پرورش  میگو و ماهی یکی از بزرگ ترین کسب و کار ها در سراسر دنیا است که در درون  ایران نیز بسیاری از افراد در این شغل مشغول له فعالیت هستند ، برای ایجاد  چنین شغل هایی می بایست بستر های مهم و اساسی را برای پرورش میگو و ماهی را  ایجاد کرد ، در این میان ایجاد استخر برای پرورش میگو و ماهی بسیار مهم  است و پایه و اساس این شغل به حساب می آید ، اما در سال های اخیر این شغل  نیز شکل مدرن تری به خود گرفته و از شکل سنتی خود بیرون آمده است . استخر پیش ساخته مناسب برای پرورش میگو و ماهی است که امروزه جایگزین استخر های خاکی و بتنی شده است .

برخی از  افرادی که به پرورش میگو و ماهی می پردازند با صرف هزینه های زیاد اقدام به  حفاری زمین و احداث استخر های بتنی می کنند که ممکن است بودجه بسیار زیادی  را بخواهد ، اما با وجود استخر های آماده شرکتی یا همان استخر های پیش  ساخته می توان بستر را برای پرورش ماهی و میگو با صرف هزینه کمتر فراهم کرد  ، برخی از استخر های پیش ساخته تنها برای شنا کردن و تفریح طراحی نشده اند  و چه بسا می توان با استفاده از آن ها به برخی از امورات کشاورزی مانند  آبیاری مزارع و باغ ها و همچنین پرورش میگو و ماهی پرداخت .

برای  پرورش ماهی و میگو نیاز است تا آن ها را نسبت به نوعی که دارند و در هنگام  رشد تفکیک کرد به همین دلیل شاید احتیاج به استخر های بیشتری باشد و یا  برای توسعه دادن نیاز داشته باشید که از استخر های بیشتری استفاده کنید ،  اینجاست که استخر های پیش ساخته می توانند بهترین گزینه باشند چرا که از  نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر هستند و به سادگی می توان آن ها را تهیه  کرده و در کمترین زمان آن ها را راه اندازی کرد . احداث استخر های بتنی و  یا سیمانی ممکن است روز ها به طول انجامد ، اما راه اندازی استخر های پیش  ساخته تنها ۱ ساعت زمان خواهد برد .

از مهم  ترین ویژگی هایی که استخر های پیش ساخته دارند پرتابل بودن آن هاست ، شاید  اطلاعات مختصری در رابطه با استخر های پیش ساخته داشته باشید اما یکی از  مهم ترین ویژگی های استخر های پیش ساخته قابلیت حمل و راه اندازی مجدد آن  ها می باشد ، این در حالی است که کسانی که قصد راه اندازی پرورش ماهی و  میگو هستند می توانند در صورت نیاز محل قرار گیری استخر های خود را تغییر  دهند و حتی در صورت نیاز بتوانند به طور کلی مزارع پرورش ماهی خود را جابجا  کنند بدون اینکه دو مرتبه هزینه هایی را در جهت احداث استخر های بتنی  بدهند .

استخر های پیش ساخته را می توان حتی بر روی زمین راه اندازی کرد به همین دلیل شما می توانید بدون اینکه زمین را حفاری کنید استخر پیش ساخته خود را بر روی زمین قرار دهید ، این در حالی است که استخر های پیش ساخته  خود را حتی می توانید در داخل سوله و کارخانه ها نیز راه اندازی کنید و کسب  و کار خود را حتی در محیط های بسته راه اندازی کنید . ایجاد این شغل در  محیط های بسته ای چون سوله ها مزایایی را نیز به همراه دارد که با وجود  استخر های پیش ساخته می توانید به این مزیت ها دست پیدا کنید .

یکی از  بزرگترین مزایای وجود استخر ها در محیط های بسته در جهت پرورش میگو و ماهی  این است که در تمامی فصول سال می توانید دمای محیط بیرون استخر را راحت تر و  ساده تر کنترل کنید تا آبزیان خود را به سلامت پرورش داده و از بیمار شدن  آن ها جلوگیری کنید .

لازم به  ذکر است که هر یک از استخر های پیش ساخته در کنار خود دارای پمپ تصفیه آب  هستند که با استفاده از آن ها می توانید آب موجود در استخر را به صورت مرتب  تصفیه کنید . وجود تصفیه آب برای هر استخری نیاز است چرا که راکد ماندن آب  و استفاده از آب می تواند باعث کثیف شدن و کدر شدن آب شود ، این در حالی  است که با وجود آبزیانی چون میگو و ماهی در داخل استخر و فضولات آن ها می  تواند به سرعت آب را کثیف و آلوده کند به همین دلیل نیاز است تا از پمپ  تصفیه آب استفاده کرد .

از آن جا  که تمامی استخر های پیش ساخته دارای پمپ تصفیه هستند نیازی به خرید مجزا  پمپ تصفیه نخواهید داشت . این در حالی است که برای هر یک از استخر های بتنی  می بایست پمپ تصفیه آب مجزایی خریداری کنید . پمپ های استخر پیش ساخته  عمدتا با استفاده از فیلتر های شنی و کاغذی روند تصفیه آب را انجام می  دهند ، این فیلتر ها قدرت جذب بالایی دارند و می توانند تمامی حجم آب استخر  را در یک زمان مشخص تصفیه کنند . قدرت پمپ های تصفیه آب نیز همچنین متناسب  با حجم استخر های می باشد به همین دلیل جای نگرانی نخواهد بود .

برخی از  افراد که این محصولات پیش ساخته را نمی شناسند نگران کیفیت این محصولات  هستند ، لازم به ذکر است که این محصولات بسیار با کیفیت هستند چرا که شرکت  های تولید کننده این محصولات با استفاده از بهترین اجناس و مواد اولیه و  همچنین با به کار گیری بهترین طراحان و بهترین دستگاه ها اقدام به تولید  استخر های پیش ساخته کردند . اغلب استخر هایی که برای پرورش ماهی نیز مناسب  هستند از پایه های آلومینیومی و یا پلاستیک های فوق فشرده ساخته شده اند .

آلومینیوم  ها و پلاستیک های فشرده ای که برای ساخت پایه های استخر های پیش ساخته  استفاده می شوند از استحکام بسیار بالایی برخوردار اند و در برابر ضربه ها و  وزن آب مقاومت خوبی را از خود نشان می دهند ، همچنین این اجناس در برابر  رطوبت نیز مقاوم هستند و طول عمر بالایی دارند . قسمت بدنه استخر پیش ساخته  مناسب برای پرورش میگو و ماهی نیز از برزنت های الیاف دار ساخته شده اند ،  این نوع پارچه را می توان به تنهایی مقاوم ترین پارچه نامید چرا که در  برابر فشار بسیار زیاد آب مقاوم است و همچنین رطوبت و حتی نور آفتاب نیز  نمی تواند بر کیفیت آن تاثیر بگذارد . همچنین ماهی های بزرگ نیز نمی توانند  به دیواره ها و بدنه این محصولات آسیب برساند .

ابعاد  استخر های پیش ساخته بسیار متنوع است و مشتریان گرامی می توانند به نسبت  نیاز خود استخر های بزرگ و یا کوچکتری را انتخاب کنند و حتی این استخر ها  را در شکل های مستطیلی و یا گرد و با ارتفاع مختلف تهیه نمایند . این استخر  ها همچنین در سایز های بسیار بزرگ تا طول ۱۰ نیز طراحی و ساخته شده اند که  در کنار خود دارای قوی ترین پمپ های تصفیه می باشد تا شما عزیزان در صورت  نیاز بتوانید این نوع از استخر های بسیار بزرگ آماده را نیز خریداری کنید .

نمایندگی استخر پیش ساخته اینتکس بزرگترین فروشگاه استخر پیش ساخته در ایران است که این محصولات را به صورت متنوع و با نازل ترین قیمت به فروش می رساند ، همچنین نمایندگی اینتکس تمامی محصولات خود را ضمانت چند ساله به فروش می رساند همچنین به صورت  گسترده خدمات پس از فروش خود را در سراسر ایران عرضه کرده است تا خریداران  گرامی با خیال راحت اقدام به خرید استخر پیش ساخته پرورش میگو و ماهی خود کنند .