طریقه نصب چادر های عصایی

چادر های مسافرتی از نظر نوع ساختار به چند دسته تقسیم می شوند ، این دسته بندی ها به دلیل نوع ساختار آن محصول و نحوه قرار گیری و راه اندازی های پایه های چادر مسافرتی می باشد . از این رو چادر های مسافرتی به سه دسته چادر مسافرتی فنری ، چادر مسافرتی عصایی و چادر مسافرتی اتوماتیک تقسیم شده اند . هر کدام از این چادر های ویژگی های منحصر به خود را دارد که مزایا و معایب خاص خود را دارد . یکی از این چادر های مسافرتی چادر مسافرتی عصایی است . همانطور که می دانید چادر های مسافرتی یکی از اقلام بسیار پر کاربرد در طول سفر است ، همچنین شرایط استفاده از چادر می تواند متفاوت باشد یعنی برخی از افراد ممکن است از چادر مسافرتی خود برای استفاده خانوادگی در هوای معتدل استفاده کند و یا برخی از چادر خود برای استفاده در کمپ های تفریحی مانند کوهستان و یا جنگل ها را داشته باشد ، از این رو بایستی فرد خریدار به چادری که قرار است آن را تهیه کند توجه داشته باشد تا ببیند که محصول خریداری شده می تواند انتظارات آن ها را بر آورده کند یا خیر . از بهترین و پر کاربرد ترین چادر های مسافرتی می توان چادر های مسافرتی عصایی را نام برد . این چادر ها ویژگی های بسیاری را دارند که موجب برتری نسبی آن ها با دیگر مدل های چادر مسافرتی باشد ، در ادامه نیز برخی از ویژگی های چادر مسافرتی عصایی را شرح خواهیم داد و طریقه نصب چادر های عصایی را نیز به صورت پله پله توضیح خواهیم داد تا دیگر به سادگی چادر مسافرتی خود را راه اندازی کنید .

موضوع اصلی این مقاله نیز طریقه نصب چادر های عصایی می باشد ، اما قبل از آن که به این موضوع بپردازیم می خواهیم برخی از ویژگی های چادر های مسافرتی عصایی را به شما عزیزان شرح دهیم تا اگر هنوز با آن ها آشناییت ندارید بیش از پیش با این مدل آشنا شده تا با خیال راحت اقدام به خرید چادر مسافرتی عصایی خود کنید . ویژگی هایی که در چادر مسافرتی عصایی مطرح است در وهله اول مقاومت بسیار خوب آن ها به نسبت چادر های دیگر مانند چادر مسافرتی فنری می باشد که این خصوصیت باعث شده تا خریداران نیز نگاه ویژه تری به این مدل ها داشته باشند . چادر های مسافرتی عصایی در هر ابعادی تولید شده اند که افراد می توانند بنا به نیاز خود و جمعیتی که قرار است از محصول استفاده کنند چادر مسافرتی خود را خریداری کنند . این چادر ها از نظر تعداد نفرات قرار گیری به 2 ، 4 ، 6 ، 8 ، 10 ، 12 نفره تقسبم بندی می شوند از این رو میبینید که تنوع ابعاد در این چادر ها بسیار بالاست . ویژگی دیگری که می توان از آن به عنوان مهم ترین خصوصیت چادر های عصایی یاد کرد حجم بسته بندی و وزن سبک آن هاست . این محصولات به دلیل اینکه پایه های جدا شونده و عصایی دارند می توان آن ها را در ابعاد بسیار کمی بسته بندی کرد . وجود ابعاد کوچک بسته بندی موجب شده است تا بتوان به راحتی چادر را به هر جایی برد و از آن استفاده کرد . چادر های مسافرتی بزرگ تر عصایی همانطور که مشخص است وزن بیشتری به نسبت چادر های مسافرتی کوچک تر دارند علت آن هم بیشتر بودن بدنه و پایه های ضخیم تر و بیشتر است . وزن چادر های مسافرتی کوچک تر که آن ها را اکثر افراد پیاده حمل می کنند نیز بسیار کم است و گاهی وزن آن ها به 1 تا 2 کیلوگرم می رسد . به عنوان مثال کوهنوردان می توانند به راحتی چادر عصایی کوچک و یک نفره خود را با قرار دادن در کوله پشتی به راحتی حمل کنند .

علت پایین بودن وزن چادر های مسافرتی عصایی این است که پایه های آن اغلب از آلومینیوم یا فایبرگلاس تشکیل شده است . در ابتدا به خصوصیات بدنه آلومینیومی می پردازیم چرا که بیشتر چادر های مسافرتی عصایی از آلومینیوم ساخته شده اند . این فلز همانطور که بسیاری از شما با خصوصیات آن آشنا هستید علاوه بر داشتن مقاومت بسیار بالا از وزن بسیار سبکی برخوردار است از این رو تولید کنندگان تلاش کردند تا با ساختن بدنه عصایی آلومینیومی وزن چادر مسافرتی را کاهش دهند تا حمل و نقل محصول به راحتی امکان پذیر باشد . دیگر جنسی که برای ساخت چادر مسافرتی از آن استفاده می شود فایبرگلاس است ، فایبرگلاس نوعی پلاستیک بسیار مقاوم است که مقاومتی تقریبا برابر فلز دارد ، از این جنس برای ساخت بدنه هواپیما ، قایق ، کشتی و ماشین های سنگین استفاده می کنند چرا که علاوه بر اینکه مقاومت بسیار بالایی به وسیله می دهد موجب می شود تا وزن آن به صورت چشم گیری کاهش یابد ، از این رو تولید کنندگان چادر های مسافرتی مخصوصا در مدل عصایی برای اینکه تولیدات جدید تر چادر های عصایی خود را کاهش دهند از فایبرگلاس برای ساخت استفاده کردند ، با استفاده از این جنس برای ساخت پایه های چادر ها ، تولید کنندگان مشاهده کردند که این جنس می تواند به خوبی کارایی لازم را داشته باشند ، به همین دلیل نیز به تولید انبوه تر چادر های مسافرتی عصایی با پایه های فایبرگلاسی پرداخت .

طریقه نصب چادر های عصایی

پس از شرح ویزگی های چادر مسافرتی می رسیم به طریقه نصب چادر های عصایی ، لازم به ذکر است که همه چادر های عصایی چه از نظر شرکت سازنده و چه از نظر ابعاد به صورت واحد نصب می شوند پس با یاد گیری هر چه بهتر یک نوع از چادر های مسافرتی عصایی می توانید هر چادر عصایی را به راحتی نصب کنید . قبل از راه اندازی تنها کاری که بایستی توسط افراد صورت گیرد این است که یک زمین مناسبی را انتخاب کند ، زمینی که به دور از سنگ ریزه ، زباله ، شاخ و برگ و در عین حال مسطح باشد می تواند به عنوان بهترین گزینه برای محل قرار گیری چادر مسافرتی باشد چرا که این موارد ممکن است به کف چادر مسافرتی شما آسیب بزند . شما می توانید حتی از زیر انداز برای نرم تر شدن کف زمین استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به چادر مسافرتی عصایی خود جلوگیری کنید . پس از انتخاب محل مناسب بدنه را از داخل ساک حمل خارج کرده و بر روی زمین پهن کنید ، حواستان باشد که قسمت سقف چادر مسافرتی عصایی شما در بالا قرار بگیرذ . پس از آن پایه های عصایی را از ساک خارج کرده و اقدام به سر هم کردن پایه ها کنید . پایه ها در ابتدا به صورت تا شده هستند که در ساک قرار گرفته اند ، تعداد پایه ها در چادر های مسافرتی ممکن است متغییر باشد اما اغلب چادر های عصایی از دو پایه استفاده می کنند . 

پس از خارج کرده پایه ها قسمت نر میله ها را به قسمت ماده میله مجاور متصل کنید ، سپس این کار را تا آخرین میله ادامه دهید تا پایه به صورت کامل سرهم شده و شکل بلند خود را بگیرد . در داخل این میله ها یک نخ کشی قرار گرفته است که ابتدا و انتهای آن به اولین و آخرین میله پایه وصل شده تا از پاشیدن و جدا شدن میله های پایه جلوگیری کند . سپس میله های دومین پایه را نیز به مانند پایه اول متصل کنید ، پس از آماده شدن پایه ها به یکی از چهار گوشه بدنه چادر مسافرتی خود که از قبل بر روی زمین پهن کرده اید رجوع کنید ، چهار گوشه بدنه چادر های مسافرتی ذارای دریچه ای می باشد که امتداد آن به گوشه روبروی چادر می رسد ، از همان قسمت پایه را وارد بدنه چادر کرده تا جایی که پایه به گوشه دیگر چادر برسد ، پس از آن هر دو سر پایه ها را به بدنه چادر چفت کنید . سپس به گوشه دیگری از چادر بروید و به همان شکل پایه جدید را وارد بدنه کنید ، اگر دقت داشته باشید پایه ها به صورت ضربدری بر روی هم قرار می گیرند ، میله دومی را به گوشه چادر مسافرتی چفت کنید تا به صورت اتوماتیک چادر مسافرتی شما نصب شود . پس از متصل کردن مطمعن شوید که پایه ها رها نباشد چرا که موجب می شود تا بدنه باز شود و چادر تغییر شکل دهد . پس از آن شما می توانید با استفاده از طناب و میخ های معمولی یا میخ و طنابی که همراه چادر مسافرتی قرار گرفته و مخصوص این کار است استفاده کنید تا چادر مسافرتی عصایی خود را به بهترین شکل به زمین وصل کنید تا تعادل آن به خوبی حفظ شود . پیشنهاد می کنیم در صورتی که اگر چادرتان در مسیر جریان باد نسبتا شدید قرار گرفته است چادر را به خوبی به زمین ببندید تا تعادل آن بهم نریزد .

شما می توانید با خرید چادر های مسافرتی عصایی اصلی خیالتان را از بابت کارایی و کیفیت چادرتان راحت کنید چرا که این مدل ها علاوه بر بدنه و پایه های قدرتمند وزن بسیار سبکی دارند و حجم بسته بندی ان ها نیز بسیار کم است ، به همین دلیل می توان آن ها را به راحتی حمل کرد ، همچنین طریقه نصب و راه اندازی آن ها نیز به سهولت امکان پذیر است . فروشگاه اینترنتی اینتکس یکی از بزرگترین و با سابقه ترین فروشگاه های اینترنتی می باشد که در زمینه فروش چادر مسافرتی عصایی فعالیت می کند و محصولات خود را با کیفیت بالا که بیشتر ساخته شده توسط برند های مطرح هستند را با قیمت بسیار ارزان به فروش می رساند ، شما می توانید خرید مطمعن خود را از این درگاه انجام دهید .