استخر ها از بستر های بسیار عالی برای تفریحات آبی می باشند که تمامی مردم از  بزرگسالان گرفته تا کودکان دوست دارند تا از استخر ها استفاده کنند .  امروزه دسترسی به استخر ها بسیار ساده شده و در اکثر محله ها و شهر ها  استخر های عمومی برای تفریحات آبی احداث شده اند ، اما با این حال بسیاری  از افراد دوست دارند تا یک استخر در حیاط منزل خود داشته باشند . با وجود  امکانات رفاهی بیشتر امروزه به وفور استخر هایی را می بینید که در حیاط  ویلا ها و منزل ها ایجاد شده اند و افراد به راحتی به استخر های شخصی خود  دسترسی دارند . استخر های عمومی و شخصی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که این  تفاوت ها موجب شده تا بیشتر افراد به استفاده از استخر های شخصی به مانند  ایجاد استخر در حیاط منزل خود کنند .

یا ایجاد  یک استخر خانگی در حیاط منزل خود دیگر نیازی نیست تا مسافتی را برای رسیدن  به استخر های عمومی طی کنید ، همچنین با یک بار ساخت و بنا کردن استخر در  حیاط منزل خود نیازی نیست با هر بار رفتن به استخر های عمومی هزینه هایی را  بپردازید . از دیگر مزیت های یک استخر خانگی نیز می توان به استفاده  خانوادگی و خصوصی اشاره کرد . استخر های عمومی بعضا شلوغ و پر سر و صدا  بوده و ممکن است این مقوله بسیاری از شما را آزرده خاطر کند .

استخر های  خانگی را می توان در هر جایی از خانه مانند زیر زمین ، پشت بام و حیاط  خلوت احداث کرد ، از پر طرفدار ترین محل های قرار گیری استخر های خانگی می  توان به استخر هایی اشاره کرد که در حیاط منزل قرار گرفته اند چرا که در  محیط باز قرار گرفته اند و هوای مطلوب در اطراف در جریان است به همین دلیل  نیازی به سیستم تهویه هوا نخواهد بود . همچنین  حیاط خلوت خانه ها ممکن است فضای بیشتری را در اختیار مالک بدهد تا فرد  بتواند استخری ایده آل تر و با ابعادی بزرگ تر ایجاد کند . ابعاد استخر  ارتباط نسبی به مساحت حیاط خانه و منزل شما دارد به طوری که مالک ملزم به  ساخت استخری متناسب با ابعاد حیاط خود می باشد ، به همین دلیل اگر حیاط  بزرگی دارید می توانیم بگوییم که شما آدم خوشبختی هستید چرا که می توانید  استخری به نسبت بزرگ تر ، شیک تر و ایده آل تری را داشته باشید .

ایجاد یک  استخر در حیاط منزل برخلاف دیگر استخر ها که ممکن است در بالای پشت بام و  یا در زیر زمین خانه و آپارتمان ساخته می شوند به نسبت ساده تر و آسان تر  است ، تنها کافیست تا استارت ساخت یک استخر جمع و جور در حیاط منزل خود  کنید تا از سادگی و اسانی ساخت این نوع استخر ها شگفت زده شوید . در ساخت یک استخر هیچگاه کوتاهی نکنید چرا که پس از اتمام ساخت یک استخر خانگی می  توانید سال های سال از داشتن یک محیط ایده آل و زیبا در منزل خود لذت ببرید  .

فکر کنید  که در فصول گرم سال مانند تابستان یک استخر زیبای کوچک در حیاط منزلتان  وجود دارد و نسیم خنکی در کنار استخر می وزد و سایبانی را در کنار استخر  قرار داده و در زیر آن نشسته و میوه میخورید ، لذت بسیار وصف ناپذیری را بی  شک تجربه خواهید کرد ، پس پیشنهاد می کنیم که اگر شرایط ساخت یک استخر در  حیاط منزلتان وجود دارد این فرصت را از خود نگرفته و به فکر ساخت و حتی  خرید یک استخر پیش ساخته برای خود باشید . استخر پیش  ساخته و استخر بادی نیز در کنار استخر های سازه ای و بتنی نمونه هایی از  یک استخر ایده آل برای منزل هستند که می توانید از آن ها بی نصیب نمانید .  این دو استخر نام برده نیز ویژگی های خاص خود را دارند به طوریکه می توانند  حتی بهتر از استخر های سیمانی و بتنی باشند . همانطور که در ابتدای مطلب  گفته شد ایجاد یک استخر خانگی در حیاط نیازمند فضای کافی است و بایستی  استخر خود را متناسب با مساحت حیاط خانه خود در نظر بگیرید ، در این مواقع  ساخت استخر بتنی و سیمانی می تواند به صورت سلیقه ای انجام گیرد .

اما در  رابطه با استخر های پیش ساخته برخی از افراد به دلیل عدم اطلاعات کافی از  این نوع محصولات از خرید آن ها صرف نظر می کنند اما بایستی بدانید که استخر  های پیش ساخته یکی از کامل ترین استخر ها می باشند و با تنها یک بار تهیه  آن ها دیگر نیازی به هزینه های اضافی نیست . این نوع استخر ها یکی از  بهترین گزینه ها برای داشتن یک استخر در حیاط منزل است ، به دلایلی که در  ادامه مطلب خواهیم گفت به این موضوع پی خواهید برد . استخر های  پیش ساخته از نظر ابعاد متغیر هستند و خریدار می تواند به تناسب محیط و  فضای قابل استفاده حیاط منزل خود استخر را خریداری نماید ، استخر های پیش  ساخته به صورت دایره ای و مستطیلی عرضه شده اند که مدل های مستطیلی آن ها  از پر فروش ترین محصولات پیش ساخته به شما می آیند و از نظر ابعاد به صورت ۲  متری ، ۳ متری الی ۱۰ متری به فروش می رسند ، ارتفاع این استخر ها نیز به  صورت استاندارد بوده و عمیق ترین آن ها ۱ متر و ۳۰ سانتی متر می باشد . استخر  هایی که عمدتا به صورت سیمانی و یا بتنی در حیاط خانه ها و منازل احداث می  شود به صورت توکار یعنی در داخل زمین ایجاد می شوند چرا که ساخت استخر  سیمانی به صورت روکار ممکن است هزینه های اضافی در بر داشته باشد تا ایمنی  بالاتری را داشته باشد اما اگر استخر به صورت توکار و در داخل زمین احداث  شود دیواره های قوی تری را خواهد داشت . استخر های پیش ساخته نیز قابلیت نصب بر روی زمین و در داخل زمین را دارند به همین دلیل استخر پیش ساخته را توکار و روکار نیز می نامند ، این نوع استخر ها نیازمند عایق بندی  نیستند و دیواره ها و کف آن از قبل آماده و آببندی شده هستند و تنها کافیست  تا آن ها را راه اندازی کنید . این استخر ها دارای پایه هستند و با سر هم  کردن پایه ها و اتصال آن ها به یکدیگر استخر مورد استفاده قرار می گیرد  بنابراین نیازی نیست تا صرفا استخر را به صورت توکار ایجاد کنید تا دیواره  های قوی تری داشته باشد .

پس اگر به  دنبال استخر روکار در حیاط منزل خود هستید بی شک استخر های پیش ساخته  بهترین گزینه برای شما خواهد بود . امکان جمع آوری و جابجایی این نوع استخر  ها از دیگر مزیت آن ها می باشد که هیچگاه در استخر های بتنی و سیمانی وجود  نخواهد داشت . نحوه راه اندازی و حتی ساخت استخر در حیاط منزل در دیگر  مقالات موجود در وبلاگ و فروشگاه اینترنتی اینتکس آورده شده است که می توانید برای کسب اطلاع بیشتر آن ها را مطالعه کنید . 

استخر های  بادی نیز از نمونه دیگری از استخر های موجود در بازار است که بیشتر برای  کودکان عرضه شده است اما استخر های بادی بزرگسال نیز در این میان وجود دارد  که افراد بزرگسال می توانند با خرید آن ها در حیاط منزل خود به استراحت  کردن در داخل آب و آفتاب گیری و … لذت ببرند .