کاربرد قایق بادی خوب است ؟

قایق ها یکی از بهترین وسیله هایی می باشد که افراد از آن برای حرکت بر روی آب استفاده می کنند ، استفاده از قایق ها می تواند کابرد های مختلفی را داشته باشد ، از مهم ترین کاربرد ها می توان به امور کاری مانند ماهیگیری  و همچنین به کاربرد تفریحی آن اشاره کرد . بسیاری از مردم دوست دارند تا با استفاده از قایق ها به تفریحات آبی بپردازند و ساعات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند ، به همین دلیل بیشتر افراد با سفر به سواحل دریا و دریاچه ها سعی می کنند تا با اجاره قایق ها ساعت هایی را تفریح کنند . بیشتر قایق ها که کنار سواحل قرار دارند از نوع چوبی ، آلومینیومی و فایبرگلاسی می باشند که در ابعاد بزرگ ساخته شده است و بیشتر توسط اهالی آن منطقه مورد استفاده قرار میگیرد که برخی از آن ها خدماتی به گردشگران و مسافرین می دهد تا در صورت نیاز بتوانند با استفاده از آن ها به تفریح بپردازند . این قایق ها که اجاره ای می باشد ممکن است در برخی مواقع هزینه های بالایی را به دنبال داشته باشد ، اما جدا از این مسائل آیا تا به حال فکر کرده اید که یک قایق شخصی و قابل حمل داشته باشید ؟

 

 

در طول پیشرفت محصولات بادی ، برخی از تولید کنندگان این محصولات سعی کردند تا با تغییرات و با طراحی های متفاوت قایق های بادی را تولید کنند تا دوست داران محصولات بادی بتوانند از قایق های بادی نیز به منظور تفریح استفاده کنند . با پیدایش قایق بادی بسیاری از دوست داران قایق سواری علاقه زیادی به تهیه این محصولات بسیار جدید و پیشرفته کردند تا با داشتن آن بتوانند از قایق شخصی خود ساعت های طولانی استفاده کنند و دیگر هزینه هایی بابت اجاره قایق نپردازند . اما گاهی ممکن است در ذهن برخی از مشتریان این سوال پیش بیاید که آیا کاربرد قایق بادی خوب است یا خیر ؟ از آن جا که این محصولات کاملا جدید هستند ، معقول است که این سوال برای هر خریداری پیش بیاید و نگران این موضوع باشد که آیا قایق های بادی می توانند به خوبی قایق های چوبی یا فایبرگلاسی کاربرد داشته باشند یا خیر . در ادامه این مطلب قصد داریم تا ویژگی های قایق های بادی و نحوه ساخت آن ها را بیان کنیم و ببینیم که استفاده از قایق های بادی که کاربرد هایی را به همراه خواهد داشت .

  

قایق های بادی از نظر ظاهری بسیار شبیه به قایق های چوبی یا فایبرگلاسی هستند و عمده ترین حالت آن ها به صورت بیضی ، دایره ای و ... است ، این محصولات همانطور که گفته شد به مانند تویوپ های بادی هستند که دریچه ای در بدنه آن ها قرار دارد که شما می توانید از آن طریق بدنه قایق بادی خود را پر از باد کنید تا محصول فرم اصلی را به خود بگیرد و قابل استفاده شود . آرگونومی ساخت این محصول بادی بسیار پیشرفته و مدرن است و تولیدات آن در طی سال ها فعالیت توانسته به بهترین ساختار دست یابد تا بتواند به خوبی تعادل خود را بر روی آب حفظ کند و با جابجایی افراد خطرساز نشود . برخی بر این عقیده هستند که قایق های بادی از نظر حفظ تعادل نمی توانند به خوبی عمل کنند اما این قایق های بادی به هیچ عنوان ضعیف نبوده و می توانند به بهترین شکل تعادل خود را حتی در صورت جابجایی افراد حفظ کند و آن ها را با مشکل مواجه نکند . برای این امر تولید کنندگان دیواره های کناری قایق های بادی را مرتفع تر ساختند تا آب به داخل قایق راه پیدا نکند . پس از این نظر قایق های بادی بسیار ایمن هستند چرا که ساختار آن ها بسیار عالی است .

بسیاری از قایق های بادی دارای طراحی های مدرن تری هستند و در سطح آن صندلی هایی که اغلب بادی هستند طراحی شده است تا افراد در هنگام استفاده بتوانند بر روی آن ها بنشینند و به راحتی به تفریحات و ... بپردازند . مهم ترین عامل کیفیت بالای قایق های بادی پیش تر از هر مسائل دیگری جنس بدنه آن است . از آنجا که این محصولات را بر روی آب استفاده می شود لازم است تا ایمنی قایق بادی از این نظر یعنی از نظر کیفیت بسیار بالا باشد تا افراد را با مشکل مواجه نکند . بیشتر قایق های بادی دارای ساختاری چند لایه و با لایه های ضخیم ساخته می شوند تا بدنه بسیار متسحکم باشد ، از این رو تولید کنندگان قایق های بادی بدنه این محصولات را با استفاده از pvc های فوق فشرده و با لایه های ضخیم تولید کردند ، این جنس یعنی پی وی سی از مقاوم ترین اجناسی است که می توانند به مانند لاستیک های مقاوم استحکام داشته باشد و در مقابله با رطوبت و دماهای مختلف عملکرد خوبی را از خود نشان دهد ، بسیاری از قایق ها را از ساختار چند لایه تولید می کنند و بیشتر مدل های مرغوب نیز در نهایت از لایه ای از جنس برزنت پوشیده شده اند تا مقاومت بدنه دو چندان شود .

برخی از مدل های پیشرفته قایق های بادی دارای کف هایی از جنس آلومینیوم یا فایبرگلاس هستند که استفاده از آن باعث شده تا قایق در صورت برخورد احتمالی به کف ساحل و صخره ها مقاوم باشد و آسیبی به بدنه بادی محصول وارد نشود ، همچنین برخی دیگر از مدل ها وجود دارند که دارای میله های های کناری از جنس پلاستیک هستند که در صورت برخورد با صخره ها و دیواره ها ، آسیبی به کناره های قایق وارد نشود ، بیشتر این میله ها قابل جدا شدن هستند و شما می توانید مطابق با میل خود از آن ها استفاده کنید و یا از آن ها صرفه نظر کنید . با توجه به این ویژگی هایی که گفته شده قایق های بادی نیز می توانند کاربرد بسیار مشابه قایق های چوبی یا فایبرگلاسی داشته باشند چرا که بدنه این قایق های بادی نیز بسیار مقاوم ساخته شده و با استفاده از اجناس کمکی توانسته ایمنی قایق را به مراتب ارتقاء بدهد . پس دیگر نگران خرید قایق بادی نباشید زیرا این محصولات دست کمی از قایق های غیر بادی ندارد و چه بسا مزیت های آن بسیار بالا تر از قایق های غیر بادی خواهد بود .

قایق های بادی عمدتا دارای پارو های همراه و یک پمپ باد دستی همراه می باشد که با استفاده از پارو های بسیار خوب و فابریک محصول می توانید قایق بادی خود با به راحتی هدایت کنید و قایق را به هر سویی که می خواهید برانید . پمپ باد دستی که در کنار قایق های بادی قرار دارد به منظور این است که با استفاده از آن بتوانید به راحتی قایق بادی خود را باد کنید و بدون اینکه زمان بسیار زیادی را برای باد کردن صرف کنید با این پمپ باد محصول خود را در مدت زمان بسیار کمی راه اندازی کنید . استفاده از پمپ های باد برقی در این قایق ها بی فایده است چرا که در سواحل و در کنار دریا ها ، دریاچه ها و رودخانه ها دسترسی بسیار کمی به جریان برق وجود دارد . شما همچنین می توانید از پمپ باد های فندکی بهره ببرید ، این نوع پمپ باد ها را می توانید به فندکی ماشین متصل کنید و با استفاده از ولتاژ باتری آن را به حرکت در آورده و قایق بادی خود را بدون نیاز به حرکت مکانیکی دست ها راه اندازی کنید . در مدل های بسیار متنوع قایق های بادی ، قایق های بادی دیگری نیز وجود دارند که به گونه ای طراحی شده اند که می توان به بدنه آن ها موتور نصب کرد تا با استفاده از آن قایق بادی را با سرعت بسیار بالاتری هدایت کنید . این موتور ها نیز دارای چند نوع هستند که می توان به نوع شارژی و بنزینی آن اشاره کرد .

کاربرد این قایق ها نیز بسیار زیاد است ، شما می توانید از این محصولات بادی با کیفیت برای تفریح ، گشت زنی در سواحل ، ماهیگیری و ... استفاده کنید . همچنین این قایق ها دارای ابعاد بسیار متنوعی هستند که نوع کوچک آن برای استفاده فردی و نوع بزرگ تر آن برای استفاده گروهی و خانوادگی کاربرد دارد . قایق های بادی موتوری از آن جا که دارای سرعت بیشتری هستند غالبا برای گشت زنی کاربرد دارد دارند و نیز قایق های بادی که عمدتا با پارو هدایت می شوند به عنوان ماهیگیری مورد استفاده قرار می گیرد . قایق های بادی بزرگ امروزه استفاده بسیار زیادی در گارد های ساحلی دارد و بسیار دیده شده است که گارد های ساحلی از قایق های بادی نیز در امورات گشت زنی استفاده می کنند . قایق های بادی بسیار بزرگ تری نیز وجود دارند که ابعاد آن ها بسیار بزرگ است و می تواند تا حدود 15 نفر را در درون خود جای دهد بدون اینکه مشکلی ایجاد شود ، کاربرد این نوع قایق های بادی برای تفریحات آبی گروه های خاص مانند توریست ها و گردشگران می باشد . نوع کوچک این قایق ها نیز همانطور که گفته شد کاربرد شان در تفریح های فردی و خانوادگی می باشد .

 

انواع مختلف این قایق های بادی اعم از ، بزرگ و کوچک ، پارویی و موتوری با طراحی های متنوع را می توانید در فروشگاه اینترنتی اینتکس مشاهده کنید ، این فروشگاه از بزرگترین فروشگاه هایی است که در زمینه فروش قایق بادی فعالیت می کند ، همچنین فروشگاه تهران اینتکس انواع قایق های بادی با موتور های بنزینی و شارژِی را در لیست محصولات خود دارد که شما می توانید آن ها را تهیه کنید . همچنین شما می توانید وسایل همراه و مرتبط با این محصولات مانند پارو و ... را خریداری کنید . در میان این محصولات فروشگاه اینتکس قایق های دسته دومی را با ضمانت به فروش می رساند که شما می توانید از آن ها نیز بهره مند شوید .