چادر مسافرتی کوچک

چادر های مسافرتی امروزه یکی از وسایل بسیار کاربردی در سفر ها می باشد که مسافرین می توانند از آن ها برای استفاده در طول مسیر استفاده کنند . این محصولات اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشند می توانند بستری ایمن و عالی را برای افراد فراهم کند . البته چادری می تواند خوب باشد که از جنس بدنه و پایه های مقاومی ساخته شده باشد فلذا از آن جا که در بازار انواع مختلف این چادر ها تولید می شود و تولید کنندگان زیادی در این زمینه فعالیت دارند بایستی در هنگام خرید اطلاعات کامل را از محصول بدانید و ویژگی های یک چادر مسافرتی خوب را بیش از خرید مطالعه کنید . همانطور که گفته شد چادر های مسافرتی در انواع مختلفی تولید شده اند که می توان آن ها در سه دسته چادر مسافرتی فنری ، عصایی و اتوماتیک تقسیم بندی کرد . همچنین طراحی چادر های مسافرتی نیز متفاوت است به طوری که برخی از آن ها ویژگی هایی چون لچکی ، سایه بان ، تعداد درب و پنجره و .... را دارند که می توان بنا به سلیقه خود یکی از آن ها را انتحاب کنید . یکی دیگر از مساِئلی که در هنگام خرید حائز اهمیت است ابعاد چادر مسافرتی است ، چادر های مسافرتی از نظر ابعاد نیز به سه دسته کوچک ، متوسط  و بزرگ تقسیم می شوند . به چادر های مسافرتی که دارای ابعاد 1 ، 2 ، 4 نفره هستند را در دسته بندی چادر مسافرتی کوچک قرار می دهند همچنین چادر های مسافرتی 6 و 8 نفره را در دسته بندی چادر های مسافرتی متوسط قرار داده و چادر های 10 ، 12 نفره و بیشتر از آن را در دسته بندی چادر های مسافرتی بزرگ قرار می دهند . چادر های مسافرتی بزرگ از آن جا که کاملا مشخص است برای استفاده جمعی مورد استفاده قرار می گیرد ، به طور مثال کسانی که دارای خانواده پر جمعیت هستند و یا دوست دارند تا به صورت جمعی به سفر بروند بهتر است که چادر های مسافرتی ابعاد بزرگ را خریداری کنند اما بر خلاف چادر های مسافرتی بزرگ ، چادر های مسافرتی کوچک نیز طراحی شده اند تا کسانی که دوست دارند به صورت فردی سفر کنند از این چادر های مسافرتی استفاده کنند . در ادامه می خواهیم برخی از ویژگی های چادر مسافرتی کوچک را به شما عزیزان توضیح دهیم تا با ویژگی ها و تفاوت این چادر ها با دیگر چادر ها آشنا شده و در نتیجه بتوانید به بهترین شکل خرید چادر مسافرتی کوچک خود را انجام دهید .

چادر های مسافرتی کوچک همانطور که گفته شد برای استفاده فردی یا دو نفره تولید شده اند ، از این رو نمی تواند افراد بیشتری را درون خود جای دهد . از مهم ترین ویژگی های چادر مسافرتی کوچک می توان به وزن و حجم بسیار کم آن ها اشاره کرد . کم بودن وزن و حجم چادر های مسافرتی کوچک این امکان را می دهد تا به راحتی چادر را حمل کرده و از وجود آن در هر لحظه ای بهره مند شوید . همچنین حجم بسیار کم این چادر ها به نسبت چادر های مسافرتی بزرگ موجب شده تا به راحتی ان ها را در هر جایی قرار داده و چادر را حمل کنید . چادر های مسافرتی که از ابعاد کوچک تری برخوردار اند اغلب به عنوان چادر هایی استفاده می شود که ورزشکارانی مانند کوهنوردان از آن استفاده می کنند . چرا که می توانند چادر مسافرتی کوچک خود را درون کوله پشتی خود قرار داده و آن را حمل کنند .همچنین افراد دیگری که بیشتر به سفر های پیاده مانند گردش در جنگل ها و مناطق کویری می روند نیز می توانند از این چادر ها استفاده کنند . از ویژگی هایی که چادر های مسافرتی کوچک داشته باشند این است که بدنه و پایه های آن بسیار مقاوم باشد چرا که از چادر های مسافرتی کوچک که بیشتر در کمپ های تفریحی از آن استفاده می شود از این رو تولید کنندگانی که اقدام به تولید و فروش چادر مسافرتی کوچک می کنند سعی کرده اند تا چادر هایی بسیار با کفیت را تولید کنند تا خریداران بتوانند با خیال راحت از چادر مسافرتی کوچک خود در هر شرایط آب و هوایی استفاده کنند . منظور از شرایط مختلف آب و هوایی این است که چادر بتواند در شرایطی مانند کوهستان که دما در آن مناطق پایین است و امکان بارش برف و باران وجود دارد و نیز جنگل ها که رطوبت در آن زیاد بوده و هوا شرجی است بتواند به خوبی عملکرد لازم را از خود نشان دهد .

با توجه به مسائلی که در متن بالا به آن ها اشاره شد تولید کنندگان سعی کردند جنس بدنه و پایه های چادر های مسافرتی به خصوص چادر مسافرتی کوچک را بهبود ببخشند تا خریداران بتوانند از محصول خریداری شده خود رضایت کامل را داشته باشند و از آن در شرایط نام برده شده در متن بالا استفاده کنند . تولید کنندگان مطرحی چون اف آی تی ، فرینو ، کووآ ، کلمبوس و ... با طراحی های گوناگون خود در طی سالیان فعالیت توانستند چادر های مسافرتی کوچکی با جنس بدنه مقاوم و با کیفیت تولید کنند . از مهم ترین اجناسی که برای ساخت چادر های مسافرتی کوچک استفاده می شود ، پلی استر ، پلی اورتان و برزنت هستند . این سه جنس نوعی پارچه شمعی هستند که می توانند به خوبی در برابر نفوذ آب و رطوبت به داخل چادر مقاومت کنند ، همچنین خصوصیت ضد اشعه ای دارد ، ضد اشعه بودن بدنه باعث می شود تا با قرار گیری طولانی بدنه در زیر آفتاب هیچگونه آسیبی به آن وارد نشود که در ادامه منجر به ضعیف شدن و پاره شدن چادر شود . چادر های مسافرتی کوچکی که از برزنت ساخته شده اند حتی در شرایط شرجی و گرم عرق نمی کنند به همین دلیل نیز رطوبت داخل چادر افزایش نمیابد . همچنین طول عمر این سه جنس بسیار بالا بوده و در استفاده طولانی مدت در سرما ، گرما ، رطوبت و ... پوسیده نمی شود و خصوصیات ابتدایی خود را از دست نمی دهد . علاوه بر جنس خوب بدنه ، دوخت چادر نیز می تواند عامل دیگری بر ضد آب بودن چادر مسافرتی داشته باشد ، به همین جهت بایستی به دوخت چادر مسافرتی خود دقت کنید . شرکت های چادر سازی که در بالا به برخی اشاره شد به دلیل اینکه سابقه بالایی در رابطه با ساخت و تولید چادر های مسافرتی با کیفیت دارند ، تمامی محصولاتشان از دوخت بسیار عالی برخوردار هستند به همین دلیل نیز پیشنهاد می کنیم محصولات این شرکت ها را خریداری کنید تا در ادامه به مشکلاتی نظیر آسیب دیدگی بدنه یا پایه بر نخورید . برای خرید محصولات اصلی این شرکت ها باید چادر مسافرتی خود را از مراکز معتبری مانند فروشگاه اینتکس خریداری کنید تا به اشتباه محصولات مشابه و تقلبی را تهیه نکنید . در این فروشگاه انواع مختلفی از چادر ها موجود است که شما می توانید برای کسب اطلاع از مشخصات و قیمت چادر مسافرتی کوچک به آن مراجعه کرده و مطالب مربوطه را بخوانید .

         

چادر های مسافرتی کوچک ممکن است ساختار پایه ای متفاوتی داشته باشند ، چادر های مسافرتی اعم از بزرگ و کوچک دارای سه نوع ساختار می باشند که با نام های فنری ، عصایی و اتوماتیک شناخته می شوند ، چادر های مسافرتی فنری دارای پایه هایی هستند که خاصیتی فنری دارند که با تکیه بر خصوصیت فنری می توانند تا شده که با تا شدن و باز شدن روند راه اندازی چادر مسافرتی را طی کنند . اغلب جنس پایه چادر های فنری از پلاستیک مقاوم یا فایبرگلاس ساخته می شوند . چادر های فنری در ابعاد کوچک نیز موجود هستند و به دلیل اینکه راه اندازی آن ها بسیار راحت است خریداران نگاه ویژه ای به این مدل چادر مسافرتی دارند . چادر مسافرتی بعدی که از نظر پایه ها ساختار متفاوتی دارد چادر مسافرتی عصایی می باشد ، چادر های مسافرتی عصایی به دلیل اینکه پایه های آن بسیار شبیه به عصای نابینایان می باشد به این اسم معروف شده اند و راه اندازی پایه هایش دقیقا شبیه به عصای نابینایان می باشد . جنس بدنه این نوع چادر ها نیز اغلب از آلومینیوم و فایبرگلاس است . هر دو جنس نام برده مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار دارند ، همچنین به دلیل اینکه وزن بسیار سبکی دارند استفاده از آن ها موجب شده تا وزن چادر ها به خصوص چادر های مسافرتی کوچک کاهش یابد ، همچنین حجم بسته بندی آن ها بسیار کوچک تر از چادر های فنری می باشد . چادر مسافرتی اتوماتیک نیز یکی دیگر از چادر های مسافرتی می باشد ، اما چادر های مسافرتی کوچک کمی از این ساختار بهره مند هستند .