مبل های بادی همانند استخر های بادی و برای مثال  تخت های بادی، به دسته بندی های کلی و مختلفی تقسیم نمی شوند. با این وجود سعی داریم در مقاله ای کامل انواع آنها را به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید از سردرگمی خارج شوید.  از نظر ابعاد مبل های بادی را می توان به دو دسته  کلی تقسیم کرد.یک نفره و دو نفره. تولید نشدن مبل های بادی سه نفره دلایل خاصی داشته که مهمترین آن عدم استحکام بخش میانی آن است. خوشبختانه در مدل های دو نفره که عرض نسبتا زیادی دارد این مشکل وجود ندارد. البته یک مورد مبل بادی سه نفره تولید شده که آن هم مخصوص آب بوده و در ادامه بع معرفی دسته مخصوص به آن خواهیم رسید. علاوه بر این اگر تصمیم به خرید مدل دو نفره دارید به بخش کاناپه های بادی تخت خواب شو هم سری بزنید بدون شک به مدل های خوبی مثل این مدل بر می خورید که بدون شک نظر شما را جلب خواهد کرد. اما مبل های بادی دو نفره بسیار زیبایی نیز تولید شده اند. اما تعداد آنها بسیار محدود است. مبل بادی دو نفره در دو نوع جیر و یا به اصطلاح مخملی و چرمی تولید شده که هر کدام مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارد.

مبل های بادی یک نفره نیز که تعداد آنها چند برابر مبل های دو نفره است با تنوع بسیار خود، به انواع مختلفی نیز تقسیم می شوند که حق انتخاب مشتری را افزایش می دهد. این مبل ها نیز در دو نوع جیر و چرمی تولید شده اند اما به دلیل تنوع بسیاری که دارند آنها را به چند دسته کلی تقسیم می کنیم. البته محصولاتی نیز وجود دارند که در بدنه رویی آنها از جیر و چرم به صورت ترکیبی استفاده شده است. این محصولات نیز تعداد بسیار کمی دارند.

مبل بادی زیر پایی دار مبل های بادی زیر پایی دار سری محصولات هستند که راحتی فوق العاده بالایی دارند و در صورتی که مدل جیر آنها را تهیه کنید به هیچ وجه از خرید آن پشیمان نخواهید شد. از کاربرد های آن می توان به تماشای تلویزیون و استراحت های طولانی مدت اشاره کرد. برای نمونه می توانید این محصول را مشاهده کنید که علاوه بر راحتی ظاهر و کیفیت خوبی نیز دارد.

به دلیل اینکه یک زیر پایی نیز همراه این محصولات است و پشتی آن نیز کمی عقب تر است این محصول بسته بندی بزرگتری دارد اما نه به حدی که شما را آزار دهد. این دسته از مبل های بادی نیز به سادگی قابل حمل و نقل می باشد.

مبل بادی گرد: مبل های بادی گرد به دلیل استایل خاصی که دارند بیش از سایر مبل ها مورد توجه قرار می گیرند. برخی از مدل های این دسته از مبل های بادی جنبه راحتی داشته و برخی بیشتر تمرکز خود را بر روی زیبایی گذاشته اند. برخی از این مبل های بادی را می توانید در فضای اداری نیز مورد استفاده قرار دهید اما به دلیل راحتی برخی محصولات مثل این مبل بادی، ترجیه می دهید آن را تنها برای لحظات استراحت و آرامش  خود استفاده کنید.

مبل بادی توپی: مبل های بادی توپی به نوعی با اصالت ترین محصولات در این دسته هستند که از اولین محصولات بادی تولید شده هستند. با تکامل بسیاری که این مبل ها داشته اند اکنون به درجه با کیفیتی رسیده اند و علاوه بر راحتی ظاهر خوبی نیز دارند. این دسته از مبل های بادی در طرح های مختلفی مثل توپ تنیس، توپ فوتبال و موارد مشابه تولید گشته اند که مناسب استفاده درم محیط های ورزشی هستند. مبل های بادی توپی، با رویه جیر و یا چرم تولید شده است.

مبل بادی شیب دار : مبل های بادی شیب دار محصولاتی هستند که بیشتر به عنوان وسیله ای برای چرت زدن محاسبه می شوند. این مبل ها کمی مایل به عقب بوده اما نه در حدی که بتوان آنها را تخت یا تشک بادی بنامیم. برخی از این دسته محصولات زیر پایی داشته و برخی دیگر به حالت ساده تولید شده اند. این دسته محصولات فوق العاده مناسب استراحت های طولانی بوده و جایگزین بسیار خوبی برای تخت خواب های پشتی دار باشد که قیمت به مراتب بالا تری نیز دارد.

مبل بادی ریلکس : مبل های بادی ریلکس همانطور که از نام آنها مشخص است برای راحتی بیش از اندازه طراحی و تولید شده اند. این مبل ها در برخی موارد ظاهر خوبی ندارند اما در عوض کیفیت و راحتی بیشتری نسبت به سایر مبل های بادی دارند. محفظه باد این دسته از مبل های بادی به اندازه کافی باد را درون خود نگه داشته و به هیچ عنوان سفت و یا خیلی نرم نیست که موجب عدم رضایت شما شود.

مبل بادی روی آب : مبل های بادی روی آب از سایر مبل های بادی متفاوت بوده می توان از آن بر روی آب استفاده کرد. البته تعداد این مبل ها به آن مقداری که تصور می کنید کم نیست و از برخی مبل های بادی دیگر نیز می توانید به عنوان مبل روی آب استفاده کنید. زیبا ترین مبل بادی از نظر ما این مدل است که حتی ظرفیت سه نفره را نیز می تواند حمل کند.

مبل بادی سلطنتی : مبل های بادی سلطنتی کاملا با آنچه در ذهن شماست تفاوت دارد. این مبل ها با پشتی صاف و شیک تولید شده اند که می توانند مطب پزشکان و دفاتر اداری نیز مورد استفاده قرار گیرند. 

مبل بادی کودکان : مبل های بادی کودکانه با طراح های مختلفی که زیبایی و رنگ های  شادی دارند طراحی و تولید شده است. این مبل ها می توانند گزینه بسیار خوبی برای تزئین اتاق کودک باشد. طراح های ورزشی و عروسکی را می توان در این دسته محصولات قرار داد.

مبل بادی ماساژور : مبل بادی ماساژور تنها در یک مدل تولید گشته. این مبل رویه چرمی داشته و برای استراحت های شما مناسب است. دسته بندی مبل های بادی در برخی مدل ها نیز با یکدیگر ترکیب می شوند. برای مثال برخی مبل های بادی هم شیب دار هستند و هم زیر پایی دارند. یعنی یک مبل به دو دسته تعلق دارد که هم کارایی بیشتری دارد، هم راحتی بیشتری و هم قیمت بالاتری.