استخر برای پا درد

قطعا یکی از عواملی که این روز ها مردم با ان دست و پنجه نرم می کنند مشکلات عضلانی و اسیب هایی است که گاها در قسمت های مختلف بدن به وجود می اید. یکی از این عوامل مشکلات عمده برای قسمت پا های افراد می باشد که معمولا از این ناحیه بیش از دیگر نواحی دچار اسیب می شوند. در همین خصوص هم ما قصد داریم تا با بررسی درست و کامل این موضوع شما را با روش های اب درمانی اشنا کنیم تا بهترین استخر را پیدا کرده و سعی کنید تا خودتان بهترین درمان را برای عضلاتتان انجام دهید…

در ابتدا باید گفت که قطعا یکی از روش های موثر برای کم کردن درد در قسمت پاها ، اب درمانی و راه رفتن در داخل استخر می باشد. حال این استخر هر چه فضای بیشتر و بزرگ تری را در اختیار شما قرار دهد ، شما هم می توانید بیشتر در طول ان قدم برداشته و فشار بیشتری را به پاهای خود وارد کنید تا درد کم کم و به مرور زمان فراموش گردد. در همین خصوص هم باید گفت که فرقی ندارد که چه نوع استخری را استفاده می کنید و یا در چه منطقه ای قرار دارید اما بهتر است تا یک سری شرایط را در این مرحله رعایت کنید تا جواب بهتری بگیرید. در همین خصوص هم باید گفت که معمولا افرادی که اقدام به خرید یک استخر برای موارد اب درمانی می کنند ، باید به نوع نیاز خود توجه کنند. در این مقاله هم سعی می کنیم تا به یک سری از موارد مهم در انتخاب یک استخر خوب به شما کمک کنیم:

ابعاد و ارتفاع :

این نکته بسیار مهم می باشد که استخر پیش ساخته انتخابی شما دارای چه ارتفاعی بوده است و ابعاد و طول و عرض ان نیز چه اندازه ای را دارا هستند. برای مثال اگر شما فردی با میانگین قدی ۱۸۰ تا ۲۰۰ سانتی متر هستید نباید استخری با ارتفاع ۶۰ سانتی متر یا کمتر را انتخاب کنید. البته این بستگی به ناحیه عضله پا شما که درد می کند هم دارد و ممکن است که برای مثال از ناحیه کف پا اسیب دیده باشید و نیاز داشته باشید تا تنها این قسمت در داخل اب باشد که خب این عامل با دارا بودن ارتفاع کمتر هم امکان پذیر می باشد. اما ممکن است که شما از ناحیه ران پا و یا نواحی بالا تر دچار اسیب شده باشید و با این وجود قطعا باید استخری با ابعاد مناسب را در اختیار داشته باشید تا بتوانید از این حیث نیاز خود را برطرف کنید. ما هم پیشنهاد می کنیم تا افراد بزرگسال قطعا در انتخاب محصول خود اینده نگری را هم لحاظ کنند و سعی کنند تا ابعاد و ارتفاع مناسبی را برای استخر خود در نظر بگیرند تا به مرور زمان نیاز به تعویض استخر نداشته باشند.

هم چنین طول و عرض استخر هم یکی دیگر از خصوصیات مهم در انتخاب یک محصول می باشد. برای مثال اگر استخر شما کوچک باشد و دارای ابعاد کمی باشد ، شما فضای کمتری را برای راه رفتن و قدم زدن در اب در اختیار خواهید داشت. هم چنین افرادی هستند که نیاز دارند تا در داخل استخر به نرم دوی مشغول شده و سعی کنند تا در داخل اب استخر به صورت استقامتی حرکاتی را انجام دهند. پیشنهاد ما به این دسته از افراد هم این است که یک استخر با ابعاد و سایز بزرگ را انتخاب کنند که البته این عامل بسته به فضای مورد نیاز و اندازه های موجود شما هم دارد.

راحتی و نرمی کف استخر :

از دیگر موارد مهمی که در تسهیل و بهبودی درد های عضلانی و درد پا ها بسیار کمک می کند بحث راحتی و نرمی استخر می باشد. این عامل بسیار مهم است زیرا در مزان هایی که شما یک محصول را خریداری می کنید ، چون قصد دارید از ان در جهت کار های درمانی بهره ببرید باید فضای لازم را هم فراهم کنید. برای این امر هم معمولا افرادی که استخری را خریداری می کنند بسته به ابعاد ان سعی می کنند تا زیر سازی لازم را انجام دهند. برای این منظور افرادی که فضای مورد نظر را در اختیار دارند و استخر های بتنی را پیاده سازی می کنند سعی می کنند تا از سرامیک ها و کف راحت و نرمی استفاده کنند. هم چنین خریداران محصولات و استخر های پیش ساخته و یا ایزی ست و از این دسته استخر ها هم سعی می کنند تا در کف استخر از زیر انداز و یا تاتامی یا نمونه های دیگری که پیشنهاد می شود استفاده کنند تا یک استخر نرم و راحت را در اختیار داشته باشند و در هنگام قدم زدن در کف استخر از ناحیه پا دچار اسیب جداگانه ای نشوند.

استفاده از تجهیزات اب درمانی در داخل استخر :

شما پس از خرید یک استخر آب درمانی خوب و مورد نیاز می توانید تجهیزات جداگانه ای را هم بسته به نیاز خود و نواحی دردناک بدن خودتان خریداری کنید تا بتوانید به نحوی بهتر و صحیح تر ان قسمت را مورد ماساژ و طول درمان قرار دهید. برای مثال تجهیزاتی همچون تردمیل ابی داخل استخر ، دوچرخه نشسته ابی ، دوچرخه ثابت ابی استخر و یا از این قبیل تجهیزات باعث می شود تا در داخل استخر هم بتوانید به سادگی به ورزش پرداخته و عضلات پای خود را تقویت کنید. البته دستگاه های متعدد دیگری هم وجود دارد که این کار ها را به نحو احسن برای شما انجام می دهد و می توانید تمامی این دسته از محصولات را هم به صورت کامل و با مطالعه جزئیات ان ها مشاهده کنید تا بهترین تصمیم را در مورد خرید تجهیزات اب درمانی انجام دهید.

استفاده از سیستم اب گرم:

از دیگر روش هایی هم که به کاهش درد ، تورم و هم چنین خستگی پاهای شما در داخل استخر کمک شایانی می کند ، پیاده سازی سیستم اب گرم و یا به اصطلاح دیگر جکوزی می باشد. قطعا شما اگر به استخر های تعبیه شده درداخل سطح شهر مراجعه کنید قطعا به این نتیجه خواهید رسید که افرادی که از درد های عضلانی رنج می برند پس از پیاده روی طولانی مدت در سطح اب و طی کردن زمان مناسب در این قسمت ، پس از ان به سمت سونا و جکوزی می روند و با ماساژ های مناسب و یا نشستن و قرار دادن پا در داخل اب گرم باعث می شوند تا این درد کمتر شده و ارامش بیشتری را حس کنند. علم پزشکی هم این مسئله را ثابت می کند که برای یک سری از درد ها نظیر پا درد می توانید از ماساژ در داخل اب گرم و یا اب معتدل اسخر استفاده کنید تا این درد را کاهش دهید.

استفاده از مربی و ورزش های مربوطه :

قطعا داشتن یک مربی مجرب و کارازموده در داخل استخر هم به شما این کمک را می کند که بتوانید یک تمرین درست و اصولی را در داخل اب استخر انجام دهید تا این درد شما کمتر شود. برای همین منظور ویدیو های اموزشی هم موجود می باشد که می توانید با دیدن ان ها بدون حتی داشتن مربی ، خودتان هم این کار ها را انجام دهید تا بتوانید به درستی و به صورت اصولی از درد خود کم کنید.


خب تا به این جای مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع روش های مهم و هم چنین دلایل انتخاب یک استخر مناسب و راهکار های اموزشی در خصوص درد پاها و عضلاتتان همراهی کنیم. در خصوص انتخاب یک استخر مناسب هم می توانید از بین استخر های ایزی ست ، پیش ساخته ، بادی و یا هم چنین استخر های بتنی ، چوبی و دیگر نمونه های موجود بنا به ابعاد در اختیار داشته خودتان ، هزینه ای که دوست دارید صرف خرید یک استخر کنید و یا نیازی که به ان دارید یک نمونه را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که معمولا برای انجام امور اب درمانی اگر فضای مربوطه را در اختیار دارید سعی کنید تا به ساخت استخر بتنی روی اورید و یک استخر مناسب را با توجه به سلیقه خودتان بسازید. اگر فضای مورد نیاز و یا هزینه انجام این کار برای شما مقدور نیست در گام بعدی پیشنهاد می کنیم تا به سمت استخر پیش ساخته با الیاف شمعی روی اورید زیرا این دسته از استخر ها هم مقاومت خوبی دارند و هم با استفاده از زیر انداز موجود در داخل بسته بندی این دسته از محصولات و در کنار ان با خرید تاتامی می توانید یک استخر نرم و راحت را برای انجام امور اب درمانی خود در اختیار داشته باشد.

امیدواریم توانسته باشیم تا در این مقاله به درستی شما را در انتخاب یک استخر برای پا درد راهنمایی کرده باشیم و بهترین تصمیم را هم از نظر درمانی و هم از نظر کیفیت ، راحتی ، قیمت و تجربه در اختیار شما قرار داده باشیم. جهت خرید تمام این استخر های نام برده شده و پیاده سازی و راه اندازی هر یک از ان ها هم می توانید با مشاورین ما در نمایندگی مرکزی اینتکس تماس حاصل کنید تا بهترین مشاوره ها رادریافت کرده و سپس اقدام به خرید کنید.