چادر های مسافرتی از آن دسته وسایل بسیار کاربردی در طول سفر هستند که امروزه در سراسر جهان به محبوبیت بسیار بالایی رسیده اند ، چادر های مسافرتی در انواع بسیار متنوعی تولید شده اند که می توان از آن ها استفاده کرد ، به طور کلی چادر های مسافرتی به چند دسته تقسیم می شوند که برخی از آن ها را در آب و هوای معتدل و برخی از آن ها را در آب و هوای نامساعد استفاده می کنند ، از قبیل چادر های مسافرتی که بیشتر در آب و هوای نامساعد استفاده می شود می توان به چادر های حرفه ای کوهنوردی اشاره کرد ، اما بیش از چادر های کوهنوردی چادر های مسافرتی خانوادگی محبوبیت زیادی دارند و استفاده از آن ها بسیار رونق پیدا کرده است . همانطور که گفته شد شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید و فروش چادر مسافرتی فعالیت می کنند که در این میان می توان برند های کلمن ، کلمبوس ، هاسکی ، اف آی تی ، کینگ کمپ ، فرینو ، بست وی و ... اشاره کرد ، این برند های نام برده از جمله برند های بسیار معتبر هستند که خرید از آن ها بسیار توصیه می شود چرا که کیفیت محصولات این برند ها بسیار بالا بوده و می توان بدون هیچ نگرانی آن محصولات را خریداری کنید .

 

چادر های مسافرتی جدید دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند که هر یک از آن ها با توجه به طراحی که دارند می توانند مورد استفاده قرار گیرند ، یکی از بهترین طرح های چادر های مسافرتی جدید که بسیاری از شرکت های تولید کننده به آن روی آورده اند ، طراحی چادر مسافرتی اتاق دار بوده است . بله درست شنیده اید ، با روی کار آمدن طراحان خلاق ، شرکت های چادر سازی با ایجاد تغییراتی در ساختار چادر های مسافرتی توانستند چادر های مسافرتی بسیار عالی را درست کنند که دارای اتاق های مجزا از هم باشند . آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است که در هنگام استفاده از چادر های مسافرتی در طول سفر احساس کنید که یک اتاق مجزا در داخل چادر خود داشتید ؟ امروزه این رویا به حقیقت پیوسته است و محصولاتی بسیار عالی تولید شده اند که ممکن است برخی از آن ها دارای چندین اتاق مجزا باشند . در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با ساختار این گونه چادر ها آشنا کنیم و ویژگی آن ها را بیان کنیم تا در صورت نیاز بتوانید در خرید چادر مسافرتی اتاق دار خود موفق باشید .

 

بسیاری از چادر های مسافرتی اعم از اتاق دار و معمولی را از جنس پارچه های شمعی تولید می کنند ، چرا که پارچه های شمعی از بهترین اجناس برای تولید چادر های مسافرتی می باشد ، از مهم ترین ویژگی های پارچه های شمعی می توان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر نفوذ آب و سرما اشاره کرد ، از مهم ترین خصوصیات هر چادر مسافرتی این است که محصول بتواند به خوبی در برابر سرما و رطوبت که ممکن است بر اثر بارش باران پدیدار شود مقاومت کند و افراد را از خیس شدن و سرما زدگی جلوگیری کند ، به همین دلیل نیز بسیاری از تولید کنندگان چادر های مسافرتی برای اینکه محصولات خود را ضد آب کنند از پارچه های شمعی استفاده کردند ، از بهترین پارچه های شمعی می توان به پلی استر و پلی اورتان اشاره کرد که بیش از هر پارچه دیگری استفاده می شود . این دو پارچه همچنین دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و همانطور که گفته شد در مجاورت با رطوبت ضعیف یا پوسیده نمی شود ، یکی از نشانه های بی کیفیت بودن جنس بدنه چادر های مسافرتی این است که بدنه محصول ضعیف یا پوسیده شود . تولید کنندگان نیز با توجه به این موضوع و نیز برش های آسان و دوخت خوب پلی استر چادر های مسافرتی اتاق دار را نیز از همین جنس تولید کردند .

 

بیشتر چادر های مسافرتی اتاق دار دارای ابعاد بسیار بزرگ تری به نسبت دیگر چادر های مسافرتی هستند و چرا که لازم است فضای کافی برای هر اتاق وجود داشته باشد و اگر ابعاد چادر کوچک باشد نمی توان محصول را اتاق دار طراحی کرد ، پس اگر به دنبال یک چادر مسافرتی بزرگ می باشد چادر های اتاق دار می توانند گزینه خوبی برای خرید شما باشند . شکل ظاهری چادر های مسافرتی اتاق دار شاید از نمای بیرون قابل مشاهده نباشد اما از داخل دارای دیواره هایی می باشند که باعث شده فضای چادر تفکیک شده باشد ، این دیواره ها نیز به مانند بدنه بیرونی از جنس پلی استر ساخته می شوند . علت استفاده از این جنس برای ساخت دیواره های داخلی چادر به ویژگی دیگر پلی استر یعنی مقاومت و ضخامت لایه های آن باز میگردد ، ضخامت لایه های پلی استر باعث می شود تا حریم خصوصی میان دو اتاق چادر مسافرتی حفظ شود . پس میبینیم که حریم خصوصی در هر چادر مسافرتی مانند چادر مسافرتی اتاق دار بایستی رعایت شود که به یمن استفاده از پارچه های شمعی به خوبی حفظ می شود .        

 

البته در امر حریم خصوصی مناسب چادر مسافرتی بایستی به ضخامت و مرغوب بودن پارچه شمعی نیز دقت کنید چرا که برخی از پارچه های شمعی مانند پلی استر دارای لایه های نازک هستند و ممکن است کیفیت مطلوبی را نداشته باشند ، این گونه چادر ها شاید در مواقعی در روز حریم خصوصی افراد را به خوبی حفظ کند اما در طول شب و هنگامی که چراغی در داخل چادر روشن باشد می تواند حریم نامناسبی را به همراه داشته باشد ، پس بایستی به این عوامل دقت کافی داشته باشید . همانطور که گفته شد چادر های مسافرتی اتاق دار اغلب دارای ابعاد بزرگی هستند ، لازمه چادر های مسافرتی بزرگ مانند چادر مسافرتی اتاق دار بایستی از پایه یا سازه بسیار مقاومی برخوردار باشد تا بتواند بدنه بسیار بزرگ چادر را به خوبی تحمل کند و در شرایط خاص مانند باد های شدید و ضربه های ناگهانی به خوبی مقاومت کنند . تولید کنندگان چادر های اتاق دار نیز با در نظر گرفتن این موضوع سعی کردند تا با بهره گیری از اجناسی چون فایبرگلاس ، آلومینیوم و حتی آهن بدنه چادر های اتاق دار را مقاوم سازند . 

           

اجناس نام برده در بالا که با آن ها آشنا هستید موجب می شود تا پایه ها یا فریم چادر مسافرتی اتاق دار مقاوم شود ، از ویژگی های بسیار خوب فایبرگلاس و آلومینیوم علاوه بر مقاومت بسیار خوب آن می توان به سبکی آن ها اشاره کرد . از مهم ترین خصوصیات چادر های مسافرتی این است که محصول دارای وزن بسیار پایینی باشد تا حمل و نقل آن به سهولت امکان پذیر باشد ، این امر مخصوصا در چادر مسافرتی اتاق دار بسیار مهم است چرا که این محصولات ابعاد بسیار بزرگی دارند و اجناس استفاده شده در آن ها بسیار بیشتر از سایر چادر ها می باشد ، پس می بینیم که این اجناس کاربرد بسیار بالایی دارند . همچنین آلومینیوم و فایبرگلاس برخلاف آهن و فلزات دیگر در مقابله با اکسایش بسیار مقاوم هستند و در برخورد با رطوبت هیچگاه پوسیده نمی شوند . فایبرگلاس که یک نوع کامپوزیت پلیمری بوده و از ترکیبات مواد نفتی و پشم شیشه ساخته می شود در تولید قایق های مدرن ، هواپیماها و برخی از ماشین های جدید استفاده می شود چرا که طول عمر بالایی داشته و وزن آن بسیار کم است .

 

با توجه به اجناس استفاده شده و طراحی بسیار عالی چادر های مسافرتی اتاق دار می بینیم که این محصولات بسیار عالی و جدید می توانند به عنوان یک چادر مسافرتی ایده آل برای خانواده ها باشد . این محصولات بسیار بزرگ همانطور که گفته شد دارای وزن بسیار سبکی هستند و حمل و نقل آن نیز راحت است ، چادر های مسافرتی اتاق دار اغلب دارای سازه هایی تاشو ، مانند سازه عصایی و یا اتوماتیک هستند که موجب شده محصول در ابعاد بسیار کوچکی بسته بندی شوند تا حمل آن نیز راحت باشد ، البته این نوع سازه ها که نام برده شد از مقاوم ترین نوع طراحی برای سازه های چادر مسافرتی اتاق دار هستند چرا که از میله ها و ستون های مقاومی برخوردار هستند . فروشگاه اینتکس انواع مختلف این محصولات را با کیفیت بسیار بالا در لیست فروش خود قرار داده است تا شما هموطنان گرامی بتوانید به راحتی به بهترین برند های تولید کننده چادر های مسافرتی اتاق دار دسترسی داشته باشید . تنوع این محصولات در فروشگاه اینتکس بسیار بالا بوده و شما می توانید به راحتی خرید چادر مسافرتی اتاق دار خود را انجام دهید .