزینه و آب جلوگیری کنید . استخر پیش ساخته ایزی ست easy set تولید استخر پیش ساخته ایزی ست به نسبت دیگر استخر های پیش ساخته تفاوت دارد .

در این نوع استخر ها از پایه یا فریم استفاده نشده است ، بلکه استخر تنها از یک بدنه و لبه بادی تشکیل و ساخته شده است . لبه های بادی که اغلب از اجناسی چون PVC ساخته شده است قابلیت باد شدن دارد تا پس از باد شدن بتواند فرم دهی استخر و ایستادگی آن را انجام دهد .

PVC یکی از بهترین و مناسب ترین اجناس برای تولید محصولات بادی می باشد که اینتکس و بست وی در تولید بیشتر محصولات بادی خود از آن استفاده کرده اند ، چرا که PVC خاصیت ضد آب داشته و می تواند به خوبی در برابر اشعه های مضر خورشیدی و دماهای محیطی مقاوم باشد ، از این رو استفاده از آن در تولید استخر پیش ساخته می تواند بسیار مفید واقع شود .

قسمت های بدنه استخر های ایزی ست نیز عمدتا از برزنت یا PVC با الیاف شمعی ساخته می شود ، این دو جنس نیز در برابر آب مقاوم هستند با این تفاوت که قدرت تحمل وزن بسیار بالا را دارند ، از این رو استفاده از آن ها در استخر پیش ساخته می تواند ضامن کیفیت بالای محصول شود . 

ساختار استخر های پیش ساخته ایزی ست عمدتا به صورت گرد یا دایره ای شکل است چرا که استخر فاقد فریم بوده و تنها لبه های بادی آن استخر را به صورت سرپا نگه می دارد ، به همین دلیل بهترین نوع برای تولید استخر پیش ساخته ایزی ست ، استفاده از شکل هندسی گرد است ، البته برخی از نمونه ها دارای ساختار بیضی هستند ، اما برای استحکام بیشتر بدنه ، از فریم های کمکی استفاده شده است .

این نوع از استخر های پیش ساخته اغلب در قطر های 2.5 متری تا 6 متری ساخته شده اند که عمق آن ها نیز از 76 سانتی متر تا 122 سانتی متر می باشد . استخر پیش ساخته فریمی Intel Fram شرکت های تولید کننده استخر پیش ساخته ، علاوه بر استخر های ایزی ست استخر های بزرگ دیگری با عنوان استخر پیش ساخته فریمی تولید کرده اند که نحوه ساخت و تولید آن ها متفاوت است .

شرکت هایی چون اینتکس و بست وی سعی کردند تا استخر های پیش ساخته ای را با استحکام بسیار بالا و مناسب برای مصارف خانگی و حتی صنعتی را تولید کنند که از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه باشند . استخر های پیش ساخته در مقایسه با استخر های زیرزمینی بتنی و سیمانی به سرمایه کمتری نیاز دارند و از طرفی راه اندازی آن ها نیز بسیار ساده تر است چرا که تنها می بایست فریم و بدنه را بر روی زمین راه اندازی کرد و نیازی به حفاری زمین و یا ساخت و ساز نخواهد بود . استخر های پیش ساخته فریمی مدل اینتل مقاوم تر از استخر های پیش ساخته ایزی ست و ضعیف تر از استخر های فریمی الترا می باشند . 

از این رو استفاده از آن ها عمدتا به صورت مقطعی بوده و می توانید در برخی از فصول سال که به استخر نیازی ندارید آن را جمع کنید . استخر های پیش ساخته اینتل اگر چه ابعاد بزرگ تری داشته و ساختار فریمی دارد ، اما وزن چندان زیادی نداشته و راه اندازی بسیار ساده تری دارد ، به طوریکه خودتان نیز می توانید به سهولت استخر پیش ساخته را راه اندازی و استفاده کنید .

این گونه استخر ها عمدتا از طول 2 متر ساخته شده و بزرگ ترین آن ها دارای طول 6 متر می باشند . استخر پیش ساخته فریمی Ultra Frame این قبیل از استخر های پیش ساخته دارای بدنه و فریم می باشند که بدنه آن ها بیشتر از جنس برزنت ضخیم و یا PVC های چند لایه با ساختار الیافی می باشند ، این اجناس که حتی از آن ها در تولید استخر پیش ساخته ایزی ست نیز استفاده می شود دارای ویژگی های بسیار عالی از جمله ضد آب بودن ، ضخامت بالا ، مقاومت در برابر فشار و وزن بالای اب می باشند ، به همین دلیل پوسیده نشده و طول عمر بسیار بالایی دارند . همچنین در صورت آسیب دیدگی می توانید بدنه استخر های پیش ساخته را ترمیم کنید .

بدنه استخر های پیش ساخته فریمی دارای تونل ها و دالان های پارچه ای از جنس خود بدنه می باشند که محل قرار گیری و نصب پایه ها را نشان می دهد . تعداد و شکل فریم و پایه های استخر پیش ساخته نیز با توجه به طراحی استخر و حالت مساطیلی ، دایره ای و ... متغییر است ، اما نیاز است تا با استفاده از راهنمایی های لازم که اغلب در داخل DVD های فشرده آورده شده است ، پایه ها را به بدنه متصل کنید . جنس پایه های استخر های فریمی اولترا اغلب از مواد بسیار مقاوم مانند فولاد ، استیل و آلومینیوم آلیاژ شده هستند که استحام به مراتب بالا تری را به نسبت دیگر استخر های پیش ساخته دارد .

این گونه فریم ها ضد زنگ بوده و طول عمر بسیار بالایی دارند ، در برابر ضربه مقاوم هستند و سال های سال می توانند به مانند روز اول حجم زیاد آب و وزن آن را تحمل کند . استخر های پیش ساخته فریمی اولترا عمدتا وزن بیشتری داشته و اغلب از آن ها به صورت دائم استفاده می شود چرا که در تمامی فصول می توانید از محصول استفاده کنید . این قبیل استخر های پیش ساخته عمدتا دارای طول 4 متر تا 10 متر می باشد که حداکثر عمق آن ها نیز به 132 سانتی متر می رسد . استخر های پیش ساخته اولترا بزرگ ترین استخر های پیش ساخته تولید شده در بازار می باشند .