در این مطلب قصد داریم بهترین چادر مسافرتی کمپینگ را به شما عزیزان معرفی کنیم :

چادر مسافرتی فنری ایرانی و چادر مسافرتی کیت اتوماتیک از بهترین نوع چادر سفری است که در این فروشگاه موجود بوده و عزیزان میتوانند برای خرید از طریق این سایت اقدام به خرید نمایند. حال به جزئیات بیشتر این دو مدل محصول خواهیم پرداخت : 

چادر مسافرتی فنری : این گونه از چادر ها تولید داخل و ایرانی هستند و در واقع میتوان گفت که این نوع محصول هم از نظر قیمت بسیار ارزان تر از سایر چادر های مسافرتی خارجی حرفه ای میباشند . این نوع محصول هم از نظر فضا ، بسیار کم حجم هستند و هم از نظر نصب بسیار سریع انجام میشوند در چادر های سفری امریکایی و کره ای به دلیل عصایی بودن آنها مدت زمان زیادی را باید صرف نصب و راه اندازی کرد و همچنین برای این کار میبایست ویدیو آموزشی این گونه محصولات رو مشاهده کرده تا بتوانید آن را نصب کنید همچنین چادر های فنری ایرانی در برابر باد و طوفان و سرما بسیار مقاوم تر از سایر چادر های عصایی و چادر های اتوماتیک میباشند از این رو پیشنهاد ما برای خرید بهترین چادر مسافرتی از فنری میباشد

 

چادر مسافرتی کیت :

این گونه از محصولات دقیقا از پارچه مدل های فنری استفاده و تولید میشوند با این تفاوت که پایه های آنها به شکل نصب شده روی چادر میباشند و در این مدل نیز نصب بسیار راحت و سریع در کمتر از ۲۰ ثانیه صورت میگیرد . این محصول در مدل های ۱۰ نفره و ۸ نفره تولید میشوند و برای ۴ الی ۵ نفر به صورت خوابیده تعبیه شده و فضا دارند ، این محصول با پوشش دوم برای ضد آب بودن عرضه میشود که در مواقع بارانی بودن ، میتوانید آنرا بر بالای چادر نصب کرده تا از ریزش و نفوذ آب به داخل چادر جلوگیری کند ، به همراه این محصول یک دی وی دی آموزشی نیز موجود بوده که برای یادگیری نصب آن میتوانید از آن استفاده نمایید همچنین طناب و میخ یدکی هم داخل بسته بندی قرار داده شده است که در مواقع طوفانی میتوانید آنرا روی زمین بکوبید تا چادر شما از جای خود دچار لعزش و تکان های شدید نشود .

این دو مدل چادر جزو ارزانترین و بهترین چادر سفری کمپینگ در ایران میباشد و عزیزانی که قصد خرید چادر مسافرتی برای ایام عید را دارند میتوانند از میان این دو مدل بهترین کالای خود و مناسب ترین ابعاد را انتخاب و خریداری نمایند.

داشتن یک چادر مسافرتی خوب در سفر می تواند بسیار کاربردی باشد و به مراتب سفری لذت بخش تر و ساده تری را برای ما ایجاد کند . با خرید چادر مسافرتی خوب می توانید حریم خصوصی بسیار عالی و محیطی ایمن را در شرایط مختلف جوی برای خود داشته باشید . اما لازمه برخورداری از یک چادر مسافرتی خوب این است که مشخصات چادر مسافرتی خوب را بدانید تا بتوانید با اطلاعات بیشتر ، بهترین و با کیفیت ترین چادر مسافرتی را در میان انواع چادر ها خریداری کنید .

فاکتور های مهمی در هنگام خرید چادر مسافرتی مطرح است که می بایست آن ها را بدانید . یک چادر مسافرتی خوب ویژگی هایی چون سبک بودن ، حجم بسته بندی کوچک ، ضد آب بودن ، مقاوم و عایق بودن در برابر اشعه های مضر خورشیدی ، سازه مقاوم ، بدنه ضخیم و ضد سرما ، راه اندازی ساده و آسان ، طراحی عالی بدنه جهت تهویه و نورگیری بهتر و ... را بایستی داشته باشد ، این ویژگی ها نیز بسته به نوع طراحی و آرگونومی ساخت چادر مسافرتی ، جنس بدنه و پایه ها ، نوع طراحی سازه و دوخت محصول بستگی دارد که در ادامه به صورت جامع به آن خواهیم پرداخت .

حجم بسته بندی چادر مسافرتی

از آن جا که چادر های مسافرتی محصولاتی سفری هستند نیاز است تا فاکتور های پرتابل بودن را داشته باشند ، کم حجم بودن بسته بندی چادر مسافرتی از ویژگی های خوب چادر به حساب آمده و بهتر است چادر هایی را خریداری کنید که بسته بندی کوچک و جمع و جور تری را داشته باشند تا بتوانید آن را توسط ساک حمل ، به صورت انفرادی و یا به وسیله ماشین حمل کنید . کم حجم بودن چادر مسافرتی به عواملی چون ضخامت بدنه و پایه ها و از آن مهم تر به نوع سازه چادر بستگی دارد که در بخش نوع سازه چادر مسافرتی به رابطه حجم بسته بندی محصول را ساختار سازه می پردازیم .

وزن چادر مسافرتی

دومین فاکتور پرتابل بودن یک محصول مانند چادر مسافرتی که مخصوص سفر هستند ، وزن کم محصول خواهد بود چرا که هر چه وزن چادر مسافرتی سبک تر باشد ، راحت تر می توانید چادر مسافرتی خود را حمل کنید . به عنوان مثال چادر های کوهنوردی که اغلب به صورت دستی حمل می شوند می بایست بسیار سبک و کم حجم باشند تا کوهنوردان بتوانند به سهولت آن را حمل کنند ، لذا برای ساخت چادر مسافرتی استاندارد هایی وجود دارد که شرکت های سازنده چادر مسافرتی اورجینال آن ها را رعایت می کنند . شرکت های سازنده معتبر و بزرگ نیز با در نظر داشتن این استاندارد ها اغلب چادر های مسافرتی را تولید می کنند که وزن سبک تری داشته باشد . فاکتور هایی که در وزن چادر مسافرتی موثر است در واقع جنس بدنه و جنس پایه های چادر مسافرتی و ضخامت آن ها می باشد .

جنس بدنه و پایه چادر مسافرتی

همانطور که در بخش قبل اشاره شد جنس بدنه و پایه های چادر مسافرتی می تواند در پرتابل بودن چادر مسافرتی ( وزن و حجم بسته بندی ) ، استحکام محصول ، ضد آب بودن و ... موثر باشد . در مقایسه ای که فروشگاه اینتکس نسبت به شرکت های مختلف تولید کننده چادر مسافرتی اورجینال انجام داده است ، مشاهده شده که بیش از ۹۵ درصد چادر های مسافرتی تولید شده از اجناسی چون پارچه های شمعی و برزنت می باشند . پارچه های شمعی مانند پلی استر و پلی اورتان از نمونه پارچه های شمعی هستند که بیشتر از آن ها در ساخت چادر مسافرتی فوق سبک استفاده شده است ، این اجناس با توجه به ساختار الیافی که دارند حتی در نازک ترین لایه های خود می توانند از ورود آب جلوگیری کنند ، به همین دلیل کاملا ضد آب هستند ، بدین دلیل نیز بیشتر چادر های مسافرتی حرفه ای و کوهنوردی از پلی استر ساخته شده اند .

پلی استر ها علاوه بر سبک بودن و ضد آب بودن در تمامی شرایط محیطی مقاوم بوده و پوسیدگی در آن ها بسیار کم است ، همچنین این جنس می تواند در برابر پرتو ها و اشعه های مضر خورشیدی عایق بسیار خوبی باشد و پوسیده نشود . از پلی اورتان نیز به عنوان روکش کمکی یا پوشش ثانویه استفاده می شود تا بتوان با کشیدن آن بر روی چادر مسافرتی ، دیواره ها را ضخیم تر و درز ها را به خوبی پوشش داد ، تا چادر در برابر سرما و بارش شدید باران عملکرد بهتری را داشته باشد . چادر های مسافرتی که از روکش برخوردار هستند با نام چادر مسافرتی دوپوش شناخته می شوند که می توانید انواع مختلف آن را در فروشگاه اینتکس مشاهده کنید . اینگونه از چادر های مسافرتی از بهترین و خوب ترین چادر هایی است که فروشگاه به مشتریان خود پیشنهاد می دهد . از برزنت نیز برای ساخت چادر های مسافرتی بزرگ که بیشتر برای اسکان طولانی مدت طراحی شده اند استفاده می شود .

جنس پایه های چادر های مسافرتی اصل و اورجینال نیز اغلب از اجناس بسیار مقاومی چون آلومینیوم یا فایبرگلاس ساخته می شود ، البته برخی از چادر های مسافرتی از پایه های آهنی برخوردار هستند ، اما وزنشان به مراتب بیشتر از سایر مدل ها می باشد . آلومینیوم یکی از سبک ترین فلزات می باشد که علاوه بر استحکام بسیار بالا وزن سبک تری دارد ، از این رو استفاده از آن باعث شده تا چادر های مسافرتی نه تنها از نظر کیفی افت نداشته باشد ، بلکه سبک تر باشد . فایبرگلاس نیز از نمونه اجناس بسیار مقاوم و البته انعطاف پذیر غیر فلزی می باشد که از ترکیب مواد نفتی و پشم شیشه ساخته می شود ، این جنس نیز استحکام بسیار بالا حتی مانند فلزات دارد ، از طرفی وزن آن بسیار سبک است . از این جنس در ساخت بدنه هواپیما ، قایق و برخی از ماشین ها نیز استفاده می شود .


سازه چادر مسافرتی

چادر های مسافرتی از نظر سازه ای نیز تفاوت دارند و همین موضوع نیز باعث شده تا چادر های مسافرتی از نظر نوع راه اندازی و حتی حجم بسته بندی تفاوت هایی را با یکدیگر داشته باشند . در حالت کلی چادر های مسافرتی را از نظر نوع سازه به سه دسته چادر مسافرتی عصایی ، چادر مسافرتی فنری و چادر مسافرتی اتوماتیک تقسیم بندی می کنند . چادر های مسافرتی عصایی از نظر حجم بسته بندی بسیار کوچکتر از سایر چادر ها می باشد از این رو از سازه های عصایی بیشتر برای چادر های مسافرتی فوق سبک و کوچک حرفه ای و کوهنوردی استفاده می شود ، نمونه های بسیار متنوعی از چادر های عصایی برای مصارف گروهی و خانوادگی نیز طراحی شده است که می توانید آن ها را خریداری کنید . نحوه راه اندازی چادر های عصایی کمی زمانبر تر است .

چادر های نفری که اغلب از سازه فنری و انعطاف پذیر ساخته شده اند ابعاد بسته بندی بزرگ تری دارند و جای زیادی را اشغال می کنند ، اما از نظر راه اندازی بسیار ساده و سریع هستند . چادر های مسافرتی اتوماتیک که به واسطه شباهت سازه آن به چتر ها به چادر مسافرتی چتری نیز معروف هستند ، از نظر ابعاد بسته بندی کوچک تر از چادر های فنری و بزرگتر مساوی چادر های عصایی می باشند ، راه اندازی آن ها نیز بسیار ساده است و به صورت اتوماتیک می توان آن را در سریع ترین زمان راه اندازی کرد . استحکام چادر های اتوماتیک بسیار بالاست .

برند های خوب چادر مسافرتی

پس از کسب اطلاع از مشخصات چادر مسافرتی خوب ، بهتر است تا برند های خوب چادر مسافرتی را نیز بشناسید تا بتوانید با اطلاعات درست چادر های مسافرتی اورجینال و اصل را برای خود خریداری کنید . برند های کلمن و کلمبوس از بهتری شرکت های سازنده چادر مسافرتی می باشند که نمونه چادر های مسافرتی خانوادگی آن بسیار پر فروش است ، بیشتر سازه های این چادر ها عصایی و اتوماتیک می باشد . برند های هاسکی و فرینو نیز از بهترین شرکت های تولید کننده چادر مسافرتی حرفه ای و کوهنوردی می باشد که تمامی مشخصات خوب چادر های مسافرتی در محصولات آن ها دیده می شود . بیشتر چادر های این شرکت ها سازه عصایی دارند . برند اف آی تی نیز یکی از بهترین و بزرگ ترین شرکت های تولید کننده چادر مسافرتی ایرانی است که بیشتر محصولات آن از سازه فنری برخوردار می باشند . شما می توانید انواع چادر مسافرتی اف آی تی را در ابعاد مختلف با قیمت مناسب از فروشگاه اینتکس خریداری کنید .

بهترین مدل چادر های مسافرتی همانطور که از آن پیداست یکی از ابزار و وسایل همراه می باشد که در سفر ها و تفریحات آخر هفته می تواند به کار گرفته شود . چادر های مسافرتی با توجه به نوع ساختی که دارند می توانند به بهترین شکل حریمی ایمن را برای افراد در هر لحظه ای فراهم کنند . مدل های مختلفی از این چادر ها در سراسر کشور و دنیا طراحی شده اند که هر کدام طرفداران محبوب خود را دارند ، اما با این حال برخی از مردم در خرید چادر مسافرتی خود تردید دارند و سوالاتی در ذهن آن ها به مانند بهترین مدل چادر مسافرتی چه چادری می باشد ،  شکل می گیرد . اما آیا بهترین مدل چادر مسافرتی چیست و چه فاکتور هایی در خرید چادر مسافرتی مهم است ؟ برای آشنایی با مدل های مختلف چادر مسافرتی و نیز ویژگی های هر کدام در ادامه این مطلب همراه ما باشید . 

چادر های مسافرتی همانطور که گفته شد دارای طرح و رنگ های مختلفی هستند که برخی از فاکتور های این محصولات را به شما عزیزان می گوییم تا در هنگام خرید به آن ها توجه کنید . 

یکی از مهم ترین فاکتور ها که در وهله اول نیز می بایست به آن توجه کرد ، سایز و ابعاد چادر مسافرتی است . ابعاد چادر های مسافرتی متنوع است و به طور کلی به  1 ، 2 ، 4 ، 6 ، 8 ، 10 ، 12 نفره تقسیم بندی شده اند . انتخاب سایز چادر مسافرتی بسته به نیاز شما می باشد . این اعداد گفته شده به منظور قرار گیری تعداد نفراتی می باشد که می توانند درون چادر مسافرتی جای بگیرند . این تعداد گفته شده برای استفاده افراد ، به صورت نشسته می باشد و اگر آن ها بخواهند به صورت دراز کش در چادر جای بگیرند می بایست نصف آن تعداد گفته شده از چادر استفاده کنند . به عنوان مثال چادر مسافرتی 10 نفره برای نشستن و قرار گیری ده نفر طراحی شده است ، اما به صورت دراز کش 5 نفر می توانند از آن استفاده کنند . پیشنهاد ما به کسانی که می خواهد این چادر ها را خریداری کنند این است که چادر مسافرتی بزرگتر از نیازشان را تهیه کنند تا دیگر وسایل همراه مانند وسایل گرمایش ، سرمایشی ، ظروف و ... که در سفر ها همراه خود دارید را به داخل چادر برده و در نزدیکی خود نگه دارند تا در صورت احتیاج به سهولت به آن ها دسترسی داشته باشید . البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که چادر مسافرتی بزرگ ، حجم اشغالی بیشتری را نیز دارد و می تواند به مراتب جای بیشتری را به نسبت چادر های تک نفره و کوچک بگیرد . اگر امکان حمل چادر های بزرگ تر را با وسیله نقلیه خود دارید دیگر نگران این موضوع نباشید چرا که دیگر به راحتی می توانید بزرگترین چادر های مسافرتی را می توانید با ماشین خود حمل کنید . 


از دیگر فاکتور های مهم که در بالا نیز به آن نیز اشاره شد ، وزن چادر مسافرتی می باشد . خریداران می بایست قبل از خرید چادر مسافرتی به این موضوع اهمیت بدهند و چادری که مورد نیاز کار آن هاست را انتخاب کنند . کسانی که می خواهند از چادر مسافرتی خود به صورت فردی و یا تعداد نفرات کم استفاده کنند بهتر است چادر های کوچکتر را انتخاب کنند چرا که وزن آن ها به مراتب کم تر خواهد بود  . به عنوان مثال اگر شخصی بخواهد از چادر مسافرتی خود در شرایط سخت و به صورت پیاده استفاده کند بهتر است چادری با ابعاد کوچکتر را انتخاب کند ، چون علاوه بر کم شدن حجم ، وزن کلی آن سبک تر شده و بدین ترتیب حمل آن راحت تر خواهد بود . چادر هایی که از سایز کوچک تر برخوردار هستند بیشتر توسط افرادی استفاده می شود که به گردش های پیاده مانند کوهستان ، جنگل ، بیابان و .. که امکان حمل وسایل و چادر با وسیله نقلیه نیست ، می روند . اما اگر شما چادر مسافرتی را برای استفاده گروهی و خانوادگی نیاز دارید دیگر وزن چادر اهمیتی نداشته و هر بایستی ابعاد را در نظر بگیرید . 


خریداران در هنگام خرید چادر مسافرتی می خواهند با تهیه آن علاوه بر فراهم کردن حریم خصوصی ، ایمنی خود را نیز تامین کنند ، اما لازمه داشتن چادر ایمن ، جنس بدنه با کیفیت و با دوام آن است  . اگر چادر مسافرتی از جنس مرغوب تهیه شده باشد می تواند به بهترین شکل ایمنی افراد را فراهم کند و در شرایط بد آب و هوایی مانند شرایط بارانی و سرما ، هیچ راه نفوذی برای ورود رطوبت و سرما را به داخل چادر مسافرتی ندهد . جنس چادر های مسافرتی خوب و با کیفیت اغلب از مواد و پارچه های شمعی پلی استر ساخته شده اند . این جنس یکی از بهترین اجناس برای تولید چادر مسافرتی می باشد ، چرا که ویژگی هایی ماند ضد آب و ضد اشعه ای دارد . چادری که از این جنس ساخته شده باشد می تواند به بهترین شکل در شرایط بارانی دوام بیاورد و ایمنی افراد را فراهم کند . این جنس اگر به مدت طولانی نیز در مجاورت با آب قرار بگیرد پوسیده نمی شود و خاصیت خود را از دست نمی دهد . برای مقاومت برخی از چادر ها در برابر باران از لایه دیگری به نام پلی اورتان استفاده می کنند که به مراتب مقاومت بدنه را در شرایط بد جوی بالا تر میبرد . جنس پایه های استفاده شده در چادر های مسافرتی درجه یک اغلب از فایبرگلاس یا آلومینیوم ضد زنگ ساخته شده اند . این دو جنس هر دو دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و ضربه دارند و نیز به علت سبک بودن ، می توانند در کاهش وزن چادر مسافرتی تاثیر بسزایی داشته باشند . 

اما در آخر مطلب می خواهیم بهترین مدل های چادر مسافرتی را به شما عزیزان بگوییم تا با در نظر گرفتن فاکتور هایی که در بالا گفته شد ، چادر مسافرتی مدنظرتان را خریداری کنید . 

چادر های مسافرتی در حالت کلی و با توجه به نوع طراحی پایه ها به سه دسته تقسیم می شوند که به نام های چادر مسافرتی فنری ، چادر مسافرتی عصایی و چادر مسافرتی اتوماتیک معروف هستند . چادر های مسافرتی فنری که در ایران نیز بسیار محبوب هستند دارای خاصیت فنری بوده و به راحتی راه اندازی و نصب می شوند . جس پایه این چادر ها اغلب از فایبرگلاس بوده و یا از پلاستیک فشرده و مقاوم که دارای خاصیت فنری هستند ساخته شده است . پیشنهاد ما به کسانی که می خواهند به سرعت چادر مسافرتی خود را راه اندازی کنند این است که چادر مسافرتی فنری را بخرند . از معایب این چادر ها می توان به حجم بالای آن اشاره کرد . چادر های مسافرتی عصایی نیز از پایه هایی تشکیل شده است که به مانند عصا راه اندازی می شوند ، این چادر ها از لحاظ حجم بسته بندی بسیار کوچکتر از چادر های مسافرتی فنری می باشد ، اما راه اندازی آن کمی زمانبر تر است ، چرا که باید میله ها را به صورت دستی به یکدگیر متصل کنید و وارد بدنه کنید . جنس پایه های چادر مسافرتی عصایی ممکن است از فایبرگلاس یا آلومینیوم باشد .


چادر مسافرتی بعدی که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار می باشد ، چادر مسافرتی اتوماتیک می باشد این چادر ها دارای میله هایی به صورت کشویی هستند که با خاصیت کشویی و اتوماتیک راه اندازی می شوند ، این میله ها شباهت زیادی به آنتن های کشویی تلویزیون های قدیمی یا رادیو دارد ، با این تفاوت که دکمه ای بر روی میله ها قرار دارد که با فشردن آن می توانید میله های فرعی را از داخل میله های اصلی خارج کنید . حجم بسته بندی این نوع چادر مسافرتی نیز کمتر از مدل فنری می باشد . از مهم ترین برتری چادر مسافرتی عصایی و اتوماتیک به نسبت چادر مسافرتی فنری ، قدرت بسیار بالای بدنه آن هاست . این دو چادر می تواند بهتر از چادر مسافرتی فنری در شرایط بد و نا مساعد جوی مقاومت کنند چرا که به مراتب بدنه قوی تری دارند . 

با توجه به مطالب گفته شده در بالا به بهترین مدل چادر مسافرتی در ایران  پی بردیم و خصوصیات آن ها را مورد بررسی قرار دادیم ، همچنین علاوه بر بررسی مدل های مختلف چادر مسافرتی به سایر ویژگی های طراحی چادر مسافرتی مانند ابعاد ، وزن و جنس بدنه آن ها پرداختیم تا شما عزیزان با مطالعه این مطلب بتوانید در هنگام خرید بهترین تصمیم را بگیرید و از خرید خود راضی باشید . برای خرید بهتر و راحت تر این محصولات می توانید از فروشگاه اینترنتی اینتکس مراجعه کنید ، این فروشگاه یکی از معتبر ترین مراکز فروش چادر مسافرتی در ایران است که شما عزیزان می توانید با اعتماد کامل بهترین مدل های چادر مسافرتی را با بهترین کیفیت تهیه کنید . همچنین شما می توانید این محصولات را با قیمت پایین تر از هر جای دیگری خریداری کنید چرا که واسطه ای برای فروش این محصولات وجود نداشته و همین مسئله باعث کاهش چشمگیر قیمت آن ها شده است . همچنین شما می توانید به صورت حضوری نیز به دفتر مرکزی نمایندگی اینتکس مراجعه کنید و این محصولات را از نزدیک مشاهده کرده و اقدام به خرید کنید .