مبل شنی بخرم یا مبل بادی ؟

مبل شنی بخرم یا مبل بادی ؟ مبل ها امروزه در تنوع بسیار زیادی تولید شده اند و هر یک از آن ها دارای ساختار و طراحی متفاوتی هستند ، اما جدا از مبل های ابری و چوبی دیگر مبل های شرکتی نیز طراحی و تولید شده اند که آن ها را با نام های مبل شنی و مبل بادی می شناسیم ، اما این مبل ها نیز ویژگی های منحصر به فردی دارند که باعث شده مبل ها تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند . و اما هدف اصلی از ارائه این مطلب بررسی دو مبل شنی و مبل بادی می باشد تا کاربران و مشتریان گرامی بتوانند با مطالعه آن به ویژگی ها و خصوصیات این دو مبل پی ببرند تا با اطلاعات کافی اقدام به خرید مبل شنی یا مبل بادی خود کنند . این دو مبل شباهت هایی با یکدیگر دارند که در ابتدا قصد داریم تا آن ها را بیان کنیم . این مبل ها یعنی مبل شنی و بادی هر دو برای نشستن طراحی شده اند و کارایی آن ها یکسان است ، اما تفاوت عمده ای که این دو مبل با مبل های چوبی و یا ابری دارند وزن بسیار سبک آن هاست ، این محصولات بر خلاف مبل های چوبی کاملا پرتابل و قابل حمل می باشند علت این سبکی نیز نوع طراحی و اجناس استفاده شده در ساخت مبل های فوق می باشد . اما در ادامه با توجه به ویژگی های گفته شده می توانید جواب سوال ” مبل شنی بخرم یا مبل بادی ؟ ” را بگیرید .

مبل شنی

مبل های شنی از نمونه محصولات شنی با ساختار متفاوت می باشد ، این محصول از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که به ترتیب رویه ( پوسته ) ، آستری و محتوای شنی می باشد ، رویه یا پوسته مبل های شنی عموما از جنس پارچه می باشد و اغلب از پارچه های درجه یک تولید می شوند .از بهترین پارچه هایی که برای ساخت مبل های شنی توسط شرکت های تولید کننده استفاده می شود پارچه هایی چون مخمل ، خزدار ، لی ، چرم مصنوعی و طبیعی ، پلی اتیلن ، پلی استر و … استفاده می شود ، هر یک از این پارچه ها ویژگی های خاص خود را دارد به طور مثال پارچه هایی چون پارچه خزدار و مخملی از لطافت بسیار بالایی برخوردار می باشد و استفاده از آن برای فرد می تواند خوشایند باشد . اغلب این جنس به دلیل خاصیت خزدار و جیر مانند خود می تواند در برابر عرق کردن بدن جلوگیری کند .

پارچه هایی چون لی و کتان نیز زیبایی منحصر به فردی را دارند و استفاده از آن ها می تواند باعث زیبا تر شدن مبل شنی شما شود . و اما مبل های شنی که از پارچه های چرمی ساخته می شوند علاوه بر زیبایی خاص و جذابی که دارند می توانند در برابر ضربه و فشار و … مقاوم باشند . لازم به ذکر است که تمامی پارچه هایی که برای رویه یا همان پوسته مبل های شنی استفاده می شود در برابر ساییدگی مقاوم است . و اما محتوای شنی این محصولات از فیبر ها یا همان یونولیت ها تشکیل شده است ، یونولیت از نمونه اجناس مرغوب با خاصیت اسفنجی می باشد که می تواند با انعطاف پذیری بالای خود موجب نرم شدن سطح مبل شنی شود ، لازم به ذکر است که یونولیت هایی که در ساخت مبل های شنی استفاده می شود به صورت خرد شده یا شن شده می باشد تا بدین صورت انعطاف پذیری و حالت پذیری آن دو چندان شود .

برخی از مبل های شنی که با عنوان مبل شنی راحتی به فروش می رسد دارای ساختار ثابت نیستند به همین دلیل می توانید آن ها را با دست حالت دهید ، این نوع مبل های شنی می تواند بستر بسیار راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد چرا که در حالتی که دوست دارید می توانید بر روی مبل شنی بنشینید ، اما مبل های شنی دیگری نیز طراحی شده اند که حالت و شکلی مشخص دارند . پوسته و محتوای شنی مبل های شنی قابل تعویض هستند به همین دلیل اگر پوسته مبل شنی شما پس از مدتی پاره و یا کهنه شد می توانید آن را توسط زیپی که طراحی شده است باز کنید و با تهیه یک پوسته جدید آن را تعویض کنید ، همچنین شما می توانید پوسته مبل های شنی را هر چند وقت یکبار بشویید . محتوای شنی یا همان یونولیت ها نیز ممکن است پس از مدت زیادی استفاده فشرده شوند و فضای خالی در مبل شنی ایجاد شود ، در این مواقع شما می توانید با تهیه یونولیت های خرد شده توسط فروشگاه اینتکس اقدام به شارژ مجدد محصول کنید .

مبل بادی

مبل های بادی نیز همانطور که از نامشان پیداست دارای ساختار بادی هستند ، این مبل ها از یک لایه که عمدتا از pvc یا وینیل ساخته می شوند طراحی شده و می توانند محفظه هایی را تشکیل دهند که با باد پر شده و تشکیل مبل بادی را می دهند ، این محصولات نیز به دلیل وجود دستگاه های برش زنی مدرن و حرفه با طراحان کارکشته در تنوع بسیار زیادی تولید شده اند . تنوع در مبل های شنی نیز بسیار زیاد است . این مبل ها نیز به مانند مبل های شنی پرتابل هستند ، اما جابجایی مبل های شنی تنها به یک محل مانند خانه و یا اتاق محدود می باشند اما مبل های بادی را می توان در سفر ها نیز استفاده کرد چرا که می توان با خالی کردن باد مبل بادی را در ابعاد بسیار کوچکی جمع کرده و آن را جابجا کرد .مبل های بادی از نظر وزنی در حدود ۱ الی ۲ کیلوگرم می باشد اما مبل های شنی ممکن است تا ۶ الی ۸ کیلوگرم وزن داشته باشند . لازم به ذکر است که هر دو این مبل ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند و چه بسا ممکن است به صورت دو نفره و حتی چند نفره نیز طراحی شوند به همین دلیل وزن آن ها ممکن است متفاوت باشد .مبل های بادی از آن جا که از لایه های ضعیف تری برخوردار هستند و بدنه آن ها بادی است بیشتر از مبل های شنی در معرض آسیب هستند ، اجسام تیز و برنده و حتی داغ می تواند به بدنه مبل های بادی آسیب برساند به همین دلیل در حفظ و نگهداری مبل های بادی بایستی بیشتر توجه کنید .

همانطور که در مطالب قبل تر گفته شد عموما مبل های شنی از پی وی سی و وینیل ساخته می شوند ، این اجناس در برابر آب ، فشار و وزن های افراد مقاوم هستند و از آن جا که کاملا ضد آب می باشند می توان آن ها را در محیط هایی مانند استخر که رطوبت در آن زیاد است استفاده کنید ، بسیاری از مبل های شنی با توجه به طراحی که دارند قابل استفاده بر روی آب نیز می باشند . این ویژگی برای مبل های شنی وجود ندارد . در صورت آسیب دیدن مبل های شنی جایی برای نگرانی نیست چرا که بسته های تعمیراتی توسط شرکت های تولید کننده محصولات بادی طراحی شده اند که با استفاده از آن ها می توانید قسمت های آسیب دیده مبل بادی خود را ترمیم کنید ، با این تعاریف می بینیم که هر دو مبل قابلیت تعمیر دارند . شما می توانید برای تهیه برچسب تعمیرات ، پوسته مبل شنی ، محتوای شنی و حتی برای خرید مبل بادی و مبل شنی از فروشگاه تهران اینتکس اقدام نمایید ، فروشگاه اینتکس بزرگترین نمایندگی مبل شنی در ایران است که می توانید تمامی محصولات را با قیمت مناسب از آن خریداری کنید .