چادر مسافرتی میله ای rod tent چادر های مسافرتی یکی از مهمترین وسیله های سفر بوده که در انواع مختلفی تولید شده اند . چادر مسافرتی میله ای یکی از انواع چادر های مسافرتی بوده که توسط شرکت های مختلفی تولید شده و راهی بازار شده اند . این نوع چادر ها دارای میله یا همان فریم های سرخود بوده به سه حالت روی بدنه اصلی چادر های مسافرتی تعبیه شده اند . این میله ها در واقع نقطه اصلی راه اندازی یک چادر بوده که در صورت آسیب دیدن به هیچ وجه نمی توان محصول مورد نظر خود را راه اندازی نمود . 

بنابراین وجود میله در چادر های مسافرتی بسیار مهم بوده و نیاز است که با استفاده از میله های فلزی و یا دیگر میله ها ، سازه یک چادر را مستحکم کرد . شرکت های تولیدی چادر های مسافرتی نیز این نکته را در نظر داشته و با توجه به آن از اجناس مختلفی برای ساخت میله های چادر مسافرتی استفاده کرده اند . چادر های مسافرتی میله ای عمدتا با توجه به نوع سازه و طراحی که دارند به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند: 1- چادر های مسافرتی عصایی 2- چادر های مسافرتی اتوماتیک 3- چادر های مسافرتی فنری . هر کدام از این چادر ها از نظر طراحی ظاهری یا همان بدنه مشابه هم بوده و تنها در ویژگی ها و قابلیت های اضافی که روی این محصول ها استفاده می شود تفاوت خواهند داشت .

اما در ادامه به معرفی هر سه نوع چادر های مسافرتی میله ای اشاره خواهیم کرد تا آشنایی بیشتر با آنها داشته باشید ... . توجه داشته باشید که ممکن است برخی از چادر های مسافرتی یک سری معایب و مزایایی داشته باشند که شما بایستی قبل از خرید چادر مسافرتی میله ای خود بایستی حتما هدف خود را از خرید چادر مسافرتی بیان کنید ، به عنوان مثال اگر برای کوهنوردی قصد دارید که از چادر های مسافرتی استفده کنید ، بهترین گزینه برای شما چادر مسافرتی میله ای عصایی کوهنوردی می باشد ، همچنین اگر سهولت در راه اندازی برای شما مد نظر است ، چادر های مسافرتی میله ای فنری و اتوماتیک گزینه ایده آلی خواهد بود . در ادامه بیشتر با این مدل ها آشنا شده و ویژگی های هر یک از آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد . جنس میله های چادر مسافرتی : برای ساخت چادر های مسافرتی همانطور که اشاره شد از میله هایی به عنوان سازه استفاده می شود که در واقع همان فریم و چارچوب یک چادر مسافرتی می باشد و می تواند فرم خاصی را به چادر داده و آن را به صورت ایستاده قرار بدهد .

توجه داشته باشید که هر یک از شرکت ها با توجه به نوع چادر مسافرتی ممکن است از اجناس مختلفی برای ساخت استفاده کنند . یکی از پر استفاده ترین مواد برای ساخت سازه چادر های مسافرتی ، استفاده از میله های آلومینیومی می باشد ، زیرا این جنس در واقع یک فلز به شمار می آید که استحکام و دوام بسیار عالی دارد ، از سوی دیگر دارای وزن بسیار سبکی نیز می باشد که به شما اجازه خواهد داد تا به سادگی محصول را برداشته و حمل کنید ، بدین ترتیب می توان گفت که آلومینیوم بیشترین درصد را در ساخت چادر های مسافرتی دارد . از این میله بیشتر در ساخت چادر های مسافرتی همچون عصایی و اتوماتیک استفاده می شود . پس از این فلز با دوام و ضد آب ، در برخی از مدل ها نیز از پایه های استیل نیز استفاده می شود که این جنس نیز بسیار محکم و مقاوم بوده و می تواند در برابر ضربه و فشار مقاوم باشد ، استیل کاملا ضد زنگ است و در دراز مدت نیز آسیب نخواهد دید و پوسیده نمی شود . در کنار این دو جنس فلزی ، از اجناس غیر فلزی نیز برای ساخت چادر های مسافرتی میله ای استفاده می شود که می توان به پلاستیک و فایبرگلاس اشاره کرد که استفاده از پلاستیک درصد پایین تری نسبت به سایر میله ها دارد . و اما فایبرگلاس پس از آلومینیوم از دیگر اجناس عالی و درجه یکی می باشد که تولید کنندگان از آن برای ساخت چادر های مسافرتی خود استفاده می کنند ، فایبرگلاس در واقع نوعی کامپوزیت پلیمری است که شاید ظاهری شبیه به پلاستیک داشته باشد ، ولی از آن بسیار مقاوم تر بوده و مقاومتی نزدیک به فلزات دارد ، از ویژگی های بسیار خوب فایبرگلاس می توان به خاصیت فنری آن اشاره نمود که باعث شده است تا از آن در ساخت چادر های مسافرتی فنری که انعطاف پذیر هستند استفاده شود .

سازه فایبرگلاس نیز بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد . چادر های مسافرتی عصایی : این نوع چادر های مسافرتی از دو بخش اصلی تشکیل شده اند . بدنه اصلی و میله های مخصوص نصب و راه اندازی . فریم یا میله هایی که برای چادر های عصایی استفاده شده در برخی از نوع فایبرگلاس و در برخی نیز از نوع آلومینیوم ضد زنگ می باشد . این میله ها به صورت قطعه قطعه های هم اندازه بوده که هنگام نصب چادر به یکدیگر وصل می شوند و یک میله یکدست را درست می کنند . میله های چادر های مسافرتی عصایی در درون خود از یک بند کشی برخوردار بوده تا در زمان وصل کردن آنها به یکدیگر از هم جدا نشوند . فرق چادر های عصایی با چادر های اتوماتیک و یا فنری در این است که فریم های آنها از بدنه جدا هستند . نمونه ای از این چادر های مسافرتی می توان به چادر مسافرتی 12 نفره عصایی FIT اشاره نمود . چادر های مسافرتی میله ای دارای ویژگی ها ، مزایا و معایبی هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد تا ببینید که آیا خرید چادر مسافرتی عصایی برای شما می تواند مفید و کاربردی باشد یا خیر . 

توجه داشته باشید که چادر های مسافرتی میله ای عصایی نیاز به راه اندازی داشته و همانطور که اشاره شد ، میله های آن از بدنه جدا است ، بدین ترتیب برای راه اندازی بایستی به این نکته توجه داشته باشید که چادر مسافرتی عصایی از نظر راه اندازی کمی زمانبر خواهد بود و سادگی دو مدل چادر مسافرتی میله ای دیگر را ندارد . از سوی دیگر چادر های مسافرتی میله ای یک ویژگی بسیار خوب دارند که آن هم حجم بسیار کوچک بسته بندیشان می باشد که علت آن نیز قابلیت جدا سازی فریم از بدنه و تا شدن میله ها و بدنه در ابعاد کوچک می باشد ، بدین ترتیب شما می توانید با در نظر داشتن این موارد خرید های خود را انجام دهید ، توجه داشته باشید که دوام و استحکام چادر های مسافرتی عصایی خوب است و مدل هایی که از آن تولید شده است ، مناسب برای هر چهار فصل می باشد .

چادر های مسافرتی اتوماتیک : این نوع چادر های مسافرتی نیز از میله یا همان فریم های مخصوص خود بهره مند بوده که نسبت به دو چادر میله ای دیگر از فریم های بزرگ تری از لحاظ قطر و ضخامت برخوردار است . این میله ها تماما از نوع آلومینیوم ضد زنگ بوده و به صورت سرخود به بدنه اصلی چادر متصل می باشند . میله هایی که قابلیت کشویی و تاشو داشته و از دو قسمت تشکیل می شوند . میله اصلی و میله فرعی که به صورت کشویی در درون میله اصلی قرار می گیرد. برای نصب چادر های مسافرتی اتوماتیک کافیست پس از باز کردن بدنه اصلی آنها میله ها یا فریم های فرعی را به بیرون کشیده تا در نهایت چادر مورد نظر راه اندازی شوند. زمانی که بخواهید چادر را جمع کنید می بایست با فشردن دکمه پلاستیکی که روی میله ها قرار داده شده ، میله های فرعی را در درون میله های اصلی قرار دهید و در آخر بدنه را تا کنید . میله های این نوع چادر ها با وجود بزرگ بودن حجم آنها از وزن سبک و مقاومت بالایی برخوردار می باشند. 

نمونه ای از این چادر ها، چادر مسافرتی کیت می باشد . می توان گفت راه اندازی چادر های مسافرتی اتوماتیک نسبت به چادرهای مسافرتی عصایی نسبتا سریع تر و راحت تر باشد ، از سوی دیگر سازه و میله های چادر های مسافرتی اتوماتیک قطور تر و با دوام تر است . به همین دلیل نیز خرید آن توصیه می شود . توجه داشته باشید که چادر های مسافرتی اتوماتیک از نظر حجم بسته بندی نسبت به چادر های مسافرتی عصایی بزرگ تر و نسبت به چادر های مسافرتی فنری کوچک تر هستند ، بنابراین مدل های بزرگ آن ها را توصیه می شود که با ماشین حمل کنید و برای حمل به صورت دستی برای فواصل طولانی توصیه نمی شود . چادر های مسافرتی فنری : این نوع چادر های مسافرتی که مقرون به صرفه ترین نوع چادر های مسافرتی میله ای بوده که میله های آنها به صورت سرخود روی بدنه تعبیه شده اند . این میله ها نیز مانند دو مدل قبلی ضد زنگ بوده و در برابر شرایط جوی مختلف مقام خواهند بود.

یکی از تفاوت های بزرگی که بین میله های چادر مسافرتی فنری با دو نوع قبلی وجود داشته، انعطاف بالای آنها برای نصب سریع و اتوماتیک می باشد . میله های فنری این نوع چادر های مسافرتی باعث می شوند تا راه اندازی آنها بسیار سریع تر از هر نوع چادر دیگری شود. همچنین میله های چادر مسافرتی فنری موجب می شوند تا این نوع چادر ها همگی به صورت گرد جمع شوند . نمونه ای از این چادر های مسافرتی، چادر مسافرتی فنری 10 نفره پاناما می باشد . چادر های مسافرتی فنری تنها عیبی که دارند ، این است که حجم بسته بندی نسبتا بزرگی داشته و جمع آوری آن ها کمی قلق خاص خود را دارد .  تمام چادر های مسافرتی میله ای از قابلیت نصب بر روی زمین برخوردار می باشند . برای این کار میخ و طناب مخصوص نصب روی زمین در کنار این چادر ها قرار داده شده تا در شرایط جوی بد محصول مورد نظر خود را به شکلی مستحکم تر راه اندازی نمایید.  بنابراین شما می توانید تمامی چادر های مسافرتی اصل و اورجینال خود را با طناب های مهار مقاوم سازی کنید و از هر یک از آن ها در برابر باد های شدید بهره مند شوید . البته در خرید های خود حتما به مدل محصول توجه داشته باشید چرا که هر چادر مسافرتی برای یک نوع آب و هوای خاص طراحی و تولید شده اند .

شرکت اینتکس نیز اقدام به عرضه انواع چادر های مسافتری میله ای با ضمانت یک ساله در سراسر ایران به صورت اینترنتی و حضوری می کند . چادر مسافرتی میله ای دوپوش : شاید در خرید های خود با نام چادر مسافرتی میله ای دوپوش نیز برخورد کرده باشید ، توجه داشته باشید ، همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد ، چادر های مسافرتی عمدتا دارای سه نوع سازه میله ای عصایی ، فنری و اتوماتیک هستند ؛ بدین ترتیب چادر های مسافرتی همچون چادر های کوهنوردی و یا چادر های مسافرتی دوپوش دارای سازه جدیدی نیستند ، بلکه طراحی بدنه آن ها متفاوت است . به عنوان مثال چادر مسافرتی چادر مسافرتی میله دوپوش تنها دارای دو پوشش بوده و ساختاری مشابه با دیگر چادر های مسافرتی دارد ، به همین دلیل نیز شما می توانید پس از راه اندازی ، در صورت بارش باران و یا سرد بودن محیط اطراف ، از پوشش دوم استفاده کرده و چادر را مقاوم سازی کنید .

توجه داشته باشید که اغلب چادر های مسافرتی دوپوش مدل های عصایی یا اتوماتیک دارند که مدل های اتوماتیک آن بسیار بیشتر است . شما می توانید برای راهنمایی های بیشتر در زمینه خرید چادر های مسافرتی میله ای خود ، با شماره تلفن های فروشگاه تهران اینتکس تماس بگیرید و از این طریق با مشاورین فروش صحبت کرده و با توجه به شرایط خود ، پیشنهاد هایی به شما خواهد شد که می توانید بهترین خرید را انجام دهید . شما می توانید خرید های خود را حتی به صورت حضوری نیز از فروشگاه تهران اینتکس انجام دهید .