مزایا و معایب چادر مسافرتی

اگر اهل سفر و کمپینگ باشید بدون شک از چادر مسافرتی بنا به نیاز های خود در شرایط مختلف جوی استفاده می کنید و اطلاع دارید که اهمیت به همراه داشتن یک چادر مسافرتی در سفرهایتان از نان شب نیز واجب تر است . حال این سوال پیش می آید که یک چادر مسافرتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ جنس اغلب چادر های مسافرتی چیست ؟ برندهایی که دست به تولید چادر های مسافرتی با کیفیت می زنند کدام برند ها می باشند و چگونه می توانیم چادر مسافرتی خوب و با کیفیت را بخریم و از خدمات پس از فروش آن بدون دغدغه استفاده کنیم ؟ در این مقاله به تمامی این سوالات پرداخته و شما را تا خریدی لذت بخش و با آگاهی کامل همراهی می کنیم پس در ادامه این راه همراه ما باشید تا خرید چادر مسافرتی با کیفیت با برترین قیمت چادر مسافرتی را تجربه نمایید ...

انتخاب چادر مسافرتی مناسب برای شرایط جوی که درون آن قرار می گیرید یکی از سخت ترین مشکلاتی می باشد که خانواده های ایرانی اهل سفر با آن دست و پنجه نرم می کنند . چادر های مسافرتی دارای ویژگی هایی می باشند که در ادامه ی این مقاله به آن ها پرداخته تا خریدی لذت بخش را با آگاهی کامل تجربه نمایید . از جمله ویژگی های مهم در چادر های مسافرتی می توان به ظرفیت چادر مسافرتی ، جنس چادر مسافرتی ، ابعاد چادر مسافرتی ، وزن چادر مسافرتی ، تعداد درب و پنجره موجود در چادر مسافرتی ، طریقه نصب و راه اندازی آن و همچنین قیمت چادر مسافرتی اشاره کرد که از جمله ویژگی های مهمی می باشد که در هنگام خرید باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید . مزایا و معایب چادر های مسافرتی نیز در همین باب می گنجد و با توجه به اطلاعاتی که در این باره در اختیار شما عزیزان می گذاریم خود نیز می توانید تصمیم گیری دقیق و اصولی را با توجه به نیاز های خود و همچنین و مزایا و معایب چادر های مسافرتی داشته باشید . 

ظرفیت چادر مسافرتی :

ظرفیت چادر های مسافرتی یکی از اولین فاکتورهایی می باشد که در هنگام خرید چادر مسافرتی باید به آن توجه داشته باشید و بنابر نیاز های خود نسبت به انتخاب محصول مورد نظر اقدام نمایید . چادر های مسافرتی در اندازه های 2 ، 4 ، 6 ، 8 ، 12 و حتی 20 نفره نیز موجود می باشد که هر کدام از این ظرفیت ها در مناطق مختلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرند . به عنوان مثال شما عزیزان اگر قصد سفر به مناطق کوهستانی و یا کویری را دارید که درون آن با بادهای شدید و یا طوفان های شن مواجه می شوید باید از ظرفیت های 2 و نهایتا 4 نفره استفاده نمایید زیرا این چادر ها با توجه به ابعاد کوچکتری که دارند از مقاومت و استحکام بسیار بالاتری نیز برخوردار می باشند . همچنین اگر به دنبال چادر مسافرتی برای پشت سر گذاشتن یک تفریح در آخر هفته ای شاد و مفرح به همراه خانواده ی خود می باشید و خانواده ی شما یک خانواده ی پر جمعیت می باشد باید از چادر های مسافرتی که دارای ظرفیت های باد تر از 6 الی 8 نفر است استفاده نمایید و همچنین این چادر های مسافرتی دارای درب های بزرگتر و تعداد پنجره های بیشتری می باشد که تهویه ی هوای داخلی چادر را بیش  از پیش راحت تر کرده و در جهت ایجاد هوای داخلی مطبوع کارایی بیشتری را از خود نشان می دهد .

جنس چادر مسافرتی :

اما جنس چادر های مسافرتی از فاکتورهای بسیار مهم به شمار می آید و اگر توجه ویژه ای به آن نداشته باشید و انتخابی متناسب با شرایط جوی که به آن سفر می کنید را نداشته باشید با مشکلات بزرگی مواجه می شود که می تواند برایتان بسیار گران تمام شود . چادر های مسافرتی با کیفیت و با دوام اغلب از جنس پلی استر می باشند که از کیفیت و مقاومت فوق  العاده ای در برابر فشار و ضربه برخوردار است و خیال شما را از بابت ضربه دیدن و یا سایش و پارگی در قسمت های مختلف به طور کلی راحت می کند . همچنین یکی دیگر از ویژگی های مهم جنس پلی استر ضد آب بودن آن می باشد که از همین رو می تواند بهترین گزینه برای به همراه داشتن در شرایط مختلف جوی به شمار بیاید . اگر قصد سفر به مناطقی با بارش های شدید باران و یا برف را دارید حتما از چادر های مسافرتی با جنس پلی استر استفاده نمایید تا با خیالی راحت سفری لذت بخش را سپری کنید .

اما بعد از جنس بدنه چادر مسافرتی نوبت به جنس پایه های چادر مسافرتی می رسد که از اهمیت بالایی در استحکام و مقاومت چادر برخوردار است و می تواند حیات چادر مسافرتی را تضمین نماید . پایه های چادر های مسافرتی از جنس آلومینیوم و فایبرگلاس می باشد که هر کدام از این جنس ها  دارای ویژگی های منحصربفردی می باشد . آلومینیوم های استفاده شده در تولید چادر های مسافرتی در کمپانی های مطرح تولید چادر مسافرتی از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشند و در شرایط باد و طوفان در دستگاه های تست و آزمایش مورد ارزیابی قرار می  گیرند . همچنین آلومینیوم استفاده شده در این چادر های مسافرتی ضد زنگ می باشند و از همین می توانند خیال شما را از بابت طول عمر  و یا استفاده در فصول بارانی سال به طور کلی راحت کنند . فایبرگلاس  نیز همانند آلومینیوم دارای استحکام و مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه می باشد اما دارای انعطاف پذیری بیشتر نسبت به آلومینیوم می باشد و همچنین وزن آن نیز سبک تر می باشد که در وسایل کمپینگ وزن نیز می تواند امری حیاتی به شمار  اید زیرا در برخی مواقع باید لوازم و تجهیزات خود را پیاده و در مسافت های طولانی حمل نمایید .

ابعاد چادر مسافرتی :

چادر های مسافرتی دارای ابعاد گوناگونی می باشند که در سایز های مختلف تولید و روانه ی بازارهای جهانی شده اند و با استقبال های بی نظیری از جانب هوادران چادر های مسافرتی رو به رو شده اند . چادر مسافرتی مسافرتی با توجه به ظرفیتی که شامل می شوند و امکاناتی که درون آن ها تعبیه می شود از اندازه های مختلفی برخوردار هستند . اگر خواستار استفاده از چادر های مسافرتی در مناطقی هستید که دارای بادها و طوفان های شدید می باشد پیشنها ما به شما استفاده از چادر های مسافرتی دو نفره با اندازه ی حداقلی می باشد زیرا این چادرها مخصوص استفاده توسط کوهنوردان می باشد و از استحکام بسیار بالایی در برابر فشار و بادهای وارده بر بدنه برخوردار هستند . اندازه ی این چادر های مسافرتی به صورت معمول به مشخصات ( طول : 245 سانتی متر ، عرض : 145 سانتی متر و ارتفاع : 100 سانتی متر ) می باشد که از استانداردهای جهانی نیز پیروی می کند و خیال شما را در شرایط باد و طوفان به طور کلی راحت می کند . ارتفاع پایین سقف این چادر ها در تحمل شرایط سخت آن ها به خوبی عملکرد ویژه ای را ایفا می کند و با توجه به شرایطی که می خواهند مورد استفاده قرار بگیرند اندازه ای معمول به نظر می آیند .

اما اگر خواستار استفاده از چادر های مسافرتی به همراه خانواده و در شرایط طبیعی هستید می توانید از چادر های مسافرتی با ظرفیت های 6 الی 12 نفره استفاده کرده و روز زیبایی را در کنار خانواده ی خود در طبیعت سپری کنید . اندازه ی این چادر ها متغیر می باشد و با توجه به ظرفیتی که شامل می باشند گوناگون است . ارتفاع چادرهای مسافرتی خانوادگی با ارتفاع چادر های مسافرتی و ضروری کوهستان از تفاوت های زیادی برخوردار هستند ، به عنوان مثال ارتفاع چادر های مسافرتی کوهستان به طور معمول 80 الی 90 سانتی متر می باشد در صورتی که ارتفاع چادر های مسافرتی خانوادگی از 160 تا 190 سانتی متر نیز متغیر است . پس می توانید با تخمین جمعیت و همچنین شرایط آب و هوایی که قصد حضور در آن را دارید نسبت به خرید چادر مسافرتی خود اقدام لازم را انجام دهید .

وزن چادر مسافرتی :

وزن چادر مسافرتی یکی از ویژگی های کلیدی می باشد که در هنگام خرید چادر مسافرتی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید زیرا در شرایطی در مسافرت ها باید مسافت های طولانی را در مسیرهای پر پیچ و خم همراه با چادر مسافرتی طی کنید تا به مقصد مورد نظر خود برسید . وزن چادر های مسافرتی اضطراری معمولا زیر 2.5 الی 3 کیلو گرم می باشد زیرا این محصولات در شرایط کوهستانی و کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرند و در اون شرایط گرم ها می باشد که شرایط حیات را مهیا می سازد . اما طبیعتاُ چادر های مسافرتی که برای استفاده توسط کمپینگ های خانوادگی مورد استفاده قرار می گیرند دارای وزن بالاتری می باشند چون نیازی به حمل آن ها در مسافت های بسیار طولانی نمی باشد و همچنین می توانید  این چادر های مسافرتی را در سفرهای خود توسط وسیله ی نقلیه به نزدیک ترین جا که برای برگزاری کمپینگ خود تدارک دیده اید منتقل نمایید .

تعداد درب و پنجره در چادر مسافرتی :

چادر های مسافرتی با توجه به کارایی و موارد استفاده ای که دارند در در جهت برآورده کردن نیاز های مخاطبان خود دارای طراحی های گوناگونی نیز می باشند . اغلب چادر های مسافرتی دارای یک درب می باشد که برای ورد و خروج می توانید از آن استفاده نمایید ؛ اما در طراحی چادرهای مسافرتی در سال های اخیر به تدریج دیده شده است که از دو درب برای ورود و خروج استفاده شود و دلیل آن نیز می تواند راحتی افراد استفاده کننده از این محصولات باشد . همچنین درب این چادر های مسافرتی دارای پشه بند نیز می باشد که می تواند نقش کلیدی را در جلوگیری از ورود حشرات به داخل چادر داشته باشد . اما از دیگر نکاتی که در تهویه ی هوای داخلی چادرهای مسافرتی حائز اهمیت است ، نجره های تعبیه شده درون آن می باشد . وجود پنجره در چادرهای مسافرتی گاهی می تواند بسیار به سود شما باشد و بر عکس آن هم می تواند روی دهد و وجود پنجره به ضرر شما تمام شود ؛ مانند وجود پنجره در چادرهای مسافرتی کوهتان که بسیار می تواند خطرناک باشد  در هدر رفتن هوای داخلی چادر مسافرتی نقش تخریب کننده ای داشته باشد . پس وجود پنجره در چادر مسافرتی بستگی به میزان نیاز شما و همچنین استفاده در شرایط جوی که می خواهید درون آن از چادر استفاده ننمایید دارد ؛ اما چادر مسافرتی خانوادگی که برای تفریحات خانوادگی مورد استفاده قرار می گیرد اغلب دارای 3 عدد پنجره و یک عدد درب می باشد که به وسیله ی پشه بند پوشش داده شده اند تا علاوه بر تهویه ی هوای داخلی از ورود حیوانات موذی به داخل این چادر های مسافرتی نیز جلوگیر به عمل آید . 

طریقه نصب و راه اندازی چادر مسافرتی :

چادر های مسافرتی دارای دو نوع فنری یا همان اتوماتیک و غیر اتوماتیک می باشند که راه اندازی نوع فنری آن به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن امکان پذیر می باشد . برای راه اندازی چادر های مسافرتی اتوماتیک کافیست چادر را در جهت شکل گرفته ی آن رها کرده تا شکل کلی را به خود بگیرد و قابل استفاده شود . برای جمع کردن چادر های مسافرتی فنری نیز روش های گوناگونی وجود دارد ه در قالب کیلیپ بسیار قابل فهم تر می باشد و در باب متن برای آموزش نمی گنجد . اما برای راه اندازی چادر های مسافرتی غیر اتوماتیک نیز باید زمان بیشتری را صرف کنید و کمی حوصله به خرج دهید . برای راه اندازی این محصولات باید ابتدا بدنه ی محصول را در جایی صاف و به دور از اجسام تیز قرار داده ؛ سپس پایه های چادر را که از جنس آلومینیوم و یا فایبرگلاس می باشد در جاهای مشخص شده قرار دارد تا ستون های چادر بر پا و قابلیت استفاده از چادر مسافرتی فراهم شود . چادر های مسافرتی غیر اتوماتیک با اینکه برای راه اندازی مستلزم صرف وقت بیشتری می باشند اما ساختاری مستحکم تر و مقاوم تر را شامل می شوند .

قیمت چادر مسافرتی :

از قدیم گفته اند هر چه پول می دهید ، همان قدر هم آش می خورید . این ضرب المثل در رابطه با این موضوع بسیار کاربردی می باشد و قیمت چادر مسافرتی با توجه به کیفیت ، کارایی و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند متغیر می باشد . اما قیمت چادر های مسافرتی ایرانی 6 الی 10 نفره قیمتی بالغ بر 130 الی 200 هزار تومان را شال می شوند که در این اوضاع نابسامان اقتصادی امکان هر گونه تغییر قیمت در لحظات نیز وجود دارد . اما چادر های مسافرتی خارجی بسته به کمپانی تولید کننده دارای قیمت های بالاتری می باشد و این بالا بودن قیمت ها گاهی با توجه به کارایی و جنس فوق العاده ی بدنه به میلیون نیز می رسد و گر از طرفداران پر و پا قرص کمپینگ و سفر باشید میدانید که این قیمت ها بی دلیل نمی باشد و ر شرایط سفر می تواند امری حیاتی به شمار بیاید .

کمپانی های مطرح تولید کننده چادر مسافرتی :

 برند فرینو - Ferinno : این چادر مسافرتی یکی از محبوب ترین چادر های مسافرتی در میان کوهنوردان و طبیعت گردان می باشد که از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است . این برند ایتالیایی در سال 1870 و بر پایه تولید چادر های مسافرتی مقاومت در برابر نفوذ آب و همچنین استحکام دار در برابر برف ، بوران و طوفان تاسیس شد . به همین خاطر اکثر چادر های تولیدی توسط این برند دارای جنس رویه پلی استر می باشند که از کیفیت و مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه برخوردار هستند و یکی از ویژگی های کلیدی این چادر های مسافرتی ضد آب بودن آن ها می باشد ، از همین رو می تواند بهترین گزینه برای سفرهای شما عزیزان در مناطق کوهستانی و کویری محسوب شود . برند هاسکی - Huski : هاسکی یکی از برترن کمپانی های تولید کننده ی چادر مسافرتی و لوازم کمپینگ می باشد که کیفیت محصولات تولیدی توسط این کمپانی شهره ی عام و خاص می باشد . این برند پر انرژی توانسته است با توجه به کیفیت چشمگیری که ارائه می دهد به خوبی جای خود را در میان هواداران چادر های مسافرتی باز کند . چادر های مسافرتی این کمپانی از رنج قیمتی بالایی برخودار می باشد اما از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است و به درد افرادی می خورد که کیفیت کار بسیار برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است .

 همچنین اکثر چادر های مسافرتی تولید توسط این برند دارای بدنه ای ضد آب می باشد که از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوآب برخوردار است و گاه این مقاومت به 3000 میلی متر آب نیز می رسد و این یک امر شگف انیر به حساب می آید . برند کلمن - Coleman :  کلمن یکی از برترین برندهای تولید لوازم کمپینگ می باشد که کیفیت چادر های مسافرتی تولیدی توسط آن از هر نظر زبان زد می باشد و به خوبی توانسته است جای خود را در میان هواداران لوازم کمپینگ باز کند و به فروش فوق العاده ای دست پیدا کند . این برند پیشینه ای آمریکایی و سابقه ای طولانی مدت دارد که به تدریج کیفیت محصولات تولیدی را بالا برده و در میان هواداران لوازم کمپینگ از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است . اما امروزه محصولات اورجینال برند کلمن در بازار های ایران به سختی گیر می آید  و اما شما عزیزان میتوانید تمامی کالاهای اورجینال برند کلمن را از نمایندگی این برند جهانی در ایران به نام فروشگاه اینترنتی اینتکس تهیه کرده و خریدی لذت بخش را تجربه نمایید ، همچنین برای مشاهده ی چادر های مسافرتی این برند نیز می توانید بر روی لینک خرید چادر مسافرتی کلیک کنید و پس از بررسی اطلاعات و مشاهده تصاویر آن را خریداری کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل و یا به صورت حضوری تحویل گرفته و خریدی لذت بخش را با ما تجربه نمایید . برند کووآ - Kovea : برند کووآ نیز به شهره ای جهانی رسیده است و با توجه به کیفیت چادر های مسافرتی تولیدی به خوبی توانسته است با توجه به جلب رضایت حداکثری مشتریان خود جای خود را به خوبی در کیان هواداران لوازم کمپینگ باز کند . این برند کره ای در سال 1982 در کره ی جنوبی تاسیس و هفت سال پساز تاسیس موفق به اخذ گواهینامه کیفیت از مرکز جهانی نیز شد . این برند جهانی و با کیفیت مناسب برای افرادی می باشد که علاوه بر کیفیت محصول خریداری شده ، قیمت آن را نیز مد نظر دارند . 

جنس چادر های مسافرتی تولیدی توسط این برند اغلب از پلی استر که رویه ای با کیفیت و ساختاری مهندسی شده و مقاومت بالا در برابر فشار ، ضربه و ساییدگی می باشد  است که توسط اکثر برند های تولید چادر های مسافرتی عرضه شده اما کیفیت چادر تولیدی توسط برند کووآ از مرغوبیت بالاتری برخوردار است . همچنین یکی دیگر از ویژگیهای منحصربفرد چادرهای مسافرتی از جنس پلی استر ، ضد آب بودن آن ها می باشد و از همین رو می تواند بهترین گزینه برای استفاده ی شما عزیزان در شرایط نا مساعد جوی همانند برق و باران به حساب بیاید .  برند بلک دایموند - Black Diamond : این کمپانی مشهور در سال 1957 در آمریکا تاسیس شد و به صورت تخصصی در زمینه ی تولید لوازم کوهنوردی و کمپینگ فعالیت خود را ادامه داد . امروزه این کمپانی دست به تولید چادر های مسافرتی ضد آب و مقاوم در برابر طوفان های شدید باد های کوهستانی زده است و به موفقیت بالایی دست پیدا کرده است . قیمت های این کمپانی نیز در مقابل سایر کمپانی های تولید چادر های مسافرتی کمی بالاتر می باشد اما همانطور که از قدیم گفته اند هیچ گرانی بی حکمت نیست و این کمپانی نیز در قبال مبلغی که بابت چادر های مسافرتی خود از شما دریافت می کند کیفیتی بی نظیر را در اختیار شما قرار می دهد . برند ایزی کمپ - Easycamp : ایزی کمپ نیز یکی از برترین برندهای تولید لوازم کمپینگ می باشد که در زمینه ی چادرهای مسافرتی نیز فعالیت گسترده ای را از طولانی مدت شروع کرده است به خوبی مورد استقبال گسترده ای از جانب هواداران چادر های مسافرتی و لوازم کمپینگ قرار گرفته است . این کمپانی از تلفیق دو برند موفق outwell و Robens در کشور دانمارک به وجود آمده است . چادرهای برند ایزی کمپ نسبت به سایر برند های تولید لوازم کمپینگ ارزان تر می باشد و در عین ارزانی از کیفیت ساخت ایده آلی نیز برخوردار می باشد .در پایان شما عزیزان می توانید چادر مسافرتی مورد نظر خود را با آگاهی کامل پس از خواندن این مقاله جامع از فروشگاه اینتکس که نمایندی رسمی برند های مطرح چادر مسافرتی در ایران می باشد خریداری کرده و خریدی لذت بخش را با ما تجربه نمایید .